Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • neoXs
    Rider
    • 2010
    • 555

    #51
    Rozmawiałem dzisiaj jednym z mechaników ASO Skody. Powiedział mi, że od 2005 roku nie naprawiał skrzyni biegów z urwanymi nitami. Wcześniej owszem były takie przypadki i nawet zorganizowano jakąś akcję serwisową.

    Natomiast na pytanie czy w Tour I w 2010 roku montowano skrzynię DUU z nitami dowiedziałem się, że tak, montowano dalej z nitami. Zatem należy mieć nadzieję, że tylko autor tematu miał nieszczęście trafić na felerny egzemplarz.

    Komentarz

    • iFi
      Elegance
      • 2012
      • 906

      #52
      Z tego co wiem, miałem A3 1.6 z tą skrzynią, nity zostały zamienione na śruby. Istnieje także zestaw naprawczy VW/AUDI do skrzyń z tamtych lat (moja była 99) który ma w sobie właśnie śruby...

      Dziwi mnie, że młody Tour ma taki sam problem. Mi nity strzeliły przy 243 tyś km. Skrzynia była przestrzelona na wylot. Cały olej wlał się w sprzęgło... Mechanizm różnicowy był do wymiany. Oddałem skrzynię do regeneracji ale jeśli mam być szczery to wątpię, że dostałem swoją naprawioną skrzynię. Po zamontowaniu w samochodzie przestał nagle działać czujnik wstecznego, po jakiś 3 miesiącach skrzynia zaczęła też trochę hałasować (pewnie jakieś łożysko). Spisanie numerów ze skrzyni pewnie niewiele by mi dało bo obudowa była wymieniona...

      Komentarz

      • yarecki
        Ambiente
        • 2009
        • 130

        #53
        http://www.kppservis.ru/uslugi/remza/prd19.php pod tym linkiem fotki jak to wyglada z bliska .

        Komentarz

        • CYRULICZEK
          Classic
          • 2012
          • 30

          #54
          Witam serdecznie autko juz mam naprawione zapłaciłem 1 tys zł naprawa skrzyni + robocizna
          powodem awari było wysypanie sie kosza satelitów uszkodzenie mechanizmu róznicowego obudowa podziurawiona jak kosz wiklinowy nity całe ale skrzynia zostąła ześrubowana gwarancja na naprawę 6 miesięcy
          Naprawe robiłem w Podrzewiu koło Pniew 40km od Poznania , wada fabryczna gdyz jak to określił mechanik do takiej awari trzeba codzienie jezdzic na pełnym zrywie zeby tak sie stało

          sprzegło na szczeście jest okej wiec koszta mniejsze

          dziekuje wszystkim za pomoc teraz tylko jeździć

          Pierwsza diagnoza bez wyciagnia skrzyni odrazu po awari była drastyczna jak sie okazło nie było az tak żle , biegi teraz wchodzą jak masełko bez trudu jak wczesniej opisywałem wiec szerokiej drogi
          piotr

          Komentarz

          • neoXs
            Rider
            • 2010
            • 555

            #55
            Hmm 1 tys to nie jest tak źle przynajmniej możesz sobie już całkiem darować przeglądy w ASO bo będą się teraz zasłaniali naprawą skrzyni blablabla.

            Powodzenia zatem życzę i przyjemnej jazdy

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10918
              • Fiat

              #56
              CYRULICZEK, czyli to nie nity, to dobrze szerokości i radości z jazdy

              Komentarz

              • mlac
                Ambiente
                • 2008
                • 200
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Odświeżę temat.
                Ja też mam DUU (O1 z 2008) ale chyba coś jednak poprawili bo nawet w eTce są dwa rodzaje tej skrzyni DUU i tej pierwszej nie można już kupić (nie ma ceny) i jest tekst "patrz reparatur....". Załączam zrzut.
                Załączone pliki
                Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                Komentarz

                • dominik9420
                  L&K
                  • 2012
                  • 1136

                  #58
                  Fuck, zerknąłem w książkę i skrzynia to... "DUU" auto dopiero 20kkm więc, nie ma się o co martwić :roll:
                  Jakby mi się wysypała skrzynia, to bym wsadził od diesla, albo 1.8T
                  3Tyś/rpm i lecisz 150km/h a nie 3tyś/rpm a na liczniku ok 100km/h
                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                  Pozdrawiam i Szerokości!
                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                  Komentarz

                  • kblondi
                    Classic
                    • 2011
                    • 8

                    #59
                    A mnie skrzynia padła przy 43 tyś km Octavia II FL 2010r 1.6 BSE - skrzynia LVN - właśnie rozbierają.... #$^%^$#

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14891
                      • Octavia IV (NX3)

                      #60
                      Ludzie, to jak to w końcu jest? Jest DUU, czy są różne DUU i czym się różnią. Jak sprawdzić, jaką mam ja?
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • GrzesiekD
                        Classic
                        • 2013
                        • 6

                        #61
                        A mnie skrzynia padła przy 43 tyś km Octavia II FL 2010r 1.6 BSE - skrzynia LVN - właśnie rozbierają.... #$^%^$#
                        Kolego kblondi czy mógłbyś napisać co padło, gdzie robisz tę skrzynię i na ile Ci wycenili naprawę?

                        Też mam problem ze skrzynią, podejrzewam łożyska lub dyfer i szukam sprawdzonego zakładu.

                        Komentarz

                        • logan_x
                          Rider
                          • 2011
                          • 401
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez ruwado
                          Ludzie, to jak to w końcu jest? Jest DUU, czy są różne DUU i czym się różnią. Jak sprawdzić, jaką mam ja?
                          Skrzynie DUU produkowane do 2001 roku miały w dyferencjale nity o średnicy 9 mm, po 2001 mają nity 11 mm.

                          Komentarz

                          • dominik9420
                            L&K
                            • 2012
                            • 1136

                            #63
                            Z tymi skrzyniami to chyba czysta... loteria :|
                            Kolega ma kolegę, który ma O1 od nowości
                            Rocznik chyba 2001-2003 (na pewno już FL)
                            Silnik 1.6 i ma przelatane na tej skrzyni (bagatela) ponad 300 tyś.
                            Może przy wymianie sprzęgła coś robili, albo się przyznać nie chce :wink:
                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                            Pozdrawiam i Szerokości!
                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                            Komentarz

                            • kblondi
                              Classic
                              • 2011
                              • 8

                              #64
                              Zamieszczone przez GrzesiekD
                              A mnie skrzynia padła przy 43 tyś km Octavia II FL 2010r 1.6 BSE - skrzynia LVN - właśnie rozbierają.... #$^%^$#
                              Kolego kblondi czy mógłbyś napisać co padło, gdzie robisz tę skrzynię i na ile Ci wycenili naprawę?

                              Też mam problem ze skrzynią, podejrzewam łożyska lub dyfer i szukam sprawdzonego zakładu.
                              Skrzynia zrobiona (LVN na nitach):
                              Padło Łożysko zespolone wałka głównego (jedno z dwóch). Najpierw pojawiły się metaliczne stuki przy obciążeniu na 4 i 5 biegu 60-80km/h (coś jak stukające zawory), później doszły te stuki/zgrzyty na luzie przy 30-50km/h. Stuki byłu słyszalne bez względu na to czy sprzęgło wciśnięte czy nie, czy silnik pracuje czy nie (jazda na luzie). Stuki na zimnym silniku nie występowały - Pojawiały się po kilku kilometrach (rozgrzaniu oleju w skrzyni/ łożysk). Słyszalny proces pogarszania się pracy skrzyni - ok 1000 tys.km - ale było coraz gorzej, udało się dojechać do serwisu bez rozpadu skrzyni, ale ostatnie 200km z duszą na ramieniu. Naprawa w ASO ZIMNY Łódź ( + dobra wola producenta). Nominalnie części ~1000zł brutto (łożysko, olej, śruby, uszczelniacze, pasta uszcz.) + robocizna ~1250zł brutto - 50% na części i robocizne (dobra wola)= ok. 1100brutto. 2lata gwarancji. Naprawa skrzyni w nieautoryzowanym punkcie ok. 700-800zł (wyjęcie +rozebranie+złożenie+zamontowanie)+ części.

                              Komentarz

                              Pracuję...