[Inne] awaryjne odpalenie na gazie Landi Renzo OII Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beenio
    Classic
    • 2012
    • 14

    [Inne] awaryjne odpalenie na gazie Landi Renzo OII Tour

    I ktoś mi powie że biel nie robi roboty

  • OCPtaxi
    Rider
    • 2011
    • 383

    #2
    [Inne] awaryjne odpalenie na gazie Landi Renzo OII Tour

    Mimo, że nigdy nie pozwalam zejść poziomowi benzyny do stanu rezerwy (dla zdrowia pompy) tylko z czystej ciekawości chciałem sprawdzić opisaną w instrukcji LR możliwość odpalenia z gazu.
    Niestety nie udało się to u mnie. opiszcie czy u Was to działa?

    Wg. instr. trzeba przekręcić kluczyk, przycisnąć guzik od gazu do pojawienia się zielonej kropki i nie cofając kluczyka odpalić z poziomu gazu. U mnie nie zaświeca się zielona kontrolka. Czy to oznacza, że system jest na tyle inteligentny że widzi, że w baku jest benzyna, a układ paliwowy sprawny, czy po prostu mam jakąś nieprawidłowość?
    Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

    Komentarz

    • ccLot
      Rider
      • 2009
      • 334

      #3
      Według mnie najpierw trzeba przycisnąć guzik na centralce od gazu i dopiero przekręcić kluczyk
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

      Komentarz

      • Mynia
        Ambiente
        • 2011
        • 112

        #4
        Robisz dokładnie tak jak przytoczyłeś ,,,,z tym, że przed przekręceniem zapłonu odczekaj z 15 sekund od momentu przygaszenia licznika.

        Ponieważ jest zaprogramowana zwłoka czasowa, że po zgaszeniu auta "tak od razu" nie idzie odpalić awaryjnie.

        A na zimnym (po nocy) to nie odpalaj....strasznie falują obroty.



        Edit:
        Nie wiem czy jasno napisałem więc jeszcze raz:


        auto stało -> wsiadasz -> przekręcasz zapłon -> przytrzymujesz przycisk od gazu do momentu zapalenia sie zielonej diody -> odpalasz.

        jechałes i np zgasło przy ruszaniu a nie masz paliwa -> wszystko jak powyżej z tym że trzeba odkręcić zapłon -> po przygaszeniu licznika poczekać z 15 sek i procedura jak powyżej.
        Pozdrawiam
        Marek

        combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

        Komentarz

        • OCPtaxi
          Rider
          • 2011
          • 383

          #5
          dziękuję za odpowiedzi, dziś sprawdzę jeszcze raz. oczywiście na ciepłym
          Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            A ja pierniczę, ja bym tego nie sprawdzał! Szkoda by mi było silnika!
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • OCPtaxi
              Rider
              • 2011
              • 383

              #7
              Szkoda mi będzie po gwarancji jak się okażę, że coś jest niesprawne.

              No i z tego wynika, że jest albo to kwestia zaprogramowania.
              W żaden sposób nie chce mi się zapalić zielona dioda i uruchomić awaryjnie.

              Czy posiadacze instalacji Landi Renzo Omegas mogą sprawdzić czy u Was jest prawidłowo?

              P.S. Proszę mnie nie osądzać i nie pisać teorii o niszczeniu silnika. Dobrze znam skutki odpalania na gazie, i tym podobnych. Tak jak wcześniej pisałem czysta ciekawość i czytanie książki serwisowej skłoniła mnie do próby (na wszelki wypadek jak to się mówi), która zakończyła się fiaskiem. Tak jak pisałem, auto na gazie oszczędzam, co jakiś czas przepalam na benzynie i nigdy nie dopuszczam do dłuższej jazdy na rezerwie i pracy pompy na "sucho".

              Pozdrawiam
              Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Zamieszczone przez mkania777
                A ja pierniczę, ja bym tego nie sprawdzał! Szkoda by mi było silnika!
                Raz, na cieplym silniku, na probe na pewno nie zaszkodzi. A taka funkcja moze nas uratowac, gdy padnie pompa paliwa

                Komentarz

                • OCPtaxi
                  Rider
                  • 2011
                  • 383

                  #9
                  Zamieszczone przez t271828
                  Raz, na cieplym silniku, na probe na pewno nie zaszkodzi. A taka funkcja moze nas uratowac, gdy padnie pompa paliwa
                  otóż to, właśnie o to mi chodzi.

                  jak udało mi się wyczytać na innych forach )na podstawie różnych instalacji LPG) tą funkcję należy aktywować, wraz z pozostałymi ustawieniami parametrów gazu. Czyli trochę się uspokoiłem i przy najbliższym przeglądzie gazowym za 7 tys. poproszę serwis aby mi to włączyli.
                  Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                  Komentarz

                  • Polon
                    Rider
                    • 2010
                    • 315

                    #10
                    Dziwne, ale u mnie działa .

                    Warunki, w jakich przeprowadzałem test awaryjnego uruchamiania silnika na LPG:
                    - temperatura otoczenia: plus 5 stopni C
                    - silnik zimny (nie miałem obaw, że coś się zepsuje)

                    Procedura:
                    1. nacisnąć i trzymać wciśnięty przycisk zmiany trybu zasilania
                    2. załączyć stacyjkę i czekać, aż zielona dioda przestanie pulsować
                    3. zwolnić przycisk
                    4. załączyć rozrusznik, auto odpala na gazie, żółta dioda gaśnie

                    Uwagi:
                    - przez pierwsze kilka sekund obroty "falują", później ustalają się i można jechać
                    - czasem nie odpali od razu i trzeba procedurę powtórzyć
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Awaryjne odpalanie trzeba ustawic w sterowniku gazu. Nie wiem jak w Landi, ale STAG ma liczydlo i mozna ustawic iles tam prob.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Polon
                        Rider
                        • 2010
                        • 315

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Awaryjne odpalanie trzeba ustawic w sterowniku gazu. Nie wiem jak w Landi, ale STAG ma liczydlo i mozna ustawic iles tam prob.
                        W instalacji LR, która jest dedykowana dla O2 Tour nie ma takiej potrzeby.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • baca10
                          RS
                          • 2009
                          • 6225

                          #13
                          a u mnie zadzialalo

                          Komentarz

                          • Mynia
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 112

                            #14
                            u mnie działa to tak:

                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gj82Qpj-fBQ[/youtube]

                            A gdy zrobię wg instrukcji Polona: najpierw przytrzymuję przycisk - następnie zapłon - ,,,,,,, = to po odpaleniu piszczy, jakby gaz się skończył.
                            Pozdrawiam
                            Marek

                            combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                            Komentarz

                            • Polon
                              Rider
                              • 2010
                              • 315

                              #15
                              Próbowałem zastosować procedurę z instrukcji LR na zimnym silniku, ale się nie udało, tak samo jak nie udało się koledze OCPtaxi.
                              Zrobię kolejne ćwiczenie. Tym razem na gorącym silniku.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • r2r
                                RS
                                • 2008
                                • 4720
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Z tym odpalaniem na gazie i niszczeniem silnika to trochę taki bullshit.

                                W połowie lat 90 kiedy LPG wchodziło na rynek, wiekszość silników beznynowych to były proste konstrukcje z gaźnikiem. Tam nie było żadnych myków z automatycznym przełączaniem gazu po osiągnięciu temperatury - były tylko dwa ustwienia i mechaniczny przełącznik z dwoma opcjami:

                                1.auto chodzi na gaz
                                2.auto chodzi na benzynę

                                11 lat temu, w mojej starej Sierze przełącznik był niemal zawsze w opcji "1" i auto odpalało na gazie czy to zimno czy ciepło. Nie było żadnych awarii, wszystko grało i huczało. Były jakies tam falowania, ale kto się przy takich autach wówczas tym przejmował.

                                Kiedy zaczeły wchodzić sekwencje to jakiś mózg rozsiał propagandę, że odpalanie na gazie szkodzi silnikowi. Owszem nie jest to przyjazne w szczególności w niskich temperaturach, ale nie jest też jakoś szczególnie szkodliwe. Cała rzecz sprowadza się do tego że parownik nie jest jeszcze ogrzany cieczą z obiegu chłodzącego, bo owa ciecz sama jest jeszcze nie rozgrzana, co z kolei jest utrudnieniem dla parownika w przeistoczeniu gazu ze stanu płynnego (w jakim znajduje się w butli) do stanu lotnego (w jakim powinien dostawać się do silnika) przez co auto z początku może dukać, dławic sie i falować, ale wraz z osiagnięciem minimalnej ciepłoty parownik zaczyna wykonywac swoją prace na pożądanych parametrach i nie ma obaw do jakiegoś zniszczenia silnika. To automatyczne przestawianie się z bezyny na LPG w dzisiejszych instalacjach sekwecyjnych, jest podyktowane zwykłym komfortem dla uzytkowanika, a także nie narażaniem silnika na niepotrzebne falowania i dawkowaniem nieodpowiednio spreparowaym przez parownik, gazem.

                                Stare Golfy II czy jakies Renault'y 21 z gaźnikiem odpalały na gazie w mroźnych temperaturach i nikt z ich właścicieli nie robił sobie nic z jakichś falowań w pierwszych minutach po rozruchu, zatem Panowie: DON'T PANIC.

                                Każde auto z instalacją sekwencyjną (o ile nie jest to zablokowane oprogramowaniem) może spokojnie odpalić z gazu i nic wielkiego mu się nie stanie.

                                PS: Są cwane serwisy które przy montażu instalacji, programują je tak że można z samego gazu odpalić powiedzmy 5 razy (taki tryb awaryjny na wypadek zepsutej pompy, podjechania po nową do sklepu i zajechania z tym do serwisu, dosłownie na pare odpaleń, żeby nie zostać z opcją pt. "laweta") a potem dupa-czapa, a kiedy upomnisz się w serwisie LPG czy można przeprogramować na jeszcze kilka więcej odpaleń z gazu bo zostalo ci np. jedno to: "Wiesz Pan, 80zł i przestawimy" :evil:
                                Artur

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Silnikowi to nie szkodzi, tu chodzi o reduktor bardziej, ktory nie jest wstanie rozgrzac gazu, ktory sprezony z butli jest zimny. Dlatego jak auto nie chce odpalic na gazie zima, to ludki ida polac go goraca woda i zazwyczaj zapali
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • r2r
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4720
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Maicroft, dokładnie
                                    zatem nie siejmy paniki, a jak ktoś preczyta jakiś wielki nagłówek w gazecie o treści mniej-więcj "odpalanie na gazie - ŚMIERĆ DLA TWOJEGO AUTA", to znaczy że czyta jakiś motoryzacyjny "Fakt".
                                    Artur

                                    Komentarz

                                    • OCPtaxi
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 383

                                      #19
                                      słuchajcie, dzisiaj mi się udało odpalić auto awaryjnie na gazie i dlaczego udało się dopiero teraz jest to zastanawiające....
                                      zauważyłem dziwną nieprawidłowość albo działanie - jak wchodzę do auta po dłuższym postoju na przycisku migają wszystkie diody i wtedy odpalimy spokojnie na gazie, albo gdy zamknę auto i wrócę np na stacji benzynowej, ale kiedy siedzę w nim i zgaszę, zapalę, nawet odczekam te 15sek, wyjmę kluczyk, co nie zrobię to przycisk landirenzo z diodami jest czarny i żadna z nich się nie świeci. O co kaman?
                                      Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                                      Komentarz

                                      • Mynia
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 112

                                        #20
                                        Pisałem wyżej. Pomiędzy wyłączeniem auta a jego możliwością odpalania awaryjnego na gazie musi minąć ciut więcej czasu niż 15sek.

                                        Jutro Ci to zmierzę stoperem :wink:
                                        Pozdrawiam
                                        Marek

                                        combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #21
                                          Zamieszczone przez OCPtaxi
                                          słuchajcie, dzisiaj mi się udało odpalić auto awaryjnie na gazie i dlaczego udało się dopiero teraz jest to zastanawiające....
                                          zauważyłem dziwną nieprawidłowość albo działanie - jak wchodzę do auta po dłuższym postoju na przycisku migają wszystkie diody i wtedy odpalimy spokojnie na gazie, albo gdy zamknę auto i wrócę np na stacji benzynowej, ale kiedy siedzę w nim i zgaszę, zapalę, nawet odczekam te 15sek, wyjmę kluczyk, co nie zrobię to przycisk landirenzo z diodami jest czarny i żadna z nich się nie świeci. O co kaman?
                                          Też to zauważyłem u siebie. Na szczęście, jak się uruchomi silnik, diody zapalają się tak jak powinny.

                                          Pobawiłem się trochę tym awaryjnym odpalaniem na gazie i muszę przyznać się do błędu, jaki popełniłem - zbyt pochopnie wyciągnąłem wnioski ze zbyt małej ilości prób.
                                          Otóż nie ma znaczenia, czy naciśniemy przycisk przed załączeniem stacyjki czy po jej załączeniu. Nie ma też znaczenia, czy silnik jest zimny, czy gorący. Ważne jest, aby trzymać naciśnięty przycisk po załączeniu stacyjki przez czas minimum 5 sekund do momentu, aż zielona dioda przestanie pulsować i zapali się ciągłym światłem. Dioda żółta też świeci światłem ciągłym. Po odpaleniu silnika dioda żółta gaśnie, pozostaje zapalona dioda zielona, co sygnalizuje pracę na gazie. Reasumując - instrukcja instalacji Randi Renzo jest O.K.

                                          Nie udało mi się natomiast uzyskać efektu, o jakim wspomina kolega Mynia, mianowicie tego piszczenia - ani na gorącym ani na zimnym silniku. Pewnie też zrobiłem za małą ilość prób.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • Horas91
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 22

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Silnikowi to nie szkodzi, tu chodzi o reduktor bardziej, ktory nie jest wstanie rozgrzac gazu, ktory sprezony z butli jest zimny. Dlatego jak auto nie chce odpalic na gazie zima, to ludki ida polac go goraca woda i zazwyczaj zapali
                                            Ale czy reduktor nie służy do tego aby podgrzać gaz, do temperatury w którym się on łatwiej spala?

                                            Komentarz

                                            • piotrek_os
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8160
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez OCPtaxi
                                              słuchajcie, dzisiaj mi się udało odpalić auto awaryjnie na gazie i dlaczego udało się dopiero teraz jest to zastanawiające....
                                              zauważyłem dziwną nieprawidłowość albo działanie - jak wchodzę do auta po dłuższym postoju na przycisku migają wszystkie diody i wtedy odpalimy spokojnie na gazie, albo gdy zamknę auto i wrócę np na stacji benzynowej, ale kiedy siedzę w nim i zgaszę, zapalę, nawet odczekam te 15sek, wyjmę kluczyk, co nie zrobię to przycisk landirenzo z diodami jest czarny i żadna z nich się nie świeci. O co kaman?
                                              a jak otwierasz dzwi i zapalaja się diody na wyswietlaczu od gazu to czasem nie zalancza sie pompa paliwa?
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz

                                              • Rosomak
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1365
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Horas91
                                                Ale czy reduktor nie służy do tego aby podgrzać gaz, do temperatury w którym się on łatwiej spala?
                                                Reduktor jak nazwa wskazuje służy do redukcji, czyli rozprężenia gazu ze stanu ciekłego do lotnego. Rozprężający się gaz powoduje gwałtowne obniżenie temperatury (przem.izobaryczna) i tym samym nadmierne oziębienie reduktora, co jest dla jego podzespołów szkodliwe, więc zastosowano podgrzewanie cieczą chłodzącą reduktora, aby go chronić! Stosuje się to do podgrzewania się reduktora, a nie gazu. Tu chodzi tylko o podgrzanie i ochronę reduktora.
                                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                Komentarz

                                                • r2r
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4720
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Horas91
                                                  Ale czy reduktor nie służy do tego aby podgrzać gaz, do temperatury w którym się on łatwiej spala?
                                                  Ciekawa teoria, kto Ci ją powiedział?
                                                  Artur

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...