a jakieś stronki dobre z akcesoriami zanacie do octy oczywiście
1.8T 20V AMU
Zwiń
X
-
1.8T 20V AMU
Przy zimnym silniku po zapaleniu jest 1200 obrotów (prawidłowo) ruszam i zaczynają sie dziwne rzeczy dziać, silnik jak by tracił moc,dusił się, obroty skaczą, nie można jechac, dopóki nie przegazuje i silnik troche nie popracuje na jałowym biegu.Dzieje się to wyłącznie jak samochód stoi pod chmurką.Proszę o poradę.
-
-
Re: 1.8T 20V AMU
o jeden dział za głębokoZamieszczone przez akizPrzy zimnym silniku po zapaleniu jest 1200 obrotów (prawidłowo) ruszam i zaczynają sie dziwne rzeczy dziać, silnik jak by tracił moc,dusił się, obroty skaczą, nie można jechac, dopóki nie przegazuje i silnik troche nie popracuje na jałowym biegu.Dzieje się to wyłącznie jak samochód stoi pod chmurką.Proszę o poradę.
, przenoszę na techniczny :arrow:
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
mam/miałem to samo i jestem prawie pewien, że masz słaby aku!!!!!
ja miałem złodzieja prądu w postaci adeptera do zestawu głośnomówiącego . Ale to nie całe 50%. jest jeszcze jeden złodzeij, który mi rozładowuje aku. jadę go szuakć w czwartek wieczorem do aso. Podejrzewam:
1 resztę zestawugośnomówiącego
2 popsuty mikrowłącznik oświetlenia bagażnika
3 syrenę alarmu - pan elektryk stwierdził, że prąd płynie kablem do niej
mam nadzieję, ze znajdą... dam znac w piątek rano.
U mnie nic się nie dzieje jak aku jest naładowane. zaczyna się jak np. tydzień stoi. :evil: :evil: :evil:
stawiam na akumulator20v
Komentarz
-
-
bezduszny
Re: 1.8T 20V AMU
U mojej żony w AUM'ie jest to samo. Mocno wyczówalne jest to na kiepskim paliwie (potrafi sam zgasnąć.... szczególnie kiedy temperatura jest około 0 stopni C. :?Zamieszczone przez akizPrzy zimnym silniku po zapaleniu jest 1200 obrotów (prawidłowo) ruszam i zaczynają sie dziwne rzeczy dziać, silnik jak by tracił moc,dusił się, obroty skaczą, nie można jechac, dopóki nie przegazuje i silnik troche nie popracuje na jałowym biegu.Dzieje się to wyłącznie jak samochód stoi pod chmurką.Proszę o poradę.
Przy mrozach jest o dziwo OK....
Podejrzewam jakiś czujnik temperatury.... sterujący dawką paliwa czy tzw. "ssaniem" (pod warunkiem, że takowy istnieje :szeroki_usmiech )
Komentarz
-
bezduszny
Komentarz
-
Od mycia raczej nie. Z tego co mnie informowano w ASO i mojego doświadczenia to wynika, że należałoby je wymieniać co około 60.000, bo przy takim przebiegu padła mi pierwsza. Objawem było olbrzymie szarpanie nawet przy rozgrzanym silniku. Krótko mówiąc silnik chodził na trzech garnkach. Koszt jednej w ASO to około 120 zł, a w sklepie najtaniej 120 zł (ciekawe, że ceny w sklepach były nawet wyższe).
Myślę, że powodem takiego zachowania jest wilgoć znajdująca się w powietrzu, która przedostaje się taż w okolice cewek. (to mój domysł). Przy mrozach jest bardziej suche powietrze i może dlatego to zjawisko nie zachodzi.1.8 TSI - 160KM
Komentarz
-
-
bezduszny -
z tego co sie orientuje, to awaria cewki powoduje slad w kompie, moze warto sprawdzic.
przy wymianie cewki warto tez wymienic fajke - dodatkowo ~60PLN.
nie wiem czy jest sens wymieniac cewki bez pewnosci ze to one. to koszt dobrze ponad 500pln.
[ Dodano: Sro 17 Sty, 07 12:05 ]
hmm, ja bym tego nie podejrzewal. cewka jest bezposrednio na silniku, do nieh dochodzi trzy zylowy kabel z niskim napieciem. sama cewka jest na silniku osadzona z uszczelka, wiec tam raczej sie woda nie dostanie. Ja w tej chwili od poltora miesiaca jezdze bez tej uszczelki pod jedna cewka (w aso czekanie ~2 tygodni) i nic sie nie dzieje.Zamieszczone przez buzisylwekMyślę, że powodem takiego zachowania jest wilgoć znajdująca się w powietrzu, która przedostaje się taż w okolice cewek. (to mój domysł). Przy mrozach jest bardziej suche powietrze i może dlatego to zjawisko nie zachodzi.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Prawda. Jak cewka całkowicie wysiądze to błędy się pojawiają, ale jak się ma ku bliskiemu upadkowi to niestety nic nie wykazuje, chyba że można to inaczej sprawdzić (tylko że niewiem jak). Faktem jest, że kiedy bliski jest kres cewki to zauważyłem nasilenie takiego zachowania. A tak na marginesie nie życzę nikomu, aby cewka wysiadła w trasie, bo w ASO rzadko mają je na miejscuZamieszczone przez tomekz tego co sie orientuje, to awaria cewki powoduje slad w kompie, moze
hmm, ja bym tego nie podejrzewal. cewka jest bezposrednio na silniku, do nieh dochodzi trzy zylowy kabel z niskim napieciem. sama cewka jest na silniku osadzona z uszczelka, wiec tam raczej sie woda nie dostanie. Ja w tej chwili od poltora miesiaca jezdze bez tej uszczelki pod jedna cewka (w aso czekanie ~2 tygodni) i nic sie nie dzieje.
1.8 TSI - 160KM
Komentarz
-
-
bezduszny
Chwila....
Cewka działa niezależnie od jakości paliwa .... czyz nie ?
Nie wiem jak u was, ale u żony poranne objawy "szrpania, gaśnięcia i nierównych obrotów" się nasiliły kiedy zatankowała w trasie paliwa "no name".
Na Orlenowskiej Vervie jest to mniej, dużo mniej oczuwalne.. Ktos tak testował tą przypadłość ?
Komentarz
-
mnie to raczej wygląda nie na cewkę, bo psują się bardzo rzadko, a na przewody WN. Jak się nieco silnik ogrzeje to się osuszą (wilgoć w powietrzu) i wtedy nie ma upływu prądu. Zwróć uwagę, że niepracował jeden cylinder a nie więcej. Przejechałem różnymi samochodami benzynowymi dobrze ponad 500kkm i cewkę wymieniałem tylko raz i to dlatego, że kupiłem prawie za bezcen nową - 15lat temu w Ładzie2106. Na O1 (1,6AKL+LPG) zrobiłem 135kkm i przewody były wymieniane trzy razy, a cewka ani razu. Tyle, że jak widzę dla ASO cewkę bardziej się opłaci wymienić niż przewody.Zamieszczone przez akiznie można jechac, dopóki nie przegazuje i silnik troche nie popracuje na jałowym biegu.zamiast dość drogiej wizyty w ASO proponuję na początek zakup miernika uniwersalnego w hipermarkecie (15-20zł) i po kolei wypinać bezpieczniki i na ich miejsce wpinać miernik z ustawieniem na pomiar prądu (oczywiście bez uruchamiania samochodu - bo wtedy prądy są dużo większe). W ciagu pół godziny prawie na pewno znajdziesz "złodziejski" obwód. Kwestia tylko co na nim jest wpięte.Zamieszczone przez Marianjest jeszcze jeden złodzeij, który mi rozładowuje aku. jadę go szuakć w czwartek wieczorem do aso.
[ Dodano: Sro 17 Sty, 07 13:05 ]
tak ale było bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Woda nie chce napędzać silnika w każdej temperaturzeZamieszczone przez bezdusznyKtos tak testował tą przypadłość
Komentarz
-
-
bezduszny
Problem ustaje po kilkunastu sekundach pracy silnika... Czy aż tak szybko ewentualna wilgoś by odparowała ?Zamieszczone przez rezona na przewody WN. Jak się nieco silnik ogrzeje to się osuszą (wilgoć w powietrzu) i wtedy nie ma upływu prądu
Komentarz
-
Niestety u mnie niema przewodów wysokiego napięcia, a cewki są cztery i każda znich znajduje się na świecy (tak jak w normalnym silniku beznzynowym fajki). I fakt jest jeden- wymieniłem już trzy cewki samemu po uprzednim zdiagnozowaniu Vagiem i odczytaniu błędu braku zapłonu na poszczególnym cylindrze. Po wymianie uszkodzonej cewki objawy minęły. Podmienianie uszkodzonej cewki na inny cylinder dawał objawy takie same - czyli błąd zapłonu.Zamieszczone przez rezonmnie to raczej wygląda nie na cewkę, bo psują się bardzo rzadko, a na przewody WN. Jak się nieco silnik ogrzeje to się osuszą (wilgoć w powietrzu) i wtedy nie ma upływu prądu. Zwróć uwagę, że niepracował jeden cylinder a nie więcej. Przejechałem różnymi samochodami benzynowymi dobrze ponad 500kkm i cewkę wymieniałem tylko raz i to dlatego, że kupiłem prawie za bezcen nową - 15lat temu w Ładzie2106. Na O1 (1,6AKL+LPG) zrobiłem 135kkm i przewody były wymieniane trzy razy, a cewka ani razu. Tyle, że jak widzę dla ASO cewkę bardziej się opłaci wymienić niż przewody.
Czy miał już ktoś takie problemy? Jeśli się mylę to mnie sprostujcie.1.8 TSI - 160KM
Komentarz
-
-
Sorry nie wiedziałem, że można coś takiego wymyśleć, samo się prosi o awarię. Będą cewki lecieć...Zamieszczone przez buzisylwekcewki są cztery i każda znich znajduje się na świecymoże, odparowuje nie tylko od ogrzania silnika, ale od przepływu prądu równieżZamieszczone przez bezdusznyewentualna wilgoś by odparowała
Komentarz
-
-
Niema za co. Sam długo nie wiedziałem dopóki mi nie wysiadłaZamieszczone przez rezonSorry nie wiedziałem, że można coś takiego wymyśleć
) :shock:
[ Dodano: Sro 17 Sty, 07 14:38 ]
Trzeba będzie sprawdzić z naładowanym :wink: Ciekawe, że po pracy jak go odpalam to ma to samo, ale tylko jak jest koło 0 stopni.Zamieszczone przez MarianNie wiem jak u was-u mnie na te obiawy ma wpływ wyłącznie stan aku1.8 TSI - 160KM
Komentarz
-
-
Nie wiem po czym ten wniosek o krotkiej zywotnosciZamieszczone przez rezonSorry nie wiedziałem, że można coś takiego wymyśleć, samo się prosi o awarię. Będą cewki lecieć...
gdyby nie bledna diagnoza ASO, ktore to stwierdzilo uszkodzenie jednej, to 200 000 km przekroczylbym na czterech oryginalnych.. a tak.. tylko na trzech.
Wlasnie takie rozwiazanie wydaje mi sie bardzo dobre, bo wysokie napiecie idzie naprawde malym odcinkiem, ktory jest "na sztywno" (fajka dlugosci 3/4 dlugopisa) i w dodatku szczelnie zamknietym na silniku.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
u mnie ostatnio pływaja obroty diagnoza ?
i tu jest dziwne
komp nie moze sie zdecydować czy sonda lambda czy katalizator ale wychodzi że kat sie wykończa po analizatorze spalin
sprawdzić czy czasem sonda lambda sie nie kończy jesli są to wachniecia nie wielkie to nie ma sie czym przejmować co do słabnieci ateż tak mam od czasu do czasu i niewaidomo co
może też być czujnik ciśnienia atmosferycnego tzw map sensor przy intercoolerze
Komentarz
-
-
tez sie zastanawiam ale widze ze klega ma też AGU :wink: ..u mnie przy 177 tys przebiegu cewki sztuk 4 i przepływomierz są od nowości, już nawet w serwisie twierdzą ze to nie wypada :lol: ..a pomyśleć że RS-a chciałem kiedyś brać...ale teraz widze ze to chyba jakaś chinszczyzna :lol: :lol: :szeroki_usmiechZamieszczone przez tomekNie wiem po czym ten wniosek o krotkiej zywotnosciZamieszczone przez rezonSorry nie wiedziałem, że można coś takiego wymyśleć, samo się prosi o awarię. Będą cewki lecieć...
.
Komentarz
-
-
kurcze, podtwierdzasz moja - pewnie przypadkowa - teorie, ze AGU sa pancerne i zrobione z jakis "oryginalnych" czesci :szeroki_usmiech Ja czwarta, ktora to dopiero co nieslusznie wymienilem, trzymam jako zapasowa. A przeplywke tez mam oryginalna, zreszta jak i cala reszte silnika :szeroki_usmiechZamieszczone przez EŁtez sie zastanawiam ale widze ze klega ma też AGU :wink: ..u mnie przy 177 tys przebiegu cewki sztuk 4 i przepływomierz są od nowości, już nawet w serwisie twierdzą ze to nie wypada :lol: ..a pomyśleć że RS-a chciałem kiedyś brać...ale teraz widze ze to chyba jakaś chinszczyzna :lol: :lol: :szeroki_usmiechO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
Komentarz