koledzy, w innym watku pisalem o tym nieszczesnym szarpaniu, ktore mnie nawiedza. zdecydowalem sie utworzyc nowy watek, bo tytul tamtego jest lekko mowiac malo konkretny. oraz chcialem podzielic sie z wami przemysleniami.
kolega AWARIA! napisal w innym watku
Zamieszczone przez AWARIA!
...wymieniłem zawór recyrkulacji spalin bo padł... Silnik 1,9 TDI 105 KM. Wczoraj padł ponownie
Objawia się to tym że przy łagodnym przyspieszaniu z niskich obrotów silnik nie ma płynności (lekko "rwie"). Jak się mocno depnie to nie ma tej "dolegliwośi".
tego mi bylo trzeba, szukalem po innych forach a tu jasno napisane moje dolegliwosci,
ale czy z takim dziwnie dzialajacym EGR moze byc zwiekszone spalanie wychodzi mi 6,5L/100km a raczej spokojnie jezdze (choc teraz moze troche szybciej bo przekroczylem 2000) No i ten EGR musialby byc od poczatku jakis felerny bo chyba mam to od nowowsci auta, choc łajza zachowuje sie wrednie i jak auto jest zimne, albo obroty spadaja z "gory" do 2000 i ponownie przyspieszam to jest ok, a jak idzią od dolu to czasem poszarpie a czasem nie.
acha dotad tankowalem na Jet'cie a ostatnio na BP - zalalem ON ultimate i jednak szarpie, tylko jakby delikatniej :evil:
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Zatkac, wywalic i ciekawe czy sie problem pojawi. Ja mam zatkany od kilku kkm i nic nie widze zlego w dzialaniu silnika, ale OII moze protestowac, za madre to auto probuje byc :diabelski_usmiech
mi dzisiaj zaczelo cykac w EGR-ze - powiedzcie czemu i czy da sie naprawiac czy od razu wymieniac? cyka przy zwiekszaniu (od 'luzu') i zmniejszaniu obrotow. wiem ze mozna to zaslepic ale wole nie cudowac - nie jestem typem mechanika. jutro mam przeglad i zanim zaczne sie dopytywac belgijskich specow (ktorzy maja dziwne podejscie do samochodow) prosze was o rade i pomoc.
szukalem po innych forach a tu jasno napisane moje dolegliwosci,
ale czy z takim dziwnie dzialajacym EGR moze byc zwiekszone spalanie
Odkrec dwa imbusy przy EGR od tej rury co idzie miedzy kolektorym ssacym a wydechowym. W srodek mozesz kawalek puszki po pivie :wink: wstawic by przelotu nie bylo. Skrec i zobacz czy przyszarpuje dalej... Jak nie to masz winowajce. To dosc czesty objaw.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Odkrec dwa imbusy przy EGR od tej rury co idzie miedzy kolektorym ssacym a wydechowym. W srodek mozesz kawalek puszki po pivie :wink: wstawic by przelotu nie bylo. Skrec i zobacz czy przyszarpuje dalej... Jak nie to masz winowajce. To dosc czesty objaw.
tak powinienem zrobic, tylko ze w koncu mam gwarancje i blank nowe auto - niech serwis to naprawia. umowilem sie na wymiane oleju, to bede ich meczyl :lol:
jak myslicie, czy popsuty EGR moze być przyczyna zwiekszonego spalania - na moj gust tak o 1 litr za duzo niunia pije.
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
ok - i po przegladzie, pasek wymieniony, magnatek zalany (motula nie znalazlem) a EGR dalej cyka... cyknie sobie jesli tylko nacisne gaz (dzwiek jakby sie jakis elektrozawor otwieral) z tym ze kiedys tego nie slyszalem. moze tak powinno byc ale po klopotach z poprzednim autem jakos mnie na ostroznasc wzielo. wiec - cyknie raz przy wzroscie i drugi raz przy spadku obrotow. aha - i tylko jak silnik cieply. rano tego nie bylo. czy tak ma byc czy nie? na przegladzie dzisiaj nic nie wykryli z tym ze silnik byl wtedy zimny. i poza tym turbo jakos dziwnie pracuje - jakbym slyszal z nawiewu zasysane powietrze w momencie gdy silnik schodzi z obrotow... wiem ze to wszystko smiesznie brzmi ale wole sie upewnic
eR_, cykniecia slychac wyraznie przy otwartych drzwiach, a juz najlepiej przy otwartch drzwiach w garazu. przy zamknietych w srodku ciezko to uslyszec. jak otworze maske to mozna sie doszukac ze dochodza z EGRu
poprawka
sprawdzalem - cyka i na zimno tylko wtedy silnik glosniej troszke chodzi i zaglusza.
hmm, będąc w serwisie pojezdzilismy z panem serwisantem, faktycznie wyczul lekkie szarpanie, ale w komputerze brak błędów - wiec nic nie zrobią
Podejrzewamy z djczas'em ze to moze byc jednak co innego, moze soft w komputerze auta...
pali 6.5L/100 - w sumie to octa2 jest ciezka do tego caly czas chodzi climatronic, wiec moze ten wynik nie jest taki znowu zly....
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
to chyba jednak nie EGR, może wtrysk, moze program
bylem dzis u aligatora, odpial EGR (jest tam sterowanie elektroniczne - odpiął i sterowanie i wężyk) - szarpało dalej, odpiął przepływkę - szarpało dalej :evil:
No i powiedział, że mam walczyć z serwisem, bo albo wtrysk ktorys jest padniety, albo soft skopany.
szit szit szit szit, jak sobie pomysle, ze bede musial sie z serwisem użerać .... :evil: :evil: :evil:
ps. pojeździlismy chwilę z laptopem, wszystkie parametry byly ok, zadnych blędów (no pozatymi co sie zrobiły jak odpielismy sterowanie EGR)
:!: no i może koledzy z silnikiem BXE by sie odezwali czy im szarpie (pamietam że jednemu szarpało) - bym wtedy bardziej podejrzewał soft BXE
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
U mnie też szarpie, w serwisie powiedzieli, że nie ma błędów i nic z tym nie mogą zrobić. a i jeszcze jedno, powiedzieli, że poprawili osłonę silnika i to powinno pomóc :lol: :lol: :lol: :twisted:
Oczywiście jak szarpało tak szarpie dalej :evil:
Jeżeli tech wykrył błąd błąd zaworu EGR ( P 0400)
niekoniecznie musi
to być sam elektrozawór który wyrównuje i otwiera dopływ spalin do kolektora ssącego
szarpanie brak chwilowy moc może być spowodowany
błędnym odczytem przepływomierza który podaje zbyt duże odchyłki na zasysanym powietrzu
Takie szarpanie męczyło mnie w astrze2 X17DTL gdzie puki nie pożyczyłem
or.przepłwki w 100% sprawnej kopałem po egrerze zakładałem rózne ,nawet kupiłem
nowiutki komplet zawór + elektrozawór i nic.
Jeżeli pomoże to przeczyść przepływkę lub spróbuj pożycz dobrej i sprawdz
efekt .
POZDRAWIAM
BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
Była CZARNA COMBI ATD 4X4
cos w tym jest z tym twierdzeniem ze to przeplywka, po przeczytaniu informacji na innym forum (diagtronik) tez tak sadze, po zmianie softu przestalo szarpac. Pewnie jakos "usrednili" pomiary z przeplywki lub znieczulili kompa na jej wariacje :diabelski_usmiech
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Komentarz