Nie każdy ma czas żeby ganiać za ofertami i jeździć za samochodem na drugi koniec kraju Do tego dochodzi kupowanie impulsowe, które u mnie jest rozwinięte w wybitnym stopniu.
to masz przynajmniej ten zysk ze nie tracisz mnostwa czasu jak ja trace szukajac auta 8)
Moze i mam lepszy deal ale caly mieisiac nie moj :szeroki_usmiech
witam
prosiłbym o rade doswiadczonych posiadaczy Octavii,
przebieg sytacjio załozeniu gazu (sekwencja BRC) wymieniłem kable na NGK i takie też mam świece, na trasie wyskoczył Mi check, po podpieciu go od kompa wyskoczył Mi błąd 'wypadanie zapłonu na 2 cylindrze' ... czego to moze bc wina?
u mnie jak wypadały zapłony to listwa wtryskiwaczy do regeneracji/wymiany była, ale skoro masz ledwo co gaz założony to nie będzie to raczej. chyba że gazownik coś spartolił....
Napiszę ogólnie: tzw. "wypadanie zapłonów" manifestowane zapaleniem lampki "check engine" a potwierdzone np. VAG-iem może mieć różne podłoże. Świadczy o braku prawidłowego cyklu pracy w danym cylindrze, czyli braku spalania mieszanki. I tutaj wymienić należy 2 potencjalne przyczyny: brak iskry zapłonowej pojawiającej się w odpowiednim momencie albo brak właściwego składu mieszanki (LPG-powietrze). U mnie był ten drugi feler. A remedium na to był zakup interfejsu za 30 złotych(chyba), laptopik i soft z sieci a później AUTOSTROJENIE (instalacja Omegas).... Auto jeździ bezproblemowo już ponad rok. Spalanie (w mieście) 10.5 litra LPG/100 km). A podejrzenia miałem różne: LPG słabej jakości, instalacja zapłonowa, niskie temperatury ("check" wyskoczył mi w grudniu) etc..
A przy okazji PROSTY TEST na jakość zestrojenia instalacji LPG: wystarczy sprawdzić czy chwilowe spalanie na noPB czy LPG (wskazywane przez wyświetlacz) jest IDENTYCZNE przy tych samych obrotach - np. wolnych.... Jeśli nie to podziękujcie gazownikowi który "dba" o waszego bolida...
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Czy silnik po wypadnięciu zapłonu pracuje normalnie ?
Nie. Jest czuć jakby szarpnięcie. To czuć na biegu jałowym.
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
żadne czasy wtrysków podejrzewam ze wtrysk gazu na 2 cylindrze jest do regeneracji miałem to samo tylko ze na 1 cylindrze.
Zabrudzony wtrysk od słabego gazu + spuchnięty oring na wtrysku
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
instalacja nowa. jak najbardziej i gazu byle gdzie nie tankuje. na benzynie elegancko jezdzi, a na gazunku czuc szarpanie na szybkim dodawaniu gazu w przedziale między 1000 a 2000 obrotów... sądze ze cewka zapłonowa....
instalacja nowa. jak najbardziej i gazu byle gdzie nie tankuje. na benzynie elegancko jezdzi, a na gazunku czuc szarpanie na szybkim dodawaniu gazu w przedziale między 1000 a 2000 obrotów... sądze ze cewka zapłonowa....
Jeśli na benzynce chodzi elegancko to na bank zapłon jest OK. Czyli aktualna jest moja 2 sugestia: niewłaściwy skład mieszanki LPG-powietrze. W skrajnym przypadku tak jak napisali przedmówcy wysiada jeden z wtrysków i dostarcza za mało gazu.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
jojojoziom u mnie po założeniu sekwencji padła cewka , generalnie jak założysz sekwencję to wyłażą wszystkie słabe punkty elektryki wysokiego napięcia , tak że stawiam na to . Co do gazownika
to powinien się przejechać z podpiętym kablem do sterowania LPG i w czasie rzeczywistym dla danych obciążeń zobaczyć przebieg parametrów , i ew. poprawić ustawienia .
Jak instalacja LPG jest dobra - to może cewka. Ja miałem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Świece, kable nic nie dały. Dopiero wymiana cewki. A od cewki padały kable.
Jak instalacja LPG jest dobra - to może cewka. Ja miałem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Świece, kable nic nie dały. Dopiero wymiana cewki. A od cewki padały kable.
Ale podobno na benzynce chodzi ELEGANCKO... więc jest iskra i to w odpowiednim momencie i na odpowiednim poziomie... A co to znaczy że od cewki padały kable ?
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
najpierw zmieniłem kable potem świece, potem co jakiś czas zaczęło upalać kable - na styku ze świecą. Dwa razy wymieniłem kabelki na dwóch cylindrach i wyp...łem cewkę. Razem z cewką ostatni raz zmieniłem kpl. kabli i teraz wszystko gra. Podobno jak cewka szwankuje - może dawać za silną iskrę i upalają się przewody wysokiego napięcia.
najpierw zmieniłem kable potem świece, potem co jakiś czas zaczęło upalać kable - na styku ze świecą. Dwa razy wymieniłem kabelki na dwóch cylindrach i wyp...łem cewkę. Razem z cewką ostatni raz zmieniłem kpl. kabli i teraz wszystko gra. Podobno jak cewka szwankuje - może dawać za silną iskrę i upalają się przewody wysokiego napięcia.
OK. Dzięki za wyjaśnienia.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
tym razem pomoge Sobie zdjeciem. poraz kolejny kasowałem błedy i powtarza sie to samo, sadze ze na 90 % to cewucha ... ale czemu taki błąd mi wyskakuje (pierwszy) i (ostatni) wczesniej ich niebyło....
Może to dziwne, ale niektóre rzeczy chyba lubią chodzić parami. Ja miałem (pierwszy raz w wakacje 2009) wypadanie zapłonów i sonda.
Cewkę zrobiłem na początku tego roku - ten błąd sie powtarzał regularnie. Sonda nie dała znać o sobie aż do zeszłego tygodnia. Więc 2 lata przejeździłem na niej. Teraz wymieniam sondę.
Komentarz