andrzej111, ja stawiam na ambiente :wink:
O2 1.9 TDI BXE vs. O1 1.9 TDI ASZ - subiektywne porównanie
Zwiń
X
-
O2 1.9 TDI BXE vs. O1 1.9 TDI ASZ - subiektywne porównanie
witam,
chciałbym się podzielić (subiektywnymi) wrażeniami z porównania obu tych aut (a szczególnie silników), ponieważ muszę przyznać, że sam jestem ich porównaniem trochę zaskoczony na korzyśc starszego jednak ASZ. Akurat w moim przypadku ewolucja była odwrotna do chronologicznej, tzn. najpierw woziłem się (nadal się wożę) O2 z silnikiem BXE, a ostatnio kupiłem jako drugie auto O1 ASZ.
O2 jest z 2007 i ma najechane 65 tys. (głownie przeze mnie), a O1 z 2003 (zresztą ASZ wychodziły chyba tylko w tym roku?) z 240 tys. przebiegu. Oba auta w serii bez chipa.
Jeśli chodzi o dynamikę i elastyczność silnika to ASZ po prostu masakruje BXE! Oczywiście spodziewałem się różnicy wynikającej z danych na papierze (105 vs. 130 hp), ale w rzeczywistości jest ona jeszcze bardziej odczuwalna. ASZ świetnie się zbiera właściwie w każdym zakresie obrotów i na każdym biegu... ciągnie praktycznie od samego dołu, podczas gdy BXE budzi się do życia przy jakichś 2200-2300 obrotach (turbo mam sprawne). Poza tym w O1 jest skrzynia 6, czego mi bardzo brakuje w O2 na trasie (wiem, że 2.0 TDI mają 6, ale do BXE chyba nigdy nie wkładali?). Dośc powiedzieć, że na trasie w O2 mam przy 140 km/h takie same obroty i zbliżone chwilowe spalanie jak w O1 przy 170...
Oczywiście sam komfort jazdy jest większy w O2, wnętrze jest lepiej wyciszone (przy większych prędkościach nie słychać tak owiewającego powietrza jak w O1, nie słychać tak pracy silnika), natomiast gdyby nie to, to nie wiem czy kultura pracy ASZ nie byłaby większa niż BXE...
w O2 jest też lepsze zawieszenie... nie uprawiam sportowego stylu jazdy, jestem raczej "królem prostych" ale nawet dla mnie O2 prowadzi się pewniej od jedynki, szczególnie w zakrętach... Hamulce podobne.
W dwójce są też użyte wyraźnie lepsze materiały (jedna i druga wersja to elegance), chociaż zważywszy na dużo większy przebieg w jedynce - tragedii nie ma.
Oczywiście w O2 jest dużo więcej miejsca z tyłu, jeśli to dla kogoś ważne.
Jednak jak napisałem wyżej największa różnica dotyczy silnika i co za tym idzie przyjemność z jazdy ASZ jest po prostu o wiele większa (szczególnie w trasie). Nie wiem jak to wygląda w dwójce z silnikiem 2.0 TDI, pewnie podobnie albo nawet lepiej, ale co do 1.9 BXE to moje wrażenia są takie, że te motory graję w trochę innej lidze...
pozdro.
-
-
respector, ale masz problem, zrób program i będziesz miał około 145 koni, octa złapie drugi oddech :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidarespector, ale masz problem, zrób program i będziesz miał około 145 koni, octa złapie drugi oddech :wink:
Komentarz
-
-
respector, bo złe porównanie robisz, BXE to możesz porównać do ASV (110 ps - choć i tu bedzie lepiej ciut pewnie szło auto niz BXE) a nie do ASZ. ASZ jest bliższy osiągami do BKD, bo OII jest cięższa. Wiem bo miałem ASZ przed SI i dawałem rade jak się przyłozyłem audikom a4 2.0 tdi 140 ps w nowej budzie. Znajomy jak wsiadl z audika a4 1.9 tdi 131 ps swojego, to stwierdził, ze Occia moja się lepiej zbiera niż jego audicz. Więc się nie dziw , że bxe zostaje w tyle
Ja miałem ASZ z 2004 roku , więc z 04 też są dostępne.
p.s. a niektórzy tu na forum mieli ASZ po chipsie swego czasu, to spokojnie to 165-170 pękało ps. I jechałem jedną taką kolegi z forum, to faktycznie w tej konfiguracji jeszcze lepiej się do odpychało, tylko z tego co pamiętam 170 ps/370 Nm to już porostu granica dla sprzęgła w nich
Komentarz
-
-
respector, jeżeli turbo jeszcze dobrze pompuje to nie ma przeciw wskazań na zrobienie programu, przed chipem tuner sprawdzi stan turbiny, 240kkm to jeszcze nie tragediasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981respector
(...)
p.s. a niektórzy tu na forum mieli ASZ po chipsie swego czasu, to spokojnie to 165-170 pękało ps. I jechałem jedną taką kolegi z forum, to faktycznie w tej konfiguracji jeszcze lepiej się do odpychało, tylko z tego co pamiętam 170 ps/370 Nm to już porostu granica dla sprzęgła w nich
Komentarz
-
-
respector,
myslę, ze to właśnie ta różnica +30KM (seria ASZ zazwyczaj wypluwa ok. 140KM na hamowni) i +NM robi różnicę. Tak jak napisał sew1981 porównywanie BXE z ASZ jest nietrafione - to inna liga.
Zrób program w O2 i motor odżyjeJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
A tak swoją drogą, to niemal idealnie byłoby mieć O2 z silnikiem ASZ :ideia: :szeroki_usmiechJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981ale wtedy to już warto arla wrzucić w opakowanie O2
Zamieszczone przez respectorJeśli chodzi o dynamikę i elastyczność silnika to ASZ po prostu masakruje BXE! Oczywiście spodziewałem się różnicy wynikającej z danych na papierze (105 vs. 130 hp), ale w rzeczywistości jest ona jeszcze bardziej odczuwalna.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981wtedy to już warto arla wrzucić w opakowanie O2Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
Komentarz