dochodze do wniosku, ze to EGR mnie slabi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ida.mac
    Ambiente
    • 2005
    • 141

    dochodze do wniosku, ze to EGR mnie slabi

    Zamieszczone przez lazy bones
    A może w grudniu narty zrobimy?
    Super pomysł!!!



    Tak z innej beczki to robimy spota techniczno-gokartowego we wtorek około 18stej. Tak wstępnie ustaliłem z Dawidem. Kto się pisze na ściagnko?
    ciężko jest lekko żyć,
  • eR_
    Rider
    • 2005
    • 411

    #2
    dochodze do wniosku, ze to EGR mnie slabi

    koledzy, w innym watku pisalem o tym nieszczesnym szarpaniu, ktore mnie nawiedza. zdecydowalem sie utworzyc nowy watek, bo tytul tamtego jest lekko mowiac malo konkretny. oraz chcialem podzielic sie z wami przemysleniami.

    kolega AWARIA! napisal w innym watku
    Zamieszczone przez AWARIA!
    ...wymieniłem zawór recyrkulacji spalin bo padł... Silnik 1,9 TDI 105 KM. Wczoraj padł ponownie
    Objawia się to tym że przy łagodnym przyspieszaniu z niskich obrotów silnik nie ma płynności (lekko "rwie"). Jak się mocno depnie to nie ma tej "dolegliwośi".
    tego mi bylo trzeba, szukalem po innych forach a tu jasno napisane moje dolegliwosci,
    ale czy z takim dziwnie dzialajacym EGR moze byc zwiekszone spalanie wychodzi mi 6,5L/100km a raczej spokojnie jezdze (choc teraz moze troche szybciej bo przekroczylem 2000) No i ten EGR musialby byc od poczatku jakis felerny bo chyba mam to od nowowsci auta, choc łajza zachowuje sie wrednie i jak auto jest zimne, albo obroty spadaja z "gory" do 2000 i ponownie przyspieszam to jest ok, a jak idzią od dolu to czasem poszarpie a czasem nie.

    acha dotad tankowalem na Jet'cie a ostatnio na BP - zalalem ON ultimate i jednak szarpie, tylko jakby delikatniej :evil:
    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zatkac, wywalic i ciekawe czy sie problem pojawi. Ja mam zatkany od kilku kkm i nic nie widze zlego w dzialaniu silnika, ale OII moze protestowac, za madre to auto probuje byc :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        mi dzisiaj zaczelo cykac w EGR-ze - powiedzcie czemu i czy da sie naprawiac czy od razu wymieniac? cyka przy zwiekszaniu (od 'luzu') i zmniejszaniu obrotow. wiem ze mozna to zaslepic ale wole nie cudowac - nie jestem typem mechanika. jutro mam przeglad i zanim zaczne sie dopytywac belgijskich specow (ktorzy maja dziwne podejscie do samochodow) prosze was o rade i pomoc.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Cykac, tam nie ma co cykac, przeciez to jest zwykla klapka sterowana podcisnieniowo
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            no ale cyka... cyknie raz jak wchodzi na obroty i drugi raz jak schodzi z obrotow... tak jakby ktos walil srubokretem w obudowe zaworu :evil:

            Komentarz

            • rob555
              Rider
              • 2006
              • 748

              #7
              Re: dochodze do wniosku, ze to EGR mnie slabi

              Zamieszczone przez eR_
              szukalem po innych forach a tu jasno napisane moje dolegliwosci,
              ale czy z takim dziwnie dzialajacym EGR moze byc zwiekszone spalanie
              Odkrec dwa imbusy przy EGR od tej rury co idzie miedzy kolektorym ssacym a wydechowym. W srodek mozesz kawalek puszki po pivie :wink: wstawic by przelotu nie bylo. Skrec i zobacz czy przyszarpuje dalej... Jak nie to masz winowajce. To dosc czesty objaw.
              pozdrawiam

              Diagnostyka i tuning
              hybrydowe wtryski i turbiny
              programy na ulice jak i do sportu

              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
              www.tune-up.pl

              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

              Komentarz

              • eR_
                Rider
                • 2005
                • 411

                #8
                Zamieszczone przez rob555
                Odkrec dwa imbusy przy EGR od tej rury co idzie miedzy kolektorym ssacym a wydechowym. W srodek mozesz kawalek puszki po pivie :wink: wstawic by przelotu nie bylo. Skrec i zobacz czy przyszarpuje dalej... Jak nie to masz winowajce. To dosc czesty objaw.
                tak powinienem zrobic, tylko ze w koncu mam gwarancje i blank nowe auto - niech serwis to naprawia. umowilem sie na wymiane oleju, to bede ich meczyl :lol:

                jak myslicie, czy popsuty EGR moze być przyczyna zwiekszonego spalania - na moj gust tak o 1 litr za duzo niunia pije.
                Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                Komentarz


                • #9
                  ok - i po przegladzie, pasek wymieniony, magnatek zalany (motula nie znalazlem) a EGR dalej cyka... cyknie sobie jesli tylko nacisne gaz (dzwiek jakby sie jakis elektrozawor otwieral) z tym ze kiedys tego nie slyszalem. moze tak powinno byc ale po klopotach z poprzednim autem jakos mnie na ostroznasc wzielo. wiec - cyknie raz przy wzroscie i drugi raz przy spadku obrotow. aha - i tylko jak silnik cieply. rano tego nie bylo. czy tak ma byc czy nie? na przegladzie dzisiaj nic nie wykryli z tym ze silnik byl wtedy zimny. i poza tym turbo jakos dziwnie pracuje - jakbym slyszal z nawiewu zasysane powietrze w momencie gdy silnik schodzi z obrotow... wiem ze to wszystko smiesznie brzmi ale wole sie upewnic

                  Komentarz

                  • eR_
                    Rider
                    • 2005
                    • 411

                    #10
                    moze ktos odpowie czy EGR dziala jak silnik jest zimny?
                    ja moich objawow jak jest zimny nie wyczuwam, tylko jak cieply

                    Artur, jak ty to slyszysz ze cyka? w srodku auta czy bedac na zewnatrz?
                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                    Komentarz


                    • #11
                      eR_, cykniecia slychac wyraznie przy otwartych drzwiach, a juz najlepiej przy otwartch drzwiach w garazu. przy zamknietych w srodku ciezko to uslyszec. jak otworze maske to mozna sie doszukac ze dochodza z EGRu

                      poprawka
                      sprawdzalem - cyka i na zimno tylko wtedy silnik glosniej troszke chodzi i zaglusza.

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        [Artur, tez mam ASV i tez mi cos cyka i dziwnie strzela nieraz na zimnym silniku,pewnie w naszych silnikach tak musi byc
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • eR_
                          Rider
                          • 2005
                          • 411

                          #13
                          hmm, będąc w serwisie pojezdzilismy z panem serwisantem, faktycznie wyczul lekkie szarpanie, ale w komputerze brak błędów - wiec nic nie zrobią
                          Podejrzewamy z djczas'em ze to moze byc jednak co innego, moze soft w komputerze auta...

                          pali 6.5L/100 - w sumie to octa2 jest ciezka do tego caly czas chodzi climatronic, wiec moze ten wynik nie jest taki znowu zly....
                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            eR_, jesli chodzi o spalanie to auto jeszcze przez jakiś czas bedzie dziwnie spalało bo jest nowe to sie unormuje

                            Komentarz


                            • #15
                              Arek, z tego co sie dowiadywalem to jednak nie powinno cykac. zreszta sprawdzalem u kumpla w Cordobie i u niego cisza. werdykt - sam zobacztutaj

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                Artur, no własnie czytałem i tak mysle ze pewnie i u mnie pada
                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • eR_
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 411

                                  #17
                                  to chyba jednak nie EGR, może wtrysk, moze program

                                  bylem dzis u aligatora, odpial EGR (jest tam sterowanie elektroniczne - odpiął i sterowanie i wężyk) - szarpało dalej, odpiął przepływkę - szarpało dalej :evil:
                                  No i powiedział, że mam walczyć z serwisem, bo albo wtrysk ktorys jest padniety, albo soft skopany.
                                  szit szit szit szit, jak sobie pomysle, ze bede musial sie z serwisem użerać .... :evil: :evil: :evil:

                                  ps. pojeździlismy chwilę z laptopem, wszystkie parametry byly ok, zadnych blędów (no pozatymi co sie zrobiły jak odpielismy sterowanie EGR)
                                  :!: no i może koledzy z silnikiem BXE by sie odezwali czy im szarpie (pamietam że jednemu szarpało) - bym wtedy bardziej podejrzewał soft BXE
                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                  Komentarz

                                  • SEBL
                                    Classic
                                    • 2006
                                    • 4

                                    #18
                                    U mnie też szarpie, w serwisie powiedzieli, że nie ma błędów i nic z tym nie mogą zrobić. a i jeszcze jedno, powiedzieli, że poprawili osłonę silnika i to powinno pomóc :lol: :lol: :lol: :twisted:
                                    Oczywiście jak szarpało tak szarpie dalej :evil:

                                    Komentarz

                                    • eR_
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 411

                                      #19
                                      SEBL,
                                      Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                      Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                      Komentarz

                                      • Marcin STECZKO
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 292

                                        #20
                                        Jeżeli tech wykrył błąd błąd zaworu EGR ( P 0400)
                                        niekoniecznie musi
                                        to być sam elektrozawór który wyrównuje i otwiera dopływ spalin do kolektora ssącego

                                        szarpanie brak chwilowy moc może być spowodowany
                                        błędnym odczytem przepływomierza który podaje zbyt duże odchyłki na zasysanym powietrzu
                                        Takie szarpanie męczyło mnie w astrze2 X17DTL gdzie puki nie pożyczyłem
                                        or.przepłwki w 100% sprawnej kopałem po egrerze zakładałem rózne ,nawet kupiłem
                                        nowiutki komplet zawór + elektrozawór i nic.

                                        Jeżeli pomoże to przeczyść przepływkę lub spróbuj pożycz dobrej i sprawdz
                                        efekt .
                                        POZDRAWIAM
                                        BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
                                        Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
                                        Była CZARNA COMBI ATD 4X4

                                        MK IV

                                        Komentarz

                                        • eR_
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 411

                                          #21
                                          cos w tym jest z tym twierdzeniem ze to przeplywka, po przeczytaniu informacji na innym forum (diagtronik) tez tak sadze, po zmianie softu przestalo szarpac. Pewnie jakos "usrednili" pomiary z przeplywki lub znieczulili kompa na jej wariacje :diabelski_usmiech
                                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...