O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Artur N
    Classic
    • 2013
    • 1

    O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km

    Zostały mi jakieś sztuki z osobami co nie dały adresów - wysyłka po 22. Startuje na CRO
  • sartab
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.40km

    Witam wszystkich serdecznie,

    To mój pierwszy post więc niniejszym witam wszystkich

    Zwracam się do Was z następującym tematem.
    Mam do wyboru zakup nowych:
    - O2 Tour 1,6 MPI z LPG
    - O2FL Ambiente 1,4 TSI - demo
    Dodam, że oba kosztowałyby dokładnie tyle samo.
    Roczne przebiegi jakie planuję to ok 40 tyś km. Samochód na 5 lat. Naczytałem się różnych analiz opłacalności zakupu (na tym forum też trafiłem na takie tematy) jednak nigdzie nie mogłem trafić na opinie co lepiej wybrać przy sporych (chyba) przebiegach rocznych. Profil przebiegu: 80% trasa pow. 100km (autostrada, ekspresówki) Samochód zarabia na siebie kilometrówką (nie kupuję na firmę więc nic nie mogę odliczyć).
    Moje pytanie jest proste: co wybrać z podanych powyżej?
    Wszelkie uwagi i opinie będą dla mnie bardzo pomocne.
    - LPG - zdrowy rozsądek i ekonomia, ale brak emocji i dość kiepskie wyposażenie
    - TSI - komfort (cisza), większa moc, większe skomplikowanie (droższy serwis), niskie spalanie Pb
    Nie chodzi mi o koszta zakupu tylko o ogólne opinie, może jakieś dane kosztów eksploatacji od użytkowników przy przebiegach rocznych 40 tyś km? Nie widziałem podobnego tematu (najczęściej opisywane są przebiegi roczne w granicach do 20 tyś km) więc może w przyszłości się przydać.

    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi.

    Komentarz

    • blackrs
      RS
      • 2008
      • 4826
      • Superb II combi (3T5)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      40tys km x 5 lat = 200 000km mnie się wydaje że ten okres lepiej zniesie 1.6 w sensie że pewnie mniej rzeczy będzie sie psuło ale też ciezko powiedzieć. na pewnoe będzie tańszy w eksploatacji i ewentualnych naprawach ( chociażby brak turbiny ). na dzień dzisiejszy ekonomia wiadomo gaz wychodzi najtaniej ale nie wiadomo co nas jeszcze może spotkac i zaskoczyć. tak jak sam piszesz chcesz tanio to 1.6 chcesz drożej ale ciekawiej 1.4 wybór nalezy do ciebie
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #4
        sartab, sprawa jest banalnie prosta.
        W Twoich trasach można załozyć, że 1.4TSI spali przynajmniej 7l Pb, a 1.6i jakieś 9l LPG i jakieś 0,5l Pb (na "rozruch"). Przyjmując pesymistycznie (choć wcale nie w sposób nieprawdopodobny), że Pb będzie kosztować 6zł/l, a LPG 3zł/l wyjdzie na to, że rocznie wydasz na paliwo:
        1. 1.4TSI: 7l x 6zł/l x 40.000km = ~17.000zł
        2. 1.6i LPG: (9l x 3zł/l + 0,5l x 6zł/l) x 40.000km = ~12.000zł
        Po 5 latach 1.4TSI spali paliwa za 85.000zł a 1.6i LPG za ~60.000zł. Oszczędzisz więc na paliwie około 25.000zł. Spodziewać się jednak można, że 1.6i LPG sprzedasz taniej niż 1.4TSI, wiec różnica stopnieje pewnie do około 20.000zł. Jak będziesz miał szczęście i nic z autami się nie będzie działo, to można przyjać, że właśnie około 19-20kzł uda Ci się oszczędzić (ale fakt, 1.6i LPG będzie wymagało po drodze jakichś dodatkowych regulacji, 5 (droższych) zamiast 2 przeglądów rejestracyjnych, itp).
        Więc teraz sam zastanów się, czy 20.000zł przez 5 lat to kwota, dla której jesteś w stanie zrezygnować z dużo większej frajdy (osiągi!) prowadzenia TSI...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • t_kucyk
          Ambiente
          • 2010
          • 147
          • Volkswagen

          #5
          Re: O2 Tour 1,6 LPG czy O2FL 1,4 TSI - przebiegi roczne pow.

          Bierz auto z prostszym silnikiem :-)

          Kolega Agamek policzył że zaoszczędzisz ca. 20kpln - to sporo kasy - osiągi, fajna sprawa ale z drugiej strony to tylko 122KM - po chipie potwór to nadal nie będzie ;-)

          Komentarz

          • dontak
            Rider
            • 2008
            • 586
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            1.4 TSI nowy fajny silnik ale jeszcze mało znany mechanikom,
            1.6 "stara", trwała, sprawdzona jednostka + LPG to daje spore oszczędności. Kolega Agamek12 założył dość pesymistycznie że 1.6 + LPG spali Ci w trasie 9l gazu. Moje auto w trasie (dwie dorosłe osoby + dwoje dzieci + pełen bagażnik) spaliło 7,5 LPG (autostrady do 150 km/h, ekspresówki do 120 km/h). Trasa 560km na jednym zbiorniku gazu. Przy dystrybutorze :szeroki_usmiech
            Wybór należy do Ciebie.
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              dontak, ja założyłem średnie spalanie opierając się na danych z www.spritmonitor.de.
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • czarny_wwa
                Rider
                • 2008
                • 411
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                sartab, nie będę tu jeszcze raz pisał o kosztach, bo koledzy już się do tego odnieśli, napiszę jedynie moje odczucia z jazdy 1,6 + LPG w trasie z Krakowa do Warszawy, a mianowicie ten samochód pomimo swoich ponad 100 KM praktycznie wogóle nie przyspiesza od 60 do 90, jednym słowem chcąc w trasie wyprzedzić tira musiałem zredukować do 3ki i jeszcze zastanawiałem się nad 2ką, ale silnik już i tak niemiłosiernie zaczynał wyć, na dodatek tego i tak miałem jeszcze problem, aby dać radę ponad 40 tonowemu autu.
                Na autostradzie, aby podróż była komfortowa, przynajmniej dla uszu maks prędkość to 140, powyżej tej prędkości jest wrażenie, że ten silnik wyskoczy.
                Moja ocena - to auto to auto do miasta, ew. na relaksacyjne podróże w nieznane, gdzie nie liczy się czas dotarcia i można jechać sobie za tirami.
                Na koniec podkreślam, iż jak już pisałem są to moje odczucia, a najlepiej by było jakbyś mógł wziąć sobie jedną, a później drugą octavię na weekend lub przynajmniej dzień jazdy, w końcu to ty wybierasz i płacisz. Niech się dealer wykaże.
                Pozdrawiam!

                Komentarz

                • Tichy
                  Rider
                  • 2010
                  • 544

                  #9
                  Myślę, że należy również zauważyć, że wyposażenie OIIFL Ambiente będzie dużo bogatsze niż Toura. Soczewki, ESP, kurtyny powietrzne to dość istotne elementy.

                  Ekonomicznie, jak obliczył kolega Agamek12, Tour będzie tańszy. Będzie potencjalnie mniej awaryjny przy takim przebiegu.

                  Ale z drugiej strony będzie dużo mniej dynamiczny (jeździłem nim na jazdach próbnych). Będzie też mniej komfortowy (brak 6-tki, głośny silnik, gorsze wyposażenie).

                  Co będzie łatwiej sprzedać to już zagadka. Zależy od awaryności 1.4TSI i cen paliwa i gazu.

                  Tyle faktów. Wybór należy do Ciebie

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #10
                    Aha, sartab, jeśli chcesz (ewentualnie) kupić Toura to wiedz, że salony (z tego co napisało kilku kolegów) nie przyjmuje już zamówień na auta "do produkcji" - jedyna w tej chwili szansa zakupu to zakup auta, z którego zrezygnował jakiś klient...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • sartab
                      Classic
                      • 2011
                      • 6

                      #11
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      Aha, sartab, jeśli chcesz (ewentualnie) kupić Toura to wiedz, że salony (z tego co napisało kilku kolegów) nie przyjmuje już zamówień na auta "do produkcji" - jedyna w tej chwili szansa zakupu to zakup auta, z którego zrezygnował jakiś klient...
                      Agamen12: dziękuję za to info. Właśnie to potwierdziłem w Salonie. Niestety pół roku oczekiwania (tak podał mi handlowiec) zupełnie mnie nie satysfakcjonuje.

                      Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne uwagi. A w szczególności za wyliczenia i uwagi co do silnika i odczucia z jazdy. Troszkę się boję TSI ale najprawdopodobniej ono wygra. Jakoś do gazowania nie mam zaufania

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #12
                        sartab, no to weź jeszcze pod uwagę O2FL z LPG - cena znów powinna być niemal taka sama...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • Psycho Dad
                          Rider
                          • 2009
                          • 629

                          #13
                          Weź 1.6 ale gaz załóż u dobrego gazownika...
                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                          Komentarz

                          • sartab
                            Classic
                            • 2011
                            • 6

                            #14
                            Dorzucę jeszcze jeden kamyk do ogródka: LPG w TSI.
                            Znalazłem info, że są takie firmy, które mogą to zrobić. Wiem, że taka instalacja jest potwornie droga
                            Pytanie: jest tutaj ktoś kto używa takiej konfiguracji? Istnieje jakieś zestawienie kosztów spalania w połączeniu TSI z LPG? Troszkę o tym czytałem, ale wolę spytać fachowców co z tym mieli do czynienia.

                            Przy moich przebiegach powinno się to w miarę szybko zwrócić a od nowego roku kilometrówka zwiększa się do 1,01 pln zamiast 0,83 pln.

                            Komentarz

                            • piociel
                              Rider
                              • 2010
                              • 526
                              • Volkswagen

                              #15
                              To ja sie wypowiem w ten sposób. Do pracy mam 1,4 Tsi, a teraz do domu dla żony szukam 1,6. 1,4 umozliwia bez problemowe poruszanie sie po polskich drogach. Fakt nie wiadomo jak bedzie z ich awaryjnoscia. Gdybym jeszcze raz wybierał wziąłbym 1,8 tsi
                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                              Komentarz

                              • Walt
                                L&K
                                • 2011
                                • 1065
                                • Seat

                                #16
                                Zamieszczone przez sartab
                                Jakoś do gazowania nie mam zaufania
                                Ja raczej nie miałbym zaufania co do tego, że TSI został prawidłowo "dotarty". Jak sam napisałeś jest to auto demo, a w takim samochodzie raczej nikt nie dba o to, by nie przekraczać 3 tys obrotów w początkowej fazie docierania.
                                SPOT Poznań ->

                                Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Walt
                                  Zamieszczone przez sartab
                                  Jakoś do gazowania nie mam zaufania
                                  Ja raczej nie miałbym zaufania co do tego, że TSI został prawidłowo "dotarty". Jak sam napisałeś jest to auto demo, a w takim samochodzie raczej nikt nie dba o to, by nie przekraczać 3 tys obrotów w początkowej fazie docierania.
                                  Co może być też ważne.
                                  Wyjazd z parkingu, silnik ledwo co uruchomiony i tekst sprzedawcy "...to jest benzyna, co mało pali, ale ma turbo i jaaaakie przyspieszenie. Niech Pan sprawdzi z resztą...". Po czym klient gaz w podłogę i :tunning. Nie zawsze tak musiało być, ale mogło
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • t271828
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 928

                                    #18
                                    Zamieszczone przez sartab
                                    Agamen12: dziękuję za to info. Właśnie to potwierdziłem w Salonie. Niestety pół roku oczekiwania (tak podał mi handlowiec) zupełnie mnie nie satysfakcjonuje.

                                    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne uwagi. A w szczególności za wyliczenia i uwagi co do silnika i odczucia z jazdy. Troszkę się boję TSI ale najprawdopodobniej ono wygra. Jakoś do gazowania nie mam zaufania
                                    OIDP to nasz forumowy dealer ma jakies toury dostepne od reki, a jesli chodzi o zaufanie do wspolpracy instalacji Landi z silnikiem 1.6 mpi to nie masz sie czego obawiac. Na forum jest o wiele wiecej narzekan na 1.4 tsi

                                    Komentarz

                                    • eaglemirek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 14107
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Na forum jest o wiele wiecej narzekan na 1.4 tsi
                                      Jakie narzekania :?: jest po prostu za cichy i nawet komar w bagażniku jest problemem :szeroki_usmiech
                                      Już przestańcie demonizować silniki TSI :!:



                                      CB Harry II ASC + Triflex

                                      Pozdrawiam Mirek!!

                                      Komentarz

                                      • Eidos71
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2050
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Z silnikami TSI jest tak, jak z samochodami francuskich marek - najbardziej narzekają Ci, którzy nigdy takich silników/samochodów nie mieli.
                                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                        MOJA FURKA

                                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Eidos71
                                          Z silnikami TSI jest tak, jak z samochodami francuskich marek - najbardziej narzekają Ci, którzy nigdy takich silników/samochodów nie mieli.
                                          Ja nie narzekam - mowie o tym co czytam na forum i tam narzekaja jak najbardziej uzytkownicy tego silnika.

                                          Komentarz

                                          • eaglemirek
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 14107
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez t271828
                                            czytam na forum i tam narzekaja jak najbardziej uzytkownicy tego silnika.
                                            O w morde jeża ja chyba czytam inne forum. A na cóż narzekają ci posiadacze CAXA :?:



                                            CB Harry II ASC + Triflex

                                            Pozdrawiam Mirek!!

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Eidos71
                                              Z silnikami TSI jest tak, jak z samochodami francuskich marek - najbardziej narzekają Ci, którzy nigdy takich silników/samochodów nie mieli.
                                              Oby sie to nie sprawdziło, bo za rok zamierzam kupić Superba II z 1.8 TSI, a auta francuskie miałem (konkretnie 3 szt. Renault) i nigdy więcej !!!
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                #24
                                                Zamieszczone przez eaglemirek
                                                Zamieszczone przez t271828
                                                czytam na forum i tam narzekaja jak najbardziej uzytkownicy tego silnika.
                                                O w morde jeża ja chyba czytam inne forum. A na cóż narzekają ci posiadacze CAXA :?:
                                                Przekleje Ci kilka wypowiedzi z 56-stronicowego watku nt 1.4 tsi

                                                "a spotkaliście się może z przypadkiem, że tak powyżej 3000 obrotów przy przyspieszaniu zaczyna przerywać? Bo zaczynam się bać, nie wiem czy to akurat benzyna się jakaś dziwna trafiła, ale jutro uderzam do ASO"

                                                Mam podobne zachowanie podczas zwalniania pedału sprzęgła, ale do tego jeszcze dochodzi przy wciskaniu sprzęgła i zwalnianiu lekki uskok pedału w pierwszej/koncowej fazie. Dzisiaj jade do ASO, mam cała liste uwag, wiec zobaczymy co powiedzą.

                                                To co mnie interesuje to zjawisku "stukniecia sprzegla". Czy u was tez wystepuje? Np. macie wrzucony 1. bieg, stajecie, zrzucacie na luz i w momencie puszczania sprzegla slychac stukniecie z komory silnika.

                                                ja tez to mam

                                                Witam użytkuje od 10.2010 1,4 tsi + dsg nakręcone ponad 16000km, przy przebiegu 12,600 zrobiłem przegląd olejowy po roku i wykonano 2 akcje serwisowe przy okazji


                                                przelecialem tylko na szybko kilka ostatnich stron tego watku i co bardzo istotne jest to ogolny temat o eksploatacji tego silnika a nie o usterkach.

                                                Pogrzebalem jeszcze w forum o usterkach i:

                                                No i niestety chyba koniec mojej bezawaryjnej jazdy (80kkm), akurat wczoraj 2 tyg po zakonczeniu gwarancji silnik postanowil stracic 3/4 mocy

                                                Dziś równo miesiąc jak odebrałem swoją Octavie Eleganca 1.4 TSI i już ZONK! Podczas jazdy silnik zaczął nierówno pracować,stracił moc, zaświeciły się kontrolki ECP i ta z silniczkiem


                                                a dlugo nie musialem szukac. Z kolei przypominam sobie tylko 3 uzytkownikow 1.6
                                                + Landirenzo z problemami

                                                Komentarz

                                                • sartab
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 6

                                                  #25
                                                  @Walt: i tu masz rację, nie pomyślałem o tym...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...