tylne klocki bardziej zużyte niż przednie - dlaczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • artur12006
    Classic
    • 2009
    • 22

    tylne klocki bardziej zużyte niż przednie - dlaczego

    Zamieszczone przez SCUBB
    ??
    o co kaman?? :lol:
  • hadek
    Drive
    • 2008
    • 47

    #2
    tylne klocki bardziej zużyte niż przednie - dlaczego

    Witam,
    mam takie pytanko autko ma przejechane 63 tys km (1,9 tdi 2008 rok). Podczas wymiany opon zauważyłem że klocki hamulcowe z przodu samochodu są dużo grubsze niż tylne. Z czego może wynikać ta różnica. Myślałem że przednie klocki zużywają się szybciej ?

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      hadek, masz założone jeszcze fabryczne ? Auto od dealera czy z 2 ręki ?
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        nieźle :haha:

        a to dlatego że przednie są grubsze jako nowe

        Komentarz

        • hadek
          Drive
          • 2008
          • 47

          #5
          klocki jeszcze fabryczne, auto od dealera

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            hadek, tak wyglądają nowe klocki zakładane na pierwszy montaż

            Tył:


            Przód:


            nawet na tych zdjęciach widać, że klocki z tyłu są cieńsze niż te z przodu. Powód jest prosty - klocki przednie szybciej się ścierają. Nie masz się czym martwić
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • pandzik
              RS
              • 2011
              • 2254
              • Seat

              #7
              Biszczu, A gdzie to niby widać? Masz zdjęcia w różnej rozdzielczości. Niwelując te różnice wydają sie być tej samej grubośći.

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                pandzik, to może inaczej :wink:

                Klocki przód wymiary:
                Wysokość [mm]: 54,7
                Grubość [mm]: 19,6

                Klocki tył wymiary:
                Wysokość [mm]: 55,9
                Grubość [mm]: 17,1

                Klocki o nr seryjnych:
                1K0 698 451 G - tył
                1K0 698 151 A - przód

                Zamienniki ATE
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ja obstawiam bardzo prozaiczna rzecz. A mianowicie moze auto ma ESP, ktore ciagle przyhamowuje tylne kola, zeby prostowac samochod :diabelski_usmiech

                  U mnie klocki wytrzymaly te 120kkm przod i tyl, a ludzie robia wiecej. Tylko ze tarcze wieksze, ale mocniejsze auto
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    np jak się jeździ zimą na letnich

                    Komentarz

                    • hadek
                      Drive
                      • 2008
                      • 47

                      #11
                      auto nie posiada esp wersja ambiente. Zdziwio mnie tylko że przód samochodu który jest przecież cięższy niż tył a klocki mniej zużyte niż z tyłu. Ale argument co do różnej grubości klocka do mnie przemawia.

                      Komentarz

                      • Jareczek71
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 88

                        #12
                        Cześć
                        u mnie jest tak samo - przód ma dużo mniejsze zużycie niż tył. Klocki jeszcze fabryczne a przebieg 73 kkm. Też uważam, że to kwestia różnej grubości na początku...
                        O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8033
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Jareczek71, hadek, moze to zludzenie, bo tylne klocki sa sciete z gruboci i moze tak wygladac ze sa ciensze.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            AdamB, też bym na to postawił.
                            W normalnych warunkach użytkowania przód powinien "zejść" szybciej lub ew. w podobnym czasie/przebiegu co tył. Jak sprawdzacie grubość klocka to patrzcie na jego środek ( trzeba patrzeć wzdłuż promienia tarczy hamulcowej ) a nie brzeg widoczny od góry/dołu ( wzdłuż obwodu tarczy ).
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • andrzej1962
                              L&K
                              • 2010
                              • 1306
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Wg mojej skromnej oceny chyba tak będzie skoro przednie są grubsze niż tylne. Ja mam przejechane 41kkm i teraz jak zmieniałem opony na letnie zauważyłem, że tak prawie mam jednakową grubość klocków z tyłu i z przodu.

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #16
                                Ja jeszcze się nie spotkałem żeby tylne klocki szybciej się starły od przednich , no chyba że auto ma ESP
                                Daniel

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  W Vectrach C to dość częste zjawisko - w nich zazwyczaj właśnie tył zużywa się szybciej. Zanim kupiłem swoją VC, to oglądałem kilka innych egzemplarzy i w książkach serwisowych uwagę zwracały szybsze wymiany klocków i tarcz z tyłu. Po zakupie swojej, założyłem nowe tarcze i klocki ATE na przód (gr. 20.1 mm) oraz nowe klocki ATE (gr. 16.4 mm) na przetoczone tarcze z tyłu. Vecterka przejechała zaledwie 33 tys. km i do wymiany poszły klocki z tyłu (wymieniłem tym razem z tarczami znowu na ATE), bo wygląd jednego z tych klocków mnie już niepokoił - chudzina się zrobiła straszna, mało okładziny ciernej, ze 3 mm. A klocki z przodu cały czas wyglądają prawie jak nowe, są wciąż gruuube Tak, dla mnie jest to również ewenement, którego zrozumieć nie potrafię, tym bardziej że zmierzony na przyrządach rozkład siły hamowania jest prawidłowy.

                                  Natomiast w Octavii przód wymieniałem szybciej niż tył (50 kkm vs 70 kkm), ale powodem były spalone tarcze z przodu...

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  Pracuję...