Zostały mi jakieś sztuki z osobami co nie dały adresów - wysyłka po 22. Startuje na CRO
O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km
Zwiń
X
-
O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km
Witam wszystkich serdecznie,
To mój pierwszy post więc niniejszym witam wszystkich
Zwracam się do Was z następującym tematem.
Mam do wyboru zakup nowych:
- O2 Tour 1,6 MPI z LPG
- O2FL Ambiente 1,4 TSI - demo
Dodam, że oba kosztowałyby dokładnie tyle samo.
Roczne przebiegi jakie planuję to ok 40 tyś km. Samochód na 5 lat. Naczytałem się różnych analiz opłacalności zakupu (na tym forum też trafiłem na takie tematy) jednak nigdzie nie mogłem trafić na opinie co lepiej wybrać przy sporych (chyba) przebiegach rocznych. Profil przebiegu: 80% trasa pow. 100km (autostrada, ekspresówki) Samochód zarabia na siebie kilometrówką (nie kupuję na firmę więc nic nie mogę odliczyć).
Moje pytanie jest proste: co wybrać z podanych powyżej?
Wszelkie uwagi i opinie będą dla mnie bardzo pomocne.
- LPG - zdrowy rozsądek i ekonomia, ale brak emocji i dość kiepskie wyposażenie
- TSI - komfort (cisza), większa moc, większe skomplikowanie (droższy serwis), niskie spalanie Pb
Nie chodzi mi o koszta zakupu tylko o ogólne opinie, może jakieś dane kosztów eksploatacji od użytkowników przy przebiegach rocznych 40 tyś km? Nie widziałem podobnego tematu (najczęściej opisywane są przebiegi roczne w granicach do 20 tyś km) więc może w przyszłości się przydać.
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi.
-
-
40tys km x 5 lat = 200 000km mnie się wydaje że ten okres lepiej zniesie 1.6 w sensie że pewnie mniej rzeczy będzie sie psuło ale też ciezko powiedzieć. na pewnoe będzie tańszy w eksploatacji i ewentualnych naprawach ( chociażby brak turbiny ). na dzień dzisiejszy ekonomia wiadomo gaz wychodzi najtaniej ale nie wiadomo co nas jeszcze może spotkac i zaskoczyć. tak jak sam piszesz chcesz tanio to 1.6 chcesz drożej ale ciekawiej 1.4 wybór nalezy do ciebieBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
sartab, sprawa jest banalnie prosta.
W Twoich trasach można załozyć, że 1.4TSI spali przynajmniej 7l Pb, a 1.6i jakieś 9l LPG i jakieś 0,5l Pb (na "rozruch"). Przyjmując pesymistycznie (choć wcale nie w sposób nieprawdopodobny), że Pb będzie kosztować 6zł/l, a LPG 3zł/l wyjdzie na to, że rocznie wydasz na paliwo:
1. 1.4TSI: 7l x 6zł/l x 40.000km = ~17.000zł
2. 1.6i LPG: (9l x 3zł/l + 0,5l x 6zł/l) x 40.000km = ~12.000zł
Po 5 latach 1.4TSI spali paliwa za 85.000zł a 1.6i LPG za ~60.000zł. Oszczędzisz więc na paliwie około 25.000zł. Spodziewać się jednak można, że 1.6i LPG sprzedasz taniej niż 1.4TSI, wiec różnica stopnieje pewnie do około 20.000zł. Jak będziesz miał szczęście i nic z autami się nie będzie działo, to można przyjać, że właśnie około 19-20kzł uda Ci się oszczędzić (ale fakt, 1.6i LPG będzie wymagało po drodze jakichś dodatkowych regulacji, 5 (droższych) zamiast 2 przeglądów rejestracyjnych, itp).
Więc teraz sam zastanów się, czy 20.000zł przez 5 lat to kwota, dla której jesteś w stanie zrezygnować z dużo większej frajdy (osiągi!) prowadzenia TSI...
Komentarz
-
-
1.4 TSI nowy fajny silnik ale jeszcze mało znany mechanikom,
1.6 "stara", trwała, sprawdzona jednostka + LPG to daje spore oszczędności. Kolega Agamek12 założył dość pesymistycznie że 1.6 + LPG spali Ci w trasie 9l gazu. Moje auto w trasie (dwie dorosłe osoby + dwoje dzieci + pełen bagażnik) spaliło 7,5 LPG (autostrady do 150 km/h, ekspresówki do 120 km/h). Trasa 560km na jednym zbiorniku gazu. Przy dystrybutorze :szeroki_usmiech
Wybór należy do Ciebie.
Komentarz
-
-
-
sartab, nie będę tu jeszcze raz pisał o kosztach, bo koledzy już się do tego odnieśli, napiszę jedynie moje odczucia z jazdy 1,6 + LPG w trasie z Krakowa do Warszawy, a mianowicie ten samochód pomimo swoich ponad 100 KM praktycznie wogóle nie przyspiesza od 60 do 90, jednym słowem chcąc w trasie wyprzedzić tira musiałem zredukować do 3ki i jeszcze zastanawiałem się nad 2ką, ale silnik już i tak niemiłosiernie zaczynał wyć, na dodatek tego i tak miałem jeszcze problem, aby dać radę ponad 40 tonowemu autu.
Na autostradzie, aby podróż była komfortowa, przynajmniej dla uszu maks prędkość to 140, powyżej tej prędkości jest wrażenie, że ten silnik wyskoczy.
Moja ocena - to auto to auto do miasta, ew. na relaksacyjne podróże w nieznane, gdzie nie liczy się czas dotarcia i można jechać sobie za tirami.
Na koniec podkreślam, iż jak już pisałem są to moje odczucia, a najlepiej by było jakbyś mógł wziąć sobie jedną, a później drugą octavię na weekend lub przynajmniej dzień jazdy, w końcu to ty wybierasz i płacisz. Niech się dealer wykaże.
Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Myślę, że należy również zauważyć, że wyposażenie OIIFL Ambiente będzie dużo bogatsze niż Toura. Soczewki, ESP, kurtyny powietrzne to dość istotne elementy.
Ekonomicznie, jak obliczył kolega Agamek12, Tour będzie tańszy. Będzie potencjalnie mniej awaryjny przy takim przebiegu.
Ale z drugiej strony będzie dużo mniej dynamiczny (jeździłem nim na jazdach próbnych). Będzie też mniej komfortowy (brak 6-tki, głośny silnik, gorsze wyposażenie).
Co będzie łatwiej sprzedać to już zagadka. Zależy od awaryności 1.4TSI i cen paliwa i gazu.
Tyle faktów. Wybór należy do Ciebie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Aha, sartab, jeśli chcesz (ewentualnie) kupić Toura to wiedz, że salony (z tego co napisało kilku kolegów) nie przyjmuje już zamówień na auta "do produkcji" - jedyna w tej chwili szansa zakupu to zakup auta, z którego zrezygnował jakiś klient...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne uwagi. A w szczególności za wyliczenia i uwagi co do silnika i odczucia z jazdy. Troszkę się boję TSI ale najprawdopodobniej ono wygra. Jakoś do gazowania nie mam zaufania
Komentarz
-
-
Dorzucę jeszcze jeden kamyk do ogródka: LPG w TSI.
Znalazłem info, że są takie firmy, które mogą to zrobić. Wiem, że taka instalacja jest potwornie droga
Pytanie: jest tutaj ktoś kto używa takiej konfiguracji? Istnieje jakieś zestawienie kosztów spalania w połączeniu TSI z LPG? Troszkę o tym czytałem, ale wolę spytać fachowców co z tym mieli do czynienia.
Przy moich przebiegach powinno się to w miarę szybko zwrócić a od nowego roku kilometrówka zwiększa się do 1,01 pln zamiast 0,83 pln.
Komentarz
-
-
To ja sie wypowiem w ten sposób. Do pracy mam 1,4 Tsi, a teraz do domu dla żony szukam 1,6. 1,4 umozliwia bez problemowe poruszanie sie po polskich drogach. Fakt nie wiadomo jak bedzie z ich awaryjnoscia. Gdybym jeszcze raz wybierał wziąłbym 1,8 tsiBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sartabJakoś do gazowania nie mam zaufania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WaltZamieszczone przez sartabJakoś do gazowania nie mam zaufania
Wyjazd z parkingu, silnik ledwo co uruchomiony i tekst sprzedawcy "...to jest benzyna, co mało pali, ale ma turbo i jaaaakie przyspieszenie. Niech Pan sprawdzi z resztą...". Po czym klient gaz w podłogę i :tunning. Nie zawsze tak musiało być, ale mogłoPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sartabAgamen12: dziękuję za to info. Właśnie to potwierdziłem w Salonie. Niestety pół roku oczekiwania (tak podał mi handlowiec) zupełnie mnie nie satysfakcjonuje.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne uwagi. A w szczególności za wyliczenia i uwagi co do silnika i odczucia z jazdy. Troszkę się boję TSI ale najprawdopodobniej ono wygra. Jakoś do gazowania nie mam zaufania
Komentarz
-
-
Z silnikami TSI jest tak, jak z samochodami francuskich marek - najbardziej narzekają Ci, którzy nigdy takich silników/samochodów nie mieli.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Z silnikami TSI jest tak, jak z samochodami francuskich marek - najbardziej narzekają Ci, którzy nigdy takich silników/samochodów nie mieli.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekZamieszczone przez t271828czytam na forum i tam narzekaja jak najbardziej uzytkownicy tego silnika.
"a spotkaliście się może z przypadkiem, że tak powyżej 3000 obrotów przy przyspieszaniu zaczyna przerywać? Bo zaczynam się bać, nie wiem czy to akurat benzyna się jakaś dziwna trafiła, ale jutro uderzam do ASO"
Mam podobne zachowanie podczas zwalniania pedału sprzęgła, ale do tego jeszcze dochodzi przy wciskaniu sprzęgła i zwalnianiu lekki uskok pedału w pierwszej/koncowej fazie. Dzisiaj jade do ASO, mam cała liste uwag, wiec zobaczymy co powiedzą.
To co mnie interesuje to zjawisku "stukniecia sprzegla". Czy u was tez wystepuje? Np. macie wrzucony 1. bieg, stajecie, zrzucacie na luz i w momencie puszczania sprzegla slychac stukniecie z komory silnika.
ja tez to mam
Witam użytkuje od 10.2010 1,4 tsi + dsg nakręcone ponad 16000km, przy przebiegu 12,600 zrobiłem przegląd olejowy po roku i wykonano 2 akcje serwisowe przy okazji
przelecialem tylko na szybko kilka ostatnich stron tego watku i co bardzo istotne jest to ogolny temat o eksploatacji tego silnika a nie o usterkach.
Pogrzebalem jeszcze w forum o usterkach i:
No i niestety chyba koniec mojej bezawaryjnej jazdy (80kkm), akurat wczoraj 2 tyg po zakonczeniu gwarancji silnik postanowil stracic 3/4 mocy
Dziś równo miesiąc jak odebrałem swoją Octavie Eleganca 1.4 TSI i już ZONK! Podczas jazdy silnik zaczął nierówno pracować,stracił moc, zaświeciły się kontrolki ECP i ta z silniczkiem
a dlugo nie musialem szukac. Z kolei przypominam sobie tylko 3 uzytkownikow 1.6
+ Landirenzo z problemami
Komentarz
-
Komentarz