[O2] Sruby od felg ALU do felg stalowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przyklad
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O2] Sruby od felg ALU do felg stalowych

    Wczoraj harcerz był na pierwszych oględzinach. Co prawda, komp. pokazywał do przeglądu jeszcze 9kkm, ale rok minął (i 15kkm) od ostatniego zalania więc nie ma co oszczędzać - smarowanie dobre musi być :wink:
    Poza nowym oleum poszły też nowe filtry (poza paliwowym). Usterek nie stwierdzono
  • dab
    Ambiente
    • 2011
    • 117

    #2
    [O2] Sruby od felg ALU do felg stalowych

    witam,
    Czesto spotykam sie z opiniami ze sruby od felg aluminiowych nie moga byc uzywane do felg stalowych. W czym rzecz?
    Mam sytuacje, ze mam oryginalne felgi ALU 16" i kupilem oryginalne felgi stalowe 15" - i sruby z felg ALu wydaja sie pasowac do tych felg stalowych - dokrecilem i pasuja.
    Ktos wie z punktu widzenia technicznego czy to jest ok?
    pozdrawiam
    dab

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8029
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      dab, chodzi o kształt śruby. Są dwa rodzaje stożkowy i kulisty. W koncernie VW są stosowane w ori aluskach i blaszanych te same śruby (chyba kuliste - nie pamiętam dokładnie). Jeżeli byś kupił inne aluski to wtedy trzeba śruby zmienić na stożkowe.

      Sam stosuje te same śruby przy takim samym układzie jak Ty.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • chimek11
        Rider
        • 2007
        • 482

        #4
        dokładnie, ori pasują.

        też stosuje 1 komplet.

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Re: Sruby od felg ALU do felg stalowych

          Zamieszczone przez dab
          Mam sytuacje, ze mam oryginalne felgi ALU 16" i kupilem oryginalne felgi stalowe 15"
          w tym wypadku możesz stosować oryginalne śruby e co masz, bo oryginalne pasują i do alu i stalowych bezproblemowo

          Zamieszczone przez AdamB
          dab, chodzi o kształt śruby. Są dwa rodzaje stożkowy i kulisty.
          Żeby było prościej - wyglądają tak:



          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • dab
            Ambiente
            • 2011
            • 117

            #6
            Koledzy, wielkie dzieki za szybka odpowiedz co potwierdza regule ze na klubowiczach mozna polegac! Super!
            Upokoiliscie mnie. (z mila checia + polecialy)
            Tak jeszcze na koniec. Jest jakis patent na to aby te sruby sie tak nie zapiekaly? (poza czyszczeniem oczywiscie) Wiem ze smarowac ich nie wolno bo wtedy kaplica... :-)
            Wczoraj jak wymienialem kola to muialem powazne problemy z ich odkreceniem. Przy odkrecaniu charakterystycznie trzeszczaly. Ogladnalem je i byly na czesci gwintu, lekko przypruszone rdza.
            pozdrawiam
            dab

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #7
              po pierwsze, kup klucz krzyżakowy :!:
              po drugie, trzeba dokręcać odpowiednim momentem.

              Ja kiedyś miałem duże problemy z odkręcaniem oryginalnym kluczem, obmielały się główki itd. Od kiedy mam krzyżak w bagazniku nie mam żadnych problemów ze śrubami :szeroki_usmiech
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                Zamieszczone przez dab
                Koledzy, wielkie dzieki za szybka odpowiedz co potwierdza regule ze na klubowiczach mozna polegac! Super!
                Upokoiliscie mnie. (z mila checia + polecialy)
                Tak jeszcze na koniec. Jest jakis patent na to aby te sruby sie tak nie zapiekaly? (poza czyszczeniem oczywiscie)
                polecam Ci miedź w sprayu. Sam stosuje, nic się nie zapieka i nie rdzewieje

                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • dab
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 117

                  #9
                  Ciekawy ten pomysl z miedzia...do tej pory smarowalem nia klemy akku....mowisz ze sie nie zapiekaja sruby po takim ich potraktowaniu? No na wiosne sprobuje...

                  PS. Mam dlucz dynamometryczny i dokrecam jak trzeba ale i tak zawsze jest ciezko ruszyc srube po sezonie...
                  A w czym klucz krzyzakowy jest lepszy?
                  Ja n aklucz standardowy nakladam rurke zwiekszajac ramie i jest lzej...
                  pozdrawiam
                  dab

                  Komentarz

                  • Biszczu
                    RS
                    • 2011
                    • 5567

                    #10
                    dab, ja ją teraz stosowałem jak wymieniałem piastę dodatkowo. Śruby też możesz nią pryskać

                    Jest to wysokotemperaturowy smar z dodatkiem miedzi redukujący tarcie części metalowych, chroniący łożyska, skorodowane nakrętki i śruby nawet w ekstremalnych warunkach. Odporny na działanie wody również w bardzo wysokiej temperaturze. Zakres stosowania od -40 °C do + 1100 °C.
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz

                    • yarecki
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 130

                      #11
                      ... Ok pomijając kształt śruby - czy one nie różnią się długością ?

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8029
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        ... Ok pomijając kształt śruby - czy one nie różnią się długością ?
                        Tak, ale to już kwestia marki, w VW są na tyle długie te od felg blaszanych że wystarczają na aluski.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • Rosomak
                          L&K
                          • 2011
                          • 1365
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Biszczu
                          polecam Ci miedź w sprayu.
                          Dokładnie. To chyba najlepszy patent na śruby do kół, bo smar miedziowany jest odporny na wysoką temperaturę.
                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                          Komentarz

                          • zepter00
                            RS
                            • 2008
                            • 2304

                            #14
                            Smar miedziany się nie nadaje bo reaguje z alufelgami. DGW używa jakiegoś białego specyfiku, nie wiem co to jest ale śruby odkręca się po tym genialnie. :?
                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              Zamieszczone przez dab
                              A w czym klucz krzyzakowy jest lepszy?
                              Klucz się nie zsuwa, nie skrzywia i nie obmiela śruby.
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Tak jak piszą koledzy smar miedziowy do alu się nie nadaje. Ja zawsze daję na piastę ( na styku piasta felga ), na łepek śruby i delikatnie na gwint smar do tłoczków hamulcowych i działa super. Śruby odkręcają się bez skrzypienia, felga też schodzi bez problemu. A i jeszcze info dla tych co mają obawy, że posmarowane śruby będą się odkręcać - nie będą, jeśli tylko zostaną przykręcone odpowiednim momentem. Oczywiście klucz tylko krzyżakowy, "fajkę" to sobie można co najwyżej zapalić, bo do odkręcania się słabo nadaje...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Smar miedziany się nie nadaje bo reaguje z alufelgami. DGW używa jakiegoś białego specyfiku, nie wiem co to jest ale śruby odkręca się po tym genialnie. :?
                                  Też jestem ciekaw co to jest, po jego przeglądzie wszystkie zawiasy, śrubki były tym wysmarowane

                                  Komentarz

                                  • Polon
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 315

                                    #18
                                    To jaki w końcu łeb tych śrub jest stosowany w Octaviach, kulisty czy stożkowy?

                                    Jeśli chodzi o smarowanie śrub kół, to instrukcja obsługi samochodu wyraźnie tego zabrania. W razie odpadnięcia koła, ekspert ubezpieczyciela na tej podstawie może wstrzymać wypłatę odszkodowania. W warsztatach dokręcają śruby kluczem pneumatycznym, na wszelki wypadek mocniej niż trzeba. Nie spotkałem się z przypadkiem użycia klucza dynamometrycznego. Prawie zawsze, po odwiedzinach w warsztacie, miałem problemy z ich odkręceniem. Dobrze jest wozić w aucie kawałek stalowej rurki, jako przedłużki dla klucza fajkowego, w razie potrzeby wymiany koła w podróży.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      Polon, prawidłowo dokręcona śruba ( czyli z odpowiednim lub ewentualnie wyższym momentem ) nie ma prawa się odkręcić nawet jeśli jest nasmarowana ( mam tu na myśli dotknięcie w jednym miejscu smarem, a nie zawalenie całego gwintu ). Zawsze smaruje, dokręcam kluczem krzyżakowym i nigdy żadna ze śrub w żadnym aucie które miałem nawet się nie poluźniła ( sprawdzam profilaktycznie co jakiś czas ).
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • WojtekSz
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 159

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Polon
                                        ...W warsztatach dokręcają śruby kluczem pneumatycznym, na wszelki wypadek mocniej niż trzeba. Nie spotkałem się z przypadkiem użycia klucza dynamometrycznego. ...
                                        :shock: :shock: :shock:
                                        A u mnie zawsze pneumatyk + dynamometryczny :!: Nie spotkałem się z przypadkiem żeby nie użyli dynamometrycznego...

                                        pozdr
                                        SCOUT 2.0 FSI (BVX)

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #21
                                          Zamieszczone przez WojtekSz
                                          Zamieszczone przez Polon
                                          ...W warsztatach dokręcają śruby kluczem pneumatycznym, na wszelki wypadek mocniej niż trzeba. Nie spotkałem się z przypadkiem użycia klucza dynamometrycznego. ...
                                          :shock: :shock: :shock:
                                          A u mnie zawsze pneumatyk + dynamometryczny :!: Nie spotkałem się z przypadkiem żeby nie użyli dynamometrycznego...

                                          pozdr
                                          Gratuluję szczęścia w życiu. Jeżdżę różnymi samochodami ponad 50 lat i jeszcze mnie taki zaszczyt nie spotkał. Może teraz, w ASO Skody będzie inaczej.

                                          Zamieszczone przez kowal 2002
                                          Polon, prawidłowo dokręcona śruba ( czyli z odpowiednim lub ewentualnie wyższym momentem ) nie ma prawa się odkręcić nawet jeśli jest nasmarowana ( mam tu na myśli dotknięcie w jednym miejscu smarem, a nie zawalenie całego gwintu ). Zawsze smaruje, dokręcam kluczem krzyżakowym i nigdy żadna ze śrub w żadnym aucie które miałem nawet się nie poluźniła ( sprawdzam profilaktycznie co jakiś czas ).
                                          Ja o tym wiem, też dawałem odrobinę smaru dla ochrony śrub przed korozją. Problem polega na tym, że piszący instrukcję, czyli fabryka Skody o tym nie wie, a ubezpieczyciel będzie szukał dziury w całym, żeby nie wypłacić odszkodowania.
                                          No to jak jest z tym łbem śruby? Wie ktoś?
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • eaglemirek
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 14107
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Polon, kulisty :!:



                                            CB Harry II ASC + Triflex

                                            Pozdrawiam Mirek!!

                                            Komentarz

                                            • Polon
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 315

                                              #23
                                              Zamieszczone przez eaglemirek
                                              Polon, kulisty :!:
                                              Wielkie dzięki.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              Pracuję...