O2 1.9 TDI BXE vs. O1 1.9 TDI ASZ - subiektywne porównanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciulla
    Classic
    • 2013
    • 4

    O2 1.9 TDI BXE vs. O1 1.9 TDI ASZ - subiektywne porównanie

    andrzej111, ja stawiam na ambiente :wink:
  • respector
    Classic
    • 2011
    • 17
    • Octavia I (1U2)
    • AGN 1.8 20V 125 KM

    #2
    O2 1.9 TDI BXE vs. O1 1.9 TDI ASZ - subiektywne porównanie

    witam,

    chciałbym się podzielić (subiektywnymi) wrażeniami z porównania obu tych aut (a szczególnie silników), ponieważ muszę przyznać, że sam jestem ich porównaniem trochę zaskoczony na korzyśc starszego jednak ASZ. Akurat w moim przypadku ewolucja była odwrotna do chronologicznej, tzn. najpierw woziłem się (nadal się wożę) O2 z silnikiem BXE, a ostatnio kupiłem jako drugie auto O1 ASZ.

    O2 jest z 2007 i ma najechane 65 tys. (głownie przeze mnie), a O1 z 2003 (zresztą ASZ wychodziły chyba tylko w tym roku?) z 240 tys. przebiegu. Oba auta w serii bez chipa.

    Jeśli chodzi o dynamikę i elastyczność silnika to ASZ po prostu masakruje BXE! Oczywiście spodziewałem się różnicy wynikającej z danych na papierze (105 vs. 130 hp), ale w rzeczywistości jest ona jeszcze bardziej odczuwalna. ASZ świetnie się zbiera właściwie w każdym zakresie obrotów i na każdym biegu... ciągnie praktycznie od samego dołu, podczas gdy BXE budzi się do życia przy jakichś 2200-2300 obrotach (turbo mam sprawne). Poza tym w O1 jest skrzynia 6, czego mi bardzo brakuje w O2 na trasie (wiem, że 2.0 TDI mają 6, ale do BXE chyba nigdy nie wkładali?). Dośc powiedzieć, że na trasie w O2 mam przy 140 km/h takie same obroty i zbliżone chwilowe spalanie jak w O1 przy 170...

    Oczywiście sam komfort jazdy jest większy w O2, wnętrze jest lepiej wyciszone (przy większych prędkościach nie słychać tak owiewającego powietrza jak w O1, nie słychać tak pracy silnika), natomiast gdyby nie to, to nie wiem czy kultura pracy ASZ nie byłaby większa niż BXE...

    w O2 jest też lepsze zawieszenie... nie uprawiam sportowego stylu jazdy, jestem raczej "królem prostych" ale nawet dla mnie O2 prowadzi się pewniej od jedynki, szczególnie w zakrętach... Hamulce podobne.

    W dwójce są też użyte wyraźnie lepsze materiały (jedna i druga wersja to elegance), chociaż zważywszy na dużo większy przebieg w jedynce - tragedii nie ma.

    Oczywiście w O2 jest dużo więcej miejsca z tyłu, jeśli to dla kogoś ważne.

    Jednak jak napisałem wyżej największa różnica dotyczy silnika i co za tym idzie przyjemność z jazdy ASZ jest po prostu o wiele większa (szczególnie w trasie). Nie wiem jak to wygląda w dwójce z silnikiem 2.0 TDI, pewnie podobnie albo nawet lepiej, ale co do 1.9 BXE to moje wrażenia są takie, że te motory graję w trochę innej lidze...

    pozdro.

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      respector, ale masz problem, zrób program i będziesz miał około 145 koni, octa złapie drugi oddech :wink:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • respector
        Classic
        • 2011
        • 17
        • Octavia I (1U2)
        • AGN 1.8 20V 125 KM

        #4
        Zamieszczone przez piramida
        respector, ale masz problem, zrób program i będziesz miał około 145 koni, octa złapie drugi oddech :wink:
        piramida, ja nie mam z tym problemu, po prostu jestem trochę zaskoczony aż taką różnicą... ale co fakt to fakt - zacząłem się teraz zastanawiać nad chipem w BXE a co do ASZ to tam podobno bez problemu na samym sofcie można zrobić 170 koników (czysto teoretycznie, bo przy takim przebiegu to chyba lepiej nie ruszać).

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          respector, bo złe porównanie robisz, BXE to możesz porównać do ASV (110 ps - choć i tu bedzie lepiej ciut pewnie szło auto niz BXE) a nie do ASZ. ASZ jest bliższy osiągami do BKD, bo OII jest cięższa. Wiem bo miałem ASZ przed SI i dawałem rade jak się przyłozyłem audikom a4 2.0 tdi 140 ps w nowej budzie. Znajomy jak wsiadl z audika a4 1.9 tdi 131 ps swojego, to stwierdził, ze Occia moja się lepiej zbiera niż jego audicz. Więc się nie dziw , że bxe zostaje w tyle
          Ja miałem ASZ z 2004 roku , więc z 04 też są dostępne.
          p.s. a niektórzy tu na forum mieli ASZ po chipsie swego czasu, to spokojnie to 165-170 pękało ps. I jechałem jedną taką kolegi z forum, to faktycznie w tej konfiguracji jeszcze lepiej się do odpychało, tylko z tego co pamiętam 170 ps/370 Nm to już porostu granica dla sprzęgła w nich

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            respector, jeżeli turbo jeszcze dobrze pompuje to nie ma przeciw wskazań na zrobienie programu, przed chipem tuner sprawdzi stan turbiny, 240kkm to jeszcze nie tragedia
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • respector
              Classic
              • 2011
              • 17
              • Octavia I (1U2)
              • AGN 1.8 20V 125 KM

              #7
              Zamieszczone przez sew1981
              respector
              (...)
              p.s. a niektórzy tu na forum mieli ASZ po chipsie swego czasu, to spokojnie to 165-170 pękało ps. I jechałem jedną taką kolegi z forum, to faktycznie w tej konfiguracji jeszcze lepiej się do odpychało, tylko z tego co pamiętam 170 ps/370 Nm to już porostu granica dla sprzęgła w nich
              doczytałem się, że ludzie wkładają też sprzęgła z sharana ASZ (podobno mocniejsze).

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                respector,

                myslę, ze to właśnie ta różnica +30KM (seria ASZ zazwyczaj wypluwa ok. 140KM na hamowni) i +NM robi różnicę. Tak jak napisał sew1981 porównywanie BXE z ASZ jest nietrafione - to inna liga.
                Zrób program w O2 i motor odżyje
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  adaś, dokładnie :wink:
                  dopiero bxe z programem zbliży się parametrami do asz w serii.

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    #10
                    A tak swoją drogą, to niemal idealnie byłoby mieć O2 z silnikiem ASZ :ideia: :szeroki_usmiech
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      adaś, też popieram może jakiś maniak zrobi swapa?ale wtedy to już warto arla wrzucić w opakowanie O2

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sew1981
                        ale wtedy to już warto arla wrzucić w opakowanie O2
                        i program

                        Zamieszczone przez respector
                        Jeśli chodzi o dynamikę i elastyczność silnika to ASZ po prostu masakruje BXE! Oczywiście spodziewałem się różnicy wynikającej z danych na papierze (105 vs. 130 hp), ale w rzeczywistości jest ona jeszcze bardziej odczuwalna.
                        BXE zaczyna normalnie się poruszać dopiero po programie i to też bez szału wielkiego, no ale to moje zdanie
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          loru, oczywiście...programik się rozumie samo przez się...to dla naszych autek jak dla nas ludzi obowiązek odżywiania się dobrego :twisted:

                          Komentarz

                          • McGan
                            RS
                            • 2010
                            • 3573
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            wtedy to już warto arla wrzucić w opakowanie O2
                            Tak plug & play nie podejdzie ze względu na kompletnie inny czujnik wału Już temat przerabiałem, niestety odpada, bo rzeźba jest za duża - lepiej sobie 2.0 BMM wpakować
                            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                            Komentarz

                            Pracuję...