Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek121
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 126
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie

    mam podwójną podłogę w swojej wersji, i ta dolna jest podniesiona a na co dzień tego nie widać i nie przeszkadza, no z 550km zwykle przejeżdżam a w trasie nawet 700 ponad się da 8)
    Sebastian J.
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1263
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Diesel &lt;kontra&gt; benzyna + gaz.....wasze opinie

    Jak w temacie , z uwagi na to że straszą nas cenami ON po nowym roku ,i przestaje być opłacalne mieć diesla którym nie robi się wiecej niż 20 tkm/rocznie chciałbym poznać opinie kolegów którzy mają Pb z gazem , jak i tych którzy twierdzą aby jednak pozostać przy ON .Czyli plusy i minusy jednego i drugiego . Dorzućcie przy okazji spalanie , i który najlepiej silnik zagazować .
    Moje minusy :
    - 2masa, długie nagrzewanie zimą , zużycie oleju , powoli wiekszy koszt przejechania 1km( przy obecnej róznicy ON-Pb nie opłacalne ) , podatność na usterki spowodowane złym paliwem , dbałość o turbo, i związane z nim koszty w razie awarii,
    Moje plusy:
    -mimo wszystko niskie zużycie paliwa trasa(5-5,3),postój(0,4 l/h),miasto(6-6,5) , , siła-czyli tzw Nm ,podatność na modyfikacje
    Mój werdykt :
    robię do 20 tkm/rocznie ,i po kalkulacjach zakładając ze zagazowane pali 10 l koszt przejechania 100 kilosow wynosi 24 zł a diesla 35 zł czyli rocznie muszę dac wiecej 2000 zł niż koleś co ma gaz ....biorąc pod uwagę niższy koszt zakupu benzyniaka.....- z ciężkim sercem ale chyba przerzucę się na Pb+fabryczny gaz :cry:

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      #3
      Policzyłeś dodatkowo droższy przegląd rejestracyjny, częstszą wymianę świec i filtrów, przeglądy i regulację gazu przynajmniej raz na rok?

      Komentarz

      • gruto
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1263
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Chris11, tego nie wiem :lol: nigdy nie miałem Pb - wiec wypisz + i minusy - po to załozyłem ten temat . Może benzyna bez gazu - tylko jaka....piszcie wszystko

        Komentarz

        • jojo80
          Drive
          • 2011
          • 43

          #5
          gruto, a skąd masz takie ceny LPG? u mnie najtaniej [małopolska] 2.77ziko. czyli koszt 100km.ok.28zł. i skad takie akurat spalanienp. 10l/100km. podaj moze jaki silnik cie interesuje bo u mnie np. 2.0 nie spaliłby 10l. a 12l/100km. w zimie na takie trasy jakie ja pokonuje tj. pare km. dziennie to i pewnie spałiłby 14l.LPG.

          dodam ze od 8 lat woze sie na codzien cc900.seria. z LPG. i pali 7,2l/100km. LPG a w zimie ponad 8l/100km.LPG

          Komentarz

          • gruto
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1263
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            jojo80,gdzieś na forum kolega co ma 1.6+gaz podał 10 l

            Komentarz

            • TomekRs
              RS
              • 2011
              • 1670

              #7
              Poza tym na samym gazie nie bedziesz jezdzil.

              Komentarz

              • gruto
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1263
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez jojo80
                u mnie najtaniej [małopolska] 2.77
                być może sie pomyliłem ....

                Komentarz

                • gebek
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1214

                  #9
                  Zamieszczone przez gruto
                  Może benzyna bez gazu - tylko jaka....piszcie wszystko
                  Ja podpowiem Honda Accord :szeroki_usmiech brak dwumasy,turbo,wtrysku bezposredniego i generalnie problemow
                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                  Nie synku...to diesel PD.

                  Honda...the power of dreams.
                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                  Komentarz

                  • gruto
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1263
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    podobno poczciwy 1.6 jest stworzony do gazu - poprawcie mnie jeśli sie mylę

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      gruto, kupiłeś nowe auto, więc wlicz w kalkulację utratę wartości twojego auta teraz przy zmianie na LPG. W związku z drożejącym ON zrobi się teraz sztuczna nagonka na TDi i co za tm idzie niższe ceny aut.

                      Ja też jeżdżę TDI i nie zamierzam zmieniać na LPG.Wprawdzie mam 112kkm przebiegu bez problemowego i kupno TDI mi się zwróciło, więc mam trochę inną sytuację. Weź po uwagę, że teraz cena LPG jest stosunkowo niska, ale poczekaj, ludzie zainwestują w LPG i ceny gazu rząd podniesie i to bardzo szybko.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • gruto
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1263
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        AdamB, oby tak było :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          gruto, za chwile gaz będzie kosztował znacznie więcej i całe oszczędności pojdą sie je...ać, poprzednio jezdziłem tylko autami na gaz i powiedziałem sobie że nigdy więcej gazu :szeroki_usmiech
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Walt
                            L&K
                            • 2011
                            • 1065
                            • Seat

                            #14
                            Zamieszczone przez AdamB
                            teraz cena LPG jest stosunkowo niska, ale poczekaj, ludzie zainwestują w LPG i ceny gazu rząd podniesie i to bardzo szybko.
                            Jak swój pierwszy samochód zagazowywałem - równo 10 lat temu, to wszyscy się pukali po głowach, bo "przecież mówili że gaz pójdzie w górę".
                            SPOT Poznań ->

                            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                            Komentarz

                            • xplo
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 221

                              #15
                              Zamieszczone przez gebek
                              Zamieszczone przez gruto
                              Może benzyna bez gazu - tylko jaka....piszcie wszystko
                              Ja podpowiem Honda Accord :szeroki_usmiech brak dwumasy,turbo,wtrysku bezposredniego i generalnie problemow
                              Gebek a jak wygląda sytuacja z Accordem w gazie ? Bo chodzi mi po głowie jeden model w tył od twojego rocznik od 2007 po lifcie. 2.0 150 km.

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Walt
                                Zamieszczone przez AdamB
                                teraz cena LPG jest stosunkowo niska, ale poczekaj, ludzie zainwestują w LPG i ceny gazu rząd podniesie i to bardzo szybko.
                                Jak swój pierwszy samochód zagazowywałem - równo 10 lat temu, to wszyscy się pukali po głowach, bo "przecież mówili że gaz pójdzie w górę".
                                Ja 9 lat temu Fabię 1.4MPI potem w 2007 zacząłem przygodę z TDI. LPG jest OK, ale kolega kupił rok temu TDI i teraz go sprzeda za 60% ceny. Ciekawe czy kupno auta z LPG pokryje tą stratę i pytanie jak ją skalkulować.

                                [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 12:46 ]
                                Walt, było tak że 1 litr gazu kosztował 2.20 a litr benzyny 3.20 jak jeździłem Fabią LPG.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • Walt
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1065
                                  • Seat

                                  #17
                                  Moja kalkulacja jest taka:
                                  - jeżdżąc diesle średnie zużycie miałem w granicach 6l/100 km przy cenie 5,45 za litr daje to 32zł/100km
                                  - w gazie 8,5l/100 km * 2,85 + 0,5l benzyny to 27zł/100km
                                  - paliwo (wg. wskazań komputera) 7,3l * 5,38 daje 40 zł

                                  Tematu kosztu przeglądu instalacji nie demonizujmy, bo wychodzi 7zł miesięcznie, Lanosem przejechałem 100 tys bez regulacji gazu, a kable wymieniłem raz. Tak więc możemy założyć dodatkowy koszt max. 200zł rocznie.

                                  Przy przebiegu jaki podał gruto, czyli 20tys. rocznie zrobi za 5 lat 100tys.

                                  W tym czasie na paliwo wyda 40000 zł, na ropę 32000, a na gaz 28000.

                                  8000 zł różnicy między ropą a benzyną daje nam pytanie - czy zniweluje to różnice w cenie zakupu, i ewentualny koszt DPFa i innej dwumasy, które po 100tys. może zacząć dawać znać o sobie.
                                  SPOT Poznań ->

                                  Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Walt, skalkulujmy utratę wartości TDI po roku użytkowania dlatego że auto gruta ma 1 rok.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Walt
                                      Jak swój pierwszy samochód zagazowywałem - równo 10 lat temu, to wszyscy się pukali po głowach, bo "przecież mówili że gaz pójdzie w górę".
                                      No to nie wiem czy wiesz co planuję UE, a w dobie kryzysu kiedy na gwałt potrzeba kasy, scenariusz ten jest bardzo prawdopodobny.
                                      W UE ktoś wpadł na szatański pomysł, żeby podwyższać akcyzę na gaz LPG - powiedział dziennikarzom wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak.

                                      Na szczęście to perspektywa paru lat. I nie wiadomo jak w tym czasie będą zachowywać się ceny BP i ON i w jakim kierunku pójdzie motoryzacji w kwestii paliw alternatywnych.
                                      Ludzie nie dajmy się omotać, to że ON będzie droższe o parę groszy od PB to, to nie oznacza, że musimy się pozbywać naszych TDI. Owszem przy zakupie nowego samochodu, można kalkulować, myśleć, analizować, ale jeśli posiada się roczny samochód w dieslu to dla mnie mija się to z celem i na pewno będzie nie opłacalne.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • kris4724
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 55

                                        #20
                                        Mam Cordobę 1.4 75 KM BBY (chyba taki silniczek nie lata w Octaviach, w fabiach na pewno tak), sekwencyjną instalację gazową założyłem do niego 6 lat temu, od tego momentu przejechałem 120 tys km. Częstsza wymiana świec, oleju to mit. Ja wymieniam normalnie tzn tak jak przewiduje producent: świece co 60 tyś km, olej co 15 tys. km.
                                        Jedyne dodatkowe koszty to przegląd droższy o ok 50 zł i wymiana filtrów gazu - koszt od 20 do 100 złotych, w zależności czy wymieniam sam, czy nie chcę brudzić rąk.
                                        8,5 litra benzyny/100km 8,5 x5,6zł=47,6
                                        10 litrów LPG/100km 28 zł + 3 zł na benzyne na rozruch= 31. Na 100 km oszczędzam 17 zł. Rocznie na paliwie(dla przebiegu ok.20 tys) oszczędzam ok 3300 X6 lat=19800.
                                        Jedno powiem po takich doświadczeniach kilkuletnich, najwspanialsze w tej "przygodzie z LPG jest to że ja osobiście nie czuję żadnych ograniczeń kosztowych, tzn nie zastanawiam się czy mam jechać do Warszawy, czy Szczecina. Jak chcę to wsiadam i jadę. Mankamentem jest to że auto wymaga większej opieki.
                                        TDI nigdy nie miałem, ale podejrzewam że przyjemność z jazdy jest wielka, LPG w takim silniku jak mój służy do przemieszczania się

                                        Komentarz

                                        • Jaroslav92525
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 365
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Ja bym tutaj zapytał taksówkarzy co wychodzi taniej.... Oni zdaje się cenią sobie wszelkie oszczędności a więc powinni wiedzieć dlaczego właśnie LPG... :-)
                                          Pozdrawiam,
                                          Jaroslav92525

                                          -----------------------
                                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                          Komentarz

                                          • piociel
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 526
                                            • Volkswagen

                                            #22
                                            Przez 6 lat jeździłem Astrą 1,6 na LPG. Gaz był założony przy 100kkm. Świece i filtr powietrza oraz filtr gazu wymieniałem raz w roku co około 12kkm. Regulacja gazu 2x w roku za 60-80 zł, potem nauczyłem się sam. Dochodzą do tego jeszcze koszty wymiany reduktora co 3 lata, albo samych membran no i droższe przeglądy. Na samym gazie się nie jeździ - latem 30 zł/miesiąc za PB, zimą 50 zł. Jeżeli wszystko z instalacją jest OK to masz rogala na stacji i w zasadzie koszty tankowania są żadne, po prostu lejesz i jedziesz. Gorzej jak coś się zacznie chrzanić. Ciężko wtedy znaleźć myślącego gazownika. Wszyscy pieprzą głupoty, a nikt nie wie o co chodzi. Przez 6 lat trafiłem tylko jednego dobrego gazownika, reszta to chołota.
                                            Auto zrobiło 85kkm na gazie i przy odsprzedaży ciągle jeździło na 5W40 i nie trzeba było uzupełniać między przeglądami.
                                            Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                            Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #23
                                              Re: Diesel &lt;kontra&gt; benzyna + gaz.....wasze opinie

                                              Jesli chodzi o koszt biezacego uzytkowania diesla i lpg to wychodzi podobnie - cenowa przewaga lpg jest o wiele mniejsza niz podales.

                                              Tyle ze diesel jest drozszy w zakupie i predzej czy pozniej sypia sie drogie czesci, wiec ekonomicznie lpg wygrywa. Diesel ma sens tylko jesli chcemy go zaczipowac -porownuje tu (1.6 MPI z 1,9TDI). Problemem 1.6 jest tylko brak szmocy i (malym problem) glosnosc.
                                              Jesli chodzi o wspolprace z lpg to zazwyczaj nie ma uwag - ja przypominam sobie tylko dwa przypadki zlego dzialania instalacji w tym silniku na forum.

                                              Komentarz

                                              • lampion
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 198
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                No to i ja opiszę swoje doświadczenia. 1 samochód fiat UNO 1.4 i zagazowany przy przebiegu 150 tys. km. Zero problemów z gazem do 180 tys. potem było tylko gorzej. Powiedziałem sobie nigdy więcej gazu. Kupiłem Peugeota 406 w dieslu. Po pół roku okazało się, że ubywa płynu chłodzącego. Nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego bo układ nie miał oznak nieszczelności. Okazało się że były to mikropęknięcia głowicy, poszedł w świat. Następny był Ford Mondeo 2,5 V6 170 KM. Rewelacyjne przyspieszenie w stosunku do wcześniejszych. Zagazowany (nie pamiętam przebiegu) sekwencją BRC (podobno jedna z najlepszych na rynku) i sprawdzała się rewelacyjnie. Do tej instalacji nie miałem zastrzeżeń, była po prostu idioto odporna. Z racji wyjazdu zagranicznego poszedł w świat. Teraz Okcia 2.0 TDI CR z filtrem DPF 140 KM. Powiem krótko zaje.....sta. Tego samochodu nie można porównać do żadnego wcześniejszego. dużo zależy od tego czy samochód częściej użytkujesz w mieście czy w trasie. Druga sprawa ilu kilometrowe są to przebiegi. TDI rewelacyjnie spisuje się na trasie i spalanie w mieście również nie obciąża mocno portfela, ale jeśli miał bym kupować używanego TDI to wolę benzynę zagazować. Jeśli nowego to polecam. Frajda z jazdy jest nieporównywalna do benzyny. O DPFie krążą różne teorie, ale wbrew pozorom nie jest on taki tragiczny w eksploatacji. Jeżeli będziesz używał dobrych olejów i sprawdzonego paliwa nie będziesz miał z nim problemów. W moim szkodniku jest tak, że samochód stoi to silnik nie rozkręca się więcej niż do 2,5 tys./obr. tak więc jeżeli nawet włączy się czyszczenie filtra DPF wystarczy coś ciężkiego położyć na gaz i operacja wykona się sama. Druga sprawa uważam, że TDI powróci do łask za kilka lat ponieważ nowe benzyny są robione w tej samej technologii co diesle tzn. wtrysk bezpośredni. Uniemożliwia to założenie gazu tzn. możliwość jest ale nigdy samochód nie będzie spalał samego gazu tylko mieszankę gazu i benzyny. Trzecia sprawa trwałość i tutaj uważam, że TDI również odwdzięczy się nią z racji używania wysokich jakościowo materiałów. Ale przypominam do samej jazdy po mieście TDI bym nie wziął ponieważ bardzo wolno się nagrzewają (jest to spowodowane dużą sprawnością silnika) co ma znaczenie dla silnika w dłuższej eksploatacji. Natomiast jeżeli robisz dziennie więcej niż 30 km to polecam nowego TDI.

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Re: Diesel &lt;kontra&gt; benzyna + gaz.....wasze opinie

                                                  Zamieszczone przez gruto
                                                  Jak w temacie , z uwagi na to że straszą nas cenami ON po nowym roku ,i przestaje być opłacalne mieć diesla którym nie robi się wiecej niż 20 tkm/rocznie chciałbym poznać opinie kolegów którzy mają Pb z gazem , jak i tych którzy twierdzą aby jednak pozostać przy ON .Czyli plusy i minusy jednego i drugiego . Dorzućcie przy okazji spalanie , i który najlepiej silnik zagazować .
                                                  Moje minusy :
                                                  - 2masa, długie nagrzewanie zimą , zużycie oleju , powoli wiekszy koszt przejechania 1km( przy obecnej róznicy ON-Pb nie opłacalne ) , podatność na usterki spowodowane złym paliwem , dbałość o turbo, i związane z nim koszty w razie awarii,
                                                  Moje plusy:
                                                  -mimo wszystko niskie zużycie paliwa trasa(5-5,3),postój(0,4 l/h),miasto(6-6,5) , , siła-czyli tzw Nm ,podatność na modyfikacje
                                                  Mój werdykt :
                                                  robię do 20 tkm/rocznie ,i po kalkulacjach zakładając ze zagazowane pali 10 l koszt przejechania 100 kilosow wynosi 24 zł a diesla 35 zł czyli rocznie muszę dac wiecej 2000 zł niż koleś co ma gaz ....biorąc pod uwagę niższy koszt zakupu benzyniaka.....- z ciężkim sercem ale chyba przerzucę się na Pb+fabryczny gaz :cry:
                                                  Napiszę Ci gruto o LPG z autopsji, z własnego doświadczenia, nie na zasadzie, że słyszałem od kuzyna ciotki sąsiada ze strony babki mojego szwagra

                                                  Najpierw zacznę od tych strasznych i demonicznych przeglądów, wymian świec, kabli i innych pierdół, o których piszą ogólnie. Przegląd raz na rok + wymiana filtrów - 50 zł. Świece wymienia się normalnie jak i w benzyniaku. Koszty jak widzisz głowę po prostu urywają. Obecnie O1 jest moim kolejnym samochodem na LPG i NIGDY nie miałem krótszego przebiegu na świecach czy kablach WN niż samochodzy z PB bez LPG. Używałem instalek począwszy od 1 generacji na śrubkę (czasy, kiedy sekwencje LPG były w laboratoriach NASA ) po obecnie stosowane sekwencje oraz wtrysk ciekły. Spalanie: będę podawał dla mojego obecnego silnika i jego możliwości - jak nie wyjeżdżam z miasta i wiecznie klima to mam od 11 do 12. Trasa: od 9,5 do 11. Z tym, że to zależy od tego której połowy obrotomierza używasz częściej, przynajmniej w tym silniku, bo osiągnięcie 13 czy 14 litrów też jest możliwe . Przełączanie się na LPG: lato - kilkaset metrów, czasami czas potrzebny na spokojne zamknięcie garażu, ale nie są to na pewno te słynne dłuuuugie kilometry, o których można często poczytać. Zima - dystans ok 3 km. Jak wielke są mrozy, to delikatnie dłużej, podgrzewacze wtrysków załatwiają resztę i wszystko hula jak talala .
                                                  Na butli, do której wchodzi ok 47 litrów przejeżdżam bez napinania ponad 430 km. Dzisiaj tankowałem po 2,77, więc rachunek jest prosty . Droższy przegląd - to fakt - o całe 60 zeta, to też fakt. I kwestia podniesienia ceny LPG. Plany zakładają podniesienie akcyzy, jesli wszystkie państwa członkowskie UE się zgodzą, do tej chwili prostest złożyły PL, DE, Holandia, Włochy i ktośtam jeszcze. Plan przewiduje wprowadzenie nowej akcyzy do bodajże 2018 roku, a po ile wtedy będzie PB i ON ? :lol: - tego nawet najodważniejsza baba we wsi nie odważy się przewidzieć . Łatwo jest straszyć, że LPG zdrożeje, bo pewnie inne paliwa cenowo będą stały w miejscu, albo nawet może stanieją :haha:. Nie jest istotna tutaj cena LPG sama w sobie, ale jej relacja do pozostałych paliw.
                                                  Jak kupisz jakiś spokojny silnik (a piszesz tutaj o nowym 1.6 MPI + LPG), to powiedzmy sobie szczerze - koszty serwisu i eksploatacji w porównaniu do diesla będą po prostu śmieszne. Jak dobrze jest dobrana i zrobiona instalacja LPG, to cieszysz się tylko podczas tankowania, i tyle.

                                                  [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 22:47 ]
                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  Weź po uwagę, że teraz cena LPG jest stosunkowo niska, ale poczekaj, ludzie zainwestują w LPG i ceny gazu rząd podniesie i to bardzo szybko.
                                                  Takie coś ludzie powtarzają od lat 90-tych ubiegłego wieku
                                                  Generalnie koledzy. Każdy jeździ na czym mu pasuje, mamy demokrację. Chciałbym życzyć wszystkim albo tanich paliw, albo na tyle wysokich zarobków, żeby jeździć tym czym się lubi, a nie tym czym taniej. Nie wiem tylko, czy którekolwiek z tych życzeń jest osiągalne.

                                                  [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 22:58 ]
                                                  Zamieszczone przez lampion
                                                  Druga sprawa uważam, że TDI powróci do łask za kilka lat ponieważ nowe benzyny są robione w tej samej technologii co diesle tzn. wtrysk bezpośredni. Uniemożliwia to założenie gazu tzn. możliwość jest ale nigdy samochód nie będzie spalał samego gazu tylko mieszankę gazu i benzyny.
                                                  Czy wróci TDI do łask to nie wiem, ale reszta to nieaktaualne informacje. Są instalacje LPG jeżdżące bez dotrysków PB, nie potrzebują PB wogóle - VI gen. Ale dla zasady czasami można się przejechać na PB, podkreślam słowo "czasami" . W PL jeździ kilka O2 1.8 TSI z takimi instalkami.

                                                  [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 23:01 ]
                                                  Zamieszczone przez lampion
                                                  Trzecia sprawa trwałość i tutaj uważam, że TDI również odwdzięczy się nią z racji używania wysokich jakościowo materiałów.
                                                  Chciałbym w to wierzyć, ale czytając różne fora, w tym nasze chyba takich wniosków nie można zbyt pochopnie wyciągać. Owszem, benzyniaki też mają swoje wady, ale że diesle "z wysokich jakościowo materiałów" i "trwałe" - kiedyś może tak, ale teraz to se ne vrati .
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...