temperatura silnika zbyt niska

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarek szymański
    Classic
    • 2015
    • 6

    temperatura silnika zbyt niska

    Witam wszystkich ja tylko na chwilę i będę na nasluchu jutro o 18tej się spotykamy
  • PajonkTHC
    Classic
    • 2013
    • 41

    #2
    temperatura silnika zbyt niska

    Mam takie pytanko.
    W silniki BFQ mam termostat elektroniczny zasada dzałania jest taka iz otwierany jest on w momecie gdy dostanie prąd który ogrzewa grzałkę. wymieniałem go ostatnio na termostat firmy BEHR z tego co wiem fabryczne również są tej firmy.

    a problem mam taki silnik rozgrzewa się do 75 stopni max 80 i miedzy tymi wskazaniamisie wacha niestety nie robie mu zadnej różnicy czy jadę na trasie czy jest to cykl miejski. gdzie szukać ewentualnych przyczyn??
    Octavia I 2005 1,6 102KM

    Komentarz

    • logan_x
      Rider
      • 2011
      • 401
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Temperaturę odczytujesz ze wskaźnika czy Vag-comem ?
      Trzeba by porównać te dwa wskazania, bo odpowiadają za nie dwa różne czujniki, które są w jednej obudowie. Może któryś się popsuł.

      Komentarz

      • PajonkTHC
        Classic
        • 2013
        • 41

        #4
        odczytuję z wskaźnika choć przewody idące górą są gorące a gdy temperatura jest 80 stopni to słychać ze termostat tak pstryknie. jeszcze kombinuję jak zmierzyć temperaturę węży górnych które są gorące przed chłodnicą. ten zielony czujnik wymieniałem równocześnie z termostatem choć stary był ok tylko ten czarny. a włąśnie czy nim sprawdzę coś??

        EDIT: sprawdzę temperaturę prograrem Scan Master bo takim dysponuje i dowiem sie moze coś więcej w kazdym razie błędów zadnych nie ma bo wczoraj podpinałem. ale dlaczego nie sprawdziłem jaka temperature pokazuje ;/ :evil:
        Octavia I 2005 1,6 102KM

        Komentarz

        • logan_x
          Rider
          • 2011
          • 401
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Mierzenie temperatury przewodów nie ma sensu, bo zmierzona temperatura będzie niższa niż rzeczywista temperatura płynu.
          Możesz sprawdzić jak zachowuje się temperatura na starym czujniku.
          Po zagrzaniu silnika vag-com powinien pokazywać temperaturę 105 stC, przy 108 stC powinny się włączyć wentylatory i schłodzić do 104 stC.
          Na wskaźniku jest cały czas 90 stC.

          Komentarz

          • PajonkTHC
            Classic
            • 2013
            • 41

            #6
            więc tak... jeżdzę na klimie wiec temperatura nie wzrastała na blacie powyzej 75 stC kiedy zatrzymałem sie pod domem komputer pokazał 70 stC a blat 75stC natomiat po kilku minutach komputer wskazał 78 stC a blat 90stC do przy czym po wskazaniu w skanMaster odpalaja wentylatory i temperatura w programie spada do 78stC. wszystko jest conajmniej dziwne... gdzie szukać rozwiazania?? czy olać całkowicie sprawę? węże są gorące juz przy 75 stC wskazanym na blacie. a i jeszcze jedno po zgaszeniu i odpaleniu (wentylatory nie zadzałały) temperatura spadła do 75 na blacie.... nie wierzę aby w kilka sekund temperatura w całym obiegu spadła o 15 stopni.
            Octavia I 2005 1,6 102KM

            Komentarz

            • logan_x
              Rider
              • 2011
              • 401
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              A jakie temperatury były przed zmiana termostatu?
              Co było powodem wymiany ?

              Komentarz

              • PajonkTHC
                Classic
                • 2013
                • 41

                #8
                powodem wymiany był błąd jakis tam zwarcie do plusa i chodziło o termostat ze uszkodzony (odczytane Vagiem). lecz temperaturę trzymał 90. wymieniłem a wszystko było ok przez jakieś 2 miesiące moze misiac a teraz takie wałki robi i zastanawiam sie czy termostat sie juz nie uszkodził... i czy nie reklamować. tylko jak to sprawdzić aby mieć 100% pewności??
                Octavia I 2005 1,6 102KM

                Komentarz

                • logan_x
                  Rider
                  • 2011
                  • 401
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Wysłałem maila z workshop manual, gdzie opisane są procedury testowe, co prawda po angielsku ale zawsze coś.

                  Zmieniałeś termostat z cała obudową czy tylko króciec z termostatem?
                  Jeśli z cała obudową to masz pewnie nowe czujniki temperatury, może one zaczęły świrować, sprawdź 4 pinowe złącze może coś nie kontaktuje.

                  Komentarz

                  • PajonkTHC
                    Classic
                    • 2013
                    • 41

                    #10
                    wymieniłem króciec z termostatem oraz zielony czujnik 4 pin. sprawdzę jeszczeze starym czujnikiem zielonym. i za kilka dni jak sprawdzę wszystko dam znać jakie sa przypuszczenia. Pozdrawiam

                    [ Dodano: Nie 11 Sie, 13 11:04 ]
                    Zamieszczone przez logan_x
                    Zmieniałeś termostat z cała obudową czy tylko króciec z termostatem?
                    Jeśli z cała obudową to masz pewnie nowe czujniki temperatury, może one zaczęły świrować, sprawdź 4 pinowe złącze może coś nie kontaktuje.
                    i to okazało się kluczem. te czujniki to "padlina" wymieniłem wczoraj i juz dziś widać efekty silnik dogrzewa się przynajmniej na blacie widze to 90 stC pozdrawiam i dzieki za pomoc!!
                    Octavia I 2005 1,6 102KM

                    Komentarz

                    Pracuję...