LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dziadekk
    Rider
    • 2011
    • 355
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Potwierdzam w tzw. fabrycznym LPG w Lanosie miałem odłączoną pp przekaźnikiem jak przechodził na LPG pompa nie pracowała i było bardzo ok.

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      #52
      Zamieszczone przez dziadekk
      Potwierdzam w tzw. fabrycznym LPG w Lanosie miałem odłączoną pp przekaźnikiem jak przechodził na LPG pompa nie pracowała i było bardzo ok.
      A co by było, gdyby podczas wyprzedzania innego pojazdu skończył się gaz w zbiorniku? Nawet zakładając, że pompa włączyłaby się automatycznie, to zanim w układzie paliwowym powstałoby odpowiednie ciśnienie, mogłoby nam zabraknąć czasu na wyprzedzenie i mogłoby być wielkie bum!
      Reasumując - wyłączanie pompy paliwa to zły pomysł.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • Marianek78
        Classic
        • 2010
        • 22

        #53
        Zamieszczone przez Polon
        Zamieszczone przez dziadekk
        Potwierdzam w tzw. fabrycznym LPG w Lanosie miałem odłączoną pp przekaźnikiem jak przechodził na LPG pompa nie pracowała i było bardzo ok.
        A co by było, gdyby podczas wyprzedzania innego pojazdu skończył się gaz w zbiorniku? Nawet zakładając, że pompa włączyłaby się automatycznie, to zanim w układzie paliwowym powstałoby odpowiednie ciśnienie, mogłoby nam zabraknąć czasu na wyprzedzenie i mogłoby być wielkie bum!
        Reasumując - wyłączanie pompy paliwa to zły pomysł.
        Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie. W takim przypadku wyprzedzanie to czyste szaleństwo. Lepiej już na noPB przełączyć i w drogę do stacji tankowania LPG 8)

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #54
          Zamieszczone przez Marianek78
          Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
          U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne

          Komentarz

          • Gmorpi
            Drive
            • 2011
            • 85

            #55
            Sorki za mały OT może. Czy przeglądy gwarancyjne instalacji LPG muszą być robione w ASO? Ktoś wie czy np. w centrali LandiRenzo w Józefowie można zrobić przegląd czy regulację instalacji gazowej?
            Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
            http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

            Komentarz

            • KilaN
              Drive
              • 2011
              • 55

              #56
              Pewnie, ze nie muszą.... ale :
              1. Jeżeli instalacja jest na gwarancji i robisz przegląd u przysłowiowego Pana Kazia, licz się z tym, że gwarancja straci ważność
              2. Jeżeli instalacja jest po okresie gwarancyjnym nie masz czego tracić, ale jeśli nie masz zaufanego Pana Kazia, a Twoim jedynym źródłem informacji o takowym jest forum....lepiej olej forum i idź do autoryzowanego punktu.

              Ja bym tak robił, ale mam rzeczonego Pana Kazia
              to samo od nowa

              Komentarz

              • Marianek78
                Classic
                • 2010
                • 22

                #57
                Zamieszczone przez t271828
                Zamieszczone przez Marianek78
                Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
                U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne
                To wychodzi na to, że musi być coś w komputerze gazu + jakiś dodatkowy czujnik, gdzie zadane jest minimalne ciśnienie LPG po przekroczeniu którego wyłącza się LPG a autko przechodzi na zasilanie noPB.
                Gdyby tak było to fajna sprawa :szeroki_usmiech tylko czy ktoś moją myśl techniczną potwierdzi.
                Ja znam tylko zachowanie instalacji II generacji, gdzie występują takie a nie inne objawy końca LPG

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez Marianek78
                  Zamieszczone przez t271828
                  Zamieszczone przez Marianek78
                  Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
                  U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne
                  To wychodzi na to, że musi być coś w komputerze gazu + jakiś dodatkowy czujnik, gdzie zadane jest minimalne ciśnienie LPG po przekroczeniu którego wyłącza się LPG a autko przechodzi na zasilanie noPB.
                  Gdyby tak było to fajna sprawa :szeroki_usmiech tylko czy ktoś moją myśl techniczną potwierdzi.
                  Ja znam tylko zachowanie instalacji II generacji, gdzie występują takie a nie inne objawy końca LPG
                  Jest tak jak piszesz wraz z sygnałem dźwiękowym (w zależności od producenta). Niezależnie od przyczyny spadku ciśnienia, czyli brak LPG lub np zabrudzony filtr - w razie czego przejście na PB o jazda dalej
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • Marianek78
                    Classic
                    • 2010
                    • 22

                    #59
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Zamieszczone przez Marianek78
                    Zamieszczone przez t271828
                    Zamieszczone przez Marianek78
                    Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
                    U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne
                    To wychodzi na to, że musi być coś w komputerze gazu + jakiś dodatkowy czujnik, gdzie zadane jest minimalne ciśnienie LPG po przekroczeniu którego wyłącza się LPG a autko przechodzi na zasilanie noPB.
                    Gdyby tak było to fajna sprawa :szeroki_usmiech tylko czy ktoś moją myśl techniczną potwierdzi.
                    Ja znam tylko zachowanie instalacji II generacji, gdzie występują takie a nie inne objawy końca LPG
                    Jest tak jak piszesz wraz z sygnałem dźwiękowym (w zależności od producenta). Niezależnie od przyczyny spadku ciśnienia, czyli brak LPG lub np zabrudzony filtr - w razie czego przejście na PB o jazda dalej
                    No to gites
                    Ale czy zawsze jest sygnał dźwiękowy??
                    Ogólnie to fajna sprawa, ale czy zdaje to egzamin w praktyce??

                    Komentarz

                    • baca10
                      RS
                      • 2009
                      • 6225

                      #60
                      Zamieszczone przez Marianek78
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Zamieszczone przez Marianek78
                      Zamieszczone przez t271828
                      Zamieszczone przez Marianek78
                      Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
                      U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne
                      To wychodzi na to, że musi być coś w komputerze gazu + jakiś dodatkowy czujnik, gdzie zadane jest minimalne ciśnienie LPG po przekroczeniu którego wyłącza się LPG a autko przechodzi na zasilanie noPB.
                      Gdyby tak było to fajna sprawa :szeroki_usmiech tylko czy ktoś moją myśl techniczną potwierdzi.
                      Ja znam tylko zachowanie instalacji II generacji, gdzie występują takie a nie inne objawy końca LPG
                      Jest tak jak piszesz wraz z sygnałem dźwiękowym (w zależności od producenta). Niezależnie od przyczyny spadku ciśnienia, czyli brak LPG lub np zabrudzony filtr - w razie czego przejście na PB o jazda dalej
                      No to gites
                      Ale czy zawsze jest sygnał dźwiękowy??
                      Ogólnie to fajna sprawa, ale czy zdaje to egzamin w praktyce??

                      w tych nowszych instalacjach jest sygnal dzwiekowy, bardzo denerwujący

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Marianek78
                        Zamieszczone przez Northeusz
                        Zamieszczone przez Marianek78
                        Zamieszczone przez t271828
                        Zamieszczone przez Marianek78
                        Tego to nie wie nikt, ale jedno jest pewne, że z sekundy na sekundę LPG tak się nie kończy, gdyż dużo wcześniej przecież odczuwa się brak mocy autka co świadczy o kończącym się gazie.
                        U mnie (i pewnie w wielu innych nowoczesnych instalkach) gaz konczy sie bez zadnych wczesniejszych oznak - samochod jedzie na LPG dopoki cisnienie gazu jest wystarczajace, a gdy gazu braknie nie slabnie tylko przelacza sie na benzyne
                        To wychodzi na to, że musi być coś w komputerze gazu + jakiś dodatkowy czujnik, gdzie zadane jest minimalne ciśnienie LPG po przekroczeniu którego wyłącza się LPG a autko przechodzi na zasilanie noPB.
                        Gdyby tak było to fajna sprawa :szeroki_usmiech tylko czy ktoś moją myśl techniczną potwierdzi.
                        Ja znam tylko zachowanie instalacji II generacji, gdzie występują takie a nie inne objawy końca LPG
                        Jest tak jak piszesz wraz z sygnałem dźwiękowym (w zależności od producenta). Niezależnie od przyczyny spadku ciśnienia, czyli brak LPG lub np zabrudzony filtr - w razie czego przejście na PB o jazda dalej
                        No to gites
                        Ale czy zawsze jest sygnał dźwiękowy??
                        Ogólnie to fajna sprawa, ale czy zdaje to egzamin w praktyce??
                        Jak napisała baca10 - sygnał bywa czasami denerwujący . A czy przydatne? Jeżeli zawsze, albo często jeździsz na LPG do całkowitego opróżniania butli to przydaje się, ponieważ moment przejścia na PB jest nieoczuwalny/mało odczuwalny, więc wtedy sygnał się przydaje, bo wiesz że zmieniłeś źródló zasilania.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Northeusz
                          Jak napisała baca10 - sygnał bywa czasami denerwujący . A czy przydatne? Jeżeli zawsze, albo często jeździsz na LPG do całkowitego opróżniania butli to przydaje się, ponieważ moment przejścia na PB jest nieoczuwalny/mało odczuwalny, więc wtedy sygnał się przydaje, bo wiesz że zmieniłeś źródló zasilania.
                          że jedziemy na droższej taryfie :diabelski_usmiech
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • Marianek78
                            Classic
                            • 2010
                            • 22

                            #63
                            Jak napisała baca10 - sygnał bywa czasami denerwujący . A czy przydatne? Jeżeli zawsze, albo często jeździsz na LPG do całkowitego opróżniania butli to przydaje się, ponieważ moment przejścia na PB jest nieoczuwalny/mało odczuwalny, więc wtedy sygnał się przydaje, bo wiesz że zmieniłeś źródló zasilania.
                            To w takim razie widzę, że nie jest to aż takie uciążliwe
                            Poza tym może na gwiazdkę się przekonam, jak to jest
                            Dzięki za informacje :lol:

                            Komentarz

                            • baca10
                              RS
                              • 2009
                              • 6225

                              #64
                              Zamieszczone przez Marianek78
                              Jak napisała baca10 - sygnał bywa czasami denerwujący . A czy przydatne? Jeżeli zawsze, albo często jeździsz na LPG do całkowitego opróżniania butli to przydaje się, ponieważ moment przejścia na PB jest nieoczuwalny/mało odczuwalny, więc wtedy sygnał się przydaje, bo wiesz że zmieniłeś źródló zasilania.
                              To w takim razie widzę, że nie jest to aż takie uciążliwe
                              Poza tym może na gwiazdkę się przekonam, jak to jest
                              Dzięki za informacje :lol:
                              Zawsze służymy pomocą

                              Komentarz

                              • KilaN
                                Drive
                                • 2011
                                • 55

                                #65
                                mnie w moim wozie wpienia jedna sprawa z LPG... mianowicie... instalacja po regulacji , po pełnym przeglądzie, lambda wymieniona.... po ujechaniu 50 km zapala mi się "check engine" instalacja sprawna, lambda nowa.... a uboga mieszanka wyskakuje cały czas.... zrzucam to na karb naszego kiepskiego gazu.... mój kolega w BMW ten sam problem. Po przełączeniu na benzynę "check engine" znika.... zbyt czuły komputer, czy kie licho ?
                                to samo od nowa

                                Komentarz

                                • Gmorpi
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 85

                                  #66
                                  Od niedawna jeżdżę na LPG Landi i ogólnie jestem happy . W mojej nowej instalacji Landi zauważyłem jednak dwa, mam nadzieję że drobne, problemy. A mianowicie:

                                  1. Przy przełączaniu na gaz szarpie, szczególnie jeśli akurat wyraźnie się przyśpiesza. Z tego co wyczytałem, to normalka - kwestia trybu przełączania przy wzroście obrotów. Ale może się mylę i nie powinno tak być w ogóle, a zmiana trybu na przełączanie przy odejmowaniu gazu to tylko półśrodek, czyli leczenie objawów, a nie przyczyn?

                                  2. Do tej pory przejechałem na LPG jakieś 600km. W tym czasie dwukrotnie silnik mi zgasł przy ruszaniu na jedynce. Ewidentnie zadusiłem silnik na zbyt niskich obrotach. Czyli wychodzi na to, że na LPG ma miej mocy. Teraz ruszając na LPG staram się dodawać nieco więcej gazu i jest OK. Czy taka różnica mocy, właściwie niezbyt dużą, jest normalna? Przy dalszej jeździe właściwie nie zauważam różnic w mocy ani w przyśpieszaniu między LPG a Pb.

                                  Byłbym wdzięczny za wrażenia innych osób z "fabryczną" instalacją Landi w OII Tour.
                                  Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                                  http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #67
                                    źle wyregulowana instalacja
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • baca10
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6225

                                      #68
                                      Gmorpi, w odpowiedzi na pierwsze twoje pytanie, tak byc nie powinno, a po drugie jedz ustawic instalacje

                                      Komentarz

                                      • TwoB
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1086
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        Gmorpi, miałem podobnie - po odbiorze auta wyczuwalne bylo delikatne szarpnięcie przy przejściu na gaz, po wizycie na 1000km zgłosiłem, wyregulowali i od tej pory było niezauważalne.
                                        Do tego jeszcze kwestia spalania, przed regulacją miałem około 10 po regulacji 8,5-9 litrów na setkę.
                                        SATYNOWA O2 Tour
                                        Z pozdrowieniami
                                        Bartek

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Gmorpi
                                          Od niedawna jeżdżę na LPG Landi i ogólnie jestem happy . W mojej nowej instalacji Landi zauważyłem jednak dwa, mam nadzieję że drobne, problemy. A mianowicie:

                                          1. Przy przełączaniu na gaz szarpie, szczególnie jeśli akurat wyraźnie się przyśpiesza. Z tego co wyczytałem, to normalka - kwestia trybu przełączania przy wzroście obrotów. Ale może się mylę i nie powinno tak być w ogóle, a zmiana trybu na przełączanie przy odejmowaniu gazu to tylko półśrodek, czyli leczenie objawów, a nie przyczyn?

                                          2. Do tej pory przejechałem na LPG jakieś 600km. W tym czasie dwukrotnie silnik mi zgasł przy ruszaniu na jedynce. Ewidentnie zadusiłem silnik na zbyt niskich obrotach. Czyli wychodzi na to, że na LPG ma miej mocy. Teraz ruszając na LPG staram się dodawać nieco więcej gazu i jest OK. Czy taka różnica mocy, właściwie niezbyt dużą, jest normalna? Przy dalszej jeździe właściwie nie zauważam różnic w mocy ani w przyśpieszaniu między LPG a Pb.


                                          Byłbym wdzięczny za wrażenia innych osób z "fabryczną" instalacją Landi w OII Tour.
                                          Jedź do łodzi do Stefanowskiego ( nagaz.pl ) i zainwestuj w ustawienie instalacji na hamowni - ja tam zakładałem LPG i od założenia nie mam zadnych problemów z jazdą na LPG, checkami czy gasnieciem silnika w różnych sytuacjach....

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #71
                                            byłem na nartach teraz i do stoku dojeżdżaliśmy brata 1.6 z gazem . jeżeli ktoś wie to z Tylicza na jaworznę. jedzie się tam dość ostro pod górkę i niestety w 5 osób , jakieś narty itd auto nie jechało trzeba było na 2 ... . może ma coś nie tak ? auto nowe , 10tyś km . ja wiem że 1.6 jest słaby ale byłem zaskoczony mimo wszystko..
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • baca10
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6225

                                              #72
                                              leszekmw, pod gorke 1.6 tak ma, trzeba sie przyzwyczaic

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez baca10
                                                pod gorke 1.6 tak ma
                                                ... w niektórych sytuacjach nie tylko pod górkę... :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • baca10
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6225

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Zamieszczone przez baca10
                                                  pod gorke 1.6 tak ma
                                                  ... w niektórych sytuacjach nie tylko pod górkę... :diabelski_usmiech
                                                  jesli chodzi ci o wyprzedzanie, to nie mam problemow
                                                  start z pod światel, juz tak :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • leszekmw
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5356

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez baca10
                                                    [
                                                    jesli chodzi ci o wyprzedzanie, to nie mam problemow
                                                    _usmiech
                                                    nie chcę Cie denerwować , ale chodzi Ci o wyprzedzanie czego ? :?
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...