wypadanie zapłonu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nfseed
    Drive
    • 2013
    • 47
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    wypadanie zapłonu

    Zamieszczone przez mac_aaron
    Nie każdy ma czas żeby ganiać za ofertami i jeździć za samochodem na drugi koniec kraju Do tego dochodzi kupowanie impulsowe, które u mnie jest rozwinięte w wybitnym stopniu.
    to masz przynajmniej ten zysk ze nie tracisz mnostwa czasu jak ja trace szukajac auta 8)
    Moze i mam lepszy deal ale caly mieisiac nie moj :szeroki_usmiech
    ©koda Octavia 1.9 TDI ICE
  • jojojoziom
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    wypadanie zapłonu

    witam
    prosiłbym o rade doswiadczonych posiadaczy Octavii,
    przebieg sytacjio załozeniu gazu (sekwencja BRC) wymieniłem kable na NGK i takie też mam świece, na trasie wyskoczył Mi check, po podpieciu go od kompa wyskoczył Mi błąd 'wypadanie zapłonu na 2 cylindrze' ... czego to moze bc wina?

    Komentarz

    • acero1964
      Ambiente
      • 2010
      • 118

      #3
      u mnie jak wypadały zapłony to listwa wtryskiwaczy do regeneracji/wymiany była, ale skoro masz ledwo co gaz założony to nie będzie to raczej. chyba że gazownik coś spartolił....

      Komentarz

      • ahmed799
        RS
        • 2009
        • 6871
        • Ford

        #4
        A może cewka zapłonowa pada.

        филип
        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

        Komentarz

        • Jaroslav92525
          Rider
          • 2009
          • 358
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Napiszę ogólnie: tzw. "wypadanie zapłonów" manifestowane zapaleniem lampki "check engine" a potwierdzone np. VAG-iem może mieć różne podłoże. Świadczy o braku prawidłowego cyklu pracy w danym cylindrze, czyli braku spalania mieszanki. I tutaj wymienić należy 2 potencjalne przyczyny: brak iskry zapłonowej pojawiającej się w odpowiednim momencie albo brak właściwego składu mieszanki (LPG-powietrze). U mnie był ten drugi feler. A remedium na to był zakup interfejsu za 30 złotych(chyba), laptopik i soft z sieci a później AUTOSTROJENIE (instalacja Omegas).... Auto jeździ bezproblemowo już ponad rok. Spalanie (w mieście) 10.5 litra LPG/100 km). A podejrzenia miałem różne: LPG słabej jakości, instalacja zapłonowa, niskie temperatury ("check" wyskoczył mi w grudniu) etc..
          A przy okazji PROSTY TEST na jakość zestrojenia instalacji LPG: wystarczy sprawdzić czy chwilowe spalanie na noPB czy LPG (wskazywane przez wyświetlacz) jest IDENTYCZNE przy tych samych obrotach - np. wolnych.... Jeśli nie to podziękujcie gazownikowi który "dba" o waszego bolida...
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz

          • waldistan
            Drive
            • 2011
            • 61
            • Octavia II (1Z3)
            • BGU 1.6 MPI 102 KM

            #6
            jojojoziom

            Czy silnik po wypadnięciu zapłonu pracuje normalnie ?
            O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

            Komentarz

            • Rosomak
              L&K
              • 2011
              • 1365
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez waldistan
              Czy silnik po wypadnięciu zapłonu pracuje normalnie ?
              Nie. Jest czuć jakby szarpnięcie. To czuć na biegu jałowym.
              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

              Komentarz

              • waldistan
                Drive
                • 2011
                • 61
                • Octavia II (1Z3)
                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Tak jak napisał ahmed799

                lub trzeba odwiedzić gazownika - niech sprawdzi czasy wtrysków.
                O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                Komentarz

                • fidodido
                  Rider
                  • 2010
                  • 440

                  #9
                  żadne czasy wtrysków podejrzewam ze wtrysk gazu na 2 cylindrze jest do regeneracji miałem to samo tylko ze na 1 cylindrze.
                  Zabrudzony wtrysk od słabego gazu + spuchnięty oring na wtrysku
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz

                  • waldistan
                    Drive
                    • 2011
                    • 61
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez fidodido
                    wtrysk gazu na 2 cylindrze jest do regeneracji
                    Trochę to dziwne bo to ponoć nowa instalacja.
                    O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                    Komentarz

                    • jojojoziom
                      Classic
                      • 2011
                      • 14

                      #11
                      instalacja nowa. jak najbardziej i gazu byle gdzie nie tankuje. na benzynie elegancko jezdzi, a na gazunku czuc szarpanie na szybkim dodawaniu gazu w przedziale między 1000 a 2000 obrotów... sądze ze cewka zapłonowa....

                      Komentarz

                      • Jaroslav92525
                        Rider
                        • 2009
                        • 358
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez jojojoziom
                        instalacja nowa. jak najbardziej i gazu byle gdzie nie tankuje. na benzynie elegancko jezdzi, a na gazunku czuc szarpanie na szybkim dodawaniu gazu w przedziale między 1000 a 2000 obrotów... sądze ze cewka zapłonowa....
                        Jeśli na benzynce chodzi elegancko to na bank zapłon jest OK. Czyli aktualna jest moja 2 sugestia: niewłaściwy skład mieszanki LPG-powietrze. W skrajnym przypadku tak jak napisali przedmówcy wysiada jeden z wtrysków i dostarcza za mało gazu.
                        Pozdrawiam,
                        Jaroslav92525

                        -----------------------
                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                        Komentarz

                        • jojojoziom
                          Classic
                          • 2011
                          • 14

                          #13
                          wzgledem niewłasciwego składu, mieszanki LPG-powietrze to gazownik powinien zobaczyc czy próbować samemu przez VAG, niechciałbym czegos spartolic....

                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #14
                            znajdz dobrego powtarzam dobrego gazownika i zobaczysz ze sie sprawdzi co ci napisalem
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            • Darekgda
                              Rider
                              • 2010
                              • 611

                              #15
                              jojojoziom u mnie po założeniu sekwencji padła cewka , generalnie jak założysz sekwencję to wyłażą wszystkie słabe punkty elektryki wysokiego napięcia , tak że stawiam na to . Co do gazownika
                              to powinien się przejechać z podpiętym kablem do sterowania LPG i w czasie rzeczywistym dla danych obciążeń zobaczyć przebieg parametrów , i ew. poprawić ustawienia .

                              Komentarz

                              • waldistan
                                Drive
                                • 2011
                                • 61
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez fidodido
                                znajdz dobrego powtarzam dobrego gazownika
                                Jak już będziesz u gazownika niech Ci sprawdzi czy dobrze są połączone przewody elektryczne (czasami mały luz na stykach też może robić takie cuda).
                                O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Jak instalacja LPG jest dobra - to może cewka. Ja miałem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Świece, kable nic nie dały. Dopiero wymiana cewki. A od cewki padały kable.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • Jaroslav92525
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 358
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ruwado
                                    Jak instalacja LPG jest dobra - to może cewka. Ja miałem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Świece, kable nic nie dały. Dopiero wymiana cewki. A od cewki padały kable.
                                    Ale podobno na benzynce chodzi ELEGANCKO... więc jest iskra i to w odpowiednim momencie i na odpowiednim poziomie... A co to znaczy że od cewki padały kable ?
                                    Pozdrawiam,
                                    Jaroslav92525

                                    -----------------------
                                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14885
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                      A co to znaczy że od cewki padały kable ?
                                      najpierw zmieniłem kable potem świece, potem co jakiś czas zaczęło upalać kable - na styku ze świecą. Dwa razy wymieniłem kabelki na dwóch cylindrach i wyp...łem cewkę. Razem z cewką ostatni raz zmieniłem kpl. kabli i teraz wszystko gra. Podobno jak cewka szwankuje - może dawać za silną iskrę i upalają się przewody wysokiego napięcia.
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz

                                      • Jaroslav92525
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 358
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez ruwado
                                        najpierw zmieniłem kable potem świece, potem co jakiś czas zaczęło upalać kable - na styku ze świecą. Dwa razy wymieniłem kabelki na dwóch cylindrach i wyp...łem cewkę. Razem z cewką ostatni raz zmieniłem kpl. kabli i teraz wszystko gra. Podobno jak cewka szwankuje - może dawać za silną iskrę i upalają się przewody wysokiego napięcia.
                                        OK. Dzięki za wyjaśnienia.
                                        Pozdrawiam,
                                        Jaroslav92525

                                        -----------------------
                                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                        Komentarz

                                        • jojojoziom
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 14

                                          #21
                                          ....

                                          tym razem pomoge Sobie zdjeciem. poraz kolejny kasowałem błedy i powtarza sie to samo, sadze ze na 90 % to cewucha ... ale czemu taki błąd mi wyskakuje (pierwszy) i (ostatni) wczesniej ich niebyło....
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • ruwado
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 14885
                                            • Octavia IV (NX3)

                                            #22
                                            Może to dziwne, ale niektóre rzeczy chyba lubią chodzić parami. Ja miałem (pierwszy raz w wakacje 2009) wypadanie zapłonów i sonda.

                                            Cewkę zrobiłem na początku tego roku - ten błąd sie powtarzał regularnie. Sonda nie dała znać o sobie aż do zeszłego tygodnia. Więc 2 lata przejeździłem na niej. Teraz wymieniam sondę.

                                            Nieraz tak bywa.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz

                                            • str33t
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 625

                                              #23
                                              To i ja dodam swojego grosika :wink:

                                              Może spróbuj zamienić cewki miejscami - będziesz miał pewność, czy to cewka?

                                              [ Dodano: Sro 14 Gru, 11 00:14 ]
                                              O ile masz je pojedyncze...

                                              Komentarz

                                              Pracuję...