Witam wszystkich ja tylko na chwilę i będę na nasluchu jutro o 18tej się spotykamy
temperatura silnika zbyt niska
Zwiń
X
-
temperatura silnika zbyt niska
Mam takie pytanko.
W silniki BFQ mam termostat elektroniczny zasada dzałania jest taka iz otwierany jest on w momecie gdy dostanie prąd który ogrzewa grzałkę. wymieniałem go ostatnio na termostat firmy BEHR z tego co wiem fabryczne również są tej firmy.
a problem mam taki silnik rozgrzewa się do 75 stopni max 80 i miedzy tymi wskazaniamisie wacha niestety nie robie mu zadnej różnicy czy jadę na trasie czy jest to cykl miejski. gdzie szukać ewentualnych przyczyn??
-
-
odczytuję z wskaźnika choć przewody idące górą są gorące a gdy temperatura jest 80 stopni to słychać ze termostat tak pstryknie. jeszcze kombinuję jak zmierzyć temperaturę węży górnych które są gorące przed chłodnicą. ten zielony czujnik wymieniałem równocześnie z termostatem choć stary był ok tylko ten czarny. a włąśnie czy nim sprawdzę coś??
EDIT: sprawdzę temperaturę prograrem Scan Master bo takim dysponuje i dowiem sie moze coś więcej w kazdym razie błędów zadnych nie ma bo wczoraj podpinałem. ale dlaczego nie sprawdziłem jaka temperature pokazuje ;/ :evil:
Komentarz
-
-
Mierzenie temperatury przewodów nie ma sensu, bo zmierzona temperatura będzie niższa niż rzeczywista temperatura płynu.
Możesz sprawdzić jak zachowuje się temperatura na starym czujniku.
Po zagrzaniu silnika vag-com powinien pokazywać temperaturę 105 stC, przy 108 stC powinny się włączyć wentylatory i schłodzić do 104 stC.
Na wskaźniku jest cały czas 90 stC.
Komentarz
-
-
więc tak... jeżdzę na klimie wiec temperatura nie wzrastała na blacie powyzej 75 stC kiedy zatrzymałem sie pod domem komputer pokazał 70 stC a blat 75stC natomiat po kilku minutach komputer wskazał 78 stC a blat 90stC do przy czym po wskazaniu w skanMaster odpalaja wentylatory i temperatura w programie spada do 78stC. wszystko jest conajmniej dziwne... gdzie szukać rozwiazania?? czy olać całkowicie sprawę? węże są gorące juz przy 75 stC wskazanym na blacie. a i jeszcze jedno po zgaszeniu i odpaleniu (wentylatory nie zadzałały) temperatura spadła do 75 na blacie.... nie wierzę aby w kilka sekund temperatura w całym obiegu spadła o 15 stopni.
Komentarz
-
-
powodem wymiany był błąd jakis tam zwarcie do plusa i chodziło o termostat ze uszkodzony (odczytane Vagiem). lecz temperaturę trzymał 90. wymieniłem a wszystko było ok przez jakieś 2 miesiące moze misiac a teraz takie wałki robi i zastanawiam sie czy termostat sie juz nie uszkodził... i czy nie reklamować. tylko jak to sprawdzić aby mieć 100% pewności??
Komentarz
-
-
Wysłałem maila z workshop manual, gdzie opisane są procedury testowe, co prawda po angielsku ale zawsze coś.
Zmieniałeś termostat z cała obudową czy tylko króciec z termostatem?
Jeśli z cała obudową to masz pewnie nowe czujniki temperatury, może one zaczęły świrować, sprawdź 4 pinowe złącze może coś nie kontaktuje.
Komentarz
-
-
wymieniłem króciec z termostatem oraz zielony czujnik 4 pin. sprawdzę jeszczeze starym czujnikiem zielonym. i za kilka dni jak sprawdzę wszystko dam znać jakie sa przypuszczenia. Pozdrawiam
[ Dodano: Nie 11 Sie, 13 11:04 ]
Zamieszczone przez logan_xZmieniałeś termostat z cała obudową czy tylko króciec z termostatem?
Jeśli z cała obudową to masz pewnie nowe czujniki temperatury, może one zaczęły świrować, sprawdź 4 pinowe złącze może coś nie kontaktuje.
Komentarz
-
Komentarz