A dorzuce jeszcze takie info:
w octavii I nie ma kompresora o regulowanym cisnieniu ( a wiec wroznej wydajnosci ) wiec obciazenie silnika klima jest stale niezaleznie od tego czy jest lekko cieplo i potrzeba malo zimnego powietrza do utrzymania zadanej temp. czy jest goraco i duzo potrzeba.
Wiec jezeli chodzi o zuzycie paliwa jak najbardziej warto dawac ECO jak nie jest goraco bo kompresor nie chodzi niepotrzebnie.
W najnowszych autach to jest inna bajka bo kompresor dostosowuje cisnienie do zapotrzebowania na zimno i wtedy nie ma czegos takiego jak wlaczanie i wylaczanie kompresora - on chodzi caly czas albo tylko na "luzie" niskie cisnienie - smarowanie dziala bo plyn krazy lub z roznym wiekszym cisnieniem zaleznosci od upalu ....
w octavii I nie ma kompresora o regulowanym cisnieniu ( a wiec wroznej wydajnosci ) wiec obciazenie silnika klima jest stale niezaleznie od tego czy jest lekko cieplo i potrzeba malo zimnego powietrza do utrzymania zadanej temp. czy jest goraco i duzo potrzeba.
Wiec jezeli chodzi o zuzycie paliwa jak najbardziej warto dawac ECO jak nie jest goraco bo kompresor nie chodzi niepotrzebnie.
W najnowszych autach to jest inna bajka bo kompresor dostosowuje cisnienie do zapotrzebowania na zimno i wtedy nie ma czegos takiego jak wlaczanie i wylaczanie kompresora - on chodzi caly czas albo tylko na "luzie" niskie cisnienie - smarowanie dziala bo plyn krazy lub z roznym wiekszym cisnieniem zaleznosci od upalu ....
Komentarz