ja najwiecej 1140 zrobilem - fakt 70-80% to sa u mnie dluugie trasy.
Diesel <kontra> benzyna + gaz.....wasze opinie
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
To tak jak jaZamieszczone przez AdamBTo ja za 280zł na ON robię ok 990kmZamieszczone przez MihauTo ja tyle robię za 270-290zł na PB więc jak widać na LPG jeździ się prawie 3 razy taniej (patrząc na ten przypadek)Zamieszczone przez bws34Ja leję do pełna za 110-115zl gazu i robię na tym 400-450km
. Licząc spalanie u mnie 10 l/100 km po 2,77 PLN. Z tym, że na trasie spali mniej, w mieście nieco więcej, ale średnią mogę taką przyjąć.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Ja założyłem LPG jeszcze w salonie. Dlaczego ? Posługując się teorią zgodnie z którą LPG straszliwie niszczy samochód to chyba lepiej zamontować go do auta nowego które nie jest już eksploatowane przez np. 10 lat na noPB. Bo takie nowe auto jest "zdrowsze" od 10 latka i LPG je zniszczy później czyli pojeździ się dłużej... Mam racje ? A tak na poważnie to w grę wchodzi nagar czyli produkt spalania paliwa, oleju który ma tendencję do odkładanie się na tłokach, cylindrach etc. Do pewnego stopnia uszczelnia on silnik (lokuje się w rysach, szczelinach) i wszystko jest OK dopóki jeździ się tylko na noPB. Zastosowany później LPG powoduje "wypłukanie" nagaru a tym samych rozszczelnia silnik. Sam tego doświadczyłem zakładając instalację LPG do auta które jeździło wcześniej przez 6 lat na noPB. Efekt był taki że po 2 miesiącach używania nowego paliwa piorun strzelił uszczelkę pod głowicą. No i był kłopot i koszty..(m.in. planowanie głowicy). Od tego momentu do tej pory nie było już żadnych problemów... Dlatego uważam że jeśli LPG to najlepiej OD NOWOŚCI ! BTW o tym jak mieszanka noPB-powietrze zasyfia silnik najlepiej świadczy wygląd oleju silnikowego po wymianie i porównanie go z tym który pochodzi z silnika zasilanego LPG.Zamieszczone przez marektbgLPG jest dobry, ale czy do nowego auta... W Skodzie nie ma nawet możliwości dokupienia dodatkowej gwarancji na kolejne lata na auta z LPG - ciekawe czemu?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
u mnie koszty:Zamieszczone przez bws34Ja leję do pełna za 110-115zl gazu i robię na tym 400-450km
maksymalnie 0,58zł per km (PB 5,09zł spalanie 11,31l/100km)
średnie 0,45zł per km (PB 5,27zł spalanie 8,05l/100km)
minimalne 0,34zł per km (PB 5,29zł spalanie 6,34l/100km)
gaz wg kosztów bws34 wychodzi: 0,26zł per kmJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
koszty
Powiem krótko
zawsze benzyna z gazem będzie tańsza
serwis i koszty części są tańsza od diesla
a przegląd droższy o 60 zł to wydatek raz na rok
rachunek równie prosty co cep
jak silnik się zepsuje to wymiana na używkę i koniec a diesla to jak trafisz to zawsze przejechane tyle że szkoda mówić
jeden woli diesla i niech jeździ
kto lubi benzynę to kupi i zagazuje i będzie jechać
KONIEC dywagacji
Komentarz
-
-
Re: koszty
no nie wiem...Zamieszczone przez krisoctavPowiem krótko
zawsze benzyna z gazem będzie tańsza
serwis i koszty części są tańsza od diesla
a przegląd droższy o 60 zł to wydatek raz na rok
rachunek równie prosty co cep
jak silnik się zepsuje to wymiana na używkę i koniec a diesla to jak trafisz to zawsze przejechane tyle że szkoda mówić
jeden woli diesla i niech jeździ
kto lubi benzynę to kupi i zagazuje i będzie jechać
KONIEC dywagacji
to kwestia akcyzy jest głównie, czyli odgórnego ustalania ceny, które rzadko bywa sensowne.zawsze benzyna z gazem będzie tańsza
wg mojej najlepszej wiedzy to LPG zakładają osoby, robiące rocznie nawet więcej kilometrów niż w dieslach. Poza tym jaka wymiana silnika na używkę, co to ja mam PIT STOP na parkingu?jak silnik się zepsuje to wymiana na używkę i koniec a diesla to jak trafisz to zawsze przejechane tyle że szkoda mówić
Co do minusów LPG to zmniejsza pojemność bagażnika
Tutaj nie jestem pewien, więc może plotę bzdury, ale z gazem w instalacjach do IV generacji włącznie jest tak, że albo jest "dół" dobry albo "góra"a rzadko i to i to.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Re: koszty
Taka sama wymiana jak w przypadku 1.9TDI BXE z korbowodem poza blokiem silnikaZamieszczone przez Zorrno nie wiem...Zamieszczone przez krisoctavPowiem krótko
zawsze benzyna z gazem będzie tańsza
serwis i koszty części są tańsza od diesla
a przegląd droższy o 60 zł to wydatek raz na rok
rachunek równie prosty co cep
jak silnik się zepsuje to wymiana na używkę i koniec a diesla to jak trafisz to zawsze przejechane tyle że szkoda mówić
jeden woli diesla i niech jeździ
kto lubi benzynę to kupi i zagazuje i będzie jechać
KONIEC dywagacji
to kwestia akcyzy jest głównie, czyli odgórnego ustalania ceny, które rzadko bywa sensowne.zawsze benzyna z gazem będzie tańsza
wg mojej najlepszej wiedzy to LPG zakładają osoby, robiące rocznie nawet więcej kilometrów niż w dieslach. Poza tym jaka wymiana silnika na używkę, co to ja mam PIT STOP na parkingu?jak silnik się zepsuje to wymiana na używkę i koniec a diesla to jak trafisz to zawsze przejechane tyle że szkoda mówić
. Z tym, że o kilku wymianach w BXE można poczytać na forum, a o ilu przekładkach w przypadku PB z powodu LPG?
I góra i dół jest dobry, nawet bardzo, zapewniam :diabelski_usmiech. Trzeba grzebnąć w setupie, ale da się.Tutaj nie jestem pewien, więc może plotę bzdury, ale z gazem w instalacjach do IV generacji włącznie jest tak, że albo jest "dół" dobry albo "góra"a rzadko i to i to.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
w najwieksze mrozy itp - nigdy nie spalił mi 6 litrów (mówie o średniej z calego baku)- zawsze ponizej. Wczeniej miałem 01 w tdi 110 koni (ponoć w ori miała wiecej) paliła jeszcze mniej. A majac merca c 1,8 w gazie - jazda dla mnie była tragiczna...cos go trzymało przy starcie i to było auto, na kotrym najwicej stracilem i szybko sie pozegnałem :evil:Zamieszczone przez natashProszę mnie uświadomić jak wasze BXE robią 1000 km na baku
, chyba że robicie tylko trasy min 100 km :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Ja mam LPG w swojej Octawii i nie narzekam, nie znam się na instalacji ale jeżdze co 2-3 miesiące na kontrolę.
Mam instalację sekwencyjną z układem lubryfikacyjnym.
Mi pali różnie od 6-10L/100km LPG .
Niestety jakość LPG pozostawia tutaj w Polsce dużo do życzenia.
Kolega miał Ritmo z przebiegiem 350 000km jeżdzonym we Włoszech i auto było dużo bardziej w górnych partiach głowicy i na zaworach niz nowe Pandy po 200 000 które jeżdzą na instalacjach BRC S24 itp.Dziękuje i pozdrawiam
Komentarz
-
-
Tak jak już kilka osób stwierdziło do miasta LPG na trasę ON. Oczywiście wszystko zależy jeszcze od tego ile przejeżdżasz dziennie kilometrów, ale jeśli masz roczną O2 i chcesz zamienić na LPG to uważam to za duży błąd. Po pierwsze ktoś bardzo się ucieszy z rocznego samochodu z małym przebiegiem, a po drugie przesiadając się na 1.6 LPG zobaczysz ile stracisz "fan-u" z jazdy. Ale każdy ma swój rozum i powinien z niego korzystać. Niektórzy uczą się na błędach cudzych inni na swoich. Boisz się pewnie, że ceny ON pójdą na tyle w górę, że nie będzie się opłacało jeździć i jeszcze trudno będzie sprzedać szkodnika, ale pomyśl, że na ON opiera się cały transport. To nie stanie się z dnia na dzień.
Komentarz
-
-
A dlaczego ? Wg mnie w OBU wypadkach jazda na LPG jest TAŃSZA. Więc jeśli cena jest najważniejszym czynnikiem to nie warto dyskutować czy 1.6 MPI czy 1.9 TDI. Czym dłuższe trasy tym przewaga LPG nad ON bardziej rośnie... Jak to w tym wątku już zostało wyliczone dla 100 przejechanych kilometrów taniej jest jeździć na LPG o jakieś 7-8 zł. Dla 1000 km to już 70-80 zł...Zamieszczone przez lampion...do miasta LPG na trasę ON...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
I masz rację, tym bardziej, jeśli ktoś zdecyduje się np. na Toura z LPG za free to wtedy jest to rewelacja, bo instalacja nie kosztuje NIC i nie musi się zwracać, a jak niektórzy straszą ceną LPG i przestanie się opłacać to można zrobić pstryk na przełączniku i przejść na zasilanie noPB :diabelski_usmiechZamieszczone przez Jaroslav92525A dlaczego ? Wg mnie w OBU wypadkach jazda na LPG jest TAŃSZA. Więc jeśli cena jest najważniejszym czynnikiem to nie warto dyskutować czy 1.6 MPI czy 1.9 TDI. Czym dłuższe trasy tym przewaga LPG nad ON bardziej rośnie... Jak to w tym wątku już zostało wyliczone dla 100 przejechanych kilometrów taniej jest jeździć na LPG o jakieś 7-8 zł. Dla 1000 km to już 70-80 zł...Zamieszczone przez lampion...do miasta LPG na trasę ON...
Komentarz
-
-
Stawiać naprzeciw siebie "fun & excitation" z jazdy dieslem vs koszty na LPG, no no 8). Fun to się ma, ale przy HEMI V8Zamieszczone przez lampionTak jak już kilka osób stwierdziło do miasta LPG na trasę ON. Oczywiście wszystko zależy jeszcze od tego ile przejeżdżasz dziennie kilometrów, ale jeśli masz roczną O2 i chcesz zamienić na LPG to uważam to za duży błąd. Po pierwsze ktoś bardzo się ucieszy z rocznego samochodu z małym przebiegiem, a po drugie przesiadając się na 1.6 LPG zobaczysz ile stracisz "fan-u" z jazdy. Ale każdy ma swój rozum i powinien z niego korzystać. Niektórzy uczą się na błędach cudzych inni na swoich. Boisz się pewnie, że ceny ON pójdą na tyle w górę, że nie będzie się opłacało jeździć i jeszcze trudno będzie sprzedać szkodnika, ale pomyśl, że na ON opiera się cały transport. To nie stanie się z dnia na dzień.
. Ale prawdę piszesz. Sprzedawać rocznego TDI-ka nie opłaca się wogóle. Sam, chociaż jeżdżę na LPG bym go kupił :szeroki_usmiech. Narazie jeździć i obserwować ceny paliw. Jak narazie wiadomo o akcyzie od 2012.01.01, którą skrupulatnie sobie doliczą, a później to się zobaczy. Wzrosty cen paliw niestety zapowiadają, więc na pewno będą. Może nie z dnia na dzień, ale jednak i tutaj oparcie transportu na ON nie jest żadnym argumentem. Transport i usługi i tak przerzucą koszty na klientów, więc dla nich jest to pośrednio zmartwienie, bo oni koszty maksymalnie od siebie odsuną.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Dlatego to właśnie na trasie fura z LPG pokazuje "lwi pazur". I jej przewaga nad ON jeszcze bardziej rośnie... W kontekście tego nie rozumiem skąd się biorą legendy o tym że LPG jest najlepsze na krótkie trasy (miasto) a ON na długie dystanse..? Jakieś skojarzenia z TIR-ami czy co ?Zamieszczone przez piotrek_osTylko, ze pewnie od 05 do 1 litra trzeba doliczyc benzynki do gazu na 100 kmPozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
jak by nie liczyć lpg zawsze wyjdzie taniej i nie ważne czy po miescie czy w trasie, jeżeli komuś chodzi tylko i wyłącznie o oszczędności to tylko lpg :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
albo motorower, skuter, rower, nogi ...Zamieszczone przez piramidajak by nie liczyć lpg zawsze wyjdzie taniej i nie ważne czy po miescie czy w trasie, jeżeli komuś chodzi tylko i wyłącznie o oszczędności to tylko lpg :!:
a tak poważniej tutaj jest fajne porównanie: CNG vs LPG vs Benzyna vs Diesel
Przedstawiamy katalogowe porównanie popularnych modeli pojazdów dostępnych z różnymi jednostkami napędowymi - zasilanymi gazem ziemnym (CNG) propan-butanem (LPG), benzyną i olejem napędowym. >> POJAZD MIEJSKI
2 porównanie to silniki grupy VW
co ciekawe Diesel wypada w 2testach na 3 lepiej niż LPG.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz