skoda octavia o1 silniki benzynowe wolnossace

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam_154
    Classic
    • 2013
    • 7

    skoda octavia o1 silniki benzynowe wolnossace

    takie męskie
  • robbox6
    Classic
    • 2012
    • 9

    #2
    skoda octavia o1 silniki benzynowe wolnossace

    witam was,
    prawdopodobnie zmienie diesela na benzyne
    interesuja mnie wasze opinie i doswiadczenia na temat trzech wersji wolnossacych
    sa to:
    1.8 20V (125 KM) AGN
    2.0 (115 KM) AEG, APK, AQY, AZH, AZJ
    2.0 (120 KM) ATF

    i jakie wystepuja w tych modelach roznice mechaniczne

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      robbox6, ten ostatni to pierwsze słysze o takim silniku w OI, ale wujek google powiedział, że występuje tylko w wersji 4x4.
      1.8 i 2.0 oba dobre, szczególnie pod gaz, wielkiej różnicy w dynamice pewnie nie ma. prostszy i starszy jest 2.0 (8v), 1,8 (20 v - zaworów). Oba silniki raczej bezproblemowe, poszukaj na forum, dużo i nich było pisane.
      Łatwiej pewnie znaleźć 2.0, chociaż to też nie łatwe zadanie, bo najwięcej jest 1.6 (ten odradzam ze względu na padające skrzynie i dynamikę średnią bardzo) i 1.8 t (nad tym ostatnim się nie zastanawiałeś?)

      Komentarz

      • kamel1980
        Rider
        • 2009
        • 304

        #4
        Zamieszczone przez robbox6
        1.8 20V (125 KM) AGN
        Przez 4,5 roku miałem Golfa IV z tym silnikiem.
        W zasadzie silnik nie do zdarcia.
        Poza wymianami eksploatacyjnymi nic a nic nie dokładałem.
        Jak go kupiłem miał przebieg 106.000km, a sprzedałem przy przebiegu 178.000km i gdyby nie to, że potrzebowałem czegoś większego to nadal byłby u mnie.

        Na Twoim miejscu zastanowiłbym się jeszcze nad 1,8T, o którym wspomniał sew1981.
        W porównaniu z 1,8 AGN to 1,8T będzie miało lepszą dynamikę i (co niektórym może wydać się dziwne) mniejsze spalanie. Miałem okazję trochę pojeździć Octą z 1,8T i spalanie przy codziennej jeździe po mieście wychodziło mi ok. 9,5-10l/100km, gdzie w MK4 przy AGN w automacie wynosiło ok. 11-12l/100km.

        Komentarz

        • Robert82
          Classic
          • 2012
          • 7

          #5
          Mam 2.0 AZJ czyli model z największą ilością ekodupereli wokół silnika (odkurzacz, 2 lambdy itp.)
          Przebieg 220tyś km, do tej pory lany był syntetyk 5w40 i silnik wciągał ok. 2litrów na 10.000 z tym, ze tylko jeżeli jeździło się z wykorzystywaniem elementów eco-drivingu, przy normalnej jeździe brał o połowę mniej. W tej chwili jest pół syntetyk 10w40 i pobór oleju zanikł.
          Nie mam problemów z tym silnikiem, w mieście można latem zejść do 9L w tej chwili spalanie oscyluje w okolicach 9.8- 10,6. Dodam, ze jeżdze 5km do pracy. Jest bardzo czuły na stanie w korkach-momentalnie spalanie wzrasta nawet do 12L i nie mówię tu o wskazaniach komputera tylko rzeczywistej wartości. Trasa to przy jednostajnej jeżdzie okolice 6.5litra. Co uważam za naprawdę godne wyniki (Kombi i 1300kg)
          Dynamika jest ok, bez szału ale to nie wina motoru, czy ciężkiej budy (Kombi) tylko zbyt długich przełożeń np 2bieg ciągnie do 105km/h
          Myslę, ze jeżeli chodzi o koszty utrzymania to są naprawdę ok.

          Przed zakupem zastanawiałem się tak samo jak Ty tylko 1.8T też wchodził w grę. Padło na 2.0 bo to najtańsza jednostka jeżeli chodzi o utrzymanie.
          Octa 2.0 8v kombi

          Komentarz

          • logan_x
            Rider
            • 2011
            • 401
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez sew1981
            bo najwięcej jest 1.6 (ten odradzam ze względu na padające skrzynie i dynamikę średnią bardzo) i 1.8 t (nad tym ostatnim się nie zastanawiałeś?)
            Co do skrzyni w używanych razem z silnikiem 1.6 to czytałem na forum, że w 2001 roku zmieniono konstrukcje i nie ma już problemów z pękającymi nitami w dyferencjale.

            Komentarz

            • bws34
              Rider
              • 2011
              • 543

              #7
              Ja się bujam 2.0AQY zagazwoanym 2,5 roku temu,w moim posaidaniu od 1,5 roku i nic odpukać nie musiałem robić z jakiś napraw nieprzewidzianych (poza mechanizmem wycieraczek z przodu,ale to większość O1 dotyczy) a tak to wszystko robione z rzeczy eksploatacyjnych.Ogólnie auto fajnie jeździ z tym silnikiem,pali to 8-10 LPG więc nic tylko jeździć Jak szukałem swojej to też brałem pod uwagę 1.8T i 1.8 ale mechanik odradził ze względu na droższe części (rozdządy itp).
              "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

              "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

              www.zoltar.bielsko.pl

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #8
                Wklejam moja opinie o 2.0 z innego postu:

                Mam 2.0 wiec moge sie w temacie wypowiedziec.

                Oba silniki 1.6 i 2.0 sa stare a tym samym trwale, tanie i latwe w serwisie. Projektowane jeszcze przez inzynierow a nie magistrow ekologii i innych milosnikow ptaszkow i zuczkow.

                Zdecydowanie lepiej jedzie 1.8T ale drozszy serwis, bardziej skompikowama konstrukcja. W przypadku remontu 8 zaworow a 20 robi roznice.

                Co do turbiny, jak sie pilnuje to krzywdy nie ma, ale np. cisniesz autobahna, zatrzymujesz sie na skrzyzowaniu, silnik ci gasnie (problem z kablami, lub kobieta za kierownica ) ..... czytalem ze zgaszenie silnika po autostradzie turbince nie przebacza,

                Spalanie : benz. 6,5, LPG 8,3 jazda odcinkami 20 km , miasto 10%. W trasie 2x600km z duzym obciazeniem ostatnio zjadlo 8,1 LPG

                Olej: u mnie ponizej 0,2/ 1000km Motul 5w40 fullsynth.

                Reasumujac: chcesz tani serwis bierz 1.6 lub 2.0 ze wskazaniem na 2.0 ze wzgl. na lepsza dynamike i barytonowy pomruk pow. 3000 obr 8)
                lub 1.8T jak nie chcesz oszczedzac i lubisz przyklejac plecy do oparcia
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  kamel1980,dokładnie - 1.8 t najsensowniejszy jest według mnie też

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #10
                    jesli pod lpg i do jazdy miejskiej, tzn. czeste gaszenie i odpalanie, to wedlug mnie lepszy 2,0l, brak turbo = brak problemow, niby tylko 115KM, ale nie ma tragedii, swoja droga ten silnik to takie moje ciche marzenie w o2, zamiast 1,6l, chociaz, na moje potrzeby wystarcza

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez zsolpyw
                      ...
                      Co do turbiny, jak sie pilnuje to krzywdy nie ma, ale np. cisniesz autobahna, zatrzymujesz sie na skrzyzowaniu, silnik ci gasnie (problem z kablami, lub kobieta za kierownica ) ..... czytalem ze zgaszenie silnika po autostradzie turbince nie przebacza...
                      Mam TDI, więc co ja tam wiem o turbobenzynach :wink: ,ale gdzie na autostradzie są skrzyżowania :?:
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        Tony065, chodziło koledze o nie chłodzenie po jeździe tak jak w tdi :wink:

                        Komentarz

                        • zsolpyw
                          Elegance
                          • 2012
                          • 897

                          #13
                          Zamieszczone przez Tony065
                          Zamieszczone przez zsolpyw
                          ...
                          Co do turbiny, jak sie pilnuje to krzywdy nie ma, ale np. cisniesz autobahna, zatrzymujesz sie na skrzyzowaniu, silnik ci gasnie (problem z kablami, lub kobieta za kierownica ) ..... czytalem ze zgaszenie silnika po autostradzie turbince nie przebacza...
                          Mam TDI, więc co ja tam wiem o turbobenzynach :wink: ,ale gdzie na autostradzie są skrzyżowania :?:
                          Sa bramki i stacje benzynowe
                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                          Jeżdżę w blasku
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                          Komentarz

                          • zbigzydecki
                            Drive
                            • 2010
                            • 43

                            #14
                            Octavia silnik 1.8 20V 125/92,olej od wymiany do wymiany zero ubytku przy 218 tys przejechanych.Do tej pory sil.bez problemu oprócz jakiś dupereli typu przetarty wężyk. I bez turbo daje radę.
                            zibi

                            Komentarz

                            Pracuję...