wódeczka to dla siebie a nie do zamka :P
Econ - climatronic
Zwiń
X
-
djpi, nie bałdzo
econ oznacza że nie pracuje sprężarka klimatyzacji
Auto oznacza że pracuje
w czasie wyświetlania napisów econ i auto - climatronic probuje utrzymać zadaną temperaturę dostosowując siłę i kierunki nawiewu
różnica taka że jeżeli jest w trybie econ to nie używa do tego powietrza schłodzonego poniżej temperatury otoczenia bo nie działa sprężarka (jak już napisałem)
uwaga - jeśli się poprzestawia ustawienia kierunku nawiewu lub mocy to znika napis auto/econ ale i tak sprężarka pozostaje w ostatnim aktywnym trybie
Komentarz
-
-
Tu powinieneś mieć odpowiedź;Zamieszczone przez PiciuDzięki za radę, dotychczas włączałem nawiewy i nie było napisu AUTO, ani ECON, i nie wiem czy czyniłem prawidłowo. Instrukcja jakoś pogmatwana, albo ja jakiś nie tego
ops:
W ostatnim czasie climatronik pracuje u mnie w cyklu mieszanym z przewagą ECON w przedziale czasowym ok. 1 m-ca. Jak narazie odpukać nic się nie dzieje. Fakt, że pod koniec października po zesonie nieco pogoniłem grzybki i być może miało to wpływ na obecny spokój mojego nosa.Zamieszczone przez mariobrosZaprezentuję inne podejście
Otóż ECON to przycisk generujący w następstwie wątki w rodzaju "Brzydki zapach z klimatyzacji. Co robić?".O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
no ja niemam automatycznej ale z racj mojego zawodu się tym interesuję i jak dobrze pamiętam---- econ włącza się wtedy gdy temperatura na dworze / na zewnątrz / jest niższa od tej którą chcemy uzyskać w aucie ,czyli jak chcemy mieć np. 21 stopni w zimie to włczamy econ i automatycznie klimatyzacja / jak nazwa wskazuje/ ustala nam temperaturę taką. oczywiście , jak nadmieniono , sprężarka nie chodzi / bo i po co / , przecież chcemy nagrzać a nie schłodzić. i tym głównie właśnie różni się klima aut . od manual.
aaaa....jakby co to i w tej i w tej poniżej 5st. sprężarka się nie włącza .
p.s. wypiłem winka parę szklaneczek więc mogę się mylić / mam dziś małe święto , 10-lecie zakładu/O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Krótko: ECON = bez klimy, AUTO lub bez napisu z prawej strony = klima załączona
Pozdrawiam"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris
27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI
oraz E 30 
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
i tak i nie .... bo jak zabierzesz w deszczowy dzień (np. z temp. zew. taka jaka jest w tej chwili ok 8 - 10 st. + duża wilgotnośc pow. na zew. ) komplet pasażerów :wink: , to moment masz zaparowane szyby . Klima nie tylko chłodzi , ale także osusza powietrze z wilgoci .To tak czysto teoretycznie . Tryb econ jest raczej dla , dusigroszy :wink: , bądż osób szczególnie wrażliwych na działanie klimy .Zamieszczone przez leszekmwno ja niemam automatycznej ale z racj mojego zawodu się tym interesuję i jak dobrze pamiętam---- econ włącza się wtedy gdy temperatura na dworze / na zewnątrz / jest niższa od tej którą chcemy uzyskać w aucie ,czyli jak chcemy mieć np. 21 stopni w zimie to włczamy econ i automatycznie klimatyzacja / jak nazwa wskazuje/ ustala nam temperaturę taką. oczywiście , jak nadmieniono , sprężarka nie chodzi / bo i po co / , przecież chcemy nagrzać a nie schłodzić. i tym głównie właśnie różni się klima aut . od manual.
Komentarz
-
-
Wydaje mi się mitem, że oszczędności wynikające z trybu ECON będą duże. Na logikę - w trybie ECON aby uzyskać zadaną w miarę niską temperaturę komputer musi nadrabiać wyższą temperaturę powietrza wpadającego do kabiny zwiększeniem (najczęściej bardzo znacznym - raz czy dwa to ćwiczyłem z ciekawości) szybkości nawiewu. Nie ma nic za darmo - większa szybkość nawiewu=większe zużycie paliwa. Tymczasem w trybie AUTO komputer dysponuje schłodzonym powietrzem, dlatego prędkość nawiewu jest mniejsza, to oszczędza "prąd" a tym samym paliwo, choć z drugiej strony sam kompresor obciąża silnik. Jednak kompresor załącza się cyklicznie, nie działa cały czas (a w trybie ECON zwiększone obroty nawiewu utrzymują się praktycznie cały czas), więc różnice w zużyciu paliwa w trybie ECON i AUTO nie będą spektakularne. Zresztą, ja jak włączyłem AUTO przy wyjeździe z salonu, to w zasadzie nie wyłączałem tego przez cały okres eksploatacji. Zyżycie paliwa średnie (wyliczane) miałem na poziomie 5.5l/100km. Ile miałbym na ECON? 5? 5.2? Warto? Dodać należy, że gdy ktoś używając ECON nagle dojdzie do wniosku, że system "nie daje rady" i przełączy na AUTO, wówczas zapotrzebowanie na ON zaraz po włączeniu AUTO częściowo odbiera "zyski" w zużyciu ON uzyskane dzięki trybowi AUTO, gdyż w pierwszym okresie chłodzenie jest dość intensywne....Zamieszczone przez greszczynTryb econ jest raczej dla , dusigroszy :wink:
Gdy miałem escorta z klimą, tam klima działała zupełnie inaczej, niż climatronic. Nie chodzi o to, że była manualna, ale o to, że miała wyraźny wpływ na odczucia w kabinie. To w escorcie np. dwukrotnie miałem zapalenie spojówek. Climatronica nie czułem. Nie zachorowałem ani razu ani ja, ani nikt z mojej rodziny pomimo ciągłego używania. Działało to przepięknie, dlatego już nawet z czysto ludzkich pobudek nie miałem sumienia tego zabić wciskając ECONZamieszczone przez greszczynbądż osób szczególnie wrażliwych na działanie klimy .
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Nie moge sie zgodzic ze jest mala roznica miedzy ECO a AUTO szczegolnie w miescie - nie mozna porownywac obciazenia kompresorem klimy - jakies 3 KW do szybciej chodzacego wentylatora moze pobiera 0,3 KW :shock:
Ale w sumie wolna wola
Kazdy ustawia jak chce :twisted:
Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
dokladnie takie proporcje to minimum - zwiekszony pobor mocy silnika przez alternator ma sie nijak do poboru mocy na sprezarke klimy - wiec i roznica w zuzyciu paliwa bedzie wieksza. Chyba ze ktos ma zalozony dodatkowy wentylator 3,5kWZamieszczone przez Czaderjakies 3 KW do szybciej chodzacego wentylatora moze pobiera 0,3 KW
- ktory moglby sluzyc za smiglo
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zgoda, tyle że kW jest jednostką mocy, energię wyraża się zwykle w jednostkach mocy zużywanej w jednostce czasu, np kWh (bo jak pamiętamy, 1J=1W*s). Do czego zmierzam. A do tego, że jeśli kompresor łącznie pracuje przez 1h, to pobierze 3kWh energii, a to jest tyle samo, ile zużyje pracujący ciągle wentylator zużywający 0.3kW w ciągu 10h. Oczywiście to czysto akademickie rozważania, chcąc wiedzieć jak to wygląd w rzeczywistości należałoby przeprowadzić dokładne testy... Ale i tak każdy robi co uważa za stosowne :diabelski_usmiechZamieszczone przez CzaderNie moge sie zgodzic ze jest mala roznica miedzy ECO a AUTO szczegolnie w miescie - nie mozna porownywac obciazenia kompresorem klimy - jakies 3 KW do szybciej chodzacego wentylatora moze pobiera 0,3 KW :shock:
Ale w sumie wolna wola
Kazdy ustawia jak chce :twisted:Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-

Komentarz