Zamieszczone przez damian1975
Jaki silnik najlepszy w Octavii I
Zwiń
X
-
to ciekawe , bo na stronie producenta prędkość maxymalna to 190km/hZamieszczone przez MickulŻebyś przestał się przypierdalać z tymi uśmieszkami to wrócę dzisiaj z pracy przez A4 z włączonym nagrywaniem w telefonie.Zamieszczone przez damian1975Na pewno bym się zdziwił :P no tak przecież to "prawie" RS :lol: :diabelski_usmiech
ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octavia
ale w taki sposób to każde auto będzie przekraczać 200 , w zależności od górki hahahahajest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
U mnie na płaskim podszedł pod licznikowe między 205, a 210km/h. Możliwe, że w grę wchodzi błędy odczyt prędkościomierza, nie wiem. Filmik mam, ale przy 190km/h skończył mi się gaz. :P Dodać mogę, że jechałem na w miarę ciężkich, 17" alufelgach z oponą 205.Zamieszczone przez andru123ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octavia
Komentarz
-
-
jak mało będziesz jeździł po mieście to czasami nie wpadnij na pomysł z 1.6 75KM bo będziecie się musieli przy wyprzedzaniu wszyscy mocno pochylać, żeby zmniejszyć opory :diabelski_usmiechZamieszczone przez apsikusNa pewno nie będę wiele jeździł po mieście. Czasem do pobliskiego marketu czy z dzieckiem do lekarza. Jednak jeżdżenie mi się podoba , więc weekendowe trasy krótsze i dłuższe plus wyjazdy wakacyjne na pewno.Marcin
My ©koda is fantastic
Komentarz
-
-
Ale jak Twoje TDI się rozsypie to zapłacisz za naprawę więcej niż warte jest całe moje auto. Powiem szczerze, że jakbym mógł to sam użytkowałbym 1.9 TDI AXR 101KM lub 1.8T 150KM, ale niestety na ten moment nie stać mnie na eksploatację takiego auta, więc użytkuję zwyczajne 1.6 AKL którym jeżdżę już od 3 lat na wakacje, za granicę, w trasy (auto jest moim miejscem pracy) czy okazyjnie po mieście i nigdy jakiś większych problemów nie miałem. Porównując Twoje spalanie mogę powiedzieć, że jadąc nad morze auto spaliło mi 8,3l/100km gazu, w mieście spala 9,5l/100km. Rekordowo dojechałem do Warszawy w 4 osoby, pełny bagażnik - 7,8l/100km gazu, a to przy obecnej cenie daje 18zł56gr za 100km.Zamieszczone przez Arek_plA moja 1,9 tdi nie potrzebuje wiatru żeby osiągnąć magiczne 200 km/h. ;D a co do spalania to w trasie udało mi się zejść do 4,3l a jak kręcę się po Olsztynie to nie wzięła mi więcej niż 7, a nie jestem zawalidrogą ;D
Komentarz
-
-
Mickul nie mówię że nie masz racji, ale jak się odpowiednio dba o czeszkę to nie powinno być tak źle zwłaszcza jak się zna historię auta. A co do gazu to jestem pesymistycznie nastawiony po mojej Vectrze b 2,0 z sekwencją, nie był gaz zakładany w super specjalisty i miałem z nim wieczne problemy. Poza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca, i będzie dalej palił około 4 w trasie, a i dla mnie bardzo ważne że butla czy koło zapasowe nie wala się po bagażniku i zajmuje potrzebne mi miejsce.
Ale ile użytkowników tyle zdań, dlatego szanuję też i Twoją opinie.
Komentarz
-
-
Padnie sprzęgło plus regeneracja turbiny i już 2500 zł ma do wydania. A co z wtryskami licząc po 100zł sztuka, przepływomierzem - dobry to z 500zł, rozrządem który kosztuje z wymianą ok. 1000zł + standardowe rzeczy w zawieszeniu.Zamieszczone przez NortheuszCzyli musi Ci się posypać już ze wszystkim licząc tak do 2500 PLNZamieszczone przez Arek_plPoza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca
TDI jest droższe w utrzymaniu, ale za to odwdzięczy się lepszą dynamiką i mniejszym spalaniem w stosunku do benzyny, tylko to spalanie w porównaniu do LPG wychodzi już łeb w łeb jeśli chodzi o koszty. Zostaje tylko dynamika.
Jak dla mnie jak ma zamiar jeździć po mieście takim jak np. Wrocław to w TDI nie warto się pchać bo średnie spalanie to będą okolice 7-8l i do tego w zimie wiecznie człowiek zmarznięty będzie siedział. Za to jeśli jeździ głównie po trasach albo po niewielkim mieście to spalanie będzie na poziomie 5l, ale i tak koszt przejechania 100km na gazie pewnie będzie odrobinkę mniejszy. Kwestia czy chce toczydło czy w mirę dynamiczne auto.
Komentarz
-
-
psioczycie na wysokie koszty ew. naprawy TDI, ale Pb+LPG jest drogi w codziennym utrzymaniu. kable, świece, regulacja gazu, 2x droższy przegląd, itd... nie ma złotego środka. w tdi, jak padnie 2-masa, to zakłada się 1-masę i wychodzi 1/3 ceny. nie liczę robocizny, bo pewne rzeczy sam robię, a co nie ogarnę, to mam tani i pewny warsztat. co do spalania, to nie wierze w wynik 4l/100km w tdi, bo komputer kłamie. ile razybym nie liczył, to zawsze wychodzi o 0.5-1l więcej. podsumowując, każda opcja ma zady i walety :wink: jak to ma być pierwsze auto, to szukałbym 1.6 BFQ liftback z klimą.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Tony065, nie neguję żadnego wyboru i silnikaZamieszczone przez Tony065Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
, TDI sam nie miałem. Ja mam obecnie takie "prawie RS 4x4" (czyt. 1.8T 150KM, ośka) z LPG
. Ty masz ten komfort, że pewne rzeczy jak wspomniałeś możesz zrobić samemu, a sam wiesz jakby to było w innym wypadku. Ja mam LPG i to co w niego "wkładam", czyli przegląd + filtr i ewentualna regulacja to mam z powrtem po kilkuset km
.
Ale wracając do tematu - dla Kolegi apsikus wg mnie najlepsze będzie 1.6. Co ważne w przypadku kupna używki - najmniejsze koszty serwisu, najmniej problematyczny silnik z tych co "zawsze dowiezie"
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Dokładnie, ja kupiłem 2001 tdi porządnie wyposażoną z wymienionym rozrządem, wszystkimi filtrami i płynami oraz kompletem nowych opon letnich [012012] dokładnie za 2,5 tys Euro plus wszystkie opłaty i wymiana oleju plus zakupy w niemczech wyszło mnie prawie 14 naszych tysi. Co do napraw mam do dyspozycji własnego prywatnego mechanika w rodzinie (czytaj ojciec) więc koszty robocizny odpadają. I nawet jak padnie turbina czy wymienie 2-masę to nie bedę się wkórw---ał na gaz zanim mi się włączy w zimę i walające się koło zapasowe w bagażniku zajmujące miejsce.Zamieszczone przez piotrek_oswtedy moze i tak. A teraz tdi mozna taniej kupić niż benz+ lpg to w zakupie Tdi taniej.Zamieszczone przez Tony065rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
Komentarz
-
-
ja mam slabiutkie 1.6 AEE i praktycznie malo co sie psuje, jak juz to albo sam cos moge grzebną (prosty silnik, a mechanikiem nie jestem), albo do mechanika, a naprawy i tak stosunkowo nie drogie
Polecam, ale mulowaty czasem
Moja dawna O1
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763
Dawny Volkswagen GOLF Mk4
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147
MOJE SEICENTO SPORTING
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
ja swoją octavia 1, 1.6 AKL (benzyna)w 5 osób, z bagażnikiem załadowanym na maksa 210km na zimowych oponach ...Zamieszczone przez MickulU mnie na płaskim podszedł pod licznikowe między 205, a 210km/h. Możliwe, że w grę wchodzi błędy odczyt prędkościomierza, nie wiem. Filmik mam, ale przy 190km/h skończył mi się gaz. :P Dodać mogę, że jechałem na w miarę ciężkich, 17" alufelgach z oponą 205.Zamieszczone przez andru123ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octaviaASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60
Komentarz
-
-
ale przyznasz, że przy max 220 kilku km/h dla 1.8TSI (dane katalogowe) dociążone 1.6 jadące 210 robi wrażenie :lol:Zamieszczone przez Tony065mozgi, chyba pionowo w dół z klifu...
skoro przy 100km/h licznik zawyża o 6-8km/h, to przy ponad 200 było za dużo jakieś 20 :diabelski_usmiechPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Ja pierdziu... Wy naprawdę nie macie oporów i śmierci w oczach rozpędzając Octavię jedynkę do 200km/h i więcej? Już pal licho niebezpieczeństwo, ale przecież to uszy można sobie rozwalić jadąc z taką prędkością...
A wracajac do tematu: miałem O1 '00 1.6i 101KM (220kkm), O1 '04 1.6i 102KM (130kkm i wciąż "rośnie" u ojca), wójo ma O1 '06 1.6i (250kkm) i jeździły i jeżdzą bezawaryjnie - stąd polecam 1.6i BFQ jako najpewniejszy wybór. Do tego dla przebiegu jaki deklarujesz (30-35kkm rocznie) poważnie rozważyłbym montaż instalacji gazowej - tylko takiej porządnej, żeby na forum branżowym nie "chwalić się" tandetnie założoną przez "Staśka z warsztatu obok" tanią instalacją gazową i nie szukać przyczyny świecącego się co chwila "check engine"".
Komentarz
-
Komentarz