Zamieszczone przez pgolik
Skoda - WYPRZEDAZ rocznika 2011 - nowe cenniki :-)
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez pandzikMoże dlatego, że to dwa różne segmenty...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pgolikAno różne, ale nie pierwszy raz w różnych wątkach (a tu kilka postów wyżej) ktoś je porównuje (najczęściej biorąc cenę wypasionej OII z konfiguratora i i40 w wersji podstawowej). Poza tym odpowiednik OII z tego segmentu, czyli i30 rzadko brany jest pod uwagę, bo jest (nawet w wersji kombi) praktycznie pozbawiony bagażnika ;-)
Dlatego ja, wybierając samochód, kierowałem się własnymi odczuciami z jazdy i takimi czynnikami, jak właśnie stosunek ceny do wyposażenia. Ale ja miałem po prostu spore wymagania w tych właśnie względach, więc musiałem machnąć ręką na prestiż - tu konkurencją byłyby chyba tylko autka typu Audi, Mercedes itp. Tym niemniej z mojego punktu widzenia porównanie tychże z Superbem miało jak najbardziej sens - dla kogoś, kto tylko patrzy na te samochody z boku, myśląc o tym, jakie wrażenie który z nich wywiera, Skoda jest na przegranej pozycji.
Trochę mi to przypomina dyskusje nt.: lepszy diesel, czy benzyna. Kiedy dochodzi do porównania osiągów, niektórzy stwierdzają, że to "niesprawiedliwe" porównywać wolnossącą benzynę do turbodiesla - powinno się porównywać turbo z turbo, prawda? No i niby u nas, w przypadku TSI vs. TDI ten argument znika, ale na wspomnianym już Forum Avensis też się pojawiał. A tam sytuacja jest taka, że mamy do wyboru wolnossące benzyny i turbodiesle - nic więcej. Czy brak turbo w benzynie oznacza, że nie ma sensu porównywać tych silników? W końcu rzeczywistość jest prosta: możemy wydać tyle albo tyle kasy i mieć za to diesla lub benzynę, więc nie tylko można, ale nawet trzeba je porównać, kupując taki samochód. A niektórzy sprawę rozpatrują w ten sposób: benzyna jest lepsza, bo cichsza, bo mniej wrażliwa na jakość paliwa, a że trzeba ją trzymać na określonych obrotach, żeby mieć moc, to już "niesprawiedliwy" argument, bo gdyby w benzynie była turbina, to diesel nie miałby już tej przewagi. Gdyby. Ale turbiny nie ma, więc co tu tak naprawdę ma sens: porównanie istniejących opcji, czy teoretycznych możliwości?
Przepraszam za przydługą i może trochę odległą od tematu dygresję, ale chodziło mi o zilustrowanie pytania - czy ma sens porównywanie tego i tamtego, skoro to inny segment. Mnie się wydaje, że inaczej podchodzą do tego ci, którzy zastanawiają się nad zakupem (tzn. bardziej praktycznie), a inaczej tylko "zwolennicy", czy "przeciwnicy" danej marki - oni podchodzą do sprawy bardziej ambicjonalnie. Jedno i drugie jakiś tam sens ma, przynajmniej jeśli chodzi o moje zdanie.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Dokladnie o to chodzi co napisales. Dyskusja czy to jest segment x/y/z jest dla mnie troche akademicka. Ja mam konkretna kwote do wydania i patrze co za to mozna kupic, co mnie przewiezie z pkt A do B. A czy to jest segment tankowce/samoloty pasazerskie/auta klasy sredniej wyzszej etc to juz za bardzo nie ma dla mnie znaczeniawspomnialem o I40, bo jest mozliwosc kupna demowki 2.0 177KM Comfort w cenie Elegance 1.8 TSI
d Danielcia, a nie wd cennika na stronie skody. Oczywiscie teraz mozna zaczac kolejna dyskusje ze "ja to bym demo w zyciu nie kupil" i tak dalej. I40 jest duzo bardziej komfortowy, przyjemniejszy w srodku (wd mojego odczucia), wiekszy. Jak pojechalem sie przejechac z tata kilkoma roznymi wozami to jemu sie wlasnie jako pasazerowi jazdy probnej od razu I40 spodobal. tyle ze go nie prowadzil, wiec nie czul jak auto przy 160 km/ plywa po drodze, i jaki ten wolnossacu benzyniak pomimo 177 km jest mulowaty
no zobaczymy co z tego wyjdzie, bo jednak 1.8 TSI miazdzy.
Komentarz
-
-
Jak by ktos byl zainteresowany to jeszcze w zeszlym tygodniu u kolegi jaczak1 w salonie byla taka octavka z wyprzedazy rocznika :
Octavia II Combi Elegance 1.8 TSI 160 KM
Czerń Magic
Relingi dachowe w kolorze srebrnym
Sun Set - tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia (dotyczy Combi)
Koło zapasowe
Reflektory ksenonowe + AFS + spryskiwacze reflektorów przednich
Pakiet Biznes
Cena baardzo dobra.
Ja niestety z przyczyn niezaleznych ode mnie musze sie wstrzymac z kupnem samochodu bo inaczej to juz by byla moja..Renault Megane Grandtour 1.4TCe Dynamique
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FlachaJak by ktos byl zainteresowany to jeszcze w zeszlym tygodniu u kolegi jaczak1 w salonie byla taka octavka z wyprzedazy rocznika :
Octavia II Combi Elegance 1.8 TSI 160 KM
Czerń Magic
Relingi dachowe w kolorze srebrnym
Sun Set - tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia (dotyczy Combi)
Koło zapasowe
Reflektory ksenonowe + AFS + spryskiwacze reflektorów przednich
Pakiet Biznes
Cena baardzo dobra.
Ja niestety z przyczyn niezaleznych ode mnie musze sie wstrzymac z kupnem samochodu bo inaczej to juz by byla moja..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweł2zgadza sie tylko ten 2.0 170ps bedzie raczej bezawaryjny a 1.8tsi hmm moze byc roznie :?
A silniki ze zmiennymi fazami rozrządu mają ogólnie to do siebie, że pozwalają jeździć zarówno oszczędnie, jak i dynamicznie. A dokładniej: albo jedno albo drugie. W pewnym sensie jest to odwrotność sytuacji z TSI, w którym nie ma aż tak wyraźnej różnicy przy jeździe na niskich i wysokich obrotach. Dla odmiany TSI do naprawdę oszczędnej jazdy na dłuższych dystansach potrzebuje obrotów bardzo niskich - choćby dlatego DSG tak sprzyja oszczędności, bo przy jednostajnej jeździe załącza nieprzyzwoicie wysokie biegi. Co nie znaczy, że nie da się nim jeździć oszczędnie :wink: - kwestia wprawy, więc co kto lubi. I żeby było jasne - nie próbuję w ten sposób "zbić" argumentu o bezawaryjności, jedynie pokazać drugą stronę medalu :-) .:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
Komentarz