Wymiana filtra paliwa - Octavia TDi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JanuszP
    Drive
    • 2005
    • 65

    Wymiana filtra paliwa - Octavia TDi AGR

    Zamieszczone przez MisiekWAW
    Zamieszczone przez karolz
    przyprowadz go na nastepny spot to on dostanie zjebke :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
    nie ma go, siedzi w Italii i przyjeżdża na weekendy 8) żonie pomagałem :roll:

    ale maila ma takiego że normalnie :shock: @italdesign.it :shock: :shock: :shock:
    qrcze to juz nie szwecja :shock:
    L&K
  • Radkow
    Rider
    • 2004
    • 299

    #2
    Wymiana filtra paliwa - Octavia TDi AGR

    Witam,
    czy do wymiany filtra paliwa w Octavi TDi konieczne jest wykonywanie jakis dodatkowych czynnosci.
    Mam zamiar po raz pierwszy wymienic filtr po zakupie Octavki i chcialbym zrobic to sam, tylko czy sa jakies kruczki przy tej wymianie typu odpowietrzenie ukladu??
    Pozdrawiam
    Radek

    Komentarz

    • Piotrus
      Rider
      • 2004
      • 524

      #3
      Najlepiej gdy bedziesz mial dostep do kompresora oraz pompki podcisnieniowej.

      1 - dmuchasz z zewnatrz na stary filtr zeby usunac zanieczyszczenia
      2 - montujesz nowy filtr , do krocca ktory odchodzi do pompy wtryskowej podlaczasz pompke podcisnieniowa i zaciagasz paliwo do filtra
      3 - podlaczasz wezyk idacy od filtra do pompy i odpalasz auto


      Generalnie nalezy pamietac o zachowaniu jak najwiekszej czystosci
      Piotruś
      AGR(RIP) + ALH

      Komentarz

      • Radkow
        Rider
        • 2004
        • 299

        #4
        Czyli bez pompki podcisnieniowej nie mam co zaczynac

        Kompresor mam, ale pompki nie.
        Pozdrawiam
        Radek

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          Mozesz sprobowac zaciagnac paliwo jakas duza strzykawka lub zalac filtr czystym ON przez otwor w ktory wchodzi termostat na wezu przelewowym (ten czarny plastik). Generalnie chodzi o to zeby pompa wtryskowa nie pracowala na sucho ciagnac paliwo ze zbiornika.
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez Radkow
            Czyli bez pompki podcisnieniowej nie mam co zaczynac

            Kompresor mam, ale pompki nie.
            Niektorzy stosuja metode "usta-usta", ale nie wiem czy to dobre rozwiazanie.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Radkow
              Rider
              • 2004
              • 299

              #7
              Bede probowal najprawdopodobniej w najblizszy weekend o ile znajde czas, a mam go bardzo malo
              Pozdrawiam
              Radek

              Komentarz

              • hoolek
                Ambiente
                • 2004
                • 154

                #8
                ja jak wymienialem to stary sobie odkrecilem zobaczylem jaki z niego syf leci :| to az mnie zatkalo.
                do nowego wlalem strzykawa prawei 0,5litra ON i zalozylem i autko odrazu zakrecilo,
                w warsztatach cenia sobie 20-30zl za wymiane chyba sa smieszni k
                milej wymiany
                prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

                Komentarz

                • bogusg
                  Rider
                  • 2007
                  • 355

                  #9
                  Jeśli kotoś by wymieniał filtr paliwa na własną rękę to bezwzględnie zalecam zalenie filtra paliwem
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  zalac filtr czystym ON przez otwor w ktory wchodzi termostat na wezu przelewowym (ten czarny plastik).
                  inaczej będzi tak że trzeba długo kręćić aby zaskoczył silnik., a na drugi dzień będą kłopoty z odpaleniem, bo filtr cały czas nie jest do końca wypełnionu paliwem i po wyłączenu silnika paliwo odpływa z wężyka zasilającego z powrotem do filtra. Odgrzewam ten temat bo właśnie dziś to przerabiałem na własnej skórze :cry:
                  Teraz xenony by krzynol

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Też przerabiałem temat zapowietrzenia układu. Jak kupiłem auto pojechałem do mechanika na wymiane rozrządu, oleju i filtrów. Auto póxniej nie chciało odpalić, a jak z trudem odpaliło to gasło. Znajomy mi kiedyś mówił, że ponoć one sie same odpowietrzają po ok 15 min. Ale czy to prawda to nie wiem, bo ja go z 15 min kręciłem żeby odpalił.....
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      Zamieszczone przez Radkow
                      Czyli bez pompki podcisnieniowej nie mam co zaczynac
                      ja to zrobiłem inaczej ściągnełem stary filtr do nowego wlałem ropke z karnistra do pełna załozyłem nowy filtr i odpaliłem auto i jest ok. I niema się co z tym certolić bez sensu(jakieś pompki) aby tylko nie założyć pustego filtra bo troche się nakręcisz rozrusznikiem. A takto spoko robiłem to nie raz i niema problemu, (może ci tam zgasnie dwa razy ale luzik znowu odpalasz i ok jest.)nie pękaj servis wymienia filter i go nie zalewa a potem męczą rozrusznik :shock: widziałem jak stalem przy autku swoim na wymianie oleju.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • handzol
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 212

                        #12
                        Zrobiłem tak samo jak daneczek76, i chodzi bez problemu.

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10961
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Ja też się sparzyłem na wymianie filtra pierwszy raz, bo nie nalałem paliwa
                          myśląc naiwnie, że sam zaciągnie. A tu zonk!. Kręciłem, kręciłem i nic.
                          Jak się strzeli taką gafę, to lepiej nie kręcić, bo pompa chodzi na sucho
                          (jak to zaznaczył Piotrus) tylko zalać filtr z bańki ropą, jak jeszcze nie zassa
                          to popuścić wtryski i wtedy kręcić
                          UWAGA! - nie pochylać się nad silnikiem wtedy bo pranie ubrania murowane
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            handzol, oczywiście że tak nie ma się co doktoryzować. PZDR
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            • maniek TDI
                              Drive
                              • 2005
                              • 71

                              #15
                              Tak mi się wydaje,że trzeba jeszcze wymienić gumki na króccu,który wchodzi do filtra,bo stare mogą puszczać powietrze,a wiem to z własnego doświadczenia,bo pierwszy filtr wymieniłem wyjmując filtr z pudełka,a potem je wyrzuciłem razem z nowymi gumkami i były problemy.

                              Komentarz

                              • zbychu
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 180

                                #16
                                witam

                                ja zawsze zalewam paliwem filtr po założeniu, butelką i jeżeli z wężyków paliwo wyciekło to uzupełniam strzykawą do pełna, odpala od razu, i nic nie gaśnie, oczywiście każdorazowo gumki wymieniam, -- :lol: - pozdrawiam
                                mając poduchy...nie zapominaj o pasach

                                Komentarz

                                • dragster
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 895
                                  • Honda

                                  #17
                                  Właśnie przed chwilą wymieniłem filtr paliwa, po 30 tys. km, zalałem go powoli i dokładnie (ok. 0,3 l diesla gold strzykawką), podłączyłem wężyki i... auto zapaliło na styk, nawet nie zdążyłem przytrzymać kluczyka :shock: Poprzednio jak wymieniałem to też zalałem dokładnie, ale trzeba było kręcić z 10 razy, a tym razem zapaliło ledwo przekręciłem kluczyk
                                  Silnik R18A2.
                                  http://www.dadrl.org.uk
                                  http://www.lightmare.org

                                  Komentarz

                                  • Iqwan
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 758

                                    #18

                                    zeby nie walnać zadnej gafy, to jest filtr paliwa?:P
                                    Jutro chce go wyciągnąć i pewnie zmienić, wystarczy zdjąć wężyki i sam wyjdzie? czy jest przyomocwany? jak do środka wlać ropy? i w wężykach płynie paliwo, jak je wyciągnę paliwo ucieknie, jak je potem uzupełnić?
                                    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                    Komentarz

                                    • krzysiek13
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1155

                                      #19
                                      Tak, to jest filtr paliwa. Trzeba poluzować jedną śrubkę ściskającą opaskę - zauważysz ją od góry, obok filtra, następnie przygotować nowy filtr wlewając paliwo przez ten otwór, na który założony jest plastikowy klips. Wtedy odpinasz stary (wężyki wiadomo jak, plastikowe kółko wyjmiesz wyciągając ten drut - czasami ciężko go wsadzić, ale dasz radę), wyciągasz go, wkładasz nowy i zakładasz węże, po czym mocujesz go dokręcając ww śrubkę. Staraj się, aby wężyki przy wymianie nie spojrzały w dół - nic się nie wyleje. Po odpaleniu potrzymaj go na lekkim gazie, 1500obr na przykład kilkanaście sekund, żeby nie zgasł jakby niedajboże się zapowietrzył.
                                      PS jak będziesz lał paliwo do filtra odczekaj trochę i dolej, wpije trochę
                                      Octavia

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8160
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Iqwan, jak dobrze pamietam to z boku masz na opasce jedna srubke. Luzujesz opaski z przewodów po lewej stronie i je sciagasza. Przy tzw podgrzewaczu wyciagasz zawleczke (te takie oczka) i podgrzewacz wyciagasz do góry. I tam mozesz zalac filtr ropa - ja to robiłem strzykawka - i po zmontowaniu wszystkiego auto powinno palic odrazu
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • Iqwan
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 758

                                          #21
                                          Filtr już mam, ile się za nim nachodziłem:/
                                          A ile tego paliwa mam wlać ?
                                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                          Komentarz

                                          • tryton
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 935

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Iqwan
                                            A ile tego paliwa mam wlać
                                            Jak zrobisz tak jak pisał piotrek_os to ropki zalej do pełna potem wsadz jak to nazwał piotrek_os podgrzewacz dokładnie wsadz zawleczkę i fura powinna zapalić na dotyk .

                                            Komentarz

                                            • Iqwan
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 758

                                              #23
                                              Idę robić;d
                                              była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                              a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                              https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                              Komentarz

                                              • adamadam
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 45

                                                #24
                                                Zamieszczone przez krzysiek13
                                                Tak, to jest filtr paliwa. Trzeba poluzować jedną śrubkę ściskającą opaskę - zauważysz ją od góry, obok filtra, następnie przygotować nowy filtr wlewając paliwo przez ten otwór, na który założony jest plastikowy klips. Wtedy odpinasz stary (wężyki wiadomo jak, plastikowe kółko wyjmiesz wyciągając ten drut - czasami ciężko go wsadzić, ale dasz radę), wyciągasz go, wkładasz nowy i zakładasz węże, po czym mocujesz go dokręcając ww śrubkę. Staraj się, aby wężyki przy wymianie nie spojrzały w dół - nic się nie wyleje. Po odpaleniu potrzymaj go na lekkim gazie, 1500obr na przykład kilkanaście sekund, żeby nie zgasł jakby niedajboże się zapowietrzył.
                                                PS jak będziesz lał paliwo do filtra odczekaj trochę i dolej, wpije trochę
                                                a co jesli to spieprzyłem i zapowietrzyłem ?

                                                własnie mam taki problem ze nie pompuje paliwa ze zbiornika ( po wymianie filtra)

                                                z filtra na silnik i powrót jest przepływ ale ze zbiornika kicha

                                                czy ktos moze pomóc ?

                                                dzx
                                                adamadam

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  wyjmij jeszcze raz ten plastikowy zawór-jednokierunkowy, dolej paliwa, załóż ponownie zawór (sprawdź właściwe jego ułóżenie-strzałęczką do przewodu powrotu paliwa zbiornika, oznaczony na niebiesko) i kręcisz rozrusznikiem do momentu odpalenia.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...