O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #51
    no pewnie, ze 1.6 MPI w porownaniu z 1.4 TSI jest o wiele pewniejszy.... (no chyba ze lpg bedzie montowal ktos kto ma przyslowiowo dwie lewe lapy i spieprzy montaz instalacji), ale z drugiej strony ten 1.4 TSI to tez (chyba) nie moze byc jakis jednorazowy syf co sie zaraz rozpada (????). Poza tym poniewaz juz tego sporo wyprodukowali to zawsze w przyplywie tragedii mozna kupic silnik na allegro... (chociaz pewnie z 1.6 problemu zakupu silnika by nigdy nie bylo swoja droga bo by sie tam nic nie popsulo az tak...).

    jak bym sam kupowal i mial wybor 1.6 lpg a 1.4 TSI i mial tym autem zrobic do 200.000 km (ponoc na tyle sie teraz te silniki tsi projektuje....???) to bym mimo obaw wybral ten 1.4 TSI....
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • OctaviaFLKrak
      Ambiente
      • 2009
      • 138

      #52
      Zamieszczone przez kris75
      No wiec mowie ze 5 l przy 110km/h jest realne Ty masz 5,4 przy 90 ale z drugiej strony wystaczy wiatr, lub wlaczona klimatyzacja aby te 0,5 l wpadlo, to raz a dwa mowilmy o minimalnym spalaniu i jest to porownanie do 1,6 mpi i kolega od mpi pewnie takze podaje minimalnie, a nie "normalna" jazde gdzie nie pojedziesz stala predkosci
      Powiem wiecej, spalanie nawet ponizej 5 litrów jest całkowicie realne. Osobisty rekord to 4,4 na trasie 100km przy predkościach 80-90km/h bez wyprzedzania. A wielokrotne wyniki to 4,8-5,0. Wynik ok 5,4 - 5,6 to już normalna jazda z wyprzedaniem i z predkościami ok 110-120km/h. W tym silniku trzeba sie nauczyć wykorzystywać kazdą sytuację do jazdy bez gazu, bieg szósty jest tak długi ze nie ma prawie wogole hamowania dlatego pozwala na naprawde duże oszczędności, jest tez na tyle elastyczny ze podnosi się już spokojnie od ok 60km/h.

      Komentarz

      • patrykL
        Rider
        • 2009
        • 588

        #53
        generalnie jestem zwolennikiem 1.6 mpi z lpg, ale w twoim przypadku, kiedy bedziesz malo jezdzil po miescie, czyli na krotkich odcinkach (brak czestego gaszenia/zapalania i odczekiwania na wychlodzenie turbiny, a tym samym niewielkie szanse na "zatluczenie" turbiny) wzialbym 1.4 tsi. poza tym w autach z silnikami 1.6 spaprali skrzynie biegow, tzn. ewidentnie na trasy brakuje 6-ego biegu, co sprawia, ze jego wybor przestaje miec ekonomiczne uzasadnienie.

        Komentarz

        • Rosomak
          L&K
          • 2011
          • 1365
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez patrykL
          brakuje 6-ego biegu, co sprawia, ze jego wybor przestaje miec ekonomiczne uzasadnienie.
          Z LPG już wyjdzie taniej
          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #55
            Northeusz, trochę oftopic,

            - jak obecnie instalacje wtrysku ciekłego gazu radzą sobie z "brudnym" gazem, kiedyś słyszałem że po czasie są problemy z pompą, która bodajże jest zintegrowana ze zbiornikiem ?
            - jak wygląda smarowanie silnika jeżdżącego na LPG, coś w tej kwestii się zmieniło w ciągu ostatnich paru lat, tj. słyszałem o jakiś lubrykantach dodawanych do gazu lub coś w tym guście?
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              OctaviaFLKrak, Prowadzisz statystyke spalania, czy to masz takie wyniki z komputerka. Interesuje mnie rzetelna na dystansie kilku kkm. Coraz czesciej mysle, ze za 5 lat te silniki oddadza paliwo, zamiast go palic. TSI 4,4l :roll:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #57
                Zamieszczone przez Maicroft
                OctaviaFLKrak, Prowadzisz statystyke spalania, czy to masz takie wyniki z komputerka. Interesuje mnie rzetelna na dystansie kilku kkm. Coraz czesciej mysle, ze za 5 lat te silniki oddadza paliwo, zamiast go palic. TSI 4,4l :roll:
                to zależy jak ktoś jeździ, tak wygląda minimalne spalanie dla TSI 1.4 w golfie.



                oczywiście, aby w ogóle zbliżyć się do tych wyników to pewnie trzeba by jeździć z prędkościami jednostajnymi itd ...
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • t271828
                  Elegance
                  • 2008
                  • 928

                  #58
                  Zamieszczone przez Zorr
                  Ciekawy wykres - wynika z niego, ze przy predkosciach auostradowych roznica miedzy spalaniem na 5 a 6-tym biegu jest minimalna - okolo 0,5 litra. To pokazuje, ze glowna zaleta 6-biegowej skrzyni nie jest mniejsze spalanie tylko halas.

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #59
                    Zamieszczone przez t271828
                    Zamieszczone przez Zorr
                    Ciekawy wykres - wynika z niego, ze przy predkosciach auostradowych roznica miedzy spalaniem na 5 a 6-tym biegu jest minimalna - okolo 0,5 litra. To pokazuje, ze glowna zaleta 6-biegowej skrzyni nie jest mniejsze spalanie tylko halas.
                    Nawet nie wiem czy hałas się też mocno zmieni, w końcu obroty aż tak nie spadną.

                    IMHO
                    różnica miedzy przełożeniem 5 i 6 biegu w autach (TSI?) jest za mała, to chyba jest tylko na potrzeby mierzenia normy spalania w testach do folderów reklamowych. Jak dla mnie 5 biegu mogłoby w ogóle nie być.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • piociel
                      Rider
                      • 2010
                      • 526
                      • Volkswagen

                      #60
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      OctaviaFLKrak, Prowadzisz statystyke spalania, czy to masz takie wyniki z komputerka. Interesuje mnie rzetelna na dystansie kilku kkm. Coraz czesciej mysle, ze za 5 lat te silniki oddadza paliwo, zamiast go palic. TSI 4,4l :roll:
                      I to w cztery osoby...które go pchały :szeroki_usmiech
                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        #61
                        Proszę bardzo spalanie z 23 tys km u mnie: 6,5 litra

                        Raporty spalania Škoda Octavia, benzyna , 6.77 l/100km. Średnie spalanie, ID pojazdu: 32961


                        70% trasa
                        30% miasto

                        Jazda normalna, drogi powiatowe, 1 osoba na pokładzie, auto nieobciążone. Jazda w mieście to Łódź.

                        Komentarz

                        • OctaviaFLKrak
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 138

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          OctaviaFLKrak, Prowadzisz statystyke spalania, czy to masz takie wyniki z komputerka. Interesuje mnie rzetelna na dystansie kilku kkm. Coraz czesciej mysle, ze za 5 lat te silniki oddadza paliwo, zamiast go palic. TSI 4,4l :roll:
                          Na początku, przez około poł roku prowadziłem statystyke "na papierze" z jednoczesnymi odczytami z komputera. Jednak zauważyłęm, że komputer jest wyjątkowo dobrze skalibrowany, tak że wyniki te pokrywały sie. Teraz prowadze już tylko z kompa.

                          Z kolegą z pracy, już sie smiejemy że za niedlugo bedziemy musieli wiadrami z baku wylewać paliwo bo bedzie go produkować. Ale co by nie było, silnik jest naprawde ekonomiczny.
                          Ostatnio w jakiejś gazecie było porównanie kompaktów chyba z 16 modeli z silnikami o pojemności ok 1,4 - 1,6 i mocy ok 125KM, wiekszośc z nich to były np TSI, TCE, Ecoboost, Turbo Ecotec itp. Wniosek byl taki, że TSI jest najbardziej ekonomiczny i najbardziej elastyczny.

                          Komentarz

                          • patrykL
                            Rider
                            • 2009
                            • 588

                            #63
                            Z LPG już wyjdzie taniej
                            ok. 8,50 zł (na kazde przejechane 100km w "trasie") mniej, ale nie uwzgledniajac czestszych przegladow na stacjach diagnostycznych i drozszych "serwisow" w aso...
                            tak czy owak, ja wybralbym 1.4 tsi

                            Komentarz

                            • Rosomak
                              L&K
                              • 2011
                              • 1365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez patrykL
                              tak czy owak, ja wybralbym 1.4 tsi
                              A wybrałeś coś z LPG
                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                              Komentarz

                              • patrykL
                                Rider
                                • 2009
                                • 588

                                #65
                                generalnie jestem zwolennikiem 1.6 mpi z lpg
                                poniewaz jezdze tylko po miescie i gdybym mial odczekiwac na wychlodzenie turbiny to delikatnie, mowiac dostalbym zajobca

                                Komentarz

                                • ryjeks
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 488
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  TSI 4,4l
                                  Jest realne na pewno takie spalanie, u mnie (1.4 TSI 180KM) mogę zrobić 4,4-4,7l ale jest to jednostajna jazda 70-75km/h.

                                  Przy 90-100km/h pali ok. 5,3-5,5l

                                  Także przy jednostajnej jeździe w 1.4 TSI 122KM powinno być oszczędniejsze minimalnie, bo nie musi "pędzić" kompresora.

                                  Zresztą tu jest dość ciekawy wykres i z grubsza pokrywa się z moimi obserwacjami:

                                  źródło: http://moto.pl/MotoPL/1,88389,105825...9_tys__km.html

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Zorr
                                    Northeusz, trochę oftopic,

                                    - jak obecnie instalacje wtrysku ciekłego gazu radzą sobie z "brudnym" gazem, kiedyś słyszałem że po czasie są problemy z pompą, która bodajże jest zintegrowana ze zbiornikiem ?
                                    Słyszałem o takich przypadkach, z resztą kto o nich nie słyszał? Projektanci z Vialle nie brali pod uwagę tak dużych odstępstw od standardu jakości polskiego LPG w porównaniu z zachodem. I jeśli chodzi o pompy wysokociśnieniowe używane przez Vialle w instalacjach V gen i najnowszej LPDi to rzeczywiście, pompy te nie zawsze dobrze znoszą nasz gaz. Jaki odsetek tych pomp wymaga dodatkowych czynności serwisowych, tego nie wiem, ale fak faktem - wszystko zależy od jakiści tankowanego gazu.

                                    - jak wygląda smarowanie silnika jeżdżącego na LPG, coś w tej kwestii się zmieniło w ciągu ostatnich paru lat, tj. słyszałem o jakiś lubrykantach dodawanych do gazu lub coś w tym guście?
                                    Stosowanie lubryfikacji (np. system Flushlube) ma wpływać zbawiennie na same zawory, grzybki i gniazda, zapobiegać ich szybkiemu wypalaniu. Nie ma to wpływu na smarowanie silnika jak całości . Tyle teoria, a życie życiem . Stosowanie tego to trochę jak jazda na VPower czy innych Vervach. Jak masz lubryfikację to czujesz się lepiej, ale nie spotkałem się z przypadkiem, gdzie stwierdzono, że to działa o wiele wiele lepiej, niż by jej nie było. Za sam system płacisz + kilka stówkek, kupujesz dodatkowy lubryfikator w płynie i go uzupełniasz co jakiś czas. Zasadność montażu to jeszcze inna bajka. Są zakłady, które tego po prostu nie montują i mówią otwarcie, że to "chłyt marketingowy". Są zakłady, które montują bo to są dodatkowe PLN, ale przekonane nie są co do zasadności. Są zakłady, które montują to do japońców i np do Fordów (silniki Zetec). Znam jednak Mondeo, które jeździ na instalacji II gen i NIC się nie dzieje, a ponoć silnik miał się rozlecieć po roku . Ciężko powiedzieć jednoznacznie, czy to trzeba montować. Jedni zalecają w ciemno zanim usłyszą wogóle do jakiego samochodu i silnika chcesz LPG założyć, inni zalecają na hasło "japoniec", a inni jeszcze inaczej podchodzą do tego. Złotego środka nie ma .

                                    [ Dodano: Wto 27 Gru, 11 20:06 ]
                                    Zamieszczone przez ryjeks
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    TSI 4,4l
                                    Jest realne na pewno takie spalanie, u mnie (1.4 TSI 180KM) mogę zrobić 4,4-4,7l ale jest to jednostajna jazda 70-75km/h.

                                    Przy 90-100km/h pali ok. 5,3-5,5l
                                    U Ciebie to TSI jeździ na benzynie 95 czy 98?
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • ryjeks
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 488
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Northeusz
                                      Maicroft napisał/a:

                                      U Ciebie to TSI jeździ na benzynie 95 czy 98?
                                      Zalecane jest 98, dopuszczalne 95.
                                      Jeżdżę na 95, bo nie mam "pod ręką" stacji z 98.

                                      A dlaczego pytasz?

                                      Komentarz

                                      • t271828
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 928

                                        #69
                                        Zamieszczone przez ryjeks
                                        Zresztą tu jest dość ciekawy wykres i z grubsza pokrywa się z moimi obserwacjami:
                                        Juz chcialem pytac jaka to jest predkosc maksymalna z tym silnikiem, ale widze, ze wykres dotyczy innego samochodu

                                        BTW sama koncowka podejrzana - IMO komputer nie pokazuje spalania wyzszego niz pewna
                                        zaprogramowana wartosc zeby nie stresowac uzytkownika

                                        Komentarz

                                        • ryjeks
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 488
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez t271828
                                          BTW sama koncowka podejrzana - IMO komputer nie pokazuje spalania wyzszego niz pewna
                                          zaprogramowana wartosc zeby nie stresowac uzytkownika
                                          Pokazuje do 49,9l :

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez ryjeks
                                            Zamieszczone przez Northeusz
                                            Maicroft napisał/a:

                                            U Ciebie to TSI jeździ na benzynie 95 czy 98?
                                            Zalecane jest 98, dopuszczalne 95.
                                            Jeżdżę na 95, bo nie mam "pod ręką" stacji z 98.

                                            A dlaczego pytasz?
                                            Tak z ciekawości . Nie wiedziałem, czy 98 dla tego silnika to jest wymóg czy zalecenie. Tak samo jest chyba w 2.0 TFSI
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • Jaroslav92525
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 358
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              A ja uważam że jeśli ktoś DBA O WŁASNE PIENIĄDZE (koszty eksploatacji + ew. naprawy) i dużo jeździ (ponad 40 kkm) to nie ma alternatywy: tylko LPG. Szczerze mówiąc to ŚMIESZĄ mnie opowieści o podwyższonych kosztach przeglądów auta z instalacją LPG - aktualnie kosztuje taki przegląd coś ok. 162 zł czyli z 80 zł więcej niż tzw. normalny... To 80 zł to jest równowartość 14 litrów paliwa. W skali roku.... Na tych dodatkowych 14 (CZTERNASTU) litrach paliwa ile można przejechać ? 200 km ? To dla kogoś kto rocznie "robi" 40000 km daje PÓŁ PROCENTA (200/40000=0.005 oszczędności na cenie paliwa...). Reasumując: żadne TSI ani DIESEL nie wygra z LPG... Zresztą... zapytajcie taksówkarzy na czym jeżdżą...
                                              No i jeszcze jedna rzecz: im więcej jeździsz tym mniej (relatywnie) kosztuje Cię LPG bo nie musisz rozgrzewać silnika na noPB...
                                              Dziękuję za uwagę.
                                              Pozdrawiam,
                                              Jaroslav92525

                                              -----------------------
                                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                misiul,

                                                Dobrze, ze zaznaczasz, iz auto buja sie na oponach 195 - to zawsze te liczby po przecinku zmienia. Do tego masz skrzynie manualna
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • patrykL
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 588

                                                  #74
                                                  Dziękuję za uwagę
                                                  prosze

                                                  Komentarz

                                                  • Northeusz
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1677
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                                    A ja uważam że jeśli ktoś DBA O WŁASNE PIENIĄDZE (koszty eksploatacji + ew. naprawy) i dużo jeździ (ponad 40 kkm) to nie ma alternatywy: tylko LPG. Szczerze mówiąc to ŚMIESZĄ mnie opowieści o podwyższonych kosztach przeglądów auta z instalacją LPG - aktualnie kosztuje taki przegląd coś ok. 162 zł czyli z 80 zł więcej niż tzw. normalny... To 80 zł to jest równowartość 14 litrów paliwa. W skali roku.... Na tych dodatkowych 14 (CZTERNASTU) litrach paliwa ile można przejechać ? 200 km ? To dla kogoś kto rocznie "robi" 40000 km daje PÓŁ PROCENTA (200/40000=0.005 oszczędności na cenie paliwa...). Reasumując: żadne TSI ani DIESEL nie wygra z LPG... Zresztą... zapytajcie taksówkarzy na czym jeżdżą...
                                                    No i jeszcze jedna rzecz: im więcej jeździsz tym mniej (relatywnie) kosztuje Cię LPG bo nie musisz rozgrzewać silnika na noPB...
                                                    Dziękuję za uwagę.
                                                    Nie to, że się czepiam, ale przegląd bez LPG kosztuje 100 PLN . A reszta o tych dodatkowych serwisach, strasznych kosztach: raz na rok, lub co przebieg filtr LPG + ewentualny setup, kable WN i świece identycznie jak przy PB. Ktoś chce wymieniać częściej? Ma takie prawo, w końcu mamy demokrację
                                                    Pozdrawiam
                                                    Northeusz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...