Napisałem sprostowanie i pokajałem się już publicznie :wink:; ale zwiększenie basu dla całego systemu + przesunięcie o dwie podziałki na tył pałera - dało taki właśnie efekt u mnie - czyli z przodu nic mi nie buczy - są tylko tony wysokie i średnie, a z tyłu wprost przeciwnie :wink: (więc tak jakby podkręciłem bass z tyłu :P :P :P )
Było wiele razy, ale wszystkie sposoby zawiodły
Zwiń
X
-
Było wiele razy, ale wszystkie sposoby zawiodły
Witam
Chyba jedynym sposobem u mnie na zaparowane szyby od wewnątrz będzie sprzedaż auta lub wymontowanie szyb. Druga opcja jednak mało mi się podoba ....
Mam już dość!!!
Jak pomyślę, że już niedługo przy mrozach będę szyby skrobał nie tylko z zewnątrz to mnie szlag trafia :twisted: :twisted: :twisted:
Przetałem lubiś swoją Octavię!!! Czas się rozstać!Jarek "Vinci"
-
-
pantol, mam to samo,juz wszystko wypróbowałem i nic jak parowały tak paruja TTTM jedyne co im pomaga to pare minut na klimie ale jak wyłacze klime to problem powraca :/-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Jeśli masz garaż, to zostawiaj na noc uchyloną szybę - nawet przy mrozach sporo wilgoci w ten sposób można się pozbyć. Zostaje jeszcze parę spraw, które były już poruszane na forum: filtr pyłkowy, obieg zamknięty (czy przypadkiem cały czas nie jest zamnknięty), przecieki do środka auta - ale pewnie już to sprawdzałeś.90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
Komentarz
-
-
pantol, pytanie początkowe masz klimę?
a ogólnie to ponieważ i tak jesteś załamany to spróbuj takie patenty:
1. po skończeniu jazdy przewietrz-wychłodź auto na chłodzie - tak z 2-3 minuty a potem zamykaj i do domu i tak pare dni i zaobserwuj co da
2. co jakiś czas kazde auto dobrze jest zostawić na noc w ogrzewanym pomieszczeniu z otwartymi szybami taka nocka pare razy w zimie robi cuda
Komentarz
-
-
paf - ma klimę, manualną
Filtr ppyłkowy ma 1 dzień
Wszystko o czym piszecie próbowałem wiele razy. Garażu nie mam.
Dziś wychodzę z pracy, na parkingu jakieś 50 aut, a tylko w jednym taaaak zaparowane szyby, że nic przez nie nie widać.
Zgadnijcie kogo było to auto i co we właścicielu tego auta pękło .....
Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
pantol, cudów nie ma, jeśli parują ci szyby w aucie na postoju, gdy nikt w nim nie siedzi, to na bank gdzieś znajdują się spore ilości wody. Weź zarezerwuj sobie wolne popołudnie i dokładnie wysusz jakąś farelką wnętrze ze szczególnym uwzględnieniem wykładziny podłogowej, oraz poodginaj ją gdzie sie da, by zobaczyć czy pod nią nie zbiera się woda (zwłaszcza przy nogach kierowcy i pasażera. Jeśli wszystko będzie suche to przejrzyj cały układ wentylacji - na początek sprawdź czy otwiera się obieg zamknięty, jeśli tak i nie ma tam wody to obejrzyj parownik klimy - czy nie jest zatkany odpływ i nie zbiera się się tam woda. Jeśli i tam jest oki to będziesz musiał w ten sam sposób skontrolować nagrzewnicę - dostęp do niej jest fatalny, jednak nawet niewielkie jej uszkodzenie (a to sie zdarza nawet w stosunkowo nowych autach) lub zaleganie wody w jej okolicach powoduje ogromne problemy z parowaniem szyb, szczególnie gdy zostawisz auto na kilka godzin po dłuższej jeździe (z rozgrzanym silnikiem a więc i nagrzewnicą). 8)
Pozostają jeszcze oczywiste sprawy jak zapchane odpływy na dole drzwi, klapy, z szyberdachu itp. oraz zasłonięty wylot powietrza z tyłu auta, ale myślę że to już sprawdziłeś
Tak więc stary nie poddawaj się i nie sprzedawaj Octy, napewno dasz rade usunąć ten problem, w najgorszym razie czeka cie wymiana nagrzewnicy.
Jeśli to nie problem to informuj jak znajdziesz przyczynę
Pozdrawiam!!OCTAVIA '01
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciekto na bank gdzieś znajdują się spore ilości wody.
Komentarz
-
-
lec
....albo zrobic jakas trase i porzadnie przegrzac wnetrze i delikatnie uchylic tylnie szybki, najlepoiej z nawiewem na nogi
Komentarz
-
Przerabiałem wilgoć w samochodzie. Walka z nią wyglądała tak :
1. Usunięcie nieszczelności
2. Suszenie wykładzin podłogowych i wszystkiego co jest pod nimi
Nie mam ogrzewanego garażu, więc musiałem wykładziny zdemontować i suszyć w domu, inaczej na podstawie własnych doświadczeń nie wróżę dobrych rezultatów.
Można jeszcze użyć środków pochłaniających wilgoć (kupuje się np. w praktikerze) ale na mrozie nie działają i trzeba na to dużo czasu.
Jackal, założenie podszybia nie powinno mieć nic do rzeczy, gdyż woda stamtąd spływa do nadkoli. Osobna sprawa, że odpływy mogą być zatkane (liście itp) i też warto kontrolować ich drożność.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Witam.
Ja u siebie stwierdziłem kiepską cyrkulację tzn. powietrze wtłaczane do środka właściwie nie uchodziło na zewnątrz. Więc zużyte powietrze z wydychaną parą wodną i inną wilgocią kisiło się w kabinie no i oczywiście szyby zaparowane szczególnie w czasie opadów. Udrożniłem ujście powietrza (to z prawej strony w bagażniku za nadkolem) i stwierdziłem baaaardzo dużą poprawę. Wcześniej w czasie opadów nawet jak jechałem sam to nawiew na szyby, dmuchawa na II bieg i włączona klima i dopiero dało się jechać. Teraz w takich warunkach klimy nie muszę włączać, dmuchawka na jedyneczce i wszystko przejrzyste.
Tak więc po wyeliminowaniu wszystkich przecieków, zawilgoceń itp. polecam powyższy manewr.
Powodzenia i pozdrawiam.Octavia Tour Ice+
ALH 90@137/210@290
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftRomanS, Jak podszybie jest zle zalozone, to woda wplywa przez filtr przeciwpylkowy do auta. Sama obudowa filtra ma tez taka uszczelke od spodu, ktora z czasem przestaje spelniac swoja funkcje.
Poza tym u mnie to nie jest tak, że woda spływająca po szybie może wpłynąć na filtr przeciwpyłkowy. Prawa część podszybia (czyli od strony pasażera) ma od spodu zgrzany dodatkowy element, który osłania filtr. Sądzę, że w innych Octaviach jest tak samo. Musi tak być, bo uszczelka kończąca podszybie w miejscu styku z szybą tak naprawdę niewiele uszczelnia. Trzeba by zamontować podszybie przesunięte o kilka cm w dół, żeby woda poszła do filtra, ale tego nie da się zrobić.
Obudowa filtra ma rzeczywiście uszczelkę jaką ma. Ja osobiście już dawno użyłem silikonu.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Chłopaki, dzięki za rady
Mam jeszcze kilka pytań do wyjaśnienia:
1. szyba rzeczywiście robi się podczas parowania jakaś taka tłusta - płynu (chłodniczego?) nie ubywa
2. Po zdjęciu filtra ppyłkowego i włożeniu łapy do dna poczułem tam tak jakby mokry smar. Co to q.. może być?
3. Dywaniki raczej mam suche
4. Gdzie w bagażniku jest ten otwór który miałbym udrożnić? Może ktoś mógłby wrzucić jakieś zdjęcie?
Na razie tyle udało mi się sprawdzić. Żeby mnie coś nie strzeliło spryskałem przednią szybę jakimś specyfikiem przeciwroszeniowym. Tylko, że w ten sposób walcze z e skutkiem, a nie z przyczyną.
Czekam na odzew :|Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Smar ktory poczules to pewnie przgnite liscie mialem to samo.udroznilem ale wilgoc mam dalej.w lato porzadnie ja przesusze.sprobuj zdjac oslony filtra pylkowego i wyczyscic cale odplywy.instrucje jak je sciagnac sa na forum.juz myslalem ze ten proble dotyczy tylko mnie ;-)L&K moja pierwsza Miłość
Hamulce ATE PD + Klocki TRW
KYB Excel G
Komentarz
-
-
otwór jest po prawej stronie bagażnnika , musisz odpiąć boczek czarnym pokretłem i na dole będzie kratka z klapką , zobacz czy klapka chodzi swobodnie , leciutko.
no i jeszcze sprawdż czy na pewno działa Ci dobrze przycisk obiegu wewnęrznego , w czasie mojego jak na razie krótkiego serwisowania klimatyzacji w zakładzie miałem już dziwnych przypadków parę : ze dwa razy u klientów obieg wewnętrzny po zamknięciu się otwierał i oodwrotnie , u pary sie wogóle nie zamykał a u jednego był przez cały czas zmknięty właśnie i parowalo mu zdrowo. jak mam wątpliwości to biorę papierosa / od klienta oczywiście , nie palę już 4.5 roku :diabelski_usmiech / zapalam i jeżeli chodzi o octavię to wkładamgo pod deskę od strony pasażera , wentylator na 3-4 i raz zamykam , raz otwieram i obserwuję dym . jak przy zamkniętym wciąga go pod deskę /widać to wyrażnie ,tylo się zasłoń od wiatru trochę/ to czyli że ok , a jak nie to znaczy że nie działa klapka zamykająca obieg z zewnątrz , i tak dalej musisz sobie popróbować , w Twoim przypadku jeżeli masz coś zawalone z obiegiem to przy zamkniętym i otwartym powinien dym powinien być wciągany. ale i tak to pewnie nie to .O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz