Jaki silnik najlepszy w Octavii I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mickul
    RS
    • 2010
    • 2847

    #26
    Zamieszczone przez damian1975
    A te 200 km/h przepraszam to z postawionym żaglem czy z przepaści :?: :lol :haha: :haha: :haha: :haha: :diabelski_usmiech
    Zdziwiłbyś się, ale do 190km/h to auto rozpędza się naprawdę bez jakichkolwiek problemów. Żeby przekroczyć barierę 200km/h trzeba trochę po płaskim lub z górki jechać.

    Komentarz

    • damian1975
      RS
      • 2012
      • 4113
      • Superb III (3V3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #27
      Na pewno bym się zdziwił :P no tak przecież to "prawie" RS :lol: :diabelski_usmiech
      TAXI 2153 CHYBIE KATOWICE

      Komentarz

      • Mickul
        RS
        • 2010
        • 2847

        #28
        Zamieszczone przez damian1975
        Na pewno bym się zdziwił :P no tak przecież to "prawie" RS :lol: :diabelski_usmiech
        Żebyś przestał się przypierdalać z tymi uśmieszkami to wrócę dzisiaj z pracy przez A4 z włączonym nagrywaniem w telefonie.

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #29
          damian1975, jest to realne. Ja Astrą II 1,4 benzyna 90 kucy, też osiągałem 200 km/h. Wiadomo, że przy sprzyjających warunkach i oczywiście na "niemieckich autostradach" :wink:

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • andru123
            Elegance
            • 2010
            • 783
            • Toyota
            • ATF 2.0 MPI 120 KM

            #30
            Zamieszczone przez Mickul
            Zamieszczone przez damian1975
            Na pewno bym się zdziwił :P no tak przecież to "prawie" RS :lol: :diabelski_usmiech
            Żebyś przestał się przypierdalać z tymi uśmieszkami to wrócę dzisiaj z pracy przez A4 z włączonym nagrywaniem w telefonie.
            to ciekawe , bo na stronie producenta prędkość maxymalna to 190km/h

            ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
            a to jednak lżejsze autko niz octavia
            ale w taki sposób to każde auto będzie przekraczać 200 , w zależności od górki hahahaha
            jest O1 RS 1.8T XENON
            była O1 1.9 TDI AGR

            Komentarz

            • Mickul
              RS
              • 2010
              • 2847

              #31
              Zamieszczone przez andru123
              ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
              a to jednak lżejsze autko niz octavia
              U mnie na płaskim podszedł pod licznikowe między 205, a 210km/h. Możliwe, że w grę wchodzi błędy odczyt prędkościomierza, nie wiem. Filmik mam, ale przy 190km/h skończył mi się gaz. :P Dodać mogę, że jechałem na w miarę ciężkich, 17" alufelgach z oponą 205.

              Komentarz

              • Arek_pl
                Classic
                • 2013
                • 21
                • Octavia II (1Z3)
                • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                A moja 1,9 tdi nie potrzebuje wiatru żeby osiągnąć magiczne 200 km/h. ;D a co do spalania to w trasie udało mi się zejść do 4,3l a jak kręcę się po Olsztynie to nie wzięła mi więcej niż 7, a nie jestem zawalidrogą ;D

                Komentarz

                • sosna1
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 463
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez apsikus
                  Na pewno nie będę wiele jeździł po mieście. Czasem do pobliskiego marketu czy z dzieckiem do lekarza. Jednak jeżdżenie mi się podoba , więc weekendowe trasy krótsze i dłuższe plus wyjazdy wakacyjne na pewno.
                  jak mało będziesz jeździł po mieście to czasami nie wpadnij na pomysł z 1.6 75KM bo będziecie się musieli przy wyprzedzaniu wszyscy mocno pochylać, żeby zmniejszyć opory :diabelski_usmiech
                  Marcin



                  My ©koda is fantastic

                  Komentarz

                  • Mickul
                    RS
                    • 2010
                    • 2847

                    #34
                    Zamieszczone przez Arek_pl
                    A moja 1,9 tdi nie potrzebuje wiatru żeby osiągnąć magiczne 200 km/h. ;D a co do spalania to w trasie udało mi się zejść do 4,3l a jak kręcę się po Olsztynie to nie wzięła mi więcej niż 7, a nie jestem zawalidrogą ;D
                    Ale jak Twoje TDI się rozsypie to zapłacisz za naprawę więcej niż warte jest całe moje auto. Powiem szczerze, że jakbym mógł to sam użytkowałbym 1.9 TDI AXR 101KM lub 1.8T 150KM, ale niestety na ten moment nie stać mnie na eksploatację takiego auta, więc użytkuję zwyczajne 1.6 AKL którym jeżdżę już od 3 lat na wakacje, za granicę, w trasy (auto jest moim miejscem pracy) czy okazyjnie po mieście i nigdy jakiś większych problemów nie miałem. Porównując Twoje spalanie mogę powiedzieć, że jadąc nad morze auto spaliło mi 8,3l/100km gazu, w mieście spala 9,5l/100km. Rekordowo dojechałem do Warszawy w 4 osoby, pełny bagażnik - 7,8l/100km gazu, a to przy obecnej cenie daje 18zł56gr za 100km.

                    Komentarz

                    • Arek_pl
                      Classic
                      • 2013
                      • 21
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Mickul nie mówię że nie masz racji, ale jak się odpowiednio dba o czeszkę to nie powinno być tak źle zwłaszcza jak się zna historię auta. A co do gazu to jestem pesymistycznie nastawiony po mojej Vectrze b 2,0 z sekwencją, nie był gaz zakładany w super specjalisty i miałem z nim wieczne problemy. Poza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca, i będzie dalej palił około 4 w trasie, a i dla mnie bardzo ważne że butla czy koło zapasowe nie wala się po bagażniku i zajmuje potrzebne mi miejsce.

                      Ale ile użytkowników tyle zdań, dlatego szanuję też i Twoją opinie.

                      Komentarz

                      • Mickul
                        RS
                        • 2010
                        • 2847

                        #36
                        Zamieszczone przez Arek_pl
                        Ale ile użytkowników tyle zdań, dlatego szanuję też i Twoją opinie.
                        Dlatego napisałem, że chciałbym TDI, a sama instalacja LPG mnie denerwuje. No ale jest eko.

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Arek_pl
                          Poza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca
                          Czyli musi Ci się posypać już ze wszystkim licząc tak do 2500 PLN
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            #38
                            Zamieszczone przez Northeusz
                            Zamieszczone przez Arek_pl
                            Poza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca
                            Czyli musi Ci się posypać już ze wszystkim licząc tak do 2500 PLN
                            Padnie sprzęgło plus regeneracja turbiny i już 2500 zł ma do wydania. A co z wtryskami licząc po 100zł sztuka, przepływomierzem - dobry to z 500zł, rozrządem który kosztuje z wymianą ok. 1000zł + standardowe rzeczy w zawieszeniu.

                            TDI jest droższe w utrzymaniu, ale za to odwdzięczy się lepszą dynamiką i mniejszym spalaniem w stosunku do benzyny, tylko to spalanie w porównaniu do LPG wychodzi już łeb w łeb jeśli chodzi o koszty. Zostaje tylko dynamika.
                            Jak dla mnie jak ma zamiar jeździć po mieście takim jak np. Wrocław to w TDI nie warto się pchać bo średnie spalanie to będą okolice 7-8l i do tego w zimie wiecznie człowiek zmarznięty będzie siedział. Za to jeśli jeździ głównie po trasach albo po niewielkim mieście to spalanie będzie na poziomie 5l, ale i tak koszt przejechania 100km na gazie pewnie będzie odrobinkę mniejszy. Kwestia czy chce toczydło czy w mirę dynamiczne auto.
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              #39
                              psioczycie na wysokie koszty ew. naprawy TDI, ale Pb+LPG jest drogi w codziennym utrzymaniu. kable, świece, regulacja gazu, 2x droższy przegląd, itd... nie ma złotego środka. w tdi, jak padnie 2-masa, to zakłada się 1-masę i wychodzi 1/3 ceny. nie liczę robocizny, bo pewne rzeczy sam robię, a co nie ogarnę, to mam tani i pewny warsztat. co do spalania, to nie wierze w wynik 4l/100km w tdi, bo komputer kłamie. ile razybym nie liczył, to zawsze wychodzi o 0.5-1l więcej. podsumowując, każda opcja ma zady i walety :wink: jak to ma być pierwsze auto, to szukałbym 1.6 BFQ liftback z klimą.
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Tony065
                                ale Pb+LPG jest drogi w codziennym utrzymaniu. kable, świece, regulacja gazu, 2x droższy przegląd, itd
                                proszę, nie dokładaj ideologii, które z resztą mijają się z prawdą, bo będzie to kolejna krucjata "moje paliwo najlepsze".
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • kazik4x4
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2728

                                  #41
                                  Z diesli polecałbym ATD 1,9 101KM, na pompowtryskach - kipiłem jak miał coś ok. 150kkm, najechałem nim w dwa lata 70kkm, gość nim dalej jeździ mając ponad 320kkm.
                                  Dodam, że zero awarii, turbiny, dwumasy itp.

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #42
                                    Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Tony065
                                      Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
                                      Tony065, nie neguję żadnego wyboru i silnika , TDI sam nie miałem. Ja mam obecnie takie "prawie RS 4x4" (czyt. 1.8T 150KM, ośka) z LPG . Ty masz ten komfort, że pewne rzeczy jak wspomniałeś możesz zrobić samemu, a sam wiesz jakby to było w innym wypadku. Ja mam LPG i to co w niego "wkładam", czyli przegląd + filtr i ewentualna regulacja to mam z powrtem po kilkuset km .
                                      Ale wracając do tematu - dla Kolegi apsikus wg mnie najlepsze będzie 1.6. Co ważne w przypadku kupna używki - najmniejsze koszty serwisu, najmniej problematyczny silnik z tych co "zawsze dowiezie"
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8162
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Tony065
                                        rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
                                        wtedy moze i tak. A teraz tdi mozna taniej kupić niż benz+ lpg to w zakupie Tdi taniej.
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • Arek_pl
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 21
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez piotrek_os
                                          Zamieszczone przez Tony065
                                          rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
                                          wtedy moze i tak. A teraz tdi mozna taniej kupić niż benz+ lpg to w zakupie Tdi taniej.
                                          Dokładnie, ja kupiłem 2001 tdi porządnie wyposażoną z wymienionym rozrządem, wszystkimi filtrami i płynami oraz kompletem nowych opon letnich [012012] dokładnie za 2,5 tys Euro plus wszystkie opłaty i wymiana oleju plus zakupy w niemczech wyszło mnie prawie 14 naszych tysi. Co do napraw mam do dyspozycji własnego prywatnego mechanika w rodzinie (czytaj ojciec) więc koszty robocizny odpadają. I nawet jak padnie turbina czy wymienie 2-masę to nie bedę się wkórw---ał na gaz zanim mi się włączy w zimę i walające się koło zapasowe w bagażniku zajmujące miejsce.

                                          Komentarz

                                          • ChillOutPL
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 672

                                            #46
                                            ja mam slabiutkie 1.6 AEE i praktycznie malo co sie psuje, jak juz to albo sam cos moge grzebną (prosty silnik, a mechanikiem nie jestem), albo do mechanika, a naprawy i tak stosunkowo nie drogie Polecam, ale mulowaty czasem
                                            Moja dawna O1
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763

                                            Dawny Volkswagen GOLF Mk4
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147

                                            MOJE SEICENTO SPORTING
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            Komentarz

                                            • mozgi
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1128
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Mickul
                                              Zamieszczone przez andru123
                                              ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
                                              a to jednak lżejsze autko niz octavia
                                              U mnie na płaskim podszedł pod licznikowe między 205, a 210km/h. Możliwe, że w grę wchodzi błędy odczyt prędkościomierza, nie wiem. Filmik mam, ale przy 190km/h skończył mi się gaz. :P Dodać mogę, że jechałem na w miarę ciężkich, 17" alufelgach z oponą 205.
                                              ja swoją octavia 1, 1.6 AKL (benzyna)w 5 osób, z bagażnikiem załadowanym na maksa 210km na zimowych oponach ...
                                              ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                              Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #48
                                                mozgi, chyba pionowo w dół z klifu... skoro przy 100km/h licznik zawyża o 6-8km/h, to przy ponad 200 było za dużo jakieś 20 :diabelski_usmiech
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Tony065
                                                  mozgi, chyba pionowo w dół z klifu... skoro przy 100km/h licznik zawyża o 6-8km/h, to przy ponad 200 było za dużo jakieś 20 :diabelski_usmiech
                                                  ale przyznasz, że przy max 220 kilku km/h dla 1.8TSI (dane katalogowe) dociążone 1.6 jadące 210 robi wrażenie :lol:
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9943
                                                    • Ford

                                                    #50
                                                    Ja pierdziu... Wy naprawdę nie macie oporów i śmierci w oczach rozpędzając Octavię jedynkę do 200km/h i więcej? Już pal licho niebezpieczeństwo, ale przecież to uszy można sobie rozwalić jadąc z taką prędkością...
                                                    A wracajac do tematu: miałem O1 '00 1.6i 101KM (220kkm), O1 '04 1.6i 102KM (130kkm i wciąż "rośnie" u ojca), wójo ma O1 '06 1.6i (250kkm) i jeździły i jeżdzą bezawaryjnie - stąd polecam 1.6i BFQ jako najpewniejszy wybór. Do tego dla przebiegu jaki deklarujesz (30-35kkm rocznie) poważnie rozważyłbym montaż instalacji gazowej - tylko takiej porządnej, żeby na forum branżowym nie "chwalić się" tandetnie założoną przez "Staśka z warsztatu obok" tanią instalacją gazową i nie szukać przyczyny świecącego się co chwila "check engine"".
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...