Octavia Scout

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojti
    Ambiente
    • 2005
    • 102

    Octavia Scout

    na wydech i tak sie na razie nie decyduje, ale tak hipotetycznie to po malych przerobkach nie podejdzie do octy ?
  • goldens
    Ambiente
    • 2005
    • 103

    #2
    Octavia Scout

    tak sobie myślę, przeglądałem forum i nie znalazłem nic na temat nowej octavi scout, na pewno jako starzy wyjadacze już oglądaliście ją przynjamniej na stronie skoda-auto, ale tak na wasz gust, jest to jakiś przełom, bo np ja mam 4x4 i ciekawy jest co ta nowa skoda oferuje nam, poza liftingiem. z tego co można wyczytać na stronie skody to silniki takie jak już OII a bajery to i teraz możesz sobie zaserwować jeśli masz tylko kasę....



    także zapraszam do dyskusji....

    goldens co zmienia prace
    Goldens vel Kris o poranku

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ładna jest , to jest taka moda ściągnięta z Audi i Volvo , cross country i allroad . Ale tylko 2.0 TDI i virus
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        bajer

        Komentarz

        • Mr T.
          Ambiente
          • 2006
          • 236

          #5
          a widzisz panie, ja znalazłem :wink: . Było już troszku dyskutowane:
          życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #6
            Re: Octavia Scout

            Zamieszczone przez goldens
            .....bo np ja mam 4x4...
            To może byś coś napisał jak ten napęd się sprawda. Jak jest np w grząskim piasku lub śniegu gdzie każde auto napędzane na jedną oś się zakopie. Jak to działa przy dużych prędkościach?

            [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 08:28 ]
            Zamieszczone przez goldens
            tak sobie myślę, przeglądałem forum i nie znalazłem nic na temat nowej octavi scout, na pewno jako starzy wyjadacze już oglądaliście ją przynjamniej na stronie skoda-auto, ale tak na wasz gust, jest to jakiś przełom, bo np ja mam 4x4 i ciekawy jest co ta nowa skoda oferuje nam, poza liftingiem. ....
            Ja niestety nie oglądałem jej na żywo bo chyba jeszcze nigdzie poza jakimiś targami nie było takiej możliwości. To nie jest tylko lifting. W zamiarach producenta ma to być taki SUV. Ma zawiechę 2 cm wyżej niż 4x4 czyli 4 cm od FWD. Sam jestem ciekaw jak w jakimś terenie sobie to autko by poradziło, ale obawiam się byłaby porażka ....
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              Zamieszczone przez Ziomal
              Ładna jest , to jest taka moda ściągnięta z Audi i Volvo
              tylko że Audi i volvo sa o klase wyżej od OII jednak Audi A6 Allroad 3.0 mi się bardziej podoba ale wszystko jest kwestią gustu
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Zamieszczone przez daneczek76
                ....jednak Audi A6 Allroad mi się bardziej podoba ale wszystko jest kwestią gustu
                i KASY Mi tez się A6 Allroad bardziej podoba i nie tylko z zewnątrz, ale to nie auto dla inżyniera o dochodach średnich :szeroki_usmiech
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Własnie dodałem 3.0 TDI za 236.619 lub Audi Q7 239.985 , OII pewnie bedzie kosztować ze 100 mniej to niech zrobia superba allroad :wink:
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Mr T.
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 236

                    #10
                    musieliby najpierw zrobić superba kombi, bo jakby wyglądał terenowy sedan?
                    życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez daneczek76
                      ....to niech zrobia superba allroad :wink:
                      No nie żartuj! Przy takim rozstawie osi kąt rampowy to by była absolutnia porażka. Zawisł by na pierszym garbie....
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • goldens
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 103

                        #12
                        To może byś coś napisał jak ten napęd się sprawda. Jak jest np w grząskim piasku lub śniegu gdzie każde auto napędzane na jedną oś się zakopie. Jak to działa przy dużych prędkościach?


                        Powiem tak latem przy normalnej jezdzie ja nic nie czuje, poza tym że przy dużych prędkościach przy wchodzeniu w zakręk jest stabilniejszy od jednoośiówki, jeśli chodzi o teren zdarzało mi się już przytrzeć brzuchem o korzeń czy inne dziadostwo,jeśli chodzi o jazdy po naprawdę wymagającym terenie to odpada!!!, ale natomiast zimą no to palce lizać, to autko zimą niczego się nie boi, wierzcie lub nie ale 50cm śnieg to dla niej pestka , jeszcze jak masz zimówki to idzie jak czołg tylko pługu z przodu brakuje, a jak już masz problem i faktycznie sie zakopiesz, wystarczy wyłączyć ESP, dodać gazu i czekać po kilku sekundach auto wyjeżdza,a poza tym jak to super wygląda jak spod każdego koła i tyman śniegu.

                        Na drodze zimą też jest frajda, napęd na 4 koła pozwala ci jechac 2 razy szybciej niż z napędem na jedną oś, oczywiści nie można zapominac o prawach fizyki (nieubłaganych czasami) te wszystkie podzespoły jak ESP współpracujący z ABS i sysytem kontroli trakcji ,pratycznie same wyprowadzają auto z poślizgu, także tylko jeżdzić jeździć jeżdzić...
                        Goldens vel Kris o poranku

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez goldens
                          wierzcie lub nie ale 50cm śnieg to dla niej pestka ,
                          Jesli OI ma takie wlasciwosci jezdne jak OII to jestem w stanie uwuerzyc, bo wiem po czym rok temu jezdzilo pewne OII, ja bym tam na piechote nie wszedl, a to auto przejezdzalo :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            juz namówiliscie mnie na naped 4x4 bo ja sie przy moim domu drogi nie doczekam chyba a to by było dobre rozwiązanie :szeroki_usmiech nie musiał bym Urzędu Miasta o odsniezanie prosić.
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez goldens
                              Powiem tak latem przy normalnej jezdzie ja nic nie czuje, poza tym że przy dużych prędkościach przy wchodzeniu w zakręk jest stabilniejszy od jednoośiówki, jeśli chodzi o teren zdarzało mi się już przytrzeć brzuchem o korzeń czy inne dziadostwo,jeśli chodzi o jazdy po naprawdę wymagającym terenie to odpada!!!,.
                              Z tą stabilniością to raczej kwestia zawaisu twardszego niż napędu. To że przycierasz to wiem bo mam zawias na tej samiej wysokości i nikt o zdrowych zmysłach nie ocekuje że Octavią można bawić się w off-road. Prześwit, kąty natarcia i rampowe są skrajnie nie takie...

                              [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 21:50 ]
                              Zamieszczone przez goldens
                              ...ale natomiast zimą no to palce lizać, to autko zimą niczego się nie boi, wierzcie lub nie ale 50cm śnieg to dla niej pestka , jeszcze jak masz zimówki to idzie jak czołg tylko pługu z przodu brakuje, a jak już masz problem i faktycznie sie zakopiesz, wystarczy wyłączyć ESP, dodać gazu i czekać po kilku sekundach auto wyjeżdza,a poza tym jak to super wygląda jak spod każdego koła i tyman śniegu....
                              Pod warunkiem że nie zawiesisz auta na podwoziu. Jak kółka w powietrzu to kicha!
                              No własnie powiedz jak ten tył jest dołączny? Czujesz zwłokę w dołączeniu? Gdzieś czytałem test i dopiero gdy przód obrócił się o jakiś kąt tył łapał. W mocno grząskim terenie gdy koła jedniej osi przekręcą się w miejcu o 180 st to już mogiła i trzeba spacerkiem po ciągnik.... :wink: . Tak działa niestety japońskie elektroniczne sprzęgło w Hunday Tuscon. Dopiero właczenie guzika 4WD Lock na szafie umożliwia wyjazd z takiej opresji, a w Octavi brak takiego magicznego pstryczka. :szeroki_usmiech

                              [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 21:59 ]
                              Zamieszczone przez goldens
                              Na drodze zimą też jest frajda, napęd na 4 koła pozwala ci jechac 2 razy szybciej niż z napędem na jedną oś, oczywiści nie można zapominac o prawach fizyki (nieubłaganych czasami) te wszystkie podzespoły jak ESP współpracujący z ABS i sysytem kontroli trakcji ,pratycznie same wyprowadzają auto z poślizgu, także tylko jeżdzić jeździć jeżdzić...
                              Tu się chyba zapędziłeś. Hamowanie dzięki 4x4 nie polepsza się wcale a sterowanie nie aż w takim stopniu żeby od razu 2x szybciej. Szczeże mówiąc goniąc Pandą 4x4 po gołoledzi i śniegu czułem taki dyskomfort że nie wiedziałem czy jest ślisko. Jadąc autem FWD mam taki zwyczaj sprawdznia stanu nawierzchni przez dodawanie co jakiś czas pełnej rury. Jak jest ślisko czuje że kółka się slizgają i wiem że muszę trochę odpuścić. Jadąc 4x4 ze słabym silnikiem takie coś nie miało sensu: dawanie pełnej ruru nawet na szklance powodowało że auto sprawnie przyspieszało. Gorzej jak sie trzeba było zatrzymać a tu lodowisko :shock:

                              [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 22:00 ]
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Zamieszczone przez goldens
                              wierzcie lub nie ale 50cm śnieg to dla niej pestka ,
                              Jesli OI ma takie wlasciwosci jezdne jak OII to jestem w stanie uwuerzyc, bo wiem po czym rok temu jezdzilo pewne OII, ja bym tam na piechote nie wszedl, a to auto przejezdzalo :twisted:
                              Gorzej jak jest 0stC i ten śnieg trochę sobie poleżał....
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • goldens
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 103

                                #16
                                Masmo,
                                zauważyłem że bardzo wnikliwie przestudiowałeś moją opinię, wyskakujesz z jakimiś kątami i innymi duperelami, o których ja nie mam pojęcia i nawet nie jestem wstanie sprawdzić poprawności twoich wywodów, ja po prostu opisałem moje odczucia z jady tym autkiem po śniegu, NIE LODZIE, na lód są łyżwy nie auta. Poza tym nie możesz traktować zawsze wszystkiego dosłownie. Powtarzam, opisane przeze mnie rzeczy są tylko i wyłącznie osobistymi odczuciami.Jeżdzę autkiem 4x4 i jestem zadowolony, nie jestem kierowcą rajdowym ani nie dostarczam sobie zimą zbędnej adrenalny na ulicach. Bywałem w różnych sytuacjach zimą na drodze i napęd na dwie osie pomógł mi wyjść z opresji.

                                Także reasumując, uważam, że kwestią bezsporną jest że napęd na dwie osie jest bardziej przyjazny kierowcy zimą na drochach niż na jedną oś, bezwględu na to czy kierowca jest niedzielny, zawodowy czy rajdowy.

                                Z wyrazami szacunku

                                KG
                                Goldens vel Kris o poranku

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez goldens
                                  ....., ja po prostu opisałem moje odczucia z jady tym autkiem po śniegu,....
                                  I fajnie że to zrobiłeś, bo ja niestety nie miałem okazji jeździć Octą 4x4. Ciekaw jestem jak Octavia wypada w porówniu z autami 4WD którymi jeździłem.

                                  [ Dodano: Sro 18 Paź, 06 08:17 ]
                                  Zamieszczone przez goldens
                                  ..... wyskakujesz z jakimiś kątami i innymi duperelami, o których ja nie mam pojęcia i nawet nie jestem wstanie sprawdzić poprawności twoich wywodów,....
                                  Ale nie po to żeby zaprzeczać Twoim tezom. Po prostu sobie dyskutejemy żeby nudno nie było :wink:
                                  BTW kąt rampowy to parametr podawany dla wozów terenowych określający największy kąt załamania który można wpisać między koła a podwozie czyli kąt ostrego załamaina jakie auto jest w stanie przejechać. Dla terenówek jest min 20 st (Audi allroad 18 st) Kąt natarcia to kąt pomiedzy przenimi kołami a naijniższym punktem zderzaka. Kąt zejścia analogicznie tylko z tyłu. Kąty te są o tyle ważne że określają możliwości przejcia autem przez poprzeczne załamania terenu. Chyba każdy patrząc na Octavię zdaje sobie sprawę że te parametry skutecznie uniemożliwiają wjechanie tym autem nawet w łatwy teren gdyby nawet układ przeniesienia napedu był lepszy niż w Patrolu. :wink:

                                  A wracając do tematu Scout nie będzie też imponował kątami mimo zawiechy +4 cm. Więc raczej trudo go będzie zaliczyć nawet do SUV-ów ale zawsze sobie lepiej poradzi niż osobowy. Będzie więc przedstawicielem niezbyt licznej grupy aut osobowych uterenowionych (Volvo XC70, A6 allraod, Subaru Legacy outback) i jeśli będzię od konkurencji wyraźnie tańszy (na co się zanosi) to może byc bardzo ciekawym autem np na wypady na narty albo wyciąganie łódki a może i dla drogowca :szeroki_usmiech
                                  [ Dodano: Sro 18 Paź, 06 08:19 ]
                                  Zamieszczone przez goldens
                                  ....uważam, że kwestią bezsporną jest że napęd na dwie osie jest bardziej przyjazny kierowcy zimą na drochach niż na jedną oś, bezwględu na to czy kierowca jest niedzielny, zawodowy czy rajdowy....
                                  To jest akurat oczywiste dla każdego kto choć raz jechał autem 4WD po śliskim.
                                  Pozdrawiam
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • goldens
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 103

                                    #18
                                    Dzieki, Masmo za wyjasnienia z tym kątem, a jak kiedyś spotakmy sie na jakimś spocie zimą to chętnie dam ci poprowadzić OCtavie 4x4 , nie widze żadnego problemu]

                                    Pozdrawiam
                                    Goldens vel Kris o poranku

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Zamieszczone przez goldens
                                      Dzieki, Masmo za wyjasnienia z tym kątem, a jak kiedyś spotakmy sie na jakimś spocie zimą to chętnie dam ci poprowadzić OCtavie 4x4 , nie widze żadnego problemu
                                      Pozdrawiam
                                      Bardzo chętnie skorzystam. Może jakiś spot Północnej Polski w zimie zmontujemy??? A może jakieś zimowe GP OCP na jakimś torze ośniezonym??? Byłoby cool...
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        no fajna jest, tylko jak juz gdzie indziej mowilem, bez automatu do dla mnie bedzie kupa :evil:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          no fajna jest, tylko jak juz gdzie indziej mowilem, bez automatu do dla mnie bedzie kupa :evil:
                                          Myślisz o DSG? A właśnie czy to DSG umożliwia pełzanie tak jak w automatach klasycznych? W przypadku jazdy terenowej jest to akurat bardzo przydatne. Czy sprzęgła sie nie spalą przy dużym obciązeniu np w grząskim piasku.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            no fajna jest, tylko jak juz gdzie indziej mowilem, bez automatu do dla mnie bedzie kupa
                                            Jestem tego samego zdania.
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Masmo
                                              A właśnie czy to DSG umożliwia pełzanie tak jak w automatach klasycznych?
                                              tak

                                              Zamieszczone przez Masmo
                                              Czy sprzęgła sie nie spalą przy dużym obciązeniu np w grząskim piasku.
                                              nie sadze, zebym to kiedykolwiek sprawdzil
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Masmo
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1145

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez Masmo
                                                Czy sprzęgła sie nie spalą przy dużym obciązeniu np w grząskim piasku.
                                                nie sadze, zebym to kiedykolwiek sprawdzil
                                                W 4WD znacznie łatwiej tego dokonać. Opór jest 2x większy. Prawie mi się udało w Pandzie 4x4.....
                                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Czy sprzęgła sie nie spalą przy dużym obciązeniu np w grząskim piasku.
                                                  nie sadze, zebym to kiedykolwiek sprawdzil
                                                  W 4WD znacznie łatwiej tego dokonać. Opór jest 2x większy. Prawie mi się udało w Pandzie 4x4.....
                                                  tak, ale mi chodzilo o to, ze raczej sie nie poruszam w grzaskim piasku
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...