Alternator?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Alternator?

    Zamieszczone przez Gmero
    QBA, trzeba jakoś do tych 500 dobić... :lol: żartuję... :P
    Do 30-tki tez chcesz tak szybko dobic? :P

  • #2
    Alternator?

    Witam forumowiczów.
    Dzisiaj miełem ciekawą przygodę. Jadę sobie do pracy a tu nagle zapala mi się kontrolka ładowania i w tym samym czasie przestaje działąć wspomaganie. Zaglądam pod maskę a tam, poza pracującym silnikiem, zero ruchu tzn najbardziej widoczna rolka się nie obraca, pasek w stoi miejscu. Później pasek zaczął się bardzo wolno obracać ale niewiele to zmieniło ( kontrolka nalad świeci i po wspomaganiu tylko wspomnienie). PO kilu telefonach dowiedziałem się że możliwe przyczyny to :
    - rozwalone łożysko/a w alternatorze (70%)
    - zatarta pompa wody(10%)
    - pęknięta obudowa alternatora(10%)
    - rolki napinacza paska (10%)
    W uzupełnieniu dodam, że pasek był całkiem sztywny i faktycznie miałem odgłosy podobne do kulek w łożysku. Rzecz ma miejsce w OI, 1.9TDI. Tak czy inaczej mam zamiar wymontować alternator i sprawdzić ale...
    Może ktoś miał podobną przygodę i może podzielić się wrażeniami?
    pozdr

    Komentarz

    • aldam
      L&K
      • 2006
      • 1036

      #3
      Polecam ten temat.


      Pompę wody odrzucam bo jej nie ma przy tym pasku.
      Audi A4 1.8TFSI

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Po co od razu demontowac alternator. Zdejmnij pasek i sprawdź czu sie obraca swobodnie. Mozesz też szarpnąć za koło pasowe alternatora i zobaczyc czy nie ma promieniowych luzów. To samo zró z rolką napinająco. Jeżeli ktoreś z lożysk sie zatarło i silnk nie miał siły go obrócić to ty też nie bedziesz mógl. Wszystko powinno sie lekko kręcić
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • haska
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 154

          #5
          Zamieszczone przez chester
          Dzisiaj miełem ciekawą przygodę. Jadę sobie do pracy a tu nagle zapala mi się kontrolka ładowania i w tym samym czasie przestaje działąć wspomaganie. Zaglądam pod maskę a tam, poza pracującym silnikiem, zero ruchu tzn najbardziej widoczna rolka się nie obraca, pasek w stoi miejscu. Później pasek zaczął się bardzo wolno obracać ale niewiele to zmieniło ( kontrolka nalad świeci i po wspomaganiu tylko wspomnienie
          hej ja mialam to samo tydzień temu.....i podejrzenie tez padlo na pasek.....ale to jest popsute łozysko jednokierunkowe....z tego co udalo mi sie dowiedziec bywa, ze sie zaciera...koszt takiego lozyska 200zl....ale pol dnia dostawania sie do niego....na szczescie po wymianie jest juz ok....

          Komentarz

          • aldam
            L&K
            • 2006
            • 1036

            #6
            Zamieszczone przez haska
            ale to jest popsute łozysko jednokierunkowe
            Może głupie pytanie ale co to za część?
            Audi A4 1.8TFSI

            Komentarz

            • haska
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 154

              #7
              Zamieszczone przez aldam
              Zamieszczone przez haska
              ale to jest popsute łozysko jednokierunkowe
              Może głupie pytanie ale co to za część?
              kurcze zle napisalam, to sprzeglo jednokierunkowe.....tak dokladnie to nie moge Ci powiediec co to jest bo sie na tym za bardzo nie znam...to jest przy alternatorze, kreci sie oczywisie tylko w jedna strone dlatego bywa ze sie zaciera....no i mialam takie same objawy jak kolega....wczesniej jezdzilam z tymi dziwnymi dzwiekami do ASO a oni nie wiedzieli co to...?
              z tego co sie nie myle to taka czesc przenosi moment w jednym kierunku.ale lepiej pytaj sie kolegow, ktorzy bardziej sie na tym znaja

              Komentarz

              • aldam
                L&K
                • 2006
                • 1036

                #8
                Zamieszczone przez haska
                wczesniej jezdzilam z tymi dziwnymi dzwiekami
                A co to za dźwięki, bo u mnie ostatnio słychać takie "dzyń dzyń" i taki stukot z okolicy paska od alternatora.
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz

                • haska
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 154

                  #9
                  Zamieszczone przez aldam
                  co to za dźwięki, bo u mnie ostatnio słychać takie "dzyń dzyń" i taki stukot z okolicy paska od alternatora
                  no wlasnie u mnie tez bylo to dzyń dzyń i po wymianie tego sprzegla juz wszystko jest ok.....ja wcesniej z tymi dzwiekami jezdzilam do ASO i oni nie wiedzieli co to za dzwieki az w koncu pierdzielnelo, wylaczylo sie wspomaganie i ladowanie od akumulatora i okazalo sie ze to wlasnie to sprzeglo.....

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez haska
                    z tego co sie nie myle to taka czesc przenosi moment w jednym kierunku.ale lepiej pytaj sie kolegow, ktorzy bardziej sie na tym znaja
                    To sprzęgło działa na tej zasadzie jak w rowerze(z przerzutkami). Jak kręcisz do przodu to napędzasz koło a jak do tyłu to nic
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz


                    • #11
                      Naprawione ;-)

                      Po diagnozie garażowej okazało się, że alternator jest OK ( klima, wspomaganie, napinacz też). Zatarło się łożysko w rolce prowadzącej ( taka plastikowa z łożyskiem w środku pomiędzy kimą a alternatorem) do tego stopnia, że oderwała się cześć plastikowa, a na śrubie mocującej pozostała tylko tuleja z łożyska. Koszt takiej rolki to 91 PLN ( SKF) plus pasek. Wymienić można samemu ( potrzebny tylko kanał, ampul nr 6 i dużo cierpliwości przy zakładaniu paska )

                      pozdr

                      Komentarz

                      • hsurim
                        Elegance
                        • 2006
                        • 788
                        • Kia
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Mam pytanie (prośbę): czy może ktoś zna rozmiary łożysk do alternatora ? :wink:
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          Zamieszczone przez chester
                          dużo cierpliwości przy zakładaniu paska
                          a to dlaczego??

                          Komentarz

                          • hubert78
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1576

                            #14
                            Zamieszczone przez mroko
                            Po co od razu demontowac alternator. Zdejmnij pasek i sprawdź czu sie obraca swobodnie. Mozesz też szarpnąć za koło pasowe alternatora i zobaczyc czy nie ma promieniowych luzów. To samo zró z rolką napinająco. Jeżeli ktoreś z lożysk sie zatarło i silnk nie miał siły go obrócić to ty też nie bedziesz mógl. Wszystko powinno sie lekko kręcić


                            [ Dodano: Pią 09 Lis, 07 19:25 ]
                            Zamieszczone przez marekzu
                            Zamieszczone przez chester
                            dużo cierpliwości przy zakładaniu paska
                            a to dlaczego??
                            Bo trz przynajmniej 6 browców w kanale obalić zanim się żona zorientuje :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • skodziak
                              Classic
                              • 2006
                              • 9

                              #15
                              Witam
                              U mnie, byla taka kolej rzeczy. Odpalam i słychać dzwięk jak by zacierało się jakieś łożysko, Maska do góry, pasek się obraca ale świeci się kontrolka ładowania. Gaszę silnik, odpalam go jeszcze raz, bez zmian. Nie ładuje akumulatora i ten dzwięk jakiegoś grzechotania przy alternatorze. No i zrobił się problem ciemno do domu daleko. Odpalam następny raz i stała się jasność, nie grzechocze, akumulator się ładuje, jedziemy. Następnego dnia wizyta u speca od alternatorów. Diagnoza że wysiadło sprzęgło jednokierunkowe w kołe pasowym alternatora. Koszt samego sprzęgła 170 zł, przy okazji wymienili szczotki i bieżnie szczotek. Razem z robocizną 450 zł. ale przejechane mam już 158 tys.

                              Pozdrawiam wszystkich
                              bachi

                              Komentarz

                              • danielpoz
                                Classic
                                • 2008
                                • 8

                                #16
                                witam.
                                odgrzewam kotleta :twisted:

                                Padlo wlasnie to sprzegielko i teraz pytanie jak odkrecic skoro walek alternatora sie kreci i nie ma jak tego zablokowac :evil:

                                rozumiem ze sprzeglo kupowac w ASO bo pewnie nie ma zamiennikow?


                                PS Zniklo moje konto fakt ze dawno sie nie logowalem ale zeby odrazu tak mnie ukarac :wink:

                                [ Dodano: Pon 10 Mar, 08 14:06 ]


                                sam sobie odpowiem na pytanie :wink:

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  w walku jest wieloklin i w lozysku/sprzegielku jest wieloklin - a kupic mozna nie tylko w ASO - koszt kolo 170 zlotych

                                  w jakims warsztacie co naprawia altki za 20-30 dychy odkreca i skreca

                                  Komentarz

                                  • danielpoz
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 8

                                    #18
                                    juz zamowilem
                                    sprzegielko INA 130zl, napinacz INA 230zl

                                    Komentarz

                                    • danieltor
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 37

                                      #19
                                      koło pasowe alternatora

                                      KOŁO PASOWE W DOBREJ CENIE


                                      Komentarz

                                      • marekzu
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1412
                                        • Superb II combi (3V5)

                                        #20
                                        ale to zapewne chinszczyzna - wiec ostroznie - nie widze numerow nabitych

                                        Komentarz

                                        Pracuję...