Ostatnio było super Jestem chętny a do terminu postaram się dostosować :wink:
Marne przyspieszenie
Zwiń
X
-
Marne przyspieszenie
Witam!
Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok.
3 miesiące temu kupiłem Octę 1,9. Oczywiście po poprzednim aucie (Felicja) rozpędzam się szybciej ale prawdę mówiąc spodziewałem się nieco więcej po 110 KM.
Tymczasem gdy startuję spod świateł na równi z 90konną Octą, ona "odpływa" swobodnie podczas gdy ja dusząc gaz i piłując silnik do bólu ledwo nadążam lub zostaję w tyle.
Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
Panowie, co może być nie tak?!
Tankuję wzmocnioną ropę, byłem w skodowskim warsztacie i pan kierownik zbadawszy silnik zakomunikował mi, że wszystko ok. On ma identyczną Octę, więc przejechał się moją i stwierdził, że jeździ git. A ja mimo to mam nieodparte wrażenie, że gdzieś mi ta moc ucieka. Silnik ryczy, obroty idą w górę a auto przyspiesza dość ślamazarnie.
Jak, gdzie i czy w ogóle można tę sprawę zbadać?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
-
-
Tez przesiadlem sie z Felicji i jak mam ochote to raczej wyprzedzam wszystko jak leci.... . (no prawie :wink:, uklon dla 2.0 i chipowanych)
W dieslu wyprzedza sie na innych obrotach silnika, ale pewnie to juz wiesz.
Proponowal bym ci pojscie do salonu i poproszenie o jazde testowa autkiem z silnikiem 1.9tdiMax moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Komentarz
-
-
Re: Marne przyspieszenie
Zamieszczone przez ElBochenoWitam!
Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok.
3 miesiące temu kupiłem Octę 1,9. Oczywiście po poprzednim aucie (Felicja) rozpędzam się szybciej ale prawdę mówiąc spodziewałem się nieco więcej po 110 KM.
Tymczasem gdy startuję spod świateł na równi z 90konną Octą, ona "odpływa" swobodnie podczas gdy ja dusząc gaz i piłując silnik do bólu ledwo nadążam lub zostaję w tyle.
Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
Panowie, co może być nie tak?!
Tankuję wzmocnioną ropę, byłem w skodowskim warsztacie i pan kierownik zbadawszy silnik zakomunikował mi, że wszystko ok. On ma identyczną Octę, więc przejechał się moją i stwierdził, że jeździ git. A ja mimo to mam nieodparte wrażenie, że gdzieś mi ta moc ucieka. Silnik ryczy, obroty idą w górę a auto przyspiesza dość ślamazarnie.
Jak, gdzie i czy w ogóle można tę sprawę zbadać?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
podjedz na spota ktos sie z Toba przejedzie, mozna podpiac laptopa, sprawdzic bledy, zobaczyc czy przeplywomierz zyje itd :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Re: Marne przyspieszenie
Zamieszczone przez ElBocheno.....Mam wątpliwości czy z moim silnikiem wszystko jest ok. ....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Skoro to 110-ka,to mogą być problemy z doładowaniem tzn.n-75 .Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wielu innych aut, które - jak sądzę - nie powinny dla mnie stanowić wyzwania. Są to np: Astry w benzynie i w dislu, Fabie, nawet Felicja 1,9 prawie mi uciakła (sic!). Dzisiaj z pomocą nieba nie dałem się objechać Fiatowi Panda... :/
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za odzew!!
Po kolei:
eR_ - do salonu raczej nie pójdę, bo post niżej wyczytałem, że takich silników już nie robią.
MisiekWAW - używka, używka z 2001. Bardzo chętnie bym się przejechał z kimś, kto ma do czynienia z takim samym autem, tyle że sprawnym. Laptop też mile widziany :]
Bardzo bym Cię prosił o przesłanie danych odnośnie spotkania na adres [email protected]. To bardzo by mi ułatwiło życie, bo do konta mam w miarę regularny dostęp a do przeglądania stron nie. Z góry dziękuję.
KruPin - cała historia jest taka, że pierdyknął mi rozrząd w czasie jazdy. Zostałem zaholowany do zakładu w/w pana (serwis skody), ten stwierdził, że rozrząd był niedawno wymieniany i walnął z powodu (mogę źle powtórzyć bo kompletnie się na tym nie znam) dziury w kablu (łączniku?) między intercoolerem a czymśtam. Mówił, że ta dziura powodowała ujście mocy co z kolei zaowocowało przeskokami paska rozrządu na rolkach i destrukcję rozrządu wraz ze wszystkim dookoła. Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry i skasował mnie na 3 tysie :/
Mówiłem mu, że moim zdaniem auto nie ma pełnej mocy ale on mnie zapewnił, że po zaspawaniu dziury na pewno będzie lepiej. Twierdził, że sam się nim przejachał i że jest ok.
Nie wiem czy pan kierownik jest najwłaściwszym urządzeniem diagnostycznym ale póki co lepszego nie miałem
Moim zdaniem różnicy - z dziurą czy bez - nie ma, lub jest bardzo znikoma. Pan kierownik powiedział też, ze z czasem silniki tracą moc, bo podzespoły się luzują, nie są tak szczelne a więc i mniej wydajne. A przecież moje auto ma już 5 (a teraz to 6) lat.
Masmo - w/w pan kierownik zaproponował mi żebym na rozgrzanym silniku dał opór na jedynce aż do odcięcia paliwa. Testu takiego nie przeprowadziłem, bo nie powiedział mi na co zwrócić uwagę. Czy ile obrotów osiągnę, czy przy jakiej prędkości się odetnie...
Matis68 - A czy stan przepływomierza można ocenić wizualnie? Bo niby pan kierownik obejrzał wszystko wnikliwie i nic - oprócz dziurki - nie znalazł.
handzol - No, nie. W fotel to mnie zdecydowanie nie wciska.
Sumując, pewnie najrozsądniej byłoby się pojawić na jakimś spotkaniu.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam!
Komentarz
-
-
O a o tym, ze pierdyknal pasek to przemilczales poprzednio, albo sie zle wczytalem. Pewny jestes ze wszystkie zawory sa nowe, proste i korbowodow nie powyginalo??
W tym momencie spadkow mocy moze byc duzo duzo wiecej, a dziura w IC do pierdykniecia paska to ma tyle wspolnego ze hoho. Jak byla dziura to auto dymilo i nie jechalo, wiec o co chodzi.
Cos mi smierdzi 'fachowoscia' w/w zakladu :roll:
Komentarz
-
-
Tak, o rozrządzie nie wspomniałem bo myślałem że rozrząd nie ma wpływu na przyspieszenie.
A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.
W przeciwnym razie nie wiem jaki jest ich stan. Ja nie wymieniałem. Poprzedni właściciel też nic o tym nie wspominał. I znowu: czy można ich stan ocenić wizualnie? Bo pan kierownik oglądał silnik wnikliwie i nic więcej nie stwierdził.
Wiesz co, przed walnięciem rozrządu auto w ogóle nie dymiło i jako tako jeździło, w zasadzie tak samo jak teraz kiedy dziura została zaspawana. Napisałeś "dziura w IC", nie wiem czy to ma znaczenie ale pan kierownik mówił, że w jakimś kablu albo innym elemencie łączącym IC z ... nie pamiętam czym.
Co do fachowości... no cóż, scholowano mnie do najbliższego serwisu skody.
Poza tym pytałem kiedyś na forum o zakłady godne polecenia w okolicy wawy, bo w większości ludzie opisują zakłady z których są niezadowoleni.
Dzięki i pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ElBocheno..... Mówił, że ta dziura powodowała ujście mocy co z kolei zaowocowało przeskokami paska rozrządu na rolkach i destrukcję rozrządu wraz ze wszystkim dookoła. Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry i skasował mnie na 3 tysie :/ ......
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.... Człowieku do kogo Ty jeździsz? Co ma dziura w dolocie od rozrządu albo to:
Zamieszczone przez ElBocheno..... Masmo - w/w pan kierownik zaproponował mi żebym na rozgrzanym silniku dał opór na jedynce aż do odcięcia paliwa. Testu takiego nie przeprowadziłem, bo nie powiedział mi na co zwrócić uwagę. Czy ile obrotów osiągnę, czy przy jakiej prędkości się odetnie...
Znajdź jakiegoś kumatego forumowicza z Vag-Com'em i na początek może okreslić co go boli....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
ElBocheno, Dziura w takiej czarnej rurce do IC bedzie powodowac takie same efekty.
Ja tu widze, tyle problemow, ze lepiej nie mowic. IMO mocno sie to nawarstwilo. Jak rozrzad byl robiony w ASO to byla na to gwarancja (czesci, usluga) jak duplo, to naprawa tego i silnika na ich koszt. Chyba ze stwierdzenie nie dawno tyczy sie 100kkm, bo w sumie sa tacy co w rok tyle robia
Przyjedz na spota, niech Cie koledzy naprowadza gdzie jechac z tym autem, bo znow za cos zaplacisz 2 tys, a auto dalej nie bedzie chcialo jezdzic.
Masmo, Jak bedzie wpadac w tryb awaryjny to na jedynce rowniez nie dociagnie do wiecej niz 3tys obr/min. Mialem tak raz po wymianie sprezarki i nigdy wiecej to sie nie pojawilo. Tyle ze zmulil sie na srodku skrzyzowania, czym sie troche wkurzylem.
Komentarz
-
-
Maicroft, masz rację - problemów w tym aucie jest od groma, niestety dużo więcej niż opisałem
Chorowałem na Octę strasznie, ale niestety kupiłem takiego strucla, że płakać się chcę. Nie znam się na autach to łatwo mnie było nabrać :| Nie wiem ile jeszcze kapusty będę musiał wtopić...
Wszystko wskazuje na to, że spot mnie nie ominie
Chciałbym tylko prosić, żeby mnie ktoś powiadomił mailowo ([email protected]) o terminie, bo nie mam możliwości regularnie wchodzić na forum.
Jeszcze raz dzięki!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez brutusKtoś wspomniał o porównywaniu TDI 1,9 101 KM do 110 KM ... pewnie że można ale charakterystyka tych silników jest zupełnie inna i ich w rażenia z jazdy nie jak się mają do siebie, (na kożyść 101 Konnej, ma ona dużo wyższy moment obrotowy)Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez brutusKtoś wspomniał o porównywaniu TDI 1,9 101 KM do 110 KM ... pewnie że można ale charakterystyka tych silników jest zupełnie inna i ich w rażenia z jazdy nie jak się mają do siebie, (na kożyść 101 Konnej, ma ona dużo wyższy moment obrotowy)Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
O rany!!! Co to za serwis!!!A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez handzolO rany!!! Co to za serwis!!!A czy zawory i korbowodow wymienia się jak rozrząd walnie? Jeśli tak to pewnie mi wymienili bo za coś te 3 tysie musiały być.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Oto co mam na tej fakturze:
1. Rozrząd - 600
2. Pompa ukł. chłodz. - 300
3. Napinacz paska altern. - 414
4. G-12 x3 - 54
5. Woda x3 - 3,90
6. Przewód - 26
7. Łącznik stabiliz. x2 - 130
8. Olej - 162
9. Filtr oleju - 26
10. Filtr powietrza - 25
11. Filtr p.pyłkowy - 25
12. Filtr paliwa - 93
Robocizna - 475
I jak to oceniacie? Ceny są w normie czy strasznie mnie przyciął?
Już dostałem info odnośnie spotów. Prawdopodobnie na najbliższy nie dotrę ale za mam nadzieję, że za tydzień tak.
Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ElBochenoOto co mam na tej fakturze:....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Sprawa 1:
W swoim drugim poście w tym wątku napisałem o oleju i filtrach:
"Wymienił pasek, rolki, pompę, coś tam jeszcze, zaspawał tę feralną dziurę, wymienił olej i filtry" , zresztą sam cytowałeś to zdanie w swoim drugim poście :wink:
Sprawa 2:
Spisałem tylko to co miałem na faktórze z rozrządem. Jak już byłem w zakładzie to zrobiłem kilka innych dupereli: musiałem dokupić joystick do lusterek, lewy drążek (cały) i chyba coś tam jeszcze, więc pod 3 tysie podeszło.
Trochę mi ulżyło, ze ceny nie są z kosmosu i mnie nie narżnęli. I z całą pewności masz rację, że czeka mnie dalsza WNIKLIWA diagnostyka, bo oprócz przyspieszenia jeszcze trochę rzeczy jest do zrobienia.
Komentarz
-
-
ElBocheno, co do przyśpieszenia, to myślę, że jednak masz coś nie tak. Ja wczoraj zakupiłem octaviankę i powiem szczerze że to bardzo ładnie pomyka. Wiec twoje odczucia są chyba jak najbardziej obiektywne - tak mi sie wydaje. Lepiej to sprawdź. A może to turbina nawaliła ??
Ps. opis nie aktualny "Już ją prawie mam" zamieniam na "Już ją mam"
Komentarz
-
Komentarz