Elektryczny podgrzewanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bumbercik
    Classic
    • 2008
    • 19

    Elektryczny podgrzewanie silnika

    Ja swoją oklejałem w Łodzi na ul. Pojezierskiej (nie pamiętam numeru). Jestem mega zadowolony z ich pracy. Cały tył poszedł na max a przednie na min!!! Folia fotochromatyczna!!! Całość kosztowała mnie 900zł!!! Przejechałem autem pół europy, zaliczając kontrole w Czechach, Słowacji, Austrii a o Niemczech nie wspomnę i innych państwach!!! Żaden z Panów Policjantów nie czepiał się do przednich szybek!!! Więc nie ma się czego obawiać!!! No chyba że folię jakąś najtańszą będziecie zakładać to nawet przeglądu możecie nie dostać!!!
  • tomikt
    Rider
    • 2007
    • 391

    #2
    Elektryczny podgrzewanie silnika

    Witam!
    Idzie zima.
    Mam Skodzinę II 1,9 TDi PD, garażowaną w zimnym garażu. Mam następujące pytanie: Czy ktoś z was widział może jakiś patent na podgrzanie elektryczne oleju/silnika/cieczy chłodzącej aby dało się wyjechać z garażu w miare rozgrzanym autem?
    W tym roku zmieniłem adres firmy i ma tylko ok. 8 km i tak mi się widzi ze całą zimę będę jeździł zimnym autem.
    Pozdrawiam
    ech...
    TomikT

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ja znam dobry patent, ale potrzebny jest piec do centralnego, i węgiel albo koks

      resztę chyba już znasz :P
      patent działał na Citroenie BX 1.9D
      trochę żaru na łopatę(taka z wysokimi bokami), pod miskę olejową chwila moment i cieplutko :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • wojtekk
        Ambiente
        • 2011
        • 109

        #4
        Dobre. Ta cytryna to pancerne auto

        Na szkodniku raczej bym nie próbował. Tak serio to nawet nie słyszałem o patencie podgrzewania silnika z gniazdka

        Komentarz

        • obrus
          Elegance
          • 2011
          • 783
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Są grzałki montowane w misce olejowej. Ponoć popularne w krajach skandynawskich.

          Komentarz

          • wojtekk
            Ambiente
            • 2011
            • 109

            #6
            Trochę powiązane z tematem zimy. Wiecie jak zachowuje się bolero przy minusowych temperaturach i czy szybko się nagrzewa ??

            Komentarz

            • tomekc
              Ambiente
              • 2009
              • 128

              #7
              Ja w Volvo (kupione od rodziny ze Szwecji) miałem grzałkę w bloku/misce olejowej+ładowanie akumulatora firmy Calix - tutaj możesz wyszukać pasujący komplet gratów http://www.calix.se/consumer/soka.asp . Pewnie da się to dostać w PL.

              Komentarz

              • Orbit
                Rider
                • 2010
                • 486

                #8
                Oczywiście ze są podgrzewacze silników, mieszkałem na Północy Kanady przez kilka lat, tam wszystkie silniki mają podgrzewacze + elektryczna grzałka ... coś jakby mała suszarka która jest zamontowana w okolicy nóg kierowcy, wszystko działa na zwykły prąd z kontaktu, ... a kontakty z wtyczkami sa na każdym słupie elektrycznym dosłownie na każdym , przy -45 C żaden samochód by nie odpalił ... , są także specjalne KOCE elektryczne które montuje sie pod silnikiem ... zwykły podgrzewacz wygląda tak http://www.wolverineheater.com/ sa rożne modele i rożne rozwiązania
                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Nawet fabrycznie w OII jest przewidziana dodatkowa grzałka na 220V w misce olejowej ( gniazdko jest z lewej na przednim zderzaku ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Lisciasty
                    Drive
                    • 2010
                    • 59

                    #10
                    Poszukaj sobie firmy DEFA. Nie znam ale obiło mi się o uszy. Ja mam germański spalinowy podgrzewacz bo w bloku mieszkam i prund bym musiał przesyłać przez wifi albo kraść z lampy

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #11
                      Widzę, że z nastaniem chłodów odżywają stare tematy. Przynajmniej 4 wątki odnośnie podgrzewania elektrycznego były:



                      Komentarz

                      • tomikt
                        Rider
                        • 2007
                        • 391

                        #12
                        rogoz,
                        przepraszam - nie trafiłem wcześniej - mea culpa

                        dziękuje bardzo
                        ech...
                        TomikT

                        Komentarz

                        • marcin10
                          Classic
                          • 2010
                          • 13

                          #13
                          U mnie w robocie jest agregat prądotwórczy który ma zamontowane ogrzewanie elektryczne. Orginalne było w bloku ale się zepsuło i fachowcy zamontowali taką grzałkę elektryczną na przewodzie z płynem chłodzącym. Latem trzyma temperaturę ok. 40 stopni a zimą przy temp. -15 . jest ok. +20 stopni płynu chłodzącego. Żadnych problemów z odpalaniem.

                          Komentarz

                          • winni77
                            RS
                            • 2009
                            • 2183
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Wysłałem zapytanie i oto co otrzymałem. Koszt śmieszny, tylko czas grzania strasznie długi...

                            Jakub, thank you for visiting our web site and requesting pricing on an Engine Oil Heater for your Skoda Octavia.

                            Engine Oil Heaters.
                            Our Engine Oil Heaters are thin, flexible heating pads that are permanently bonded to the bottom or side of the oil sump. The heater has the special adhesive already on it, by simply peeling off the protective backing and pressing the heater firmly in place on a clean, flat surface, the heater is ready to be used. Note the heater must be installed on a smooth flat area, free of grooves and ridges. Only to be installed on metal oil sumps.

                            No special tools or skills are required. Except for the plug, everything for a complete installation is included with each heater.

                            An Engine Oil Heater is far superior to a block heater and more efficient as a block heater only "warms" a part of the engine not the complete engine.

                            An Engine Oil Heater "heats" all the engine starting at the bottom.
                            The hot oil heats the crankshaft, which in turn heats the connecting rods, pistons and cylinder heads. Remember "heat rises".

                            In 2 hours, an engine oil heater can raise the engine oil temperature 40°C.

                            By installing an Engine Oil Heaters, your engine will start easier and there will be less engine wear and less emissions on startup.

                            Based on an oil capacity of 5 liters, we recommend the 240 volt model 9.0-240 / 9.1-240 for petrol cars or the model 16-240 for diesel powered cars as diesel engines are larger than petrol engines and require more heat.

                            The model 9.0-240 measures 7.5 cm diam. and is designed for engines with an oil capacity of 2-4 ltrs.
                            The model 9.1-240 measures 4 x 15 cm. and is designed for engines with an oil capacity of 2-4 ltrs.

                            The model 16-240 measures 10 x 11.5 cm and is designed for engines with an oil capacity of 5-14 ltrs

                            Note: All heaters require a smooth flat surface on the side or bottom of the oil sump for installation.

                            Pricing:
                            Model 9.0 / 9.1-240 Engine Oil Heater £39.00
                            Model 16-240 Engine Oil Heater £45.00

                            Shipping: £5.00 per heater.
                            Prices are in GBP.

                            Delivery: Stock

                            Ordering:
                            We accept, Visa, Master Card and PayPal. (You do NOT need a PayPal account to pay by this secure method)
                            To order by credit card, please go to our secure web page at https://
                            secure.engineheaters.co.uk/secured/order_online.shtml

                            To order by PayPal, please send us an email with your order requirements and we will send you a PayPal invoice.

                            If you have any questions, please contact us.

                            Regards

                            David
                            Mój "Batmobil"

                            Komentarz

                            • rogoz
                              Rider
                              • 2006
                              • 397

                              #15
                              Zamieszczone przez winni77
                              Koszt śmieszny, tylko czas grzania strasznie długi...
                              Nie będzie to uciążliwe jak zamontujesz zegar sterujący. Będziesz mógł wtedy z wyprzedzeniem ustawić godzinę uruchomienia grzałki.

                              Komentarz

                              • bzyq_74
                                RS
                                • 2008
                                • 3467
                                • Volkswagen
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                #16
                                winni77, jak dobrze rozumiem typ 16-240 jest do dizla.
                                To się przylepia do miski i podłącza do aku czy na 230V? :roll:
                                MARCIN
                                Mój szkodnik

                                Komentarz

                                • winni77
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2183
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  bzyq_74, 16-240 jest do silników o pojemności oleju od 5-14 litrów. Do diesla jest 9.1-240. Nie wiem jeszcze jak się to instaluje. Mam ich zamiar zapytać również, czy tej 16-240 nie da rady zamontować u mnie, bo niestety mam auto w garażu podziemnym i nie mogę się podłączyć pod gniazdko na 2h...
                                  Mój "Batmobil"

                                  Komentarz

                                  • rogoz
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 397

                                    #18
                                    230V. Aku by takiej grzałki nie przeżył :-)

                                    Komentarz

                                    • bzyq_74
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 3467
                                      • Volkswagen
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez winni77
                                      bzyq_74, 16-240 jest do silników o pojemności oleju od 5-14 litrów. Do diesla jest 9.1-240. Nie wiem jeszcze jak się to instaluje. Mam ich zamiar zapytać również, czy tej 16-240 nie da rady zamontować u mnie, bo niestety mam auto w garażu podziemnym i nie mogę się podłączyć pod gniazdko na 2h...
                                      Sądziłem, że 9.1-240 jest tylko do benzyny jak poniżej pisze, a pojemność michy ma nieco mniejsze znaczenie.
                                      W sumie mała różnica w cenie, to może 16-240 szybciej zagrzeje nasze 4,5 litra

                                      Zamieszczone przez winni77
                                      Based on an oil capacity of 5 liters, we recommend the 240 volt model 9.0-240 / 9.1-240 for petrol cars or the model 16-240 for diesel powered cars as diesel engines are larger than petrol engines and require more heat.
                                      MARCIN
                                      Mój szkodnik

                                      Komentarz

                                      • Lisciasty
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 59

                                        #20
                                        Zamieszczone przez rogoz
                                        230V. Aku by takiej grzałki nie przeżył :-)
                                        A skąd ten wniosek?
                                        Weźmy najmocniejszą ich grzałę, 1000W. Przy 230V ciągnie 4,35A, czyli jest to opornik około 50 omów. Po podpięciu do akumulatora grzała ciągnęłaby 0,25 A, czyli żeby zajechać akumulator np. 70Ah, trzeba by go "katować" 280 godzin, czyli ponad 11 dni non stop. Ciężka metoda na zepsucie...

                                        Komentarz

                                        • winni77
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2183
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          bzyq_74, ale z tego fragmentu wynika cos innego

                                          The model 9.0-240 measures 7.5 cm diam. and is designed for engines with an oil capacity of 2-4 ltrs.
                                          The model 9.1-240 measures 4 x 15 cm. and is designed for engines with an oil capacity of 2-4 ltrs.

                                          The model 16-240 measures 10 x 11.5 cm and is designed for engines with an oil capacity of 5-14 ltrs
                                          Edit:

                                          z resztą chyba masz rację. Pytanie tylko czy ta większa grzała będzie pasować...
                                          Mój "Batmobil"

                                          Komentarz

                                          • maverick
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 73

                                            #22
                                            A sprawdzaliście urządzenia firmy DEFA kiedyś interesowałem się tym tematem i można zakupić grzałkę do silnika zasilaną ze źródła zewnętrznego.........

                                            Komentarz

                                            • winni77
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2183
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              maverick, właśnie spojrzałem. Do 1.4 TSI tylko 300W grzałka...
                                              Mój "Batmobil"

                                              Komentarz

                                              • rogoz
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 397

                                                #24
                                                Zamieszczone przez maverick
                                                A sprawdzaliście urządzenia firmy DEFA kiedyś interesowałem się tym tematem i można zakupić grzałkę do silnika zasilaną ze źródła zewnętrznego.........
                                                Na temat Defy była dyskusja w tym wątku:


                                                Zamieszczone przez Lisciasty
                                                Weźmy najmocniejszą ich grzałę, 1000W. Przy 230V ciągnie 4,35A, czyli jest to opornik około 50 omów.
                                                Po podpięciu do akumulatora grzała ciągnęłaby 0,25 A, czyli żeby zajechać akumulator np. 70Ah, trzeba by go "katować" 280 godzin, czyli ponad 11 dni non stop. Ciężka metoda na zepsucie...
                                                Mam nieco odmienne zdanie. Zakładając, że w obu przypadkach zasilamy grzałkę prądem stałym i stosując ten sam wzór (I=P/U) otrzymujemy następuje wyniki:
                                                230V - 4.35A
                                                12V - 83.33A

                                                Do zasilania z instalacji 12V musi być grzałka o innych parametrach. Dla przykładu świeca żarowa dogrzewacza płynu chłodzącego w TDI (np. Beru 0100226199) pobiera 14A, w małym obiegu montuje się 3 świece, co daje łącznie 42A, przy czym one są uruchamiane tylko na włączonym silniku.

                                                Komentarz

                                                • winni77
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2183
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Lisciasty
                                                  Weźmy najmocniejszą ich grzałę, 1000W. Przy 230V ciągnie 4,35A, czyli jest to opornik około 50 omów. Po podpięciu do akumulatora grzała ciągnęłaby 0,25 A, czyli żeby zajechać akumulator np. 70Ah, trzeba by go "katować" 280 godzin, czyli ponad 11 dni non stop.
                                                  Juz na pierwszy rzut oka widać, że ta kalkulacja jest coś nie tegez. Włącz sobie kilowatowy piecyk w domu na 12 h - przy obecnej temperaturze zewnętrznej usmażysz się Teraz spróbuj wykrzesać tą samą energię z akumulatora. Nie jestem pewien, ale przez 12h nie zdołasz prawdopodobnie nawet radia zasilić...
                                                  Mój "Batmobil"

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...