dla znawców superbów

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzaq
    Rider
    • 2011
    • 257
    • Octavia I (1U2)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

    #26
    Ten Superb Był kupiony w Polsce tak bynajmniej wynika z listy UOKIKu a tu cytat Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 206 samochodów Skoda Superb II i Octavia II
    GEODETA - w razie potrzeby pisać

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Tylko ten 3.6 w stosunku do 2.0TDI 200KM albo 2.0TSI jezdzi slabo, bardzo slabo :roll:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Ferd
        Rider
        • 2011
        • 320

        #28
        sew1981

        No tak, przy kupnie samochodu sprawdzać należy wszystko, absolutnie wszystko. I Kartę Pojazdu (od 1999 lub 2000 roku wydawana) i VIN, i miejsce gdzie samochód był kupiony w miarę możliwości, i ASO lub warsztat, w którym był ostatnio serwisowany. I TO WSZYSTKO MUSI SIĘ ZGADZAĆ :diabelski_usmiech . Nikomu nie należy wierzyć na słowo, wszystko ma być od razu, a nie, że później zostanie dosłane itp itd.

        Rynek samochodów używanych w Polsce osiągnął dno, doprowadzili do tego handlarze. Ich winą jest, że koniecznie należy ich traktować jak potencjalnych bandytów, oszustów i złodziei. To ich wina, że taki jest stan rzeczy niestety.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Karta od 01.07.1999
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #30
            Zamieszczone przez Maicroft
            Tylko ten 3.6 w stosunku do 2.0TDI 200KM albo 2.0TSI jezdzi slabo, bardzo slabo :roll:
            jeździłeś, czy tylko powtarzasz legendy?
            moim zdaniem już z założenia jeździ, bo ma 4x4 i dsg, a nie tylko to lub to.

            [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 10:42 ]
            Osobiście również bym się skłaniał ku nowemu, ale z gorszym silnikiem i wyposażeniem, niż wyższej wersji używanej. Nowy to kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bezproblemowej jazdy, a jak coś się zepsuje, to gwarancja i po sprawie
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Tym 3.6 tak i wrazenie mega nie zrobil, bo jak ma zrobic ja te auta hamowane maja w granicach 220KM i mniej Nm niz turbodoladowane odpowiedniki.

              Tym 2.0TSI nie w budzie Superba wiec troche inne wyniki.

              Zawsze mozna szukac aut z gwarancja ktora ktos przedluzyl i ma w sumie 5 lat
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • exportsubripp
                Rider
                • 2010
                • 304

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Karta od 01.07.1999
                .
                do czego pijesz?
                Napisane za pomocą batonika KitKat

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Zamieszczone przez Ferd
                  Zwróć szczególną uwagę na KARTĘ POJAZDU, zwłaszcza czy nie jest duplikatem. Do wozów sprowadzanych z zagranicy handlarze wyrabiają karty pojazdu, taka karta jest czyściutka, nic Ci nie powie i ma małe znaczenie.

                  Musisz BYĆ BARDZO, BARDZO CZUJNY, jak zobaczysz, że karta pojazdu w wozie KUPIONYM W POLSCE TO DUPLIKAT, lub została wyrobiona niedawno. Handlarzyny, aby ukryć ilu wóz miał właścicieli, ukryć jego flotowe, firmowe przygody, niszczą pierwszą kartę pojazdu, taka z wpisami i wyrabiają drugą (duplikat drugiej) w której tylko oni lub ich komis figuruje. Bardzo uważnie sprawdzaj więc kartę pojazdu. Powodzenia w szukaniu auta.
                  Do tego
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • exportsubripp
                    Rider
                    • 2010
                    • 304

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Zamieszczone przez Ferd
                    Zwróć szczególną uwagę na KARTĘ POJAZDU, zwłaszcza czy nie jest duplikatem. Do wozów sprowadzanych z zagranicy handlarze wyrabiają karty pojazdu, taka karta jest czyściutka, nic Ci nie powie i ma małe znaczenie.

                    Musisz BYĆ BARDZO, BARDZO CZUJNY, jak zobaczysz, że karta pojazdu w wozie KUPIONYM W POLSCE TO DUPLIKAT, lub została wyrobiona niedawno. Handlarzyny, aby ukryć ilu wóz miał właścicieli, ukryć jego flotowe, firmowe przygody, niszczą pierwszą kartę pojazdu, taka z wpisami i wyrabiają drugą (duplikat drugiej) w której tylko oni lub ich komis figuruje. Bardzo uważnie sprawdzaj więc kartę pojazdu. Powodzenia w szukaniu auta.
                    Do tego
                    .
                    jak karta moze byc z 1999 r jak auto jest z 2008 r ?
                    Napisane za pomocą batonika KitKat

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      exportsubripp, Chodziło o uzywki i termin od kiedy wydawane sa karty pojazdu przy autach starszych niz omawiany Superb ale dotyczy przykladowo wielu Octavii
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #36
                        exportsubripp, i co byłeś w jakimś aso z tym vinem już?

                        Komentarz

                        • exportsubripp
                          Rider
                          • 2010
                          • 304

                          #37
                          Panowie dostalem info z ASO o historii auta , samochod kupiony w Polsce , mial robione 3 przeglądy gwarancyjne , ostatnia wizyta w ASO była 17 maja tego roku a auto odebrał z serwisu 2 dni temu , przyjete z powodu "utrata mocy silnika , kontrolka silnika" wymieniany byl jakis nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba podnosnik cisnieniowy turbiny czy cos w tym stylu. Auto przyjete z przebiegiem 78000 km , aha , w 2009 i w 2010 roku auto bylo dwa razy robione w ASO z OC sprawcy , za 1 razem wymieniane prawe drzwi przednie i tylne plus jakies listwy boczne chyba , za drugim razem bylo robione jakies lakierowanie. Co dziwne to w 2009 roku byl oddawany na gwarancji z powodu zaswiecajacej sie kontrolki silnika , utraty mocy , to samo bylo później w 2011 roku, utrata mocy , i teraz w maju to samo. Powiedzcie , czy ten silnik moze miec jakąś ukrytą wade albo przy takim przebiegu juz dzieją sie z nim takie rzeczy? Az strach , bo koles obnizyl cene z 80 na 65 tys bo moze wie ze tam jest cos poważnego z tym silnikiem? Bo te naprawy lakiernicze to pikus dla mnie jezeli byly robione w ASO i zgodnie z technologią ASO to nic wielkiego, bardziej mnie ten silnik zmartwił. Oprócz tego pare usterek bylo zglaszanych na gwarancji tj nie dzialająca elektryka szyby kierowcy , nie dzialający kierunkowskaz, popsuta nawigacja itp. Zrobione wszystko bylo na gwarancji , same pierdoly ale troche irytujące ze w takim aucie tyle drobnych usterek na gwarancji...
                          Napisane za pomocą batonika KitKat

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #38
                            exportsubripp, czyli chociaż historia auta pewna, to dobrze .
                            No trochę lipa, że te pierdoły się wysypywały mu tak często - może to przyczyna sprzedaży auta, koleś ma dość wizyt w ASO. Na common raile 2.0 tdi nikt raczej nie narzekał do tej pory, ale może felerny egzemplarz mu się trafił poprostu i tak bywa w masowej produkcji aut czasem. Ale może być też i inaczej:
                            Nie wiesz kim jest ten sprzedawca przypadkiem, wiek itp? może on nienależycie jeździł tym autem i zamulił to turbo poprostu (nie nagrzewał, nie chłodził, nie przebutował czasem), albo ma problem z dpfem np.
                            Jak chcesz się bawić to ostatecznym wyjściem jest podjechać do dobrego fachowca z vagiem (najlepiej dobrego forumowego tunera), podpiąć pod komputer, zrobić logi, sprawdzić turbo, doładowanie, dpf i wtedy wszystko wyjdzie, skąd ta utrata mocy. Bo Ci w ASO widać że średnio do tematu podchodzili, jak to w ASO bywa. Wtedy wszystko wyjdzie, może się okazać że to jakiś piard wynikający z zapchanego dpfa, albo nie właściwie traktowanego turbo, warto tym autem się zainteresować na moje oko i dobrze je zdiagnozować u tunera, będziesz spokojnie spał i miał jasność sytuacji. Jak okaże się pierdoła, to od razu się umówisz na wywalnie dpfa i programik na 200 ps :twisted: a jak okaże się coś poważnego to odpuścisz. Taki fachowiec powie Ci obiektywnie, a nie będzie się przyglądał i drapał się po głowie jak koledzy z ASO. ASO jest dobre do blacharki, jak sam zauważyłeś, ale nie do mechaniki, 3x to samo mu robili - paranoja jakaś, może poprostu lubią na nim zarabiać...a przyczyna tkwiła zupełnie gdzie indziej

                            Komentarz

                            • dato
                              L&K
                              • 2012
                              • 1431

                              #39
                              To, że jest historia takich pierduł robionych na gwarancji świadczy dobrze - oznacza, że facet nie dłubek i z każdą pierdołą jeździł męczyć ASO, a nie Pana Henia po sąsiedzku. ASO ma obowiązek rozliczać się choćby z godzin pracy na gwarancji stąd masz te wszystkie wpisy (nawet bzdury).

                              Naprawy lakiernicze udokumentowane i zrobione w ASO to też plus. Sprawdź lakier, czy nie było innych, nieudokumentowanych .

                              Z tego co piszesz wygląda, że przebieg się zgadza z historią - tak ? Kolejny plus.

                              Silnik może być powodem do zmartwienia - może być pierdoła, a może być poważna usterka. Nie wiesz, czy facet obniżył cenę bo wie co mu dolega i motor jest do wywalenia, czy dlatego, że ma już dość walki i po prostu zaczęło mu się spieszyć ze sprzedażą, czy jeszcze z innych powodów. Tu czerwone światełko. Nie znam się więc nie doradzę - może sprawdzenie w warsztacie powiązanym z jakimś tjunerem z hamownią ?

                              Kupowanie używki nie je bajka niestety... :?

                              Komentarz

                              • exportsubripp
                                Rider
                                • 2010
                                • 304

                                #40
                                Zamieszczone przez sew1981
                                exportsubripp, czyli chociaż historia auta pewna, to dobrze .
                                No trochę lipa, że te pierdoły się wysypywały mu tak często - może to przyczyna sprzedaży auta, koleś ma dość wizyt w ASO. Na common raile 2.0 tdi nikt raczej nie narzekał do tej pory, ale może felerny egzemplarz mu się trafił poprostu i tak bywa w masowej produkcji aut czasem. Ale może być też i inaczej:
                                Nie wiesz kim jest ten sprzedawca przypadkiem, wiek itp? może on nienależycie jeździł tym autem i zamulił to turbo poprostu (nie nagrzewał, nie chłodził, nie przebutował czasem), albo ma problem z dpfem np.
                                Jak chcesz się bawić to ostatecznym wyjściem jest podjechać do dobrego fachowca z vagiem (najlepiej dobrego forumowego tunera), podpiąć pod komputer, zrobić logi, sprawdzić turbo, doładowanie, dpf i wtedy wszystko wyjdzie, skąd ta utrata mocy. Bo Ci w ASO widać że średnio do tematu podchodzili, jak to w ASO bywa. Wtedy wszystko wyjdzie, może się okazać że to jakiś piard wynikający z zapchanego dpfa, albo nie właściwie traktowanego turbo, warto tym autem się zainteresować na moje oko i dobrze je zdiagnozować u tunera, będziesz spokojnie spał i miał jasność sytuacji. Jak okaże się pierdoła, to od razu się umówisz na wywalnie dpfa i programik na 200 ps :twisted: a jak okaże się coś poważnego to odpuścisz. Taki fachowiec powie Ci obiektywnie, a nie będzie się przyglądał i drapał się po głowie jak koledzy z ASO
                                .
                                Facet jest ze Zduńskiej woli , do ASO w którym kupował jest od niego 40 km drogi. A czy ktos moze polecic w okolicy Zdunskiej Woli taki własnie warsztat jak mówisz w którym mozna dogłębnie sprawdzic ten silnik Vagiem? Bo kurde auto fajne , juz mialem je brac , a tu taki psikus z tym silnikiem nie daje mi spać w nocy
                                Napisane za pomocą batonika KitKat

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Cholera to ten nasz to igla przy tym, nic nie malowane, nic nie drutowane, a w ASO to raz byl na kontrolke bo czujnik od DPFa padl i raz na halogeny parujace razem z wymiana chromow. 80tys to on optymista byl, to ja moge smialo pisac 75 za nowego, albo 75 za uzywke - wybor nalezy do Ciebie :twisted:

                                  Jak to historia z ASO to juz chociaz "cos" wiadomo, teraz pomierzyc lakiet z podluznicami i mozna myslec.

                                  Ten problem z turbo to moze byc przez "kapelusznikowy styl jazdy". Zapieczona geometria i takie tam, nie ma co dramatyzowac z gory. Gosc nie ma wykupionej wydluzonej gwarancji ??
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Ferd
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 320

                                    #42
                                    Hmmm...

                                    -samochód po wypadku, przeszłość powypadkowa i to poważna jak tyle elementów było do wymiany, niezły strzał zaliczył,
                                    -właściciel chce go szybko sprzedać, dużo opuszcza, jest coś na rzeczy, :?:
                                    -dziwne i bardzo niepokojące problemy z silnikiem, utratą mocy itp, już takie problemy przy tak małym przebiegu :!: :!: :!:

                                    Konkluzja - ja bym tego samochodu nie kupił.

                                    ps.
                                    reszta to nic nie znaczące drobiazgi.

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #43

                                      Komentarz

                                      • dato
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1431

                                        #44
                                        Zamieszczone przez exportsubripp
                                        ...za 1 razem wymieniane prawe drzwi przednie i tylne plus jakies listwy boczne chyba , za drugim razem bylo robione jakies lakierowanie...
                                        To nie świadczy o dzwonie, a tym bardziej poważnym... Litości...

                                        Komentarz

                                        • Ferd
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 320

                                          #45
                                          Zamieszczone przez dato
                                          Zamieszczone przez exportsubripp
                                          ...za 1 razem wymieniane prawe drzwi przednie i tylne plus jakies listwy boczne chyba , za drugim razem bylo robione jakies lakierowanie...
                                          To nie świadczy o dzwonie, a tym bardziej poważnym... Litości...
                                          To nie świadczy o dzwonie, bo wtedy mówilibyśmy o wraku, ale świadczy o przeszłości wypadkowej. Po co kolega ma kupować za duże pieniądze samochód z przeszłością powypadkową, kiedy może na spokojnie kupić samochód bez takiej przeszłości , nie.

                                          A jak samochód ma przeszłość powypadkową i bardzo dziwne problemy z silnikiem, to ja się pytam, po co, w imię czego kolega ma ryzykować.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51082
                                            No tak, pytanie jaki kod silnika tam siedzi. Bo nasz tez jest z tego roku ma silnik CBBB i nie bylo zadnej akcji serwisowej.

                                            Druga sprawa padaly cewki w piezopompowtryskach a to nie silnik CR
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              #47
                                              dato, myślę, że jakby motor był do wywalenia i właściciel miał tego świadomość nie naprawiałby znowu tego w ASO, po raz kolejny. Może poprostu wkurza go ta notoryczna usterka, zna tylko ASO, a ASO nie umie sobie z tym należycie poradzić. Polecam dobrego tunera, który zajrzy pod maskę, przyjrzy się silnikowi, looknie czy turbo ma luzy itp, hamownia nie potrzebna tylko podłączenie pod vaga i logi w czasie jazdy. Wyjdzie wszystko, ja obstawiam że ASO sobie w kulki leciało z gościem poprostu jak to często bywa i wymieniali wszystko inne, a nie to co tak naprawdę powoduje zamulenie

                                              [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 13:24 ]
                                              Maicroft, piezy padały w pdkach a nie w crach, występuje w SII w ogóle pdek 2.0? tylko cry chyba.

                                              [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 13:34 ]
                                              widzę że silnik 2.0 tdi 170 w SII ma dwa oznaczenie seryjne cbbb lub cfbg. Czym te silniki się różnią? Ktoś wie?

                                              Komentarz

                                              • rowerek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 449

                                                #48
                                                Zamieszczone przez sew1981
                                                Maicroft, piezy padały w pdkach a nie w crach, występuje w SII w ogóle pdek 2.0? tylko cry chyba.
                                                Przez pewien czas (koło roku) był 2.0PD 140KM

                                                Komentarz

                                                • macluke
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Ferd
                                                  To nie świadczy o dzwonie, bo wtedy mówilibyśmy o wraku, ale świadczy o przeszłości wypadkowej. [...]
                                                  A jak samochód ma przeszłość powypadkową i bardzo dziwne problemy z silnikiem, to ja się pytam, po co, w imię czego kolega ma ryzykować.
                                                  :roll: panowie - bez jaj - o jakim wraku! Ktoś mi wgiął kiedyś drzwi na parkingu - była to stłuczka a nie żaden wypadek i w żaden sposób nie powiem o moim (poprzednim już) samochodzie, ze ma "przeszłość powypadkową".
                                                  Samych drzwi nie wymienia się po wypadku, tylko są poważniejsze naprawy blacharsko-lakiernicze.
                                                  Być może właściciel ma zdjęcia tych drzwi sprzed uszkodzenia - wtedy wszystko się wyjaśni.
                                                  A zacząłbym od pytania do sprzedajaćego, czy auto było kiedykolwiek lakierowane
                                                  Bo on nie wie zapewne, że Ty już masz taką wiedzę na temat przeszłości tego samochodu?

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    Tez znam takiego co komis sprzedal auto jako auto po parkingowym kuku. Realnie podloga podgieta, dach pociagniety przez slupek no i dwoje drzwi. Reszta nie ruszona.

                                                    Dlatego ja do czegos takiego zazyczylbym sobie dokumentacji zdjeciowej uszkodzenia - przynajmniej tego ostatniego :idea:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...