Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    Gdyby tak wprowadzili obok 1.6 MPI, starego 1.9 TDI AGR to brałbym w ciemno. Przy moim trybie użytkowania to zrobiłbym nim pewnie z 500 tyś. bez większych problemów. Nowego diesla wydaje mi się, że nie warto brać.

    Jak ktoś kupił używane auto od osoby, której w ogóle nie zna i nie ma 100% pewności co do historii auta to raczej powinien się wstrzymać z oceną awaryjności. W takim wypadku wiele może wynikać z zaniedbań poprzedniego właściciela.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez AdamB
      piotrek_os, na pewno nie było by to 1.6MPI z LPG bo mnie wersja OII Tour LPG nie interesuje. Jeżeli już to jakiś 1.4TSI jeżeli by to było auto z grupy VW.
      no to widzsz.... juz bys myslał o 1,4TSI, a nie o nowym dieslu...... i takich jak Ty pewnie bedzie coraz wiecej. Ciekawe jak długo sie utrzyma cena, ze diesel nowy drozszy.....
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        piotrek_os, czasy się zmieniają i nie wiadomo co będzie za rok co wtedy będzie na topie.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          Zamieszczone przez piotrek_os
          juz bys myslał o 1,4TSI, a nie o nowym dieslu
          no plizzz, przecież ten "nowy" diesel nie ma nic wspólnego ze "starym", więc co za pytanie, ja 1,9TDI spokojnie bym kupił.
          1,6TDI już niekoniecznie...
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez AdamB
            piotrek_os, czasy się zmieniają i nie wiadomo co będzie za rok co wtedy będzie na topie.
            Patrząc na coraz to nowe "udogodnienia i udoskonalenia" silników wysokoprężnych (wymuszane przez zwolenników ekologii), stosowane przez producentów aut, oraz na obowiązującą w Polsce politykę cenową (ON - Pb), wydaje mi się, że przez kilka lat popularność aut z silnikami diesela będzie malała (wyłączając firmy i użytkowników prywatnych, gdzie auta robią po 40-50.000 km i więcej rocznie)... O ile oczywiście macki ekologii nie zaczną sięgać ostrzej do jednostek benzynowych (np. zapowiadany filtr cząstek stałych w silnikach TSI VAG)...
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              1,6TDI już niekoniecznie...
              Ja bym się go nie bał, z racji że robię odcinki po 60-70km więc DPF też mi nie przeszkadza. Jeżeli cena jego była dobra to czemu nie, używany też bym przytulił z rozsądnym przebiegiem.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                AdamB, mi głównie chodzi o modyfikacje.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8033
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  Zamieszczone przez szkoda
                  AdamB, mi głównie chodzi o modyfikacje.
                  Wiem, wiem tzn przypuszczam :lol:
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    Czy Panowie do mnie biją, że niby nie znam przebiegu swojego auta? :roll:

                    Użytkownicy Skody dzielą się na 2 kategorie, dla których wydanie 2-3k na naprawę to tak jak kupienie lodów latem oraz tacy którzy wybrali tą markę przeglądając net i prasę, gdzie pojawiają się informację, że silnik jest nie zawodny i ekonomiczny, fakt jest niezawodny, bo rzadko zdarza się awaria która go unieruchomi na dobre, jak się dba to słychać i czuć co niedomaga i można w miarę wcześnie zareagować, ale w naprawy tylko co jakiś czas trzeba wsadzić 2-3k :P. Nie rozumiem wypowiedzi osób które jeżdżą 100k km dieslem w 5-7 lat i mówią że to nie zniszczalne auto, super hiper, tyle to fiat zrobi bez awarii, nie demonizując tej marki, co to za przebieg dla takiego auta, poprzednie TDI robiły po 300-500k bez awarii, ale co tam brnijmy dalej i chwalmy, że to niezniszczalny samochód, 200-300k km to mój Matiz i Lanos zrobiły po mieście. Jeżeli mówimy o bez awaryjności to trzeba spojrzeć trochę dalej niż 100k, Lanos na LPG ma obecnie 330k km i jeździ dalej, bez zająknięcia odpala przy -20C, a jego wartość jest równa wartości jednej turbosprężarki do TDI. Wiadomo są tacy co ich stać wydać 80k na auto zrobić niecałe 100k km w parę lat i sprzedać za 1/3 ceny, ba są tacy co wydają 400k zł. Ja kierowałem się przy wyborze ekonomią, która przy obecnych cenach ON przegrywa w TDI, na każdych 100km obecnie tracę 6-10zł na rzecz LPG, co przy moich 20k km rocznie daje od 1200 do 2400 na rok, auto kupione jest na ok 5 lat co daje parę złotych oszczędności, bo wątpię że ktoś wyda na naprawy w PB prze 5 lat więcej niż w TDI przez 5 lat. Fakty które brałem pod uwagę przy MOIM wyborze to:
                    - ciężko znaleźć O2 PB MPI z przebiegiem mniejszym niż 100k km, a generalnie wogóle ciężko znaleźć
                    - chciałem O2 bo bardziej mi się podoba niż O1, ale nie byłem świadom o jej problemach w porównaniu do O1
                    - cena ON była 4,4, a LPG 2,3 zł co dawało oszczędność 2-3 zł, nikt nie przewidzi co będzie za rok, a jest 6-10 zł
                    - codzienna trasa to 50% / 50% ok 15 km w jedną stronę, także pocisnąć ciężko bo ledwo motor się zagrzeje, też nie byłem tego świadom, że tak długo się będzie grzał
                    - auto którego szukałem to PB bez LPG dlatego miałem 2-3 k albo na instalację albo na ewentualną naprawę w TDI, liczyłem się z dwumasą w praktyce padło na turbo

                    Posta piszę informacyjnie, bo może ktoś kto szuka auta i trafi na ten temat, ja obecnie wybrałbym na moje warunki PB+LPG, bo raz w miesiącu na trasę przebolałbym to LPG. Jak ktoś lubi mieć moc pod nogą i dużoooo jeździ to TDI, bo to auto lubi trasy min. 100 km, wtedy pokazuje swoje plusy, które zacierają jego minusy

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      natash, przestań marudzić :szeroki_usmiech
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • lu5asz
                        RS
                        • 2011
                        • 2006
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Kto ma jaki silnik to takie paliwko zachwala :P Ja do tej pory jezdzilem na LPG i bardzo sobie to chwale.Brakowalo mi jednak mocy no i miejsca w srodku,wiec wybralemOII FL, ON.Wydatki na paliwo zblizone ale komfort w szkodniku duuuuzo lepszy.No i zwawiej sie zbiera.
                        Kondziu

                        OCP

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          Zamieszczone przez Eidos71
                          wydaje mi się, że przez kilka lat popularność aut z silnikami diesela będzie malała (wyłączając firmy i użytkowników prywatnych, gdzie auta robią po 40-50.000 km i więcej rocznie)...
                          Jesteś tego pewien?
                          Weź paletę choć by Skody Octavii jedyne 2 N/A to 1.4 i 1.6. Jeśli chcesz mieć moc pod nogą, jakąkolwiek to musisz wybrać coś z TSI lub TDI. Nie znam się na TSI, ale czy to nie silnik z bezpośrednim wtryskiem taki jak swego czasu (lub podobny) w Carismie 1.8 GDI 125KM - tu chyba do teraz jest problem z LPG?
                          Im nowsza technologia tym droższy będą instalację LPG. A więc jeśli ktoś robi 20 000 rocznie to wybierze 1.6TDI/2.0TDI czy 1.4TSI/1.8TSI. Dla mnie wybór prosty TDI. Tu i tu masz turbo i dwumas, w TSI jakieś problemy z rozrządem, a i zerwania łańcuchu widzę, że się zdarzały. Kiedyś jak kupiłeś samochód na łańcuchu, to zaczynałeś się interesować napinaczami i innymi pierdołami po 200 - 300kkm, albo i w cale.
                          Zamieszczone przez AdamB
                          weź pod uwagę ile 1.9TDI jeździ ile jest ich na forum a ile jest awarii.
                          A ilu się nie chwali swoimi awariami i problemami, bo już są poruszane i nie muszą się zakładać tematu, a ile nie jest na forum i w końcu ilu ma to gdzieś co się popsuło, ważne, że jeździ.Czasy VP już się skończyły. Nie ma samochodów bezawaryjnych.
                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          AdamB napisał/a:
                          Czy na dzien dzisiejszy jakbys kupował auto - kupilbys nowego diesla?? Patrzac na ceny auta i paliw?
                          Nie kupił bym ani diesla, ani turbo beny, tylko coś w pojemności od 2.8 N/A i założył do tego LPG. I mówię tu zarówno o nowych aucie, jak i o używanym "nowym". Jeśli mówimy o jak najmniejszej awaryjności.
                          natash, w pełni się z tobą zgadzam, ale ja jestem inny bo patrze na silniki trochę jak:
                          Zamieszczone przez szkoda
                          AdamB, mi głównie chodzi o modyfikacje.
                          Czyli auto albo musi być podatne na mody i tu się liczę z ewentualnymi awariami lub kupuje coś co już ma moc.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            Zamieszczone przez lu5asz
                            Kto ma jaki silnik to takie paliwko zachwala
                            dokładnie, kolejny bzdurny topik "o wyższości..."
                            podziękował.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            Pracuję...