Wybor silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamiln82
    Classic
    • 2013
    • 17

    Wybor silnika

    kasal, weź pod uwagę to, że mająca 300.000km Octavia przywieziona z Niemiec ten przebieg (najprawdopodobniej) zrobiła po idealnie równych drogach, prawdopodobnie robiąc przebiegi autostradowe (czyli na jednym "odpaleniu" kilkaset kilometrów). Taki wóz będzie w zdecydowanie lepszej kondycji niż auto z przebiegiem 150.000km użytkowane na dziurawych polskich drogach, stojące w korkach i przejeżdzające jednocześnie najwyżej kilkanaście kilometrów.
    Jeśli kupiłeś je "okazyjnie", czyli wyraźnie taniej niż przeciętnie takie auto kosztuje, to dołóż te pół różnicy w cenie na doprowadzenie auta do stanu o niebo lepszego i jeździj... A jak Ci się będzie psuła, to poprostu "puść" do ludzi za równie dobrą cenę i kup w przyszłości coś pewiejszego (może nie od "Niemca"). Samochód to tylko kilkaset kilogramów blachy służący do przemieszczania się - potraktój Skodę jak np. stary telewizor - jak będzie niedomagała, to ją zastąp lepszym modelem...
  • lu5asz
    RS
    • 2011
    • 2006
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Wybor silnika

    Witam.Jako nowy na tym forum przywitam sie na poczatku CZESC .Pisze.bo czas na zmiane autka.Wybor padl na Octavke II kombi,wersja wyposazenia Elegance(w sumie chcialem ambiente,ale jak sobie dolozylem kilka rzeczy to bardziej oplaca sie wziasc od razu lepsza wersje).rozwazam dwa silniki,1.6 105 i 2.0 110.Oplaca sie doplacac 2tys do 2.0???Dzieki i pozdrawiam.
    Kondziu

    OCP

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      lu5asz, było już kilka razy. 2.0 110 to to samo, co 2.0 BKD 140KM, tylko dławione.
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • lu5asz
        RS
        • 2011
        • 2006
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez blind_walker
        lu5asz, było już kilka razy. 2.0 110 to to samo, co 2.0 BKD 140KM, tylko dławione.
        Czyli warto doplacic

        Zeby nie bylo,uzywam opcji ,,szukaj,, i czytam posty zwiazane z tym zapytaniem
        Kondziu

        OCP

        Komentarz

        • blind_walker
          RS
          • 2010
          • 4533
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          lu5asz, Spoko, do tego 110konna wersja ma mniejsze hamulce od 140: 280-288mm. Już jest u nas jedna osoba z tym silnikiem.
          mkII 20VT (600h worked)
          Roooooomster

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Jak nie chcesz DSG to bierz ten 2.0TDI 110KM. Robi sie program i masz 170KM.

            Jak chcesz DSG i potrzebujesz auto do spokojnej jazdy to bierz 1.6TDI - na dzis nie da sie zrobic programu, pewnie po programie beda miec okolice 140KM.

            Jak chcesz DSG i zeby to sensownie jezdzilo to tylko 2.0TDI 140 + program lub 170KM z RS-a.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • lu5asz
              RS
              • 2011
              • 2006
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Jak nie chcesz DSG to bierz ten 2.0TDI 110KM. Robi sie program i masz 170KM.

              Jak chcesz DSG i potrzebujesz auto do spokojnej jazdy to bierz 1.6TDI - na dzis nie da sie zrobic programu, pewnie po programie beda miec okolice 140KM.

              Jak chcesz DSG i zeby to sensownie jezdzilo to tylko 2.0TDI 140 + program lub 170KM z RS-a.
              dzieki za info.Poki co DSG nie jest brane pod uwage.Wiec 2.0TDI 110KM chyba wybiore.Mozna zapytac jaki koszt takiego programu do podniesienia mocy?W salonie chyba tego nie robia Pozdrawiam,widze ze kolega z Bielska,piekne miasto i moj drugi dom he
              Kondziu

              OCP

              Komentarz

              • blind_walker
                RS
                • 2010
                • 4533
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                lu5asz, cena ok 1100zł-1400zł, nie wiem jaki w 2.0 jest sterownik. Tylko takie rzeczy tylko po gwarancji, bo jak się pokapują, to możesz ją stracić...
                mkII 20VT (600h worked)
                Roooooomster

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Program roznie, od 1000zl w gore.

                  Nie wiem jak wyglada manual 1.6TDi 5 czy 6 biegow.

                  Trzeba tez dodac, ze w manualu to 2.0TDI bedzie palil te 0,5l wiecej niz 1.6TDI.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • blind_walker
                    RS
                    • 2010
                    • 4533
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Nie wiem jak wyglada manual 1.6TDi 5 czy 6 biegow.
                    5 biegów.

                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz

                    • lu5asz
                      RS
                      • 2011
                      • 2006
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez blind_walker
                      Nie wiem jak wyglada manual 1.6TDi 5 czy 6 biegow.
                      5 biegów.

                      http://www.autocentrum.pl/dane-techn...dpf-105km.html
                      Tak,dokladnie 1.6tdi ma 5 a 2.0 110KM ma 6 biegow.Myslalem ze sie to przelozy na podobne spalanie w trasie.Hmm to juz sam nie wiem czy doplacac do2.0TDI (ma wiekszy moment obrotowy,wiec poinien byc elastyczniejszy).Jak myslicie?Te 2tys mialy isc na lakier,ale ze spodobal mi sie bialy kolor to moge je przeznaczyc na cos innego.Pozdr.
                      Kondziu

                      OCP

                      Komentarz

                      • navigator
                        Rider
                        • 2009
                        • 583
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez lu5asz
                        (...)Hmm to juz sam nie wiem czy doplacac do2.0TDI (ma wiekszy moment obrotowy,wiec poinien byc elastyczniejszy).Jak myslicie?
                        hmm....albom skołowoany albo wróciłes dopunktu wyjścia :zlosnik:

                        ale co tam, moimi oczyma:

                        podryfowałbym w kierunku dwulitrówki :szeroki_usmiech poza wymienionymi przez Ciebie charakterystykami, ma jak sądzę, większy potencjał od 1.6

                        ale - tak z dziegcia trochę - przemyśl sobie co jeszcze chciałbyś przy parchu przydłubać, bo jak narazie widzę, że podążasz w stornę wirusa, śmocy czyli :szeroki_usmiech i tu....
                        jest cały pies pogrzebany, bo możesz dojśc do wniosku że hamulce niedomagają, bo 280 są kiepskawe (a wymiana 280-->288/312 to rochę większa rzeźba niż się na pierwszy rzut oka wydaje), a to, że oliwa się kiepawo chłodzi i sru...przeszczep... a to że przełożenia skrzyni skutecznie dławią lajstung na silniku i ... kolejna rzeźba...itd, a to pociąga dodatkowe - niemałe - kwoty..... :helm fakt radocha po wykonaniu modów do najmniejszych nie należy ale może sie okazać, że "stoczterdziestka" w ostatecznym rozrachunku będzie korzystniejsza cenowo...... :szeroki_usmiech
                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                        Komentarz

                        • lu5asz
                          RS
                          • 2011
                          • 2006
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez navigator
                          Zamieszczone przez lu5asz
                          (...)Hmm to juz sam nie wiem czy doplacac do2.0TDI (ma wiekszy moment obrotowy,wiec poinien byc elastyczniejszy).Jak myslicie?
                          hmm....albom skołowoany albo wróciłes dopunktu wyjścia :zlosnik:

                          ale co tam, moimi oczyma:

                          podryfowałbym w kierunku dwulitrówki :szeroki_usmiech poza wymienionymi przez Ciebie charakterystykami, ma jak sądzę, większy potencjał od 1.6

                          ale - tak z dziegcia trochę - przemyśl sobie co jeszcze chciałbyś przy parchu przydłubać, bo jak narazie widzę, że podążasz w stornę wirusa, śmocy czyli :szeroki_usmiech i tu....
                          jest cały pies pogrzebany, bo możesz dojśc do wniosku że hamulce niedomagają, bo 280 są kiepskawe (a wymiana 280-->288/312 to rochę większa rzeźba niż się na pierwszy rzut oka wydaje), a to, że oliwa się kiepawo chłodzi i sru...przeszczep... a to że przełożenia skrzyni skutecznie dławią lajstung na silniku i ... kolejna rzeźba...itd, a to pociąga dodatkowe - niemałe - kwoty..... :helm fakt radocha po wykonaniu modów do najmniejszych nie należy ale może sie okazać, że "stoczterdziestka" w ostatecznym rozrachunku będzie korzystniejsza cenowo...... :szeroki_usmiech
                          Co do podwyzszania mocy to zadalem tylko pytanie.Poki co nie bede ignorowal w silnik,mysle sobie tylko czy 2tys, doplaty oplaca sie aby miec 2.0 110KM.A moze te 1.6tdi mi wystarczy..duzo jezdze na trasie i stad ten ,,problem,,
                          Kondziu

                          OCP

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            navigator, Akurat 1.6TDI i 2.0TDI 110KM maja ten sam "uklad hamulcowy" pewnie zawieszenie tez :twisted:

                            Tyle ze taka 140KM jako baza to juz wieksza inwestycja, wiec zaraz tu ktos napisze kup 1.8TSI :idea:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • lu5asz
                              RS
                              • 2011
                              • 2006
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              navigator, Akurat 1.6TDI i 2.0TDI 110KM maja ten sam "uklad hamulcowy" pewnie zawieszenie tez :twisted:

                              Tyle ze taka 140KM jako baza to juz wieksza inwestycja, wiec zaraz tu ktos napisze kup 1.8TSI :idea:
                              hahaha wlasnie pomslalem o 1.4 tsi .tylko ze jestem typem czlowieka ktory lubi oszczedzac,jesli sie oczywiscie da.A nie znam danych dotyczacych spalania tej benzynki.Roznice w zakupie pomiedzy dieslem a benzynka mozna przeznaczyc przeciez na paliwo.w tym momencie to roznica ok.10tys.a samochod zamierzam miec dluuuugo.Pozdr.
                              Kondziu

                              OCP

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                No to zaraz sie dowiesz, ze 1.4TSI pali w miescie 5,5 - poczekaj chwile :lol:


                                Chcesz miec jakis realny obraz ile pali jaki silnik - poprzegladaj statystyki na spritmonitor.de lub motostat.pl - tyle nie takie z TOP 10, tylko ze środka stawki :idea:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Skoro dużo jeździsz w trasy, to bezwzględnie bierz auto ze skrzynią 6-biegową. Mi w mojej 1.9 TDI brakuje tego 6. biegu ledwo wyjadę za miasto. Nieraz odruchowo wysprzęglam i... stwierdzam, że już koniec, więcej biegów nie ma. Zazwyczaj podczas płynnej jazdy, przy 120-130 km/h robię taki numer. A poza tym lubię jazdę na obrotach, ale nie zawsze są one konieczne. Skrzynia "piątka" jest dla mnie największą słabością mojej O2, i to przy jej skromnych 105 KM. A szczególnie daje się we znaki gdy przyjdzie dlużej jechać drogą ekspresową lub autostradą.

                                  M.

                                  P.S. Od niedawna mam czasami okazję pojeździć drugim autem, właśnie ze skrzynią 6-b. Wreszcie ilość biegów odpowiada płynności i dynamice jazdy. Z szóstki korzysta się często, trzeba tylko chwilę przywyknąć do dotąd nietypowego ruchu redukcji do wyprzedzania lub hamowania silnikiem z 6 --> 4.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  • navigator
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 583
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Zamieszczone przez lu5asz
                                    Co do podwyzszania mocy to zadalem tylko pytanie.Poki co nie bede ignorowal w silnik
                                    ..i to jest własnie ten pies pogrzebany, bo później będzie znacznie drożej......

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Akurat 1.6TDI i 2.0TDI 110KM maja ten sam "uklad hamulcowy" pewnie zawieszenie tez
                                    być może Cię zaskoczę ale, wiem :szeroki_usmiech a łyżka dizegciu dotyczyła 110 vs 140

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Tyle ze taka 140KM jako baza to juz wieksza inwestycja, wiec zaraz tu ktos napisze kup 1.8TSI
                                    dlatego tez zwróciłem uwage na aspekt finansowy coby sobie zainetresowany przekalkulował.... :szeroki_usmiech

                                    Zamieszczone przez lu5asz
                                    mysle sobie tylko czy 2tys, doplaty oplaca sie aby miec 2.0 110KM
                                    najkrócej jak potrafię: imho tak.....
                                    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Te 2tys, to warto doplacic do tej 6 biegowej skrzyni i mozliwosci budzetowego dlubniecia tego silnika.


                                      Swoja droga, to niech autor watku poczyta temat o dilerach na forum, bo widze, ze raczej jeszcze nie dostal zadnej oferty na auto
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • blind_walker
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 4533
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Również brałbym 2.0 110KM. Jednostka 1.6 jest stosunkowo nową konstrukcją, a 2.0 powinna być już pozbawiona chorób wieku dziecięcego.
                                        mkII 20VT (600h worked)
                                        Roooooomster

                                        Komentarz

                                        • lu5asz
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2006
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          Wracając do tematu,tak sobie mysle ,po ilu kilometrch zwrociloa by mi sie roznica 10tys.jaka jest pomiedzy 1.4tsi a 1.6tdi.Powiedzmy dla przebiegow,15 i 20tys rocznie.dodam ze samocod chce na dlugi okres/Pozdr.
                                          Kondziu

                                          OCP

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lu5asz
                                            Wracając do tematu,tak sobie mysle ,po ilu kilometrch zwrociloa by mi sie roznica 10tys.jaka jest pomiedzy 1.4tsi a 1.6tdi.Powiedzmy dla przebiegow,15 i 20tys rocznie.dodam ze samocod chce na dlugi okres/Pozdr.
                                            Tutaj masz taki przyjemny kalkulator lub tutaj jeszcze jeden
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • Walt
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1065
                                              • Seat

                                              #23
                                              lu5asz, Weź jeszcze poprawkę na zapowiedzi podwyżek akcyzy w przyszłym roku oraz koszty obsługi diesla, ewentualnych problemów z DPFami i innymi EGRami :wink:
                                              SPOT Poznań ->

                                              Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                                              Komentarz

                                              • lu5asz
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2006
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                Wynik,przy 20tys km rocznie zwrot po 7,5 latach-nieoplacalne

                                                Hmm,do tej pory,przez 4 lata zrobilem 100tys.AstraII ,odrazu zalozylem gaz,bo wiedzialem ile bede jezdzil.Ale teraz?Juz nie bedzie takich przebiegow.

                                                Ja chyba ZWARIUJE!!! Od tego czytania zainteresowalem sie Superbem,1.4tsi ambition cena jak za 1.6tdi elegance Octavka.Musze szybko kupic i juz tyle nie myslec hehehehe
                                                Kondziu

                                                OCP

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  przejeżdżam codziennie koło salonu mercedesa, stoi przed nim b-klasa z reklamą że ceny od 99tyś..
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...