LPG w Nowym Tourze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    No to zgodnie z tym, co pisali koledzy chociażby w temacie o jakości montażu, najlepiej będzie, jakbyś podjechał do serwisu LR (a nie do ASO), aby porzadnie wyregulowali instalkę.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • seba.79
      Drive
      • 2012
      • 75

      #52
      Wracając jeszcze do montażu butli i pozycji wielozaworu - ja mam też w pozycji do jazdy na wstecznym - i wizualnie myślę, że może LR tak zaleca dla tego modelu ?? - np. chociażby łatwiej wizualnej zobaczyć manometr przy wielozaworze z tej pozycji - pewnie z jakiegoś powodu on tam jest.
      to może ktoś z kolegów dysponuje instrukcją od LR co do montażu gazu przez dilerów - tam powinno być jak umiejscowić butlę prawidłowo - a pewnie ta instrukcja jest dołączana do każdego zestawu...i wtedy można domagać się od ASO przełożenia w razie czego...

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Zamieszczone przez seba.79
        chociażby łatwiej wizualnej zobaczyć manometr przy wielozaworze z tej pozycji - pewnie z jakiegoś powodu on tam jest.
        Tylko to, ale kto sprawdza manometr w toroidzie? Podnoszenie podłogi bagaźnika, odkręcanie pokrywy - nie ma sensu. Zresztą WZ do tył też widać, tylko trzeba głębiej do bagażnika zajrzeć

        IMO w instrukcji jeśli coś będzie, to podobnie, jak w wytycznych od elpigazu - że ma być na wstecznym.

        Jeśli nie ma problemów, to nie ma co ruszać - prawdopodobnie nie pokryje się otwór wentylacyjny i będzie kolejna dziura we wnęce koła - trochę szkoda w nowym aucie.

        ---
        jeszcze jeden link do lpg-forum, właśnie odnośnie Skody:
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • seba.79
          Drive
          • 2012
          • 75

          #54
          No będzie przy przekręceniu bo otwór wentylacyjny nie jest wywiercony symetrycznie w środku tylko nieco oddalony od środka w stronę przeciwną do wielozaworu. To akurat jest wg wskazań producenta zbiornika..więc chyba nie ma cop ruszać...jak mówisz...

          Komentarz

          • Jarpen83
            Classic
            • 2012
            • 3

            #55
            Zamieszczone przez mau74
            ale nikt nie odpowiedział na temat delikatnego szarpnięcia podczas przełączania z benzyny na gaz
            U mnie też czuć szarpnięcie przy przełączaniu na gaz i ma to miejsce tylko przy pierwszym przełączeniu na jeszcze niedogrzanym silniku i w momencie kiedy przyśpieszam pod górkę. Auto jest nowe i nie byłem jeszcze na pierwszej kontroli instalki gazowej. Jeszcze 500km mi zostało Jak będę w serwisie to zwrócę im na to uwagę, bo nie sądzę żeby to było normalne. W moim poprzednim aucie przejście z benzyny na gaz odbywało się bez najmniejszych zakłóceń.

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • Jaroslav92525
              Rider
              • 2009
              • 358
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Zamieszczone przez mau74
              ale nikt nie odpowiedział na temat delikatnego szarpnięcia podczas przełączania z benzyny na gaz
              Myślę że to jest tak: jeśli silnik był zimny to oznacza że nie pracował kilka/kilkanaście godzin i LPG które było w reduktorze i dalej w instalacji (w stronę wtryskiwaczy)"uszło" do atmosfery. I teraz jeśli po uruchomieniu silnika i podgrzaniu do odpowiedniej temp. oraz uzyskaniu właściwych obrotów sterownik LPG wyśle sygnał do zaworów instalacji LPG to musi minąć jakiś czas aby gaz dotarł do reduktora, rozprężył się, przeszedł przez filtr fazy lotnej i dotarł do wtryskiwaczy a później do cylindrów... Ponieważ ta zwłoka trochę trwa to najpierw wtryskiwacze wtryskują do cylindrów ...powietrze a dopiero później LPG. A ponieważ na powietrzu auto daleko nie pojedzie do stąd to szarpnięcie... :cry: Ale pewnie jest wyjście - należy właściwie ustawić w instalacji czas przechodzenia z benzyny na LPG i będzie git... :lol:
              No ale to tylko teoria..
              P.S.
              Ja sobie radzę w następujący sposób:
              ustawiłem sobie obroty na 2000/min żeby całkowicie panować nad przełączaniem benzyna/LPG. Po uzyskaniu odpowiedniej temp. silnika (obserwuję temp.) wciskam sprzęgło i dodaję "gazu" do ponad 2000 obr/min... ale muszę pobawić się z tymi czasami przełączania benzyna/LPG.
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz

              • termit886
                Rider
                • 2012
                • 261
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                U mnie przejscie z PB na LPG na niedogrzanym silniku odbywa się bez żadnego szarpnięcia. Słychać tylko tyknięcie w bagażniku i to wszystko. Myslę że tu bardziej chodzi o ustawienia w sterowniku.

                Komentarz

                • Andrzej.P
                  RS
                  • 2011
                  • 1516
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #58
                  U mnie również - przełączenie przy temp 30*C - nieodczuwalne (LPG pod kontrolą STAGa ).
                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                  Komentarz

                  • Jaroslav92525
                    Rider
                    • 2009
                    • 358
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    A ja sobie dzisiaj zmieniłem nieco ustawienia kompa gazowego: czas nakładania paliw z 0.00s na 0.06 s i przełączanie LPG przy rosnących obrotach.. no i tez mam teraz ZERO szarpnięcia... ale to może być przypadek wiec następna wiarygodna próba dzisiaj wieczorem albo jutro.
                    P.S.
                    Moja instalacja to LandiRenzo Omegas.
                    P.S. 2
                    Minęło 5 dni, auto używałem dosyć intensywnie i szarpnięcia już nie powróciły czyli chyba trafiłem z tym czasem nakładania paliw za pierwszym razem
                    Pozdrawiam,
                    Jaroslav92525

                    -----------------------
                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                    Komentarz

                    • Gaber
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 201

                      #60
                      Pytałem o tą sprawę w ASO. Wgrali najnowsze oprogramowanie. Jeśli chodzi o ustawienie w sterowniku przełączania na LPG przy obrotach malejących to mają wytyczne od LR i nie mogą nic takiego ustawić. Efekt szarpnięcia przy pierwszym przełączaniu dalej występuje.

                      Komentarz

                      • obrus
                        Elegance
                        • 2011
                        • 783
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Gaber
                        Pytałem o tą sprawę w ASO ...... Jeśli chodzi o ustawienie w sterowniku przełączania na LPG przy obrotach malejących to mają wytyczne od LR i nie mogą nic takiego ustawić...
                        Ciekawe, co LR przeszkadza, żeby takk ustawić. Ja tak mam ustawione ponad pół roku.

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 358
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Gaber
                          Pytałem o tą sprawę w ASO. Wgrali najnowsze oprogramowanie. Jeśli chodzi o ustawienie w sterowniku przełączania na LPG przy obrotach malejących to mają wytyczne od LR i nie mogą nic takiego ustawić. Efekt szarpnięcia przy pierwszym przełączaniu dalej występuje.
                          Nie chcę być złym prorokiem ale wydaje mi się że ASO w którym serwisujesz auto sobie nie (chce) poradzi z Twoim problemem bo to jest kwestia ich specyficznego podejścia... Auto jeździ ? Jeździ więc klient nie ma podstaw żeby ich naciskać... Ja kiedyś też miałem styczność z ASO (zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE przy jeździe na LPG) więc ponieważ auto było na gwarancji to pojechałem do panów... a ci po 4 dniach(takie mieli terminy) mi zaproponowali żebym dalej jeździł z tą zapaloną kontrolką bo ona za jakiś czas sama zgaśnie... A jak się znowu zapali to "będziemy myśleć"... Po takim postawieniu sprawy naplułem na resztę gwarancji (ok. 1 rok) nabyłem na Allegro interface za 30 zł, z sieci ściągnąłem soft i.... autko jeździ bez podobnych problemów na LPG już 2 lata... Nadmienię tylko że dzięki swoim działaniom miałem okazję sprawdzić jak mi zestrojono przy montażu instalację LPG - np. ciśnienie na reduktorze było o 30% za niskie w stosunku do zalecanego przez LandiRenzo (panowie w Łodzi zapewne w ogóle się w żadną regulację nie bawili - sam później musiałem ustawić właściwe ciśnienie) i na takim dokonano autokalibracji... Efektem były nadzwyczaj długie czasy wtrysków... I też niby nie miałem podstaw do żalu bo auto jeździło... tyle tylko że jak zobaczyłem podejście "fachowców" z ASO do serwisowania to nawet na I przegląd nie pojechałem do nich i samemu sobie wszystko sprawdziłem/wymieniłem. Kosztowało mnie to mniej niż 200 zł zamiast 700 które proponowało ASO (chociaz wszytkie filtry kupiłem u nich żeby były oryginalne) - ale ASO i ceny ich przeglądów to materiał na oddzielną opowieść... Kończąc proponuję poszukać innego ASO lub - co lepsze - samemu zająć się swoim sprzętem...
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • seba.79
                            Drive
                            • 2012
                            • 75

                            #63
                            Podaj które to ASO było a będziemy omijać szerokim łukiem...

                            Komentarz

                            • Jaroslav92525
                              Rider
                              • 2009
                              • 358
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez seba.79
                              Podaj które to ASO było a będziemy omijać szerokim łukiem...
                              To przy trasie wylotowej w kierunku Rzgowa... Dodam jeszcze że byłem w tym ASO na 1 przeglądzie LPG (po 1000 km) i dostałem pięknie wypełnioną książeczkę gwarancyjną. Oczywiście pozycja:"sprawdzenie i regulacja ciśnienia reduktora" w kolumnie "obowiązkowe czynności serwisowe" również wypełniona z adnotacją "tak"... :shock: Swoją drogą to taki diagnosta który wypełnia rubryki w książce nic tak naprawdę nie robiąc ani niczego nie sprawdzając chyba niewiele ryzykuje ?
                              Pozdrawiam,
                              Jaroslav92525

                              -----------------------
                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                              Komentarz

                              • Jarpen83
                                Classic
                                • 2012
                                • 3

                                #65
                                Zamieszczone przez Gaber
                                Pytałem o tą sprawę w ASO. Wgrali najnowsze oprogramowanie. Jeśli chodzi o ustawienie w sterowniku przełączania na LPG przy obrotach malejących to mają wytyczne od LR i nie mogą nic takiego ustawić. Efekt szarpnięcia przy pierwszym przełączaniu dalej występuje.

                                Dziś byłem ze swoim Szkodnikiem na przeglądzie LPG po 1000 km. Jak wspomniałem o szarpnięciu Pan uśmiechnął się i powiedział, że problem jest im znany i coś zaradzimy Komputer został przeprogramowany i gaz załącza się podczas opadania obrotów. Także kolego Gaber twój serwis ściemnia i to mocno, trzeba by gdzieś obsmarować te pseudo fachury, co by wszyscy omijali szerokim łukiem... Mam nadzieję, że u mnie szarpanie wyeliminowane Pozdrówki

                                Komentarz

                                • seba.79
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 75

                                  #66
                                  Ja też jestem po przeglądzie LPG 1000 km, w protokole mam wypełnione wszystkie pozycje poza: "10. Spuścić kondensat z reduktora i 11. Wykonać analizę spalin" - jakoś zapomniałem zapytać dlaczego, potem w domu dopiero doczytałem, że sa to obowiązkowe pozycje- więc chyba powinny być odfajkowane??

                                  Komentarz

                                  • Andrzej.P
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1516
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    Zależy od jakości gazu i FFC, ale po 1kkm to mazutu w reduktorze nie będzie.
                                    Fakt, że pkt. 11 powinni zrobić.
                                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                    Komentarz

                                    • dziadekk
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 355
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      Może ktoś z Kolegów zapodać, jak spuścić ten kondensat z reduktora :wink:

                                      Komentarz

                                      • Andrzej.P
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1516
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        Generalnie to w sekwencji syfów się nie spuszcza - aby wyczyścić reduktor to by trzeba go rozkręcić.
                                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                        Komentarz

                                        • seba.79
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 75

                                          #70
                                          No i mamy odpowiedź...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...