Marne przyspieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mushroom
    Classic
    • 2007
    • 29

    Marne przyspieszenie

    Ostatnio było super Jestem chętny a do terminu postaram się dostosować :wink:
    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma
  • ElBocheno
    Ambiente
    • 2006
    • 150

    #2
    Marne przyspieszenie

    Witam!
    Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok.
    3 miesiące temu kupiłem Octę 1,9. Oczywiście po poprzednim aucie (Felicja) rozpędzam się szybciej ale prawdę mówiąc spodziewałem się nieco więcej po 110 KM.
    Tymczasem gdy startuję spod świateł na równi z 90konną Octą, ona "odpływa" swobodnie podczas gdy ja dusząc gaz i piłując silnik do bólu ledwo nadążam lub zostaję w tyle.
    Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
    Panowie, co może być nie tak?!
    Tankuję wzmocnioną ropę, byłem w skodowskim warsztacie i pan kierownik zbadawszy silnik zakomunikował mi, że wszystko ok. On ma identyczną Octę, więc przejechał się moją i stwierdził, że jeździ git. A ja mimo to mam nieodparte wrażenie, że gdzieś mi ta moc ucieka. Silnik ryczy, obroty idą w górę a auto przyspiesza dość ślamazarnie.
    Jak, gdzie i czy w ogóle można tę sprawę zbadać?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    Komentarz

    • eR_
      Rider
      • 2005
      • 411

      #3
      Tez przesiadlem sie z Felicji i jak mam ochote to raczej wyprzedzam wszystko jak leci.... . (no prawie :wink:, uklon dla 2.0 i chipowanych)
      W dieslu wyprzedza sie na innych obrotach silnika, ale pewnie to juz wiesz.
      Proponowal bym ci pojscie do salonu i poproszenie o jazde testowa autkiem z silnikiem 1.9tdi
      Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
      Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: Marne przyspieszenie

        Zamieszczone przez ElBocheno
        Witam!
        Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok.
        3 miesiące temu kupiłem Octę 1,9. Oczywiście po poprzednim aucie (Felicja) rozpędzam się szybciej ale prawdę mówiąc spodziewałem się nieco więcej po 110 KM.
        Tymczasem gdy startuję spod świateł na równi z 90konną Octą, ona "odpływa" swobodnie podczas gdy ja dusząc gaz i piłując silnik do bólu ledwo nadążam lub zostaję w tyle.
        Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
        Panowie, co może być nie tak?!
        Tankuję wzmocnioną ropę, byłem w skodowskim warsztacie i pan kierownik zbadawszy silnik zakomunikował mi, że wszystko ok. On ma identyczną Octę, więc przejechał się moją i stwierdził, że jeździ git. A ja mimo to mam nieodparte wrażenie, że gdzieś mi ta moc ucieka. Silnik ryczy, obroty idą w górę a auto przyspiesza dość ślamazarnie.
        Jak, gdzie i czy w ogóle można tę sprawę zbadać?
        Z góry dziękuję i pozdrawiam!
        kupiles uzywke jak rozumiem bo 110 juz nie ma nowych :?:

        podjedz na spota ktos sie z Toba przejedzie, mozna podpiac laptopa, sprawdzic bledy, zobaczyc czy przeplywomierz zyje itd :idea:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • KruPin
          Rider
          S_OCP Member
          • 2004
          • 517

          #5
          A jak/czym ten pan kierownik badal Twoj samochod?
          Forum Leasing.pl

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #6
            Re: Marne przyspieszenie

            Zamieszczone przez ElBocheno
            .....Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok. ....
            Spróbuj jakie jest Vmax. Powinien swobodnie osiągać 190, a po dłuższym rozpedzniu przebić 200..., albo sprawdź ze stoperem 0-100km/h powinno być ok 11 s. Typową przyczyną mulenia TDI jest przepływka (było wałkowane wiele razy)...
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • Matis68
              Ambiente
              • 2006
              • 195

              #7
              Ja bym obstawiał przepływomierz, często pada a zostaje podobno 60-70 km.
              http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

              Komentarz

              • handzol
                Ambiente
                • 2006
                • 212

                #8
                Skoro to 110-ka,to mogą być problemy z doładowaniem tzn.n-75 .
                Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
                To nie może miec miejsca.Na dwójce i trójce musi Cię wciskać w fotel.Jak jest inaczej,to potrzebna dobra diagnoza.

                Komentarz

                • ElBocheno
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 150

                  #9
                  Dziękuję wszystkim za odzew!!

                  Po kolei:
                  eR_ - do salonu raczej nie pójdę, bo post niżej wyczytałem, że takich silników już nie robią.

                  MisiekWAW - używka, używka z 2001. Bardzo chętnie bym się przejechał z kimś, kto ma do czynienia z takim samym autem, tyle że sprawnym. Laptop też mile widziany :]
                  Bardzo bym Cię prosił o przesłanie danych odnośnie spotkania na adres [email protected]. To bardzo by mi ułatwiło życie, bo do konta mam w miarę regularny dostęp a do przeglądania stron nie. Z góry dziękuję.

                  KruPin - cała historia jest taka, że pierdyknął mi rozrząd w czasie jazdy. Zostałem zaholowany do zakładu w/w pana (serwis skody), ten stwierdził, że rozrząd był niedawno wymieniany i walnął z powodu (mogę źle powtórzyć bo kompletnie się na tym nie znam) dziury w kablu (łączniku?) między intercoolerem a czymśtam. Mówił, że ta dziura powodowała ujście mocy co z kolei zaowocowało przeskokami paska rozrządu na rolkach i destrukcję rozrządu wraz ze wszystkim dookoła. Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry i skasował mnie na 3 tysie :/
                  Mówiłem mu, że moim zdaniem auto nie ma pełnej mocy ale on mnie zapewnił, że po zaspawaniu dziury na pewno będzie lepiej. Twierdził, że sam się nim przejachał i że jest ok.
                  Nie wiem czy pan kierownik jest najwłaściwszym urządzeniem diagnostycznym ale póki co lepszego nie miałem
                  Moim zdaniem różnicy - z dziurą czy bez - nie ma, lub jest bardzo znikoma. Pan kierownik powiedział też, ze z czasem silniki tracą moc, bo podzespoły się luzują, nie są tak szczelne a więc i mniej wydajne. A przecież moje auto ma już 5 (a teraz to 6) lat.

                  Masmo - w/w pan kierownik zaproponował mi żebym na rozgrzanym silniku dał opór na jedynce aż do odcięcia paliwa. Testu takiego nie przeprowadziłem, bo nie powiedział mi na co zwrócić uwagę. Czy ile obrotów osiągnę, czy przy jakiej prędkości się odetnie...

                  Matis68 - A czy stan przepływomierza można ocenić wizualnie? Bo niby pan kierownik obejrzał wszystko wnikliwie i nic - oprócz dziurki - nie znalazł.

                  handzol - No, nie. W fotel to mnie zdecydowanie nie wciska.

                  Sumując, pewnie najrozsądniej byłoby się pojawić na jakimś spotkaniu.
                  Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam!

                  Komentarz

                  • eR_
                    Rider
                    • 2005
                    • 411

                    #10
                    ElBocheno, jesli chodzi o salon, to sa octavie z moca 101koni ta roznica w mocy 101 czy 110 to chyba znowu nie tak duzo...
                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      O a o tym, ze pierdyknal pasek to przemilczales poprzednio, albo sie zle wczytalem. Pewny jestes ze wszystkie zawory sa nowe, proste i korbowodow nie powyginalo??

                      W tym momencie spadkow mocy moze byc duzo duzo wiecej, a dziura w IC do pierdykniecia paska to ma tyle wspolnego ze hoho. Jak byla dziura to auto dymilo i nie jechalo, wiec o co chodzi.

                      Cos mi smierdzi 'fachowoscia' w/w zakladu :roll:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • ElBocheno
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 150

                        #12
                        Tak, o rozrządzie nie wspomniałem bo myślałem że rozrząd nie ma wpływu na przyspieszenie.

                        A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.
                        W przeciwnym razie nie wiem jaki jest ich stan. Ja nie wymieniałem. Poprzedni właściciel też nic o tym nie wspominał. I znowu: czy można ich stan ocenić wizualnie? Bo pan kierownik oglądał silnik wnikliwie i nic więcej nie stwierdził.

                        Wiesz co, przed walnięciem rozrządu auto w ogóle nie dymiło i jako tako jeździło, w zasadzie tak samo jak teraz kiedy dziura została zaspawana. Napisałeś "dziura w IC", nie wiem czy to ma znaczenie ale pan kierownik mówił, że w jakimś kablu albo innym elemencie łączącym IC z ... nie pamiętam czym.

                        Co do fachowości... no cóż, scholowano mnie do najbliższego serwisu skody.
                        Poza tym pytałem kiedyś na forum o zakłady godne polecenia w okolicy wawy, bo w większości ludzie opisują zakłady z których są niezadowoleni.

                        Dzięki i pozdrawiam!

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez ElBocheno
                          ..... Mówił, że ta dziura powodowała ujście mocy co z kolei zaowocowało przeskokami paska rozrządu na rolkach i destrukcję rozrządu wraz ze wszystkim dookoła. Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry i skasował mnie na 3 tysie :/ ......
                          :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
                          Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.... Człowieku do kogo Ty jeździsz? Co ma dziura w dolocie od rozrządu albo to:
                          Zamieszczone przez ElBocheno
                          ..... Masmo - w/w pan kierownik zaproponował mi żebym na rozgrzanym silniku dał opór na jedynce aż do odcięcia paliwa. Testu takiego nie przeprowadziłem, bo nie powiedział mi na co zwrócić uwagę. Czy ile obrotów osiągnę, czy przy jakiej prędkości się odetnie...
                          Co to ma niby dać?? Chyba każdy najgorszy rzęch na jedynce dojdzie do odcięcia... Koszmar. Takich fachowców to powinno się ścigać z urzędu.
                          Znajdź jakiegoś kumatego forumowicza z Vag-Com'em i na początek może okreslić co go boli....
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            ElBocheno, Dziura w takiej czarnej rurce do IC bedzie powodowac takie same efekty.

                            Ja tu widze, tyle problemow, ze lepiej nie mowic. IMO mocno sie to nawarstwilo. Jak rozrzad byl robiony w ASO to byla na to gwarancja (czesci, usluga) jak duplo, to naprawa tego i silnika na ich koszt. Chyba ze stwierdzenie nie dawno tyczy sie 100kkm, bo w sumie sa tacy co w rok tyle robia

                            Przyjedz na spota, niech Cie koledzy naprowadza gdzie jechac z tym autem, bo znow za cos zaplacisz 2 tys, a auto dalej nie bedzie chcialo jezdzic.

                            Masmo, Jak bedzie wpadac w tryb awaryjny to na jedynce rowniez nie dociagnie do wiecej niz 3tys obr/min. Mialem tak raz po wymianie sprezarki i nigdy wiecej to sie nie pojawilo. Tyle ze zmulil sie na srodku skrzyzowania, czym sie troche wkurzylem.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • ElBocheno
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 150

                              #15
                              Maicroft, masz rację - problemów w tym aucie jest od groma, niestety dużo więcej niż opisałem
                              Chorowałem na Octę strasznie, ale niestety kupiłem takiego strucla, że płakać się chcę. Nie znam się na autach to łatwo mnie było nabrać :| Nie wiem ile jeszcze kapusty będę musiał wtopić...

                              Wszystko wskazuje na to, że spot mnie nie ominie
                              Chciałbym tylko prosić, żeby mnie ktoś powiadomił mailowo ([email protected]) o terminie, bo nie mam możliwości regularnie wchodzić na forum.
                              Jeszcze raz dzięki!

                              Komentarz

                              • brutus
                                Rider
                                • 2006
                                • 329

                                #16
                                Ktoś wspomniał o porównywaniu TDI 1,9 101 KM do 110 KM ... pewnie że można ale charakterystyka tych silników jest zupełnie inna i ich w rażenia z jazdy nie jak się mają do siebie, (na kożyść 101 Konnej, ma ona dużo wyższy moment obrotowy)
                                OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez brutus
                                  Ktoś wspomniał o porównywaniu TDI 1,9 101 KM do 110 KM ... pewnie że można ale charakterystyka tych silników jest zupełnie inna i ich w rażenia z jazdy nie jak się mają do siebie, (na kożyść 101 Konnej, ma ona dużo wyższy moment obrotowy)
                                  Dużo?? Wg danych fabrycznych o 5 Nm (240/235) i seryjny 101 PD nie ciągnie powyżej 3000 obr. i na dodatek jest głosniejszy. Ja tam wolę VP 110. Ale to trochę OT.
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • Garret
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1196
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez brutus
                                    Ktoś wspomniał o porównywaniu TDI 1,9 101 KM do 110 KM ... pewnie że można ale charakterystyka tych silników jest zupełnie inna i ich w rażenia z jazdy nie jak się mają do siebie, (na kożyść 101 Konnej, ma ona dużo wyższy moment obrotowy)
                                    Osiągi a zwłaszcza przyspieszenie są bardzo zbliżone i mogą dać dobry pogląd na to jak powinna jeździć sprawna 110. Ale najlepiej by kolega podjechał na spota albo wprost do Mastersa zamiast do fachmanów, którzy twierdzą, iż nieszczelność w połączeniu IC może rozwalić rozrząd i że normalnym jest to, iż auto kilkuletnie ma takie luzy, że bardzo odczuwalnie traci na mocy :shock:
                                    Garret

                                    -----------
                                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                    Komentarz

                                    • handzol
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 212

                                      #19
                                      O rany!!! Co to za serwis!!!
                                      A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.
                                      Na fakturze powinno byc napisane co wymienili.Koniecznie jedz na spota,tam ci na pewno doradzą co z tym fantem zrobić.Tu małe pytanie do fachowców:czy hamownia pokaże niemoc silnika i czy taki wydruk był by podstawą do reklamacji?

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez handzol
                                        czy hamownia pokaże niemoc silnika i czy taki wydruk był by podstawą do reklamacji?
                                        pokaże, ale nie sadzę, żeby był to dla kogokolwiek "dowód", na pewno dla ciebie - tak.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez handzol
                                          O rany!!! Co to za serwis!!!
                                          A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.
                                          Na fakturze powinno byc napisane co wymienili.Koniecznie jedz na spota,tam ci na pewno doradzą co z tym fantem zrobić.Tu małe pytanie do fachowców:czy hamownia pokaże niemoc silnika i czy taki wydruk był by podstawą do reklamacji?
                                          Dokładnie na fakturze powinno być wyspecyfikownie co zrobili. Można tylko za to ich ścigać. Że hamownia wykaże że silnik nie ma mocy to nie będzie podstawą reklamacji. Zawsze gość powie że jeszcze coś jest skitrane.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • ElBocheno
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 150

                                            #22
                                            Oto co mam na tej fakturze:
                                            1. Rozrząd - 600
                                            2. Pompa ukł. chłodz. - 300
                                            3. Napinacz paska altern. - 414
                                            4. G-12 x3 - 54
                                            5. Woda x3 - 3,90
                                            6. Przewód - 26
                                            7. Łącznik stabiliz. x2 - 130
                                            8. Olej - 162
                                            9. Filtr oleju - 26
                                            10. Filtr powietrza - 25
                                            11. Filtr p.pyłkowy - 25
                                            12. Filtr paliwa - 93
                                            Robocizna - 475

                                            I jak to oceniacie? Ceny są w normie czy strasznie mnie przyciął?

                                            Już dostałem info odnośnie spotów. Prawdopodobnie na najbliższy nie dotrę ale za mam nadzieję, że za tydzień tak.

                                            Pozdrawiam!

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ElBocheno
                                              Oto co mam na tej fakturze:....
                                              Z podsumowania nie wychodzi 3 kzł. :roll: Ceny nie są najniższe ale raczej w średnie. Nie wspominałeś że wymieniałeś olej, wszystkie filtry i łączniki stabilizatora. Jak zwykle diabeł tkwił w szczegółach :szeroki_usmiech . Wiec aż tak bardzo Cię nie naciągneli. Jeśli auto nie jeździ jak powinno to może jeszcze być coś nawalone. Wiec dalsza diagnostyka wskazana.
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • ElBocheno
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 150

                                                #24
                                                Sprawa 1:
                                                W swoim drugim poście w tym wątku napisałem o oleju i filtrach:
                                                "Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry" , zresztą sam cytowałeś to zdanie w swoim drugim poście :wink:

                                                Sprawa 2:
                                                Spisałem tylko to co miałem na faktórze z rozrządem. Jak już byłem w zakładzie to zrobiłem kilka innych dupereli: musiałem dokupić joystick do lusterek, lewy drążek (cały) i chyba coś tam jeszcze, więc pod 3 tysie podeszło.

                                                Trochę mi ulżyło, ze ceny nie są z kosmosu i mnie nie narżnęli. I z całą pewności masz rację, że czeka mnie dalsza WNIKLIWA diagnostyka, bo oprócz przyspieszenia jeszcze trochę rzeczy jest do zrobienia.

                                                Komentarz

                                                • damian
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 178

                                                  #25
                                                  ElBocheno, co do przyśpieszenia, to myślę, że jednak masz coś nie tak. Ja wczoraj zakupiłem octaviankę i powiem szczerze że to bardzo ładnie pomyka. Wiec twoje odczucia są chyba jak najbardziej obiektywne - tak mi sie wydaje. Lepiej to sprawdź. A może to turbina nawaliła ??



                                                  Ps. opis nie aktualny "Już ją prawie mam" zamieniam na "Już ją mam"
                                                  Chcesz zarobić przez internet ??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...