Demontaż turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ADAM64
    Classic
    • 2006
    • 10

    Demontaż turbo

    Spoko. Dzięki za rade. W ten weekend zamierzam sprawdzić wiązke. Napisze co sie okazało.
    Pozdrawiam
  • handzol
    Ambiente
    • 2006
    • 212

    #2
    Demontaż turbo

    Po diagnozie wyszło na zapieczone kierownice.Chciałbym rozruszać je samodzielnie i musze zdemontować turbine.Tu moja prośba o rady,czy wymontowac razem z kolektorem wydechowym czy da sie samą,co jeszcze rozkręcić żeby ją wyciągnąć.Jakie nowe uszczelki będą potrzebne itd.Wszystkie rady mile widziane,aby być przygotowanym na niespodzianki :shock:

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      handzol, wydaje mi sie, ze latwiej bedzie odkrecic kolektor wydechowy od bloku silnika, niz turbine od kolektora.
      Uszczelki dobrze by bylo miec nowe pod kolektor wydechowy i kolektor ssacy.

      Wbrew pozorom latwiej jest sie dobrac do sprezarki od gory.
      Musisz odpiac rury idace od filtra powietrza do sprezarki.
      Zdjac rure dolotowa do kolektora ssacego. Odkrecic kolektor ssacy i mamy praktycznie bezposredni dostep do sprezarki.
      Odkrecamy przewod olejowy dochodzacy do sprezarki i czyms zatykamy, zeby nie cieklo.
      Wystarczy zdjac jeszcze wydech z niej i mozemy odkrecic sama sprezarke.

      To w sumie chyba tyle. Napewno nie jest to nic trudnego.
      Problemem moze byc odkrecenie srub, szczegolnie przy kolektorze wydechowym.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • CRAZYOLO
        Ambiente
        • 2011
        • 110

        #4
        koledzy czy w asv kolektor wydechowy jest na szpilkach czy śruby? chce wiedzieć nim się zabiorę za suszarkę... to jedna sprawa a druga czy śruby/szpilki kolektorów ssących w naszych tdi mają tendencje do upierdzielania?? czy bez problemu się odkręcają??

        Ewentualnie jakieś dodatkowe rady i spostrzeżenia proszę bo zamierzam wymontować i wyczyścić tą maszynkę do mięsa n75 ok grucha nowa dźwignia vnt porusza się może 5mm max diagnoza postawiona czas na operacje :P

        Komentarz

        • chimek11
          Rider
          • 2007
          • 482

          #5
          CRAZYOLO
          aleś kotleta odgrzał!

          zapuśc wcześniej jakimś penetratorem kilka razy śruby

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            CRAZYOLO, jaki rocznik, silnik tren co w profilu :?:

            Komentarz

            • CRAZYOLO
              Ambiente
              • 2011
              • 110

              #7
              abstinent, tak 1,9 asv rok 2005

              [ Dodano: Pon 05 Mar, 12 21:26 ]
              chimek11, ja tam lubie kotlety nawet odgrzewane :P
              a tak poważnie informacji jest sporo ale zawsze jest szansa że ktoś coś nowego doda więc pytać nie zaszkodzi mam nadzieje że się nie ukręcą bo będzie bieda...

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                na jedno uczulę . przewód olejowy przy turbo czasem odkręca się razem z króćcem - zagapisz się i będzie do wymiany. mnie jeszcze nigdy nie pękł mimo blisko 100 wyjętych :szeroki_usmiech . poza tym nic sie nie urywa :idea:
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • CRAZYOLO
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 110

                  #9
                  robekcool, przewód olejowy wiem i jest koncepcja rozcięty oczkowy 17 tak by go przełożyć przez przewód i osadzić na tym króćcu w celu blokowania... da radętaki patent?
                  a co do reszty to jako jedyny mnie uspokoiłeś

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    CRAZYOLO, albo "odchudzony" płaski oba poradzą :szeroki_usmiech
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • lukas_jg
                      Rider
                      • 2012
                      • 600
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      CRAZYOLO, daj znać jak wyszło Ci odkręcanie i może zrób jakieś zdjęcia przy czyszczeniu. Mnie też czeka niedługo "zabawa" z dmuchawą :-)
                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                      Komentarz

                      • CRAZYOLO
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 110

                        #12
                        lukas_jg, spoko postaram się zrobić dokumentacje :P

                        Komentarz

                        • lukas_jg
                          Rider
                          • 2012
                          • 600
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Najbardziej mnie interesuje odkręcanie tych śrub
                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                          Komentarz

                          • CRAZYOLO
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 110

                            #14
                            lukas_jg, zalałem kilkukrotnie WD40 i puściło bez pisku nawet szpilki zostały w głowicy trzeba uważać na przewód dopr olej do turbo przy odkręcaniu kolektora i wydechowego i ssącego zawadza troche jutro składam narazie turbo wyglancowane kolektor ssący moczy sięw nafcie na noc jutro montaż i na a4 z kompem :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Ja do ssącego używałem "płynu do czyszczenia silników" mega U mnie turbo czeka na przeszczep dolotu z ARL
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • CRAZYOLO
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 110

                                #16
                                operacja zakończona pomyślnie był pewien dziwny odgłos i nadal jest ale mniej słyszalny podejrzewam małą nieszczelność ale to inna kwestia


                                [ Dodano: Sob 10 Mar, 12 20:25 ]
                                w razie pytań pisać na PW na maila wyślę zdjęcia które robiłem przed i po czyszczeniu a także chętnie udzielę informacji na temat co i jak robiłem. a tak na marginesie jazda testowa pozwoliła mi zapomnieć co to NOTLAUF Wgniata w fotel i rwie aż miło Czesia wróciła do życia :diabelski_usmiech

                                [ Dodano: Sob 10 Mar, 12 22:00 ]
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55157 moje logi do oceny co poprawić a co zmienić

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Wrzuć w ten temat zdjęcia, porównam sobie z moim zabiegiem

                                  Komentarz

                                  • ulysse
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 496

                                    #18
                                    Dokładnie wrzuć zdjęcia i jakiś delikatny opis

                                    Komentarz

                                    • lukas_jg
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 600
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Wrzuć w ten temat zdjęcia, porównam sobie z moim zabiegiem
                                      A Ty masz może zdjęcia "swojego zabiegu" ? Jak tak to wrzuć też
                                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        lukas_jg, przecież są :idea: :lol:

                                        Komentarz

                                        • CRAZYOLO
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 110

                                          #21
                                          kierowniczki i łopatki geometrii po czyszczeniu
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #22
                                            A jak wirnik u Ciebie wyglądał?

                                            Trzeba przyznać, że całkiem przyzwoicie to wyszło, mi aż tak chyba wyczyścić się nie dało.

                                            Komentarz

                                            • CRAZYOLO
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 110

                                              #23
                                              natash, kolego nafta i szczoteczka do zębów potem papier 2000 zmoczony naftą by z wierzchu łopatki geometrii wygładzić i też tak będzie wyglądać ale jest trochę pieszczenia a wirniki nietknięte

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                U mnie po takim zabiegu, turbina zaczęła wydawać dziwne odgłosy, ale może coś źle doczyściłem, gwizdała jak wiatr w kominie :twisted:

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Ja dzis z BXE zrzucalem turbine. Od wejscie do garazu, przebrania sie w 1,5h lezala juz obok auta, a potem postanowilem poleciec dalej i caly dolot z IC wylatuje z auta do umycia, bo pelno tam oleju. Chyba rozwiazala sie zagadka ubytku 1l oleju w 5000km
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...