Osłona pod silnik - stop aluminium PA11

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4ndrew
    Classic
    • 2007
    • 24

    #76
    ja tez sie pisze na taka plytke.

    ewentualnie zadzwonie jeszcze do MROV czy moga zrobic cos takiego z mojego materialu bo mam w garazu spory kawalek plyty al 4mm (1m/1,5m)

    Komentarz

    • ZYBI68
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 697
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #77
      Wlasnie otrzymalem odpowiedz ale z pamiecia to chyba naprawde cos nie tak

      Witam

      Dziwne ale jakoś nie przypominam sobie bym sprzedawał płyty w takiej cenie.
      Pierwotna cena wynosiła 418zł. Co prawda dla OCP wysyłałem płyty bez
      dodatkowych opłat, ale nie ma takiej możliwości by jej cena wynosiła 340zł.
      Chyba że coś z moją pamięcią jest nie tak. Cena płyty w ogromnej mierze
      zależy od ceny aluminium, a od 2006r gdy zacząłem produkować osłony wzrosła aż
      o 26%. Dlatego nastąpiła zmiana cen. W dalszym ciągu dla członków OCP płyty
      wysyłane są bez dodatkowych opłat, a o cenie płyty dla Waszej grupy będzie
      decydowała ilość zamówionych sztuk.

      Pozdrawiam
      Zamieszczone przez hEllo)
      aaaale ciut im cena wzrosła

      jeżeli mnie pamięc nie myli to płaciliśmy 340/szt z przesyłką (cena dla 4 czy 5 szt.)
      Ale Oni tego nie pamietaja :wink:
      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

      Komentarz

      • wrobel
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 365

        #78
        To w takim razie trzeba zrobić listę zainteresowanych, im więcej tym taniej :lol:

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #79
          Przy okazji może koledzy z okolic Wawy dogadają się w temacie znalezienia myślącego mechanika, który tą osłonę fachowo zamontuje.

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #80
            rogoz, moze DobryGrzesWawa? :P
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10964
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #81
              Zamieszczone przez krzynol
              pleban i gmero jak chcecie to zamawiamy
              to co ? bo ja sobie zamawiam jutro rano

              [ Dodano: Nie 13 Kwi, 08 20:47 ]
              Zestaw składa się z płyty pod silnik, dwóch wsporników mocujących
              płytę z przodu i zestawu 3 miseczek metalowych z gumowymi odbojami
              do montażu płyty z tyłu do belki silnika
              Wsporniki mocuje się do podłużnic z przodu auta i do nich płytę
              na metalowe miseczki zakłada się gumowe odboniki i te odbojniki
              wraz z miseczkami wsuwa się w wycięcia w płycie a miseczki przykręca
              do belki silnika

              potrzeba:
              śruby M10 dł. 25mm - 7 szt.
              śruby M10 dł. 40mm - 2 szt.
              nakrętki M10 - 7 szt.
              podkładki 10 - 9 szt.

              Zdejmujemy plastikową osłonę dolną silnika
              zdejmujemy plastikowe osłony boczne silnika
              w miejscach mocowania osłon bocznych,na podłużnicach
              znajdują się otwory do których mocuje się wsporniki płyty
              otwory_prawe.jpg, otwory_lewe.jpg
              tak będzie wyglądał zamocowany wspornik
              pasowanie.jpg
              tylną część płyty mocujemy do otworów, które są w belce silnika
              otwory_tylne_jpg

              Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie nitonakrętek z gwintem M10,
              które mocujemy w otworach montażowych. wtedy mamy gotowe gwinty.
              Jest jednak mały problem, żeby zanitować takie nitonakrętki potrzebna
              jest specjalna nitownca specjalistyczna (koszt 300-400) więc raczej
              mało który warsztat ją posiada - trzeba sobie radzić inaczej.

              w śrubach M10 obcinamy łebki w taki sposób, aby mieściły się w otworach
              w podłużnicach i w belce
              sruby_1.jpg, sruby_2.jpg, sruby_3.jpg

              potem wspawujemy 4 przygotowane sruby w podłużnice -
              te będą pod wsporniki płyty z przodu i kolejne 3 wspawujemy
              w belkę silnika. Spawy troszkę trzeba oszlifować, żeby szczególnie wsporniki
              jak najlepiej przylegały do podłużnic.
              spawanie.jpg,

              potem zabezpieczamy miejsce spawania jakimś czymś np. tawotem czy bitexem,
              kto co ma pod ręką i przykręcamy wsporniki (podkładka+nakrętka)
              wspornik_1.jpg, wspornik_2.jpg

              Potem przykręcamy płytę śrubami dłuższymi M10 do wsporników z przodu,
              nasadzamy miseczki z gumami na płytę i dokręcamy
              nakrętkami+podkładki do śrub wspawanych z tyłu w belkę
              plyta_1.jpg, plyta_2.jpg

              Oczywiście są możliwe inne wariacje montażu, np. zamiast ciecia łebków
              śrub można kupić pręt gwintowany 10 i jego ciąć na kawałki i wspawać
              Można też przyspawać narętki i w niw wkręcać śruby mocujące, itd...

              Dziękuję z uwagę.....
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #82
                up
                TDI 205PS

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10964
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #83
                  Kompletny opis montażu płyty pod silnik

                  Zestaw składa się z płyty pod silnik, dwóch wsporników mocujących
                  płytę z przodu i zestawu 3 miseczek metalowych z gumowymi odbojami
                  do montażu płyty z tyłu do belki silnika


                  Wsporniki mocuje się do podłużnic z przodu auta i do nich płytę
                  na metalowe miseczki zakłada się gumowe odbojniki i te odbojniki
                  wraz z miseczkami wsuwa się w wycięcia w płycie, a miseczki przykręca
                  do belki silnika

                  potrzeba:
                  śruby M10 dł. 25mm - 7 szt.
                  śruby M10 dł. 40mm - 2 szt.
                  nakrętki M10 - 7 szt.
                  podkładki M10 - 9 szt.

                  Zdejmujemy plastikową osłonę dolną silnika, zdejmujemy plastikowe osłony boczne silnika.
                  W miejscach mocowania osłon bocznych, na podłużnicach znajdują się otwory do których mocuje się wsporniki płyty.



                  a tak będzie wyglądał zamocowany wspornik


                  tylną część płyty mocujemy do otworów, które są w belce silnika


                  Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie nitonakrętek z gwintem M10,
                  które mocujemy w otworach montażowych. wtedy mamy gotowe gwinty.
                  Jest jednak mały problem, żeby zanitować takie nitonakrętki potrzebna
                  jest specjalna nitownca specjalistyczna (koszt 300-400) więc raczej
                  mało który warsztat ją posiada - trzeba sobie radzić inaczej.

                  w śrubach M10 obcinamy łebki w taki sposób, aby mieściły się w otworach w podłużnicach i w belce




                  Potem wspawujemy 4 przygotowane śruby w podłużnice - te będą pod wsporniki płyty z przodu i kolejne 3 wspawujemy w belkę silnika. Spawy troszkę trzeba oszlifować, żeby szczególnie wsporniki jak najlepiej przylegały do podłużnic.


                  potem zabezpieczamy miejsce spawania jakimś czymś np. tawotem czy bitexem,
                  kto co ma pod ręką i przykręcamy wsporniki (podkładka+nakrętka)



                  Potem przykręcamy płytę śrubami dłuższymi M10 do wsporników z przodu,
                  nasadzamy miseczki z gumami na płytę i dokręcamy
                  nakrętkami+podkładki do śrub wspawanych z tyłu w belkę



                  Oczywiście są możliwe inne wariacje montażu, np. zamiast ciecia łebków
                  śrub można kupić pręt gwintowany 10 i jego ciąć na kawałki i wspawać
                  Można też przyspawać nakrętki i w niw wkręcać śruby mocujące, itd...

                  Dziękuję z uwagę
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • mrov
                    Classic
                    • 2007
                    • 5

                    #84
                    Witam wszystkich zainteresowanych płytami pod silnik. Firma MROV to moje "dziecko", więc temat płyt znam od podszewki Na początku chciałem sprostować kilka informacji.

                    -Rzeczywiście na początku przy zamówieniu 5 szt koszt płyt wynosił 349zł. Cena taka wynikała z ilości płyt oraz z faktu, iż były to partia pilotażowa mająca na celu uzyskanie informacji o zapotrzebowaniu rynku na tego typu model płyty. Po za tym, cena samego aluminium była dużo niższa.
                    -Wszystkie potknięcia wieku dziecięcego tego modelu płyty zostały dawno usunięte( kształt wspornika).

                    Wiem że wybór, którą z płyt pod silnik kupić nie jest łatwy. Tym bardziej gdy nie posiadamy zbyt dużo informacji na ich temat, a same domysły nie wystarczą.
                    Chciałbym porównać trzy płyty dostępne na polskim rynku ( bez plastikowej ) i postaram się by moje porównania były bezstronne ,choć pewno takie nie będą

                    Pierwsza z nich to osłona fabryczna. Materiał- porządna stal gr. 5mm, bardzo wytrzymała, a zarazem najcięższa. Stosowana w modelach z napędem 4x4, ponieważ te pojazdy mają fabrycznie twardsze i wyższe zawieszenia i zamontowanie płyty której ciężar oscyluje w granicach 20kg nie robi różnicy. Dodatkowo głębokie przetłoczenia dosztywniają samą osłonę, lecz tym samym jej najniższy punkt znajduje się o około 1,5cm niżej ,niż w przypadku osłony plastikowej. W samochodach z napędem na jedną oś i na fabrycznym zawieszeniu mamy ciekawy efekt nurkowania przodu na każdej dziurze. Ale nie musimy się martwić że uszkodzimy miskę lub przetrzemy płytę, ta płyta wytrzyma prawie wszystko. Cena w zależności od serwisu 1600zł-2000zł+montaż

                    Druga to chińska podróba. Materiał – stal mam nadzieje że bez domieszki ryżu gr. razem z farbą około 2mm. Waga w granicach 7kg. Konstrukcja wzorowana na oryginale, wiec przetłoczenia zapewniają sztywność, a zarazem zmniejszają prześwit samochodu. Możecie mieć tylko nadzieje że po zdarciu farby z niej na pierwszej koleinie, materiał nie skoroduje na tyle szybko, by po zimowej soli z 1,5mm stali zostało 0,5mm. Aby na powrót nadać jej pierwotny kształt, po drogowych niespodziankach wystarczy tak proste urządzenie jak młotek. Cena jakieś 350zł+montaż.

                    Trzecia płyta to moja, firmy MROV. Materiał – stop aluminium PA11 Z2R o gr 3 lub 5mm, gdzie Z2R oznacza materiał utwardzony do ¼ grubości. Czyli środek plastyczny natomiast zewnętrzne warstwy utwardzone. Waga płyty o gr 3mm 4,5kg ,cały komplet 6,3kg.
                    Kształt, parametry, miejsca jej łączeń oraz elementów mocujących, przystosowywany został do możliwości przeniesienia jak największej siły uderzenia. Natomiast profil płyty zapewnia łatwość prześlizgnięcia się po nierównościach drogi. Jej płaska konstrukcja oraz nasz wybór odległości w jakie chcemy umieścić ją względem miski olejowej (zalecana min odległość 1cm) powoduje, iż zwiększa nam się przedni prześwit względem tego z plastikową osłoną. Przy obniżonych zawieszeniach to dość istotny fakt. Przeżłobienia na niej mają tylko 3mm, ale to wystarczy, by właśnie w tym miejscu materiał uzyskał wytrzymałość 6mm blachy. PA11 używa się do produkcji statków, więc właściwie nie koroduje. Do nadania jej pierwotnych kształtów można jak w przypadku chińskiego produktu użyć młotka lecz, znacznie większego i z pewnością bardziej intensywnie. W przypadku płyty 5mm młotek nie będzie nam w ogóle potrzebny. Cena 3mm 518zł dla członków OCP wysyłka jest gratis, a przy zamówieniu 3 szt 10% taniej. Co do montażu, tak jak w przypadku poprzednich płyt. Trzeba znaleźć myślącego i potrafiącego czytać instrukcje mechanika, a nie wymieniacza części. Jeśli będzie taka potrzeba, to postaram się znaleźć ludzi z Warszawy, którzy już kupili moje płyty i je zamontowali. Może pochwalą się gdzie zamontowali.

                    Myślę Panowie, że wasza wiedza odnośnie płyt pod silnik jest już znacznie większa :wink: .
                    Osłona pod silnik powinna być ku....... wytrzymała
                    www.mrov.pl

                    Komentarz

                    • pleban
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 580

                      #85
                      o tyle większa co po przeczytaniu tzw. tekstu sponsorowanego :|
                      była O1 1,6 102 KM
                      była O1 1,9 TDI 90 KM
                      była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                      był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                      jest Ford Tourneo Courier

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10964
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #86
                        zobaczymy jak się będzie sprawować najtańszy wyrób,
                        a potem opinie użytkowników z własnego doświadczenia
                        będą cenne, a nie teoretyzowanie.

                        jak będzie lipa i się płyta dobije szybko, to być może mrov?
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • mrov
                          Classic
                          • 2007
                          • 5

                          #87
                          Nie jest to tekst sponsorowany, bo nikt mi za niego nie płaci
                          A to, że pojechałem po tej chińskiej podróbie wynika z faktu, że przez 15 lat pracowałem jako mechanik. A przywracanie sprawności wszelkiej maści pojazdów, sprawiało mi wiele przyjemności i dawało sporo satysfakcji. Natomiast po montażu chińskich zamienników , w niedługim czasie okazywało się iż trzeba wykonać tę samą naprawę, lecz montując już części sprawdzonych producentów. A nieraz bywało, że wraz z chińskim elementem trzeba było wymieniać i te które z nim współpracowały. I podkreślam, to co tu zamieściłem wynika z mojego doświadczenia, a nie wynika z faktu czytania kolorowych pism dla kobiet
                          Osłona pod silnik powinna być ku....... wytrzymała
                          www.mrov.pl

                          Komentarz

                          • bax11
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 43

                            #88
                            Poproszę kolegę MROV o informacje co do ceny tej 5mm oraz możliwości rabatowe :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • mrov
                              Classic
                              • 2007
                              • 5

                              #89
                              Cena płyt o gr 5mm to 776zł, ale dla OCP jest 10% mniej czyli 700zł. Dodatkowo jeszcze podpisałem umowę na usługi kurierskie z PAF-em i mają o polowe niższe ceny niż Poczta Polska. Czyli wszystko razem wyniesie 715zł.
                              Osłona pod silnik powinna być ku....... wytrzymała
                              www.mrov.pl

                              Komentarz

                              • Bazyli76
                                Rider
                                • 2006
                                • 487

                                #90
                                mrov, a jest jakaś szansa na zrobienie otworów w tej płycie co by wpuścić trochę powietrza dla chłodzenia miski :?:

                                Komentarz

                                • mrov
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 5

                                  #91
                                  Niema problemów ze zrobieniem otworów w płycie, lecz nie widzę takiej potrzeby. A to dlatego ,że tył płyty nie jest przykręcony szczelnie do belki tak jak jest to w przypadku plastikowej osłony. Lecz zamocowany jest na poduszkach gumowych, które to odchylają ją tworzący swego rodzaju dyfuzor, wyciągający dodatkowo powietrze z komory silnika. Prędkość przepływu powietrza przez komorę silnika jest mniejsza niż prędkość powietrza pod płytą i właśnie ta różnica powoduje wysysanie powietrza z przestrzeni silnikowej.
                                  Osłona pod silnik powinna być ku....... wytrzymała
                                  www.mrov.pl

                                  Komentarz

                                  • rogoz
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 397

                                    #92
                                    Otrzymałem od szefa firmy MROV linka z instrukcją montażu płyty: http://mrov.pl/montazvw4.ppt

                                    Komentarz

                                    • Gottri
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 22

                                      #93
                                      Zamieszczone przez mrov
                                      Jeśli będzie taka potrzeba, to postaram się znaleźć ludzi z Warszawy, którzy już kupili moje płyty i je zamontowali. Może pochwalą się gdzie zamontowali.
                                      Będę wdzięczny za namiary
                                      Uwielbiam Pragę, czeski browar, smazeny syr i knedliczki! Teraz mam własną Czeszkę

                                      Komentarz

                                      • Zibi
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 491

                                        #94
                                        Hello

                                        Nie lubie zabardzo odgrzewanych kotletow, ale ostatnio mojej oslonie przytrafilo sie cos takiego co wymaga wzmianki - a to jest ostatni sensowny temat o nich, wiec voila

                                        Przed swietami oslona zaczela mi troche doskwierac - dystans na srubie z tylu rozpadl sie i oslona zaczela obcierac sie o skrzynie - skrzypialo, zgrzytalo i w pierwszej chwili myslalem, ze juz wloke ja za soba.
                                        Po drobnych regulacjach w warsztacie bylo lepiej.
                                        Mimo dosc powaznych planow na swieta zostalem w domu i w pierwszy dzien swiat wybralismy sie do Lazienek.
                                        Na luku ulicy Spacerowej najpierw cos puscilo, a potem cos zaczelo basowo walic.
                                        Wydawalo mi sie, ze oslona znow sie obluzowala i wali w obudowe skrzyni - wiec nic strasznego.
                                        Pospacerowalismy, wpadlismy na herbatke do tesciow i poczlapalismy te przepisowe 50 kmh do domu. Szybciej sie nie dalo, bo za bardzo lomotalo - poza tym jazda Skoda w swieta do czegos zobowiazuje ;-D
                                        Auto stalo do poniedzialku - udalem sie wtedy do warsztatu.
                                        Wjechalem na kanal, mechanik wszedl pod auto, po chwili wyszedl i kazal otworzyc maske.
                                        Kolo zbiornika plynu do szyb znajduje sie mocowanie (lapa) z dwiema srubami trzymajace silnik na miejscu. Sruby puscily, silnik opadl i oparl sie miska olejowa o plyte.
                                        Gdyby nie plyta stracilbym miske na pewno, a biorac pod uwage moja predkosc na Spacerowej to pewnie i silnik tez.

                                        Ciezko mi to jakos spuentowac, ale przyznam sie szczerze, ze nie przypuszczalem, ze te 5mm aluminium PA11 i 4 sruby do kol uratuja mi tylek w taki sposob

                                        BTW wg mojego mechanika sruby z tej lapy lubia pekac w ciezszych TDI z PD. On sam mial z 5 takich przypadkow. ASO ma takie sruby na stanie

                                        Pozdrawiam
                                        Zibi

                                        Komentarz

                                        • fernando
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1890

                                          #95
                                          Jak już temat został odgrzany, to mam pytanie: czy firma MROV jeszcze działa? Ich strona nie...

                                          Komentarz

                                          • mozgi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1127
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                            #96
                                            czesc wszystkim!
                                            Pisze bo ostatnio w grudniu tym tematem zajmowalem sie w mojej Octavi 1 . Odpadła mi orginalna osłona pod silnikiem(taka krótka,tez z tworzywa) i kupilem taka duża jak ktos wczesniej pokazal na zdjeciu, która zakrywa silnik i miskę olejową. Wykonana jest z bardzo fajnego tworzywa(kamyki,woda nie mają szans), dziurki idealnie pasowały i przymocowałem ją na blachowkręty. Koszt to 75zł +własny montaż.
                                            Pozdro
                                            ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                            Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                            Komentarz

                                            • gregor6
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 488
                                              • Volkswagen

                                              #97
                                              A gdzie tą osłonę kupiłeś :?:

                                              Komentarz

                                              • bax11
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 43

                                                #98
                                                Może podaj skąd ją zakupiłeś - może link do oferty albo opisz bardziej szczegółowo!!

                                                Komentarz

                                                • zurcio
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2046

                                                  #99
                                                  gregor6, bax11, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#367223
                                                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                                  Komentarz

                                                  • mozgi
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1127
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                                    gregor6, bax11, w Kraśniku kupiłem, woj. Lubelskie , jak ktoś bedzie zainteresowany to jak bede w Kraśniku to mogę sie zapytać czy maja jakieś aukcje na internecie albo zakupić taka osłonę i komuś wysłać
                                                    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                                    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...