Octavia Scout

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    I jeszcze jedno o Scout - serynje są opony na obręczach 17" o profilu 50!!! - nawet na polne drogi, bez ambicji terenowych to pomyłka. Tak mi się podobał te samochód, mam przyajmiej nadzieję, że da się założyć MNIEJSZE felgi i grubsze gumy (poza skodą mamy alfę 4x4 (żona) i felgi 17 to jej słabość, a mniejszych się nie da (nie wejdą hamulce))

    Komentarz


    • #27
      gdybym stal przed wyborem RS a Scout to chyba bym wzial Scouta (juz wiem jak bym ja dlubal :P )

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #28
        Zamieszczone przez alfik
        I jeszcze jedno o Scout - serynje są opony na obręczach 17" o profilu 50!!! - nawet na polne drogi, bez ambicji terenowych to pomyłka. Tak mi się podobał te samochód, mam przyajmiej nadzieję, że da się założyć MNIEJSZE felgi i grubsze gumy (poza skodą mamy alfę 4x4 (żona) i felgi 17 to jej słabość, a mniejszych się nie da (nie wejdą hamulce))
        No właśnie. Moim zdniem to nawet na polskie dukty które nazywamy drogami 50 to już za mało. Ale prawda jest też taka, że tak naprawdę w teren (nawet lajtowy) to ten cały Scout sie nie nadaje.... Uswiadomiłem to sobie dobitnie po ostanich przejżdzkach Vitarką.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz


        • #29
          Panowie..... tacy duzi a wciaz nie wiecie ze sa auta terenowe i "terenowe" ? jest sztywna rama i jest płyta podłogowa. O czym my tu wogole mowimy ? :P

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez lec
            Panowie..... tacy duzi a wciaz nie wiecie ze sa auta terenowe i "terenowe" ? jest sztywna rama i jest płyta podłogowa. O czym my tu wogole mowimy ? :P
            Jest też OFF-ROAD i off-roadzik. Jest oczywiste, że SUV-em a tym bardziej cross-over'em takim jak Scaut nie pojedziesz w prawdziwy trudny OFF-ROAD, ale takie auto ma przynajmniej w mojej koncepcji służyć aby bezstresowo podjechać pod wyciąg, na działkę nie odsieżoną, do lasu na grzyby, na budowę drogi wszędzie tam gdzie próbujemy pojechać osobówką i często wracamy z urwaną płytą, połamaną miską olejową albo potrzebujemy ciągnika żeby nas wyciągnął. Natomiast prawdzywą terenówką możemy wjechać w takie miejsca że się nie śniło ... :diabelski_usmiech .
            Ale po moich doświadczeniach dochodzę do wniosku że gdybym nie miał organiczeń finasowych chciałbym mieć dwa auta:
            1. osobowe z napędem 4x4 z prześwitem 16-18 cm (Audi allroad, XC70, Octavia Scout, Alfa Q4)
            2. Prawdziwą terenówę z większymi kołami i oponami terenowymi i prześwitem >25 cm.
            Kiedyś myślełem o SUV-e ale tak naprawę SUV-y są kiepskie na czarnym i tak naprawdę nie nadają się w prawdziwy teren.
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • herman00
              Classic
              • 2006
              • 28

              #31
              Cześć Masmo,
              Ja właśnie pozbyłem sie mojej Octavki (po 10 latach - sentyment duży) na korzyść nowego SUV-ika. Bez obrzydenia wziąłem Chevroleta Captivę w wersji 2,0 TDi 150kM.
              Skończy sie właśnie myślenie, czy już coś urwałem pod spodem, czy jeszcze wisi i da się przyśrubować.
              Pozdrawiam
              Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez herman00
                Cześć Masmo,
                Ja właśnie pozbyłem sie mojej Octavki (po 10 latach - sentyment duży) na korzyść nowego SUV-ika. Bez obrzydenia wziąłem Chevroleta Captivę w wersji 2,0 TDi 150kM.
                Skończy sie właśnie myślenie, czy już coś urwałem pod spodem, czy jeszcze wisi i da się przyśrubować.
                Pozdrawiam
                o wlasnie, a jak sie tym jezdzi, bo tez mi sie nawet podobal, ale slyszalem ze w przypadku opla (antara) wycofali ten silnik z powodu: "osiagi ponizej oczekiwan", czy cos w tym stylu, wrzucalem chyba nawet kiedys newsa na ten temat?
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • herman00
                  Classic
                  • 2006
                  • 28

                  #33
                  No cóż, głośno było o Oplu Antara. Teoretycznie bliźniak z Captivą, tylko 6cm krótszy. Pojawił się problem w wersji z dieslem i manualem, bo podobno w momencie dołączenia napędu 4x4 dochodziły jakieś dziwne odgłosy. Miałem mieszane uczucia, bo właśnie wziąłem tę wersję. Opla podobno zablokowali, natomiast Captivy wzięli na testy w terenie i były katowane na poligonie, w Polsce także na poligonie, gdzieś pod Opolem. Ponieważ robił to koleś, więc mam wieści z pierwszej ręki, że wszystko jest OK i auto śmiga bardzo dobrze, bez problemów. Ja jeździłem wersją 3,2 benzyna automat i dieslem, oczywiście tylko po normalnej szosie. Jeździ się świetnie, dobrze zgrane zawieszenie, na drodze jak w limuzynie, a na dołkach też komfortowo. Powiem, że od razu nastawiłem sie na diesla i może to sugestia, ale ciągnie nie gorzej od benzyny 3,2. Co będzie zobaczymy w praniu.
                  Jak kupowałem pierwszą Octavię w grudniu 1997, to niektórzy pukali się w czoło, że to niesprawdzona konstrukcja i wogóle nie wiadomo co to jest. A naprawdę po tych 10 latach muszę stwierdzić, że Octavia (przynajmniej "I") to udane autko.
                  Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #34
                    Zamieszczone przez herman00
                    Cześć Masmo,
                    Ja właśnie pozbyłem sie mojej Octavki (po 10 latach - sentyment duży) na korzyść nowego SUV-ika. Bez obrzydenia wziąłem Chevroleta Captivę w wersji 2,0 TDi 150kM. ....
                    A jak wrażenia na asfalcie? Bo ja jeżdziłem Hundayem Tuscanem i raczej się zraziłem do SUV-ów. Bo to takie coś co ani na czarne ani w teren.
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez herman00
                      od razu nastawiłem sie na diesla
                      są tam jakies mozliwosci dlubniecia tego?

                      Zamieszczone przez Masmo
                      jeżdziłem Hundayem Tuscanem i raczej się zraziłem do SUV-ów
                      ja tylko wsiadlem i sie zrazilem (do tego jednego przynajmniej)
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • herman00
                        Classic
                        • 2006
                        • 28

                        #36
                        Tucson jest dużo mniejszy, Captiva jest wymiarowo zbliżona do Santa Fe.
                        Jak wspomniałem jeździłem tylko po asfalcie i jest super. Nawet spece od testów twierdzili, że zawieszenie to najmocniejsza strona Captivy. Jest zestrojone raczej na szosę i bardzo mi się dobrze jeździło. Nie ma bujania, ale i ESP robi swoje. Wogóle jest full wypas, bo dla terenu jest system zabezpieczajace przed nadmiernym przechyłem, tylny zawias jest pompowany i jak zapakujesz 7 osób i z tyłu masz za duży ciężar, to ci poziomuje budę.
                        Co do "dłubnięcia" dieselka to nie wiem. To jest common rail, z filtrem cząstek, więc obawiam się może to być niemożliwe.
                        Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #37
                          Zamieszczone przez herman00
                          ....Jak wspomniałem jeździłem tylko po asfalcie i jest super. ....
                          A sprawdzłeś ile to pali przy ostrym pałowaniu na trasie? Tuscan dochodził do 10 l/100, Octavia przy podobnej (a raczej szybszej) jeździe nie przekracza 7l/100. Jednak wysokie nadwozie, duże koła itp powodują sporo większy apetyt...
                          Jednak wolałbym chyba Scouta. Myślę że jego osiagi i zużycie paliwa nie odbiegałoby znacząco od OII a w prawdziwym terenie ani jeden ani drugi nie dałby rady, a do wyciągu oba by dojechały bezstresowo.
                          BWT nie wiesz jaki wymiar mają koła w Captivi? W grząskim piachu i błocie zasadnicze znaczenie ma obniżenie ciśnienia w oponach na co mogą pozwolić duże koła o wysokim profilu. Stosowanie profilu "50" w takich wozach to nieporozumienie. Opony terenowe mają profil "75" lub "80" i wymiar 30" :szeroki_usmiech. Tuscan ma 27" i profil "65".
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          Pracuję...