wymiana tarcz hamulcowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kania
    Classic
    • 2007
    • 10

    wymiana tarcz hamulcowych

    ja jestem w niemczech teraz i kozystam z jakiejs sieci hotelowej wiec kto wie gdzie maja prowajdera podaj jak chcesz to podam ip mje to sobie sprawdzisz czy to ja czy nie
  • daryl0
    Classic
    • 2006
    • 6

    #2
    wymiana tarcz hamulcowych

    Cześc wszystkim !
    Mam zamiar osobiście wymienic tarcze +klocki . Na temat wymiany klocków znalazłem informacje na forum ,niestety o wymianie tarcz nic.Prosiłbym o jakieś praktyczne rady no i może ktoś poleci jakie tarcze i klocki kupic (nie chce badziewia ale też nie ma sensu niepotrzebnie przepłacac.)
    daryl0

    Komentarz

    • brandO
      Rider
      • 2006
      • 624

      #3
      Apropos klocków znajdziesz cos tutaj bo to w miare nowy temat

      auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
      Time is up...
      Stop Pijanym Kierowcom!

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        a w sumie przy wymianie najważniejszą rzeczą jest oczyścić idealnie piasty z rdzy po odkręceniu starych tarcz i nieupapranie w smarze nowych . co do doboru tarcz i klocków było parę razy i w sumie zależy to do czego potrzebujesz hamulców - do sportu czy normalnej jazdy
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Techno200
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 782
          • Tesla

          #5
          Ja mam nawieracne Zimmermany + klocki Ferodo DS - Niezly zestaw, jestem zadowolony. Mozna kupic na www.hamulce.net . Maja tam tez oleje Motula. Zrobilem tam juz kilka zakupow i POlecam.
          Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

          Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Pamiętaj aby nowe tarcze odtłuścić bo są zabezbieczone takim jakby olejem żeby nie rdzewiały .
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              mroko, I tu sie kolego mylisz Nalezy czytac instrukcje dolaczone do tarcz hamulcowych.

              Tarcze np ATE sa gotowe do jazdy po przykreceniu, zadnego czyszczenia dlubania nic Wkladamy tarcze, klocki i jazda
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                to samo jest chyba z brembo / w sumie nienajgorsze tarcze za rozsądna cenę /
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Komplet duzych ATE PD z klockami wyszedl mnie taniej niz zakup malych seryjnych tarcz w ASO z klockami. Tak wiec, sadze ze ATE zle nie sa biorac pod uwage, ze czesc takich tarcz idzie na pierwszy montaz
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • nico21
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 2640
                    • Volkswagen

                    #10
                    Ja mam zarówno jak tarcze i kolocki z EBC, zestaw super. Jesli wymieniasz z powodu pokrzywienia tarcz, to radze tez wymienic przewody gumowe - czesto to przez nie sie tarcze krzywia. Spowodowane to jest ze zbrojenie tych przewodów peka i powoduje zmniejszenie przepływu płynu hamulcowego, a co za tym idzie nie cofie sie całkiem tłoczek i cały czas tarcza jest poddawaniu tarciu. Mozesz roniejz rozmontowac cały zacisk i przeczyscic tłoczek.
                    Pamietaj rozniez tak jak kolega wspomnial o prawidłowym oczysczeniu piastyze rdzy oraz innych nieczystosci, przy okacji mozesz przeczyscic tarcze (tą ząbkowaną) od ABS`u.
                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Tarcze np ATE sa gotowe do jazdy po przykreceniu, zadnego czyszczenia dlubania nic
                      Tarcze ATE a inne??
                      Miałem do czynienia z tarczami wileu producentów i większość (nie wszystkie) były pokryte tym specyfikiem, więc się nie mylę a zawsze lepiej jest odtłuścić nic nie zaszkodzi :wink: .
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        mroko, Do innych normalnych jest instrukcja obslugi(montazu), ktora trzeba przeczytac

                        Chyba ze to jakas chinska podrobka tarczy, to wtedy beda obrazki :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • autorus
                          Rider
                          • 2004
                          • 508

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Komplet duzych ATE PD z klockami wyszedl mnie taniej niz zakup malych seryjnych tarcz w ASO z klockami. Tak wiec, sadze ze ATE zle nie sa biorac pod uwage, ze czesc takich tarcz idzie na pierwszy montaz
                          też mam te tarcze i klocki i8 jestem na razie zadowolony. Miałem wcześniej ebc nawiercane i niestety pogięły mi się po 500km. Początkowo myślałem że to coś innego ale pojechałem na przyrząd do mechanika i mi sprawdził bicie i niestety waliły ostro. Więc nie mogę ich osobiście polecić , a zestaw kosztował 2x tyle co te ATE.

                          Pozdrawiam

                          Autorus
                          http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                          Budowa mojego domku MURATORZE

                          ----------------------------------------------------
                          Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            autorus, W nastepnym tygodniu montaz, wiec tak pod koniec miesiaca bede wiedzial co to jest warte i czy bylo warto zrobic jeszcze jeden myk o ktorym wkrotce
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • wolff
                              Classic
                              • 2005
                              • 10

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              mroko, I tu sie kolego mylisz Nalezy czytac instrukcje dolaczone do tarcz hamulcowych.

                              Tarcze np ATE sa gotowe do jazdy po przykreceniu, zadnego czyszczenia dlubania nic Wkladamy tarcze, klocki i jazda
                              Nie ma takiego magika co by zamontowal tarcze i ich paluchami nie dotknal w procesie - wiec i zasyfil najczesciej wlasnie tlustym czyms. Wiec nalezy je bezwzglednie oczyscic - zreszta jest to jedno psikniecie preparatu do czyszczenia hamulcow wiec o czym mowa?

                              [ Dodano: Nie 04 Lut, 07 15:55 ]
                              Zamieszczone przez autorus
                              też mam te tarcze i klocki i8 jestem na razie zadowolony. Miałem wcześniej ebc nawiercane i niestety pogięły mi się po 500km. Początkowo myślałem że to coś innego ale pojechałem na przyrząd do mechanika i mi sprawdził bicie i niestety waliły ostro. Więc nie mogę ich osobiście polecić , a zestaw kosztował 2x tyle co te ATE.
                              Wszystkie tarcze wczesniej czy pozniej bija szczegolnie jak nieumiejetnie jezdzisz po mokrym. Autopsja wskazuje, ze nawiercane maja szczegolnie tendencje. Wiec jezeli na prawde potrzebujesz nawiercanych tarcz to masz swiadomosc, ze trzeba je po prostu czesciej zmieniac.

                              PS !SIE POGIELY! - samo to sie grzmii i blyska :twisted:

                              PS2 Nawiercane Zimmermanny sa tansze AFAIR od gladkich w ASO (info dla tych co lubia dziurki)

                              PS3 gratuluje pogiecia tarcz w 500km
                              Octavia 1,9TDI 1999 /AWX 181KM /6gear /288mm /Bilstein B6

                              Komentarz

                              • luky8
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 623

                                #16
                                daryl0, a mnie sie coś kiedyś o oczy obiło że był chyba nawet poradnik ze zdjęciami jak wymieniać tarcze samodzielnie...
                                Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  wolff, Niby nie ma, ale jak ktos chce to zrobi to bez ich dotykania tlustymi paluchami - to tak jak z wsiadaniem do auta zima. Jeden buty otrzepuje i przenosi 10% sniegu na butach, inny ma to gdzies i ma ciagle gnoj w aucie :twisted:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • wolff
                                    Classic
                                    • 2005
                                    • 10

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    wolff, Niby nie ma, ale jak ktos chce to zrobi to bez ich dotykania tlustymi paluchami - to tak jak z wsiadaniem do auta zima. Jeden buty otrzepuje i przenosi 10% sniegu na butach, inny ma to gdzies i ma ciagle gnoj w aucie :twisted:
                                    Dobra ulegne i przyznam ze istnieje teoretyczna mozliwosc wymiany tarcz bez dotkniecia ich, tak samo jak zawsze oczyszcznia butow a co za tym idzie nigdy nie odkurzania w samochodzie :twisted:

                                    tylko po co? Puszka Brake cleanera kosztuje grosze. Oszczedzanie na hamulcach to troche podcinanie galezi (z ktorej sie sra we wlasne gniazdo :twisted: )
                                    Octavia 1,9TDI 1999 /AWX 181KM /6gear /288mm /Bilstein B6

                                    Komentarz

                                    • wasyl
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1084

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      autorus, W nastepnym tygodniu montaz, wiec tak pod koniec miesiaca bede wiedzial co to jest warte i czy bylo warto zrobic jeszcze jeden myk o ktorym wkrotce
                                      no i jak ci się sprawuje ten komplet???
                                      To są większe tarcze od seryjnych? jeśli tak to dużo rzeźby jest z zaciskami?
                                      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                      www.wasilewski-foto.pl
                                      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        wasyl, 2 godziny, bardzo szybiej pracy. Nowa zwrotnica, zacisk, tarcza, klocki.
                                        Zrobie drugi topik i wrzuce kilka fot. Kiedys dawno temu kolega Bond tez taki temat wrzucal na forum.

                                        [ Dodano: Pon 05 Lut, 07 20:49 ]
                                        wasyl, A tu masz obrazkowa odpowiedz, na zadane pytanie.

                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • wasyl
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1084

                                          #21
                                          no różnica jest widoczna, pewnie droga hamowania również... ja jestem przed wymianą damych klocków ale nie powiem że jestem zainteresowany takim zestawem... jaki koszt takiego kplt..?
                                          ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                          www.wasilewski-foto.pl
                                          KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zwrotnice kompletne do 312mm z jarzmami zaciskami tarczami klockami, okazuje sie ze lozyskami (przynajmniej jednym) do wymiany, robocizna i innymi atrakcjami cos kolo 1900zl. Jak szalec to na calego

                                            A hamowac, no mam nadzieje, ze bedzie dobrze. Jeszcze sie okaze


                                            Pocieszam sie kilkoma aspektami:

                                            - Tarcze i klocki z robocizna w ASO czyli oryginaly kosztowalyby wiecej, niz te tarcze z klockami i zalozeniem wszystkiego do auta.

                                            - Dobre tarcze i klocki kosztowalyby polowe tej sumy, byc moze hamowalyby lepiej, ale dalej mam tarcze o niklej srednicy

                                            - Bardzo dobry tarcze i klocki kosztowalyby tyle samo, jak nie wiecej




                                            BTW Jakbys chcial, to jedna zwrotnice z zaciskiem jarzmem tarcza i klockami za 700zl moge miec. Wiem, gdzie sie ostala Tylko druga skombinowac Komplet z TT-ki i widac, ze dlugo nie jezdzil.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • esjot
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 152

                                              #23
                                              wymiana tarcz hamulcowych

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Komplet duzych ATE PD z klockami wyszedl mnie taniej niz zakup malych seryjnych tarcz w ASO z klockami. Tak wiec, sadze ze ATE zle nie sa biorac pod uwage, ze czesc takich tarcz idzie na pierwszy montaz
                                              Witam

                                              Nie bardzo rozumiem tej informacji ...????? :shock:
                                              Wymiana tarcz z klockami w ASO 734,oo brutto
                                              fabryczne do auta 1,9 TDI 110 KM

                                              PZDR
                                              Superb - 2 Kombi

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                esjot, No czyli tarcze 280mm.

                                                Ja za komplet tarcz ATE PD 312mm + do tego klocki zaplacilem 660zl z przesylka. Oczywiscie brutto

                                                U mnie do tego doszedl jeszcze przy wymianie koszt zwrotnic, jarz oraz zaciskow z RS-a, zeby to poskladac w calosc.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Maicroft, no i jak wrażenia z nowych hebelków ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...