Zamieszczone przez SCUBB
tylne klocki bardziej zużyte niż przednie - dlaczego
Zwiń
X
-
tylne klocki bardziej zużyte niż przednie - dlaczego
Witam,
mam takie pytanko autko ma przejechane 63 tys km (1,9 tdi 2008 rok). Podczas wymiany opon zauważyłem że klocki hamulcowe z przodu samochodu są dużo grubsze niż tylne. Z czego może wynikać ta różnica. Myślałem że przednie klocki zużywają się szybciej ?
-
-
hadek, tak wyglądają nowe klocki zakładane na pierwszy montaż
Tył:
Przód:
nawet na tych zdjęciach widać, że klocki z tyłu są cieńsze niż te z przodu. Powód jest prosty - klocki przednie szybciej się ścierają. Nie masz się czym martwić"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
pandzik, to może inaczej :wink:
Klocki przód wymiary:
Wysokość [mm]: 54,7
Grubość [mm]: 19,6
Klocki tył wymiary:
Wysokość [mm]: 55,9
Grubość [mm]: 17,1
Klocki o nr seryjnych:
1K0 698 451 G - tył
1K0 698 151 A - przód
Zamienniki ATE"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
AdamB, też bym na to postawił.
W normalnych warunkach użytkowania przód powinien "zejść" szybciej lub ew. w podobnym czasie/przebiegu co tył. Jak sprawdzacie grubość klocka to patrzcie na jego środek ( trzeba patrzeć wzdłuż promienia tarczy hamulcowej ) a nie brzeg widoczny od góry/dołu ( wzdłuż obwodu tarczy ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
W Vectrach C to dość częste zjawisko - w nich zazwyczaj właśnie tył zużywa się szybciej. Zanim kupiłem swoją VC, to oglądałem kilka innych egzemplarzy i w książkach serwisowych uwagę zwracały szybsze wymiany klocków i tarcz z tyłu. Po zakupie swojej, założyłem nowe tarcze i klocki ATE na przód (gr. 20.1 mm) oraz nowe klocki ATE (gr. 16.4 mm) na przetoczone tarcze z tyłu. Vecterka przejechała zaledwie 33 tys. km i do wymiany poszły klocki z tyłu (wymieniłem tym razem z tarczami znowu na ATE), bo wygląd jednego z tych klocków mnie już niepokoił - chudzina się zrobiła straszna, mało okładziny ciernej, ze 3 mm. A klocki z przodu cały czas wyglądają prawie jak nowe, są wciąż gruuubeTak, dla mnie jest to również ewenement, którego zrozumieć nie potrafię, tym bardziej że zmierzony na przyrządach rozkład siły hamowania jest prawidłowy.
Natomiast w Octavii przód wymieniałem szybciej niż tył (50 kkm vs 70 kkm), ale powodem były spalone tarcze z przodu...
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz