O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • eaglemirek
    RS
    • 2010
    • 14116
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    t271828, 1. może jak autor pisze paliwo 2 i 3 co ma sprzęgło do silnika :?:
    Jakie akcje serwisowe do CAXA :?: może do DSG :?: kolejna sprawa z mocą jeśli dobrze pamiętam to też nie była jakaś wielka awaria.
    A czemu nie przytoczysz wypowiedzi tych wszystkich zadowolonych :?: Ten silnik jest naprawdę cichy szczególnie na biegu jałowym (dmuchawa na 1 jest 10 razy głośniejsza ) Słychać silniczki od ksenonów więc ludziska się wsłuchują i wydziwiają w wielu wypadkach. Pretensje czemu po uruchomieniu pali na ssaniu więcej i takie tam pierdoły. Nie twierdze że Skoda i CAXA to super auto i jeszcze bardziej super silnik ale szlak mnie trafia jak ludzie (w większości) którzy nie mieli z tym silnikiem do czynienia piszą że to totalny szrot (oczywiście porównując do swojego silniczka)
    Ja sobie chwalę ten silnik i jego dynamikę mimo że dla wielu to takie gówno :!: 34kkm nalatane i jak na razie nie mam żadnych (oby tak dalej) uwag, mimo że z kwietnia 2010 gdzie podobno wkładano jeszcze kiepskie filtry paliwa i napinacze.



    CB Harry II ASC + Triflex

    Pozdrawiam Mirek!!

    Komentarz

    • Walt
      L&K
      • 2011
      • 1065
      • Seat

      #27
      sartab, Nie powiedziałeś jakim budżetem operujesz, ale tutaj masz na przykład ofertę od ręki niedaleko od Ciebie:

      Bardzo fajne autko
      Albo Tour:


      [ Dodano: Sro 21 Gru, 11 22:38 ]
      Domyślam się, że ten "demo" to ten?

      Hmmm... 10 koła taniej, masz się nad czym głowić :diabelski_usmiech
      SPOT Poznań ->

      Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

      Komentarz

      • sartab
        Classic
        • 2011
        • 6

        #28
        @Walt: budżet to ok 55 tyś PLN. Dealer Sunny ma u siebie DEMO 1,4 TSI właśnie za tą kwotę. Dla porówniania u tego samego dealera przedstawiono mi ofertę na 1,6 MPI + LPG, droższą od demowego o ok 500 pln. Nie targowałem się jeszcze z tym MPI bo poważnie zainteresowałem się DEMO (pełniejsze wyposażenie).

        Przyznam, że nie sprawdzałem Alledrogo Dziękuję za te dwie oferty. MPI wygląda naprawdę korzystnie w tej ofercie.

        Komentarz

        • Walt
          L&K
          • 2011
          • 1065
          • Seat

          #29
          sartab, No, masz niezły orzech do zgryzienia. Na pewno cena "dema" jest bardzo atrakcyjna, minus to że nie jest to samochód nowy (17 koła nakulane).
          SPOT Poznań ->

          Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

          Komentarz

          • t271828
            Elegance
            • 2008
            • 928

            #30
            Zamieszczone przez eaglemirek
            A czemu nie przytoczysz wypowiedzi tych wszystkich zadowolonych :?:
            Pewnie masz racje, ze to byly male usterki, ale jesli z czyms trzeba jechac do mechanika
            (nawet jesli to jest pierdola) to juz mamy jakis klopot.

            Ja nie neguje faktu ze jest wielu zadowolonych uzytkownikow - stwierdzilem tylko, ze jest wiecej narzekan na prace 1.4 tsi niz 1.6 mpi+Landi (bo jest) i zeby w zwiazku z tym przy wyborze nie kierowac sie stereotypowymi obawami - autor napisal "do gazu nie mam zaufania"

            [ Dodano: Czw 22 Gru, 11 08:30 ]
            Zamieszczone przez sartab
            Przyznam, że nie sprawdzałem Alledrogo Dziękuję za te dwie oferty. MPI wygląda naprawdę korzystnie w tej ofercie.
            Tak jak pisalem spytaj tez danielcia - pisal pare dni temu, ze ma jakies toury na stanie, bedziesz mial wiekszy wybor

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #31
              Zamieszczone przez t271828
              Pewnie masz racje, ze to byly male usterki, ale jesli z czyms trzeba jechac do mechanika
              (nawet jesli to jest pierdola) to juz mamy jakis klopot.
              I to dotyczy kazdego auta z dowolnym silnikiem.

              [ Dodano: Czw 22 Gru, 11 07:59 ]
              Zamieszczone przez t271828
              Ja nie neguje faktu ze jest wielu zadowolonych uzytkownikow - stwierdzilem tylko, ze jest wiecej narzekan na prace 1.4 tsi niz 1.6 mpi+Landi (bo jest) i zeby w zwiazku z tym przy wyborze nie kierowac sie stereotypowymi obawami - autor napisal "do gazu nie mam zaufania"
              Tutaj pewnie nalezaloby sie pokusic pewnie o statystyczne dane, bo z moich obserwcji wynika, ze na dzien dzisiejszy jest znacznie wiecej na forum ludzi z 1.4 TSI niz 1.6 mpi+Landi.
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • mar979
                Ambiente
                • 2011
                • 187

                #32
                Zamieszczone przez Agamek12
                sartab
                W Twoich trasach można załozyć, że 1.4TSI spali przynajmniej 7l Pb, a 1.6i jakieś 9l LPG i jakieś 0,5l Pb (na "rozruch")
                Kolega się tutaj mocno zagalopował, bo mój Tour pali 7l gazu do 110km/h i 7,5l do 140km/h na trasie i równo litr mniej benzyny, czyli kosztami jestem połowę do przodu w porównaniu z jazdą na samej benzynie w przypadku silnika TSI. Ja osobiście do przebiegów rzędu 40tys km wybrałbym swój niezawodny silnik 1,6MPi - wszyscy trąbią że się nie psuje, a nawet jeżeli to części są śmiesznie tanie i każdy serwis tanio je naprawia. Z tymi TSI to już parę razy słyszałem o historiach z rozrządem, że po średnim przebiegu pada a słychać to jakimiś chyba trzaskami pod maską. Ostatnio o tym oglądałem reportaż na TVN Turbo, tak więc temat już jest znany.
                Tak samo kumpel pracujący w firmie montującej LPG mówił mi że TSI można przerobić na
                gaz ale się nie opłaca, bo wtedy silnik pali 30-40% więcej gazu, co wychodzi na to samo jakby
                śmigał na samej benzynie.
                Dodatkowo turbina w silniku benzynowym to nie wiem czy jest super pomysł no i moc 120 czy 140KM to przy pojemności 1,4 wg mnie jest sporym nadwyrężeniem dla silnika. Nie chcę tu krakać, ale myślę że silniki TSI nie pojeżdżą tyle czasu co MPi, a po przebiegach rzędu 200tys pewnie zaczną się sypać i tyle. Silniki 1,6MPi spokojnie robią 400-500tys km z tego co poczytałem i się raczej w ogóle nie psują, trzeba tylko pilnować oleju.
                Jeżeli chodzi o samochód na trasy to tutaj muszę przyznać że co chodzi o głośność silnika
                to bardziej by się nadawał TSI, bo MPi powyżej 100km/h faktycznie zaczyna pracować głośno.
                Można bawić się w wyciszanie, ale ja się szybko przyzwyczaiłem i albo ustawiam głośniej
                muzę, albo z dużą przyjemnością słucham silnika, bo jego ryczenie ma bardzo fajny dźwięk
                Jeżeli chodzi o wnętrze to dobrze wyposażony Tour niczym się nie różni od najnowszych
                Octavii 2 tak więc tutaj to kwestia dodatkowej kasy.
                No i kwestia przyśpieszenia - wiadomo że TSI będzie bardziej wciskał w fotel, ale powiem serio
                że w MPi jak się trzyma go powyżej 4tys obr. to tez nieźle wciska w siedzenie, tak więc to
                jest akurat kwestia kierowcy a nie auta.

                Pozdrawiam i ogólnie bardziej polecam silniczek 1,6 MPi oczywiście z gazem.
                Moja Octa:

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                Komentarz

                • t271828
                  Elegance
                  • 2008
                  • 928

                  #33
                  Zamieszczone przez mar979
                  Kolega się tutaj mocno zagalopował, bo mój Tour pali 7l gazu do 110km/h i 7,5l do 140km/że
                  ...
                  w MPi jak się trzyma go powyżej 4tys obr. to tez nieźle wciska w siedzenie, tak więc to
                  jest akurat kwestia kierowcy a nie auta.
                  Musisz sie zdecydowac albo pali 7 l gazu albo jezdzisz "na wysokich obrotach"

                  zeby osiagnac spalanie 7l trzeba jezdzic raczej w okolicach 2 tys obrotow niz 4

                  Komentarz

                  • krzysn
                    Rider
                    • 2007
                    • 515

                    #34
                    mar979, moje jest najmojsze ;-)

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #35
                      Zamieszczone przez sartab
                      @Walt: budżet to ok 55 tyś PLN. Dealer Sunny ma u siebie DEMO 1,4 TSI właśnie za tą kwotę. Dla porówniania u tego samego dealera przedstawiono mi ofertę na 1,6 MPI + LPG, droższą od demowego o ok 500 pln. Nie targowałem się jeszcze z tym MPI bo poważnie zainteresowałem się DEMO (pełniejsze wyposażenie).
                      no ja demo TSI to bym nie brał.

                      mar979
                      7,5l/100km spala Ci Tour 1.6 LPG przy 140km/h a jak rozumiem na benzynie "litr mniej" czyli 6.5l/100km? ciężko mi w to uwierzyć.
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • Walt
                        L&K
                        • 2011
                        • 1065
                        • Seat

                        #36
                        Zamieszczone przez Zorr
                        no ja demo TSI to bym nie brał.
                        Szkoda, że forumowi dilerzy nie wypowiedzą się na temat traktowania "dem".
                        SPOT Poznań ->

                        Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                        Komentarz

                        • kurczak1985
                          Rider
                          • 2009
                          • 300

                          #37
                          Zamieszczone przez Zorr
                          Zamieszczone przez sartab
                          @Walt: budżet to ok 55 tyś PLN. Dealer Sunny ma u siebie DEMO 1,4 TSI właśnie za tą kwotę. Dla porówniania u tego samego dealera przedstawiono mi ofertę na 1,6 MPI + LPG, droższą od demowego o ok 500 pln. Nie targowałem się jeszcze z tym MPI bo poważnie zainteresowałem się DEMO (pełniejsze wyposażenie).
                          no ja demo TSI to bym nie brał.

                          mar979
                          7,5l/100km spala Ci Tour 1.6 LPG przy 140km/h a jak rozumiem na benzynie "litr mniej" czyli 6.5l/100km? ciężko mi w to uwierzyć.
                          Mam LPG i potwierdzam, że nie bardzo da się spalić 7,5l przy 140km/h - taki wynik jest do zrobienia jak sie w trasie nie przekracza 100-110km/h
                          Przy 140km/h kolo 8,5-9l pali

                          A w temacie to również auta demo bym nie brało, bo to na maksa katowane - wiem po sobie jak dostałem do testów 1.8TSI - nie żebym go jakoś niszczył, ale trzeba było sprawdzić co skodzinka z tym silnikiem potrafi Auto dostałem jednak po zakupie mojego 1.6MPI, jeździłem także 1.4TSI i z tych trzech silników zdecydowanie mogę polecić 1.8TSI - kwestia tylko i wyłącznie tego czy wytrzyma to Twój portfel na stacji
                          Ja wybierając drugi raz wybrałbym 1.8TSI

                          [ Dodano: Pią 23 Gru, 11 16:52 ]
                          Zamieszczone przez mar979
                          MPi powyżej 100km/h faktycznie zaczyna pracować głośno.
                          Można bawić się w wyciszanie, ale ja się szybko przyzwyczaiłem i albo ustawiam głośniej
                          muzę, albo z dużą przyjemnością słucham silnika, bo jego ryczenie ma bardzo fajny dźwięk
                          A dla mnie jest to jedna z największych wad tego silnika - wyje, że hej powyżej 100km/h
                          Jedyny umilacz tego faktu to koszt tankowania lpg na stacji, bo robienie głośniej radia i wycie w tle tylko na nerwy może jescze bardziej wpłynąć :P :wink:

                          Komentarz

                          • kris75
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 217

                            #38
                            Mar979 a czy ten problem z rozrzqdem a konkretnie z napinaczem z tvn turno to nie dotyczyl auta sprzed 2011 roku i zupelnie innego modelu silinia bo 1,4 160KM. . .
                            ponadtwo. w 2011 roku skoda wprowadziala do silnika 1,4 122KM kilka zmian i w tym rozwiażala problem z luzujacym sie napinaczem.
                            Jest tez pewna rzecz czy dobrze rozumiem ze zagazowany silnik 1,6 mpi pali ci przy 140km/h 7,5 l gazu? 1,4 tsi pali przy tej predkosci 7,5-8l. Wedlug mnie 1,6 nie moze palic mniej na gazie niz doladowany 1,4 ma przeciez wyzsze obroty i 5 biegowa skrzynie.
                            uzupelniajac wypowiedz dodam, co mowia osoby, ktore mialy wczesniej NIEZAGAZOWANY 16 mpi i jezdzily tak samo tym mpi jak i tsi. Roznica na korzysc 1,4 tsi to wedlug tego co podają to conajmniej 1,5 l.

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9943
                              • Ford

                              #39
                              mar979, przeczytaj, że podałem w obliczeniach średnie spalanie za www.spritmonitor.de... Autor tematu będzie też jeździł po mieście więc to, że Tobie udało się w trasie zejść do poziomu 7,5l nie jest wyznacznikiem do robienia kalkulacji... No chyba ze przyjmiemy, że niektórym TSI pali w trasie nieco ponad 5l i znów przeliczymy
                              A kumplowi montującemu innstalacje LPG powiedz żeby troszkę się poduczył. Wątpliwa bowiem opłacalnosć montażu gazu do silników TSI wynika z tego, że w warunkach normalnej pracy spalanie PB/LPG to 20/80% - dotrysk Pb służy schłodzeniu wtryskiwaczy benzynowych. A dodatkowo na wolnych obrotach silnik ZAWSZE pracuje na Pb...
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • mar979
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 187

                                #40
                                Dobra dobra, niech Wam będzie, trochę ubarwiłem bo przy 140km/h w trasie faktycznie pali mi 8,5 LPG :P
                                A przy 110km/h (czyli tak jak najczęściej w trasie jeżdżę) pali 7,5l gazu i 6-6,5l benzyny i
                                trzymam się tego twardo

                                Dodatkowo moja refleksja, że przy dzisiejszej cenie benzyny bym na pewno silnika 1,6MPi
                                nie kupił bez gazu, bo benzyny pali na mieście strasznie dużo - 10l/100km teraz w zimę i
                                odpowiednio 1l więcej gazu, co i tak się akurat na gazie bardzo opłaca.
                                Tak samo gdyby mi nie dali instalacji gazowej gratis przy zakupie, tylko musiałbym ją sam
                                założyć za 4tys. to też bym auta z tym silnikiem nie kupił bo robię tylko 12tys km rocznie i
                                za długo by mi się koszt tej instalacji zwracał.

                                A co do mojego podejścia do silników TSI to u mnie kwestia zaufania, z założenia nie ufam
                                do końca nowościom technicznym, które jeszcze się nie sprawdziły w dłuższym czasie i
                                dlatego też wybrałem starą i przez kilkanaście lat sprawdzoną konstrukcję 1,6 podchodząc
                                do sprawy tak że nie wiadomo jeszcze jak TSI w takim samym dystansie czasu wypadnie co
                                chodzi o awaryjność i jakie maksymalne przebiegi można nim robić. Ja akurat dużych przebiegów
                                nie robię i przykładowo przez 10 lat zrobię max. 150tys. km ale kiedyś będę musiał to auto
                                sprzedać i chciałbym żeby silnik wtedy był w jak najlepszym stanie i dla mnie i dla przyszłego
                                posiadacza, żeby była też szansa na większą czy przynajmniej normalną cenę sprzedaży.
                                Moja Octa:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                  A kumplowi montującemu innstalacje LPG powiedz żeby troszkę się poduczył. Wątpliwa bowiem opłacalnosć montażu gazu do silników TSI wynika z tego, że w warunkach normalnej pracy spalanie PB/LPG to 20/80% - dotrysk Pb służy schłodzeniu wtryskiwaczy benzynowych. A dodatkowo na wolnych obrotach silnik ZAWSZE pracuje na Pb...
                                  ....... pewnie piszesz o instalacji którą kiedyś Skoda proponowała do 1.4 TSi. Teraz to już są instalacje np. firmy Vialle które wykorzystują wtryskiwacze od PB do wtrysku gazu...

                                  Niestety cena jest porażajaca podobno zaczyna sie od 8 tysi....

                                  [ Dodano: Pią 23 Gru, 11 20:41 ]
                                  Zamieszczone przez mar979
                                  tylko musiałbym ją sam
                                  założyć za 4tys.
                                  max. 3.5

                                  Komentarz

                                  • Octavianos
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1130

                                    #42
                                    Skoda nadal proponuje instalację LR do 1.4 TSI 122KM za 6350 zł
                                    SIMPLY CLEVER
                                    Wiesz co dobre :-)

                                    Moja Maszyna
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                    Komentarz

                                    • Marianek78
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 22

                                      #43
                                      Re: O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.

                                      Zamieszczone przez sartab
                                      Witam wszystkich serdecznie,

                                      To mój pierwszy post więc niniejszym witam wszystkich

                                      Zwracam się do Was z następującym tematem.
                                      Mam do wyboru zakup nowych:
                                      - O2 Tour 1,6 MPI z LPG
                                      - O2FL Ambiente 1,4 TSI - demo
                                      Dodam, że oba kosztowałyby dokładnie tyle samo.
                                      Roczne przebiegi jakie planuję to ok 40 tyś km. Samochód na 5 lat. Naczytałem się różnych analiz opłacalności zakupu (na tym forum też trafiłem na takie tematy) jednak nigdzie nie mogłem trafić na opinie co lepiej wybrać przy sporych (chyba) przebiegach rocznych. Profil przebiegu: 80% trasa pow. 100km (autostrada, ekspresówki) Samochód zarabia na siebie kilometrówką (nie kupuję na firmę więc nic nie mogę odliczyć).
                                      Moje pytanie jest proste: co wybrać z podanych powyżej?
                                      Wszelkie uwagi i opinie będą dla mnie bardzo pomocne.
                                      - LPG - zdrowy rozsądek i ekonomia, ale brak emocji i dość kiepskie wyposażenie
                                      - TSI - komfort (cisza), większa moc, większe skomplikowanie (droższy serwis), niskie spalanie Pb
                                      Nie chodzi mi o koszta zakupu tylko o ogólne opinie, może jakieś dane kosztów eksploatacji od użytkowników przy przebiegach rocznych 40 tyś km? Nie widziałem podobnego tematu (najczęściej opisywane są przebiegi roczne w granicach do 20 tyś km) więc może w przyszłości się przydać.

                                      Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi.
                                      Ja na Twoim miejscu wziąłbym oba autka sprawdził jak się nimi jeździ.
                                      W salonie mają na pewno jakieś demówki z tymi silnikami. Komfort jazdy ocenisz sam.
                                      Ja natomiast szczerze mówiąc jeździłem i jednym i drugim i jako takiej różnicy nie widziałem. Fakt 1,4 TSI jest bardziej elastyczny no i ma te 17 KM więcej.

                                      Z drugiej strony ja jednak wziąłem 1.6 MPI ze względu na fakt, iż silnik ten jest już trochę na rynku i ASO już go zna.
                                      Co do TSI to niby nie nowa jednostka bo już była montowana w VW, ale jednak nikt nie wie ile to wytrzyma. Z drugiej strony autko ma mały litraż i troszkę mocy dzięki turbince, więc trzeba o nią dbać (przy gaszeniu i uruchamianiu silnika trzeba odczekać).

                                      Bierz to na czym Ci bardziej zależy. W trasie TSI ma przewagę, ale wiadomo nigdy nie wyprzedza się na trzeciego, więc i moim zdaniem MPI daje radę.

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Agamek12
                                        A kumplowi montującemu innstalacje LPG powiedz żeby troszkę się poduczył. Wątpliwa bowiem opłacalnosć montażu gazu do silników TSI wynika z tego, że w warunkach normalnej pracy spalanie PB/LPG to 20/80% - dotrysk Pb służy schłodzeniu wtryskiwaczy benzynowych. A dodatkowo na wolnych obrotach silnik ZAWSZE pracuje na Pb...
                                        Jeśli już o poduczeniu mowa, to człowiek uczy się całe życie. Połowicznie napisałeś prawdę. Pominąłeś jedno, że instalacje np Landi do TSI (dotryskowe) są to "na chama" dostosowane instalacje, żeby działały w TSI. Do takich silników warto by już spojrzeć na Vialle LPDi lub Direct Liqui Max Prinsa, w których wszystkie przytoczone wyżej powody nieopłacalności padają na pysk . Nie ma dotrysków PB, nie ma liczenia ile procent spali PB a ile LPG na 100 km, ponieważ samochód może jeździć całkowicie BEZ UDZIAŁU benzyny, w tym również rozruch na LPG. I nie ważne czy stoisz w korku, czy obroty masz pod czerwone. Możesz jej w ogóle nie lać do baku i jeździć tylko na LPG - wot technika . LPG jest wtryskiwany za pomocą oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj pojęcie opłacalności nieco inaczej wygląda, bo liczysz tylko sam gaz, jeśli chcesz się bryknąć na PB - Twój wybór, ale nie obowiązek. Owszem, jak ktoś się uprze to zamontuje jakąś instalację dotryskową w TSI, ale tak jak wspomniałem - to będzie działanie "na chama". Działać jednak będzie
                                        Jesli chodzi o spalanie, to mogę podać dla O2 1.8TSI + Vialle LPDi = od 9,5 do 11 litrów LPG (tylko LPG!). Instalacja montowana w Polsce i samochód używany w PL
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • kris75
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 217

                                          #45
                                          Zamieszczone przez mar979
                                          Dobra dobra, niech Wam będzie, trochę ubarwiłem bo przy 140km/h w trasie faktycznie pali mi 8,5 LPG :P
                                          A przy 110km/h (czyli tak jak najczęściej w trasie jeżdżę) pali 7,5l gazu i 6-6,5l benzyny i
                                          trzymam się tego twardo :
                                          I tu juz by sie zgadzalo, tsi przy tej predkosci spala 5 l benzyny

                                          Ja jezdzialem testowa skoda octawia I tour z 1.6 mpi i instalacja gazowa fabryczna. Kupilby, to auto, gdyby nie jedna powazna wada tego silnika. Otoz silnik mpi jest na wyzszych predksciach obrotowych glosny, przy predkosci 80km/h wyl, podczas przyspieszania wył jeszcze bardziej, podziekowalem i kupilem tsi.

                                          Komentarz

                                          • ryjeks
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 488
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez mar979
                                            Dodatkowo turbina w silniku benzynowym to nie wiem czy jest super pomysł no i moc 120 czy 140KM to przy pojemności 1,4 wg mnie jest sporym nadwyrężeniem dla silnika.
                                            Pomijając inne dziwne rzeczy które powyżej napisałeś, to nadwyrężenie silnika wyjątkowo mnie urzekło

                                            A co mają powiedzieć użytkownicy 1.4 TSI 180KM, które w rzeczywistości ma ok. 190KM, a po chipie może mieć 210KM ??

                                            Komentarz

                                            • piociel
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 526
                                              • Volkswagen

                                              #47
                                              Zamieszczone przez kris75
                                              I tu juz by sie zgadzalo, tsi przy tej predkosci spala 5 l benzyny.
                                              A g.... prawda . Już nie róbcie z tego samochodu mistrza oszczędności bo tak nie jest. Nigdy, powtarzam nigdy tyle mi nie spalił. Jadąc na pusto, jak emeryt do kościoła, z prędkością do 90 km/h (pusta trasa raczej bez górek) i nie dotykając wcale pedału gazu wyszło mi 5,4 l/100km na trasie 150km (na 6 biegu) - myślałem że zasnę. Spalanie w okolicach 6l jest realne jak ktos szuka dynamiki cinquecento. Okolice 7l to już normalna jazda.
                                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                              Komentarz

                                              • kris75
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 217

                                                #48
                                                No wiec mowie ze 5 l przy 110km/h jest realne Ty masz 5,4 przy 90 ale z drugiej strony wystaczy wiatr, lub wlaczona klimatyzacja aby te 0,5 l wpadlo, to raz a dwa mowilmy o minimalnym spalaniu i jest to porownanie do 1,6 mpi i kolega od mpi pewnie takze podaje minimalnie, a nie "normalna" jazde gdzie nie pojedziesz stala predkosci

                                                Komentarz

                                                • marlej108
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 4976
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                  #49
                                                  ja bym chyba wzial (pomimo obaw o awaryjnosc) 1.4 TSI....
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  • rafalis222
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 160

                                                    #50
                                                    Jeszcze kwestia turbiny ile ona wytrzyma . Jeżdziłem troche 1,6 z gazem słuzbowy i paliła 8,5 litra gazu plus cos tam benzynki awarie drobne silnik pratktycznie byl nietykany przez mechaników i uważam ze to dobre silniki natomiast jezeli jest juz turbina to i w przypadku awarii takiego podzespolu koszt jest znaczny plus wiekszy koszt paliwa osobiscie wybralbym 1,6 lpg.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...