Po diagnozie wyszło na zapieczone kierownice.Chciałbym rozruszać je samodzielnie i musze zdemontować turbine.Tu moja prośba o rady,czy wymontowac razem z kolektorem wydechowym czy da sie samą,co jeszcze rozkręcić żeby ją wyciągnąć.Jakie nowe uszczelki będą potrzebne itd.Wszystkie rady mile widziane,aby być przygotowanym na niespodzianki :shock:
handzol, wydaje mi sie, ze latwiej bedzie odkrecic kolektor wydechowy od bloku silnika, niz turbine od kolektora.
Uszczelki dobrze by bylo miec nowe pod kolektor wydechowy i kolektor ssacy.
Wbrew pozorom latwiej jest sie dobrac do sprezarki od gory.
Musisz odpiac rury idace od filtra powietrza do sprezarki.
Zdjac rure dolotowa do kolektora ssacego. Odkrecic kolektor ssacy i mamy praktycznie bezposredni dostep do sprezarki.
Odkrecamy przewod olejowy dochodzacy do sprezarki i czyms zatykamy, zeby nie cieklo.
Wystarczy zdjac jeszcze wydech z niej i mozemy odkrecic sama sprezarke.
To w sumie chyba tyle. Napewno nie jest to nic trudnego.
Problemem moze byc odkrecenie srub, szczegolnie przy kolektorze wydechowym.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
koledzy czy w asv kolektor wydechowy jest na szpilkach czy śruby? chce wiedzieć nim się zabiorę za suszarkę... to jedna sprawa a druga czy śruby/szpilki kolektorów ssących w naszych tdi mają tendencje do upierdzielania?? czy bez problemu się odkręcają??
Ewentualnie jakieś dodatkowe rady i spostrzeżenia proszę bo zamierzam wymontować i wyczyścić tą maszynkę do mięsa n75 ok grucha nowa dźwignia vnt porusza się może 5mm max diagnoza postawiona czas na operacje :P
[ Dodano: Pon 05 Mar, 12 21:26 ] chimek11, ja tam lubie kotlety nawet odgrzewane :P
a tak poważnie informacji jest sporo ale zawsze jest szansa że ktoś coś nowego doda więc pytać nie zaszkodzi mam nadzieje że się nie ukręcą bo będzie bieda...
na jedno uczulę . przewód olejowy przy turbo czasem odkręca się razem z króćcem - zagapisz się i będzie do wymiany. mnie jeszcze nigdy nie pękł mimo blisko 100 wyjętych :szeroki_usmiech . poza tym nic sie nie urywa :idea:
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
robekcool, przewód olejowy wiem i jest koncepcja rozcięty oczkowy 17 tak by go przełożyć przez przewód i osadzić na tym króćcu w celu blokowania... da radętaki patent?
a co do reszty to jako jedyny mnie uspokoiłeś
lukas_jg, zalałem kilkukrotnie WD40 i puściło bez pisku nawet szpilki zostały w głowicy trzeba uważać na przewód dopr olej do turbo przy odkręcaniu kolektora i wydechowego i ssącego zawadza troche jutro składam narazie turbo wyglancowane kolektor ssący moczy sięw nafcie na noc jutro montaż i na a4 z kompem :szeroki_usmiech
operacja zakończona pomyślnie był pewien dziwny odgłos i nadal jest ale mniej słyszalny podejrzewam małą nieszczelność ale to inna kwestia
[ Dodano: Sob 10 Mar, 12 20:25 ]
w razie pytań pisać na PW na maila wyślę zdjęcia które robiłem przed i po czyszczeniu a także chętnie udzielę informacji na temat co i jak robiłem. a tak na marginesie jazda testowa pozwoliła mi zapomnieć co to NOTLAUF Wgniata w fotel i rwie aż miło Czesia wróciła do życia :diabelski_usmiech
natash, kolego nafta i szczoteczka do zębów potem papier 2000 zmoczony naftą by z wierzchu łopatki geometrii wygładzić i też tak będzie wyglądać ale jest trochę pieszczenia a wirniki nietknięte
Ja dzis z BXE zrzucalem turbine. Od wejscie do garazu, przebrania sie w 1,5h lezala juz obok auta, a potem postanowilem poleciec dalej i caly dolot z IC wylatuje z auta do umycia, bo pelno tam oleju. Chyba rozwiazala sie zagadka ubytku 1l oleju w 5000km
Komentarz