Zamieszczone przez damian1975
Jaki silnik najlepszy w Octavii I
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MickulZamieszczone przez damian1975Na pewno bym się zdziwił :P no tak przecież to "prawie" RS :lol: :diabelski_usmiech
ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octavia
ale w taki sposób to każde auto będzie przekraczać 200 , w zależności od górki hahahahajest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andru123ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octavia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez apsikusNa pewno nie będę wiele jeździł po mieście. Czasem do pobliskiego marketu czy z dzieckiem do lekarza. Jednak jeżdżenie mi się podoba , więc weekendowe trasy krótsze i dłuższe plus wyjazdy wakacyjne na pewno.Marcin
My ©koda is fantastic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arek_plA moja 1,9 tdi nie potrzebuje wiatru żeby osiągnąć magiczne 200 km/h. ;D a co do spalania to w trasie udało mi się zejść do 4,3l a jak kręcę się po Olsztynie to nie wzięła mi więcej niż 7, a nie jestem zawalidrogą ;D
Komentarz
-
-
Mickul nie mówię że nie masz racji, ale jak się odpowiednio dba o czeszkę to nie powinno być tak źle zwłaszcza jak się zna historię auta. A co do gazu to jestem pesymistycznie nastawiony po mojej Vectrze b 2,0 z sekwencją, nie był gaz zakładany w super specjalisty i miałem z nim wieczne problemy. Poza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca, i będzie dalej palił około 4 w trasie, a i dla mnie bardzo ważne że butla czy koło zapasowe nie wala się po bagażniku i zajmuje potrzebne mi miejsce.
Ale ile użytkowników tyle zdań, dlatego szanuję też i Twoją opinie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez Arek_plPoza tym nawet jak mi się tdi posypie to się naprawi za na pewno mniej niż koszt porządnej instalacji u speca
TDI jest droższe w utrzymaniu, ale za to odwdzięczy się lepszą dynamiką i mniejszym spalaniem w stosunku do benzyny, tylko to spalanie w porównaniu do LPG wychodzi już łeb w łeb jeśli chodzi o koszty. Zostaje tylko dynamika.
Jak dla mnie jak ma zamiar jeździć po mieście takim jak np. Wrocław to w TDI nie warto się pchać bo średnie spalanie to będą okolice 7-8l i do tego w zimie wiecznie człowiek zmarznięty będzie siedział. Za to jeśli jeździ głównie po trasach albo po niewielkim mieście to spalanie będzie na poziomie 5l, ale i tak koszt przejechania 100km na gazie pewnie będzie odrobinkę mniejszy. Kwestia czy chce toczydło czy w mirę dynamiczne auto.
Komentarz
-
-
psioczycie na wysokie koszty ew. naprawy TDI, ale Pb+LPG jest drogi w codziennym utrzymaniu. kable, świece, regulacja gazu, 2x droższy przegląd, itd... nie ma złotego środka. w tdi, jak padnie 2-masa, to zakłada się 1-masę i wychodzi 1/3 ceny. nie liczę robocizny, bo pewne rzeczy sam robię, a co nie ogarnę, to mam tani i pewny warsztat. co do spalania, to nie wierze w wynik 4l/100km w tdi, bo komputer kłamie. ile razybym nie liczył, to zawsze wychodzi o 0.5-1l więcej. podsumowując, każda opcja ma zady i walety :wink: jak to ma być pierwsze auto, to szukałbym 1.6 BFQ liftback z klimą.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065Northeusz, szczerze to źle zrobiłem i posłuchałem się kolegów "zakochanych" w tdi. gdybym zrobił po swojemu, to śmigałbym ori rs-em lub 150KM 4x4, więc nie piszę że moje lepsze. fakt, że trafiłem na w miarę zadbany egz. i poza 2 awariami po paręset zł każda, to jeździ się dobrze, ale z perspektywy czasu, wybrałbym inaczej. rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r., TDI sam nie miałem. Ja mam obecnie takie "prawie RS 4x4" (czyt. 1.8T 150KM, ośka) z LPG
. Ty masz ten komfort, że pewne rzeczy jak wspomniałeś możesz zrobić samemu, a sam wiesz jakby to było w innym wypadku. Ja mam LPG i to co w niego "wkładam", czyli przegląd + filtr i ewentualna regulacja to mam z powrtem po kilkuset km
.
Ale wracając do tematu - dla Kolegi apsikus wg mnie najlepsze będzie 1.6. Co ważne w przypadku kupna używki - najmniejsze koszty serwisu, najmniej problematyczny silnik z tych co "zawsze dowiezie"Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez Tony065rocznik 2001 kosztował mnie 22k zł. Pb bym miał z 2003-2004r.
Komentarz
-
-
ja mam slabiutkie 1.6 AEE i praktycznie malo co sie psuje, jak juz to albo sam cos moge grzebną (prosty silnik, a mechanikiem nie jestem), albo do mechanika, a naprawy i tak stosunkowo nie drogiePolecam, ale mulowaty czasem
Moja dawna O1
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763
Dawny Volkswagen GOLF Mk4
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147
MOJE SEICENTO SPORTING
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MickulZamieszczone przez andru123ja miałem golfa 1,6 AKL i faktycznie wiecej jak 190 nie jechal, no chyba że było z górki ,
a to jednak lżejsze autko niz octaviaASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065mozgi, chyba pionowo w dół z klifu...skoro przy 100km/h licznik zawyża o 6-8km/h, to przy ponad 200 było za dużo jakieś 20 :diabelski_usmiech
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Ja pierdziu... Wy naprawdę nie macie oporów i śmierci w oczach rozpędzając Octavię jedynkę do 200km/h i więcej? Już pal licho niebezpieczeństwo, ale przecież to uszy można sobie rozwalić jadąc z taką prędkością...
A wracajac do tematu: miałem O1 '00 1.6i 101KM (220kkm), O1 '04 1.6i 102KM (130kkm i wciąż "rośnie" u ojca), wójo ma O1 '06 1.6i (250kkm) i jeździły i jeżdzą bezawaryjnie - stąd polecam 1.6i BFQ jako najpewniejszy wybór. Do tego dla przebiegu jaki deklarujesz (30-35kkm rocznie) poważnie rozważyłbym montaż instalacji gazowej - tylko takiej porządnej, żeby na forum branżowym nie "chwalić się" tandetnie założoną przez "Staśka z warsztatu obok" tanią instalacją gazową i nie szukać przyczyny świecącego się co chwila "check engine"".
Komentarz
-
Komentarz