Wymiana filtra paliwa - Octavia TDi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8160
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    adamadam, odwrotnie czasem filtra nie załozyłes??? Bo juz był tu kiedys taki przypadek
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • adamadam
      Drive
      • 2008
      • 45

      #27
      Zamieszczone przez piotrek_os
      adamadam, odwrotnie czasem filtra nie załozyłes??? Bo juz był tu kiedys taki przypadek
      załozyłem dokładnie tak samo jak stary. zalałem ponownie filtr paliwem pokreciłem i odpalił pochodził 15 min i skonczyło sie paliwo w filtrze. dolałem ponownie i podczas pracy odłaczyłem waż zasilajacy ze zbiornika i niestety nic nie leci

      zastanawiam sie nad zalaniem powrotu paliwem przez strzykawke --- jak macie jakies doswiadzenie z takimi przypadkami to z gory dziekuje za pomoc
      adamadam

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #28
        adamadam, to może być wredny zbieg okoliczności. Sprawdź, czy gdzieś nie zagiąłeś przewodu, a później pompkę paliwa, czy żyje (dźwięki spod tylnej kanapy po włożeniu kluczyka).
        Octavia

        Komentarz

        • adamadam
          Drive
          • 2008
          • 45

          #29
          zdj pogladowe podłaczenia filtra
          Załączone pliki
          adamadam

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            adamadam, moze jakis filtr wadliwy kupiłes. jak masz stary to go załoz i sie okaze co jest nie tak
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • tryton
              Elegance
              • 2008
              • 935

              #31
              Zamieszczone przez adamadam
              odłaczyłem waż zasilajacy ze zbiornika i niestety nic nie leci
              i nie poleci bo pompa paliwa jest dopiero po filtrze Jak odłączyłeś wężyk na zdjęciu opisany jako(ze zbiornika) to zapowietrzyłeś układ od nowa . Zalej filtr jeszcze raz i zakręć rozrusznikiem powinien odpowietrzyć się sam . Jak nie załapie po chwili to odradzam kręcenie do upadłego bo można zarżnąć pompę praca na sucho . Jak chcesz ręcznie odpowietrzyć układ paliwowy to zastosuj metodę z odpowietrzaniem audi

              Ja kiedyś używałem do tej operacji zwykłej strzykawki ( dużej) z wężykiem i dało rady bez problemu . W skodzie oczywiście pomijamy punkt 1,2

              Komentarz

              • adamadam
                Drive
                • 2008
                • 45

                #32
                Zamieszczone przez tryton
                Zamieszczone przez adamadam
                odłaczyłem waż zasilajacy ze zbiornika i niestety nic nie leci
                i nie poleci bo pompa paliwa jest dopiero po filtrze Jak odłączyłeś wężyk na zdjęciu opisany jako(ze zbiornika) to zapowietrzyłeś układ od nowa . Zalej filtr jeszcze raz i zakręć rozrusznikiem powinien odpowietrzyć się sam . Jak nie załapie po chwili to odradzam kręcenie do upadłego bo można zarżnąć pompę praca na sucho . Jak chcesz ręcznie odpowietrzyć układ paliwowy to zastosuj metodę z odpowietrzaniem audi

                Ja kiedyś używałem do tej operacji zwykłej strzykawki ( dużej) z wężykiem i dało rady bez problemu .
                nie jestem specem ale za filtrm jest pompa wtryskowa, i jak wleje do filtra 0,5 paliwa to pali bez problemu, dlatego pytam o transport paliwa ze zbiornika do filtra ( czy tam zanjduje sie pompa)

                adamadam

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  w silniku ASV pompa paliwa znajduje się w pompie wtryskowej. W zbiorniku jest tylko wskaźnik poziomu paliwa.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    #34
                    Zamieszczone przez adamadam
                    paliwa to pali bez problemu, dlatego pytam o transport paliwa ze zbiornika do filtra ( czy tam zanjduje sie pompa)
                    Nie ma żadnej innej pompy no chyba że ASV jest jakaś dodatkowa tak jak w audi Może miałeś pecha i przyczyną jest przytkane sitko w baku i dlatego nie ciągnie paliwa Jak zalejesz i odpalisz ( silnik pracuje ) to czy czasem w wężykach nie widać bąbli powietrza ? Jak tak to masz gdzieś nieszczelność ( często występuje na zaworku zwrotnym jak nie wymieniłeś oringów ) dlatego zapowietrza . A jak wszystko jest szczelne to właśnie może być przytkane sitko . Jak miałeś paliwa na dnie w baku to mogło zassać syf .

                    Komentarz

                    • adamadam
                      Drive
                      • 2008
                      • 45

                      #35
                      wieczorem zabieram sie za mojego szkodnika - zdam relacje z pola walki dziekuje wszystkim za pomoc
                      adamadam

                      Komentarz

                      • kabi_007
                        Rider
                        • 2011
                        • 412
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        A jak z wymianą filtra paliwa przy silniku z PD - typ AXR?
                        Czy jeśli przy wymianie zaleję do pełna filtr ropą i później zakręcę rozrusznikiem żeby zapalić to ma trochę pochodzić? W razie błędu jak się zapowietrzy to może się coś zwalić?
                        O1-->O3--> ?

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #37
                          zalewsz filtr ropa , odpalasz , dajesz mu chwile popracowac i wszystko

                          Komentarz

                          • kabi_007
                            Rider
                            • 2011
                            • 412
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            marekzu, duże dzięki
                            O1-->O3--> ?

                            Komentarz

                            • adamadam
                              Drive
                              • 2008
                              • 45

                              #39
                              niestety po zalaniu filtra skodzina pochodziła 30 minut na biegu jałowym i kilka kilometrów testów i staneła ... musze sprawdzic przewody i doprowadzenie ze zbiornika
                              adamadam

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8160
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez adamadam
                                niestety po zalaniu filtra skodzina pochodziła 30 minut na biegu jałowym i kilka kilometrów testów i staneła ... musze sprawdzic przewody i doprowadzenie ze zbiornika
                                a nie ulamales czasem tego "podgrzewacza??
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • adamadam
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 45

                                  #41
                                  Zamieszczone przez tryton
                                  Zamieszczone przez adamadam
                                  paliwa to pali bez problemu, dlatego pytam o transport paliwa ze zbiornika do filtra ( czy tam zanjduje sie pompa)
                                  Nie ma żadnej innej pompy no chyba że ASV jest jakaś dodatkowa tak jak w audi Może miałeś pecha i przyczyną jest przytkane sitko w baku i dlatego nie ciągnie paliwa Jak zalejesz i odpalisz ( silnik pracuje ) to czy czasem w wężykach nie widać bąbli powietrza ? Jak tak to masz gdzieś nieszczelność ( często występuje na zaworku zwrotnym jak nie wymieniłeś oringów ) dlatego zapowietrza . A jak wszystko jest szczelne to właśnie może być przytkane sitko . Jak miałeś paliwa na dnie w baku to mogło zassać syf .
                                  tryton masz całkowitą racje co do systemu paliwowego - w ASV jest tylko jedna pompa a w zbiotniku jest pływak + koszyk. Po długiej walce z układem paliwowym znalazłem główną przyczyne - mazisty osad w "koszyku" ( zbiornik paliwa ) prawdopodobnie podczas wymiany filtra paliwa ruszył sie i zatkał przewód paliwowy.

                                  [ Dodano: Wto 12 Kwi, 11 11:56 ]
                                  Reasumujac wymiane filtra paliwa :

                                  1) Sprzet : strzykawka min 60 ml ( 3 pln w każdej aptece), kombinerki, krzyzak

                                  2) odkrecic wyciągnać stary filtr

                                  3) włożyć nowy, wymienic oringi na zaworku powrotnym, zalać filtr paliwem

                                  4) strzykawką sprawdzić czy jest przepływ ze zbiornika do filtra ( zaciągajac) jesli jest podłączyć i krecic rozrusznikiem około 10 s - powinien odpalić jesli nie to p 5

                                  5) podnieść tylne siedzisko kanapy, wykładzine - odkrecic osłone ( czarna 3 sruby) odpiąc przewody paliwowe ( srubokretem w dolnej czesci nacisnac przewód ( powinien zejsc bez problemu)

                                  6) odkrecic i wyjac "koszyk z pływakiem" - rozebrać na czesci wyczyscic ( najlepiej benzyna )

                                  7) zamontowac w odwrotnej kolejnosci ( za pomocą strzykawki sprawdzić drożność przewodu "do filtra"(4)

                                  podziekowania za pomoc dla karol.
                                  w razie pytan słuze pomoca
                                  adamadam

                                  Komentarz

                                  • kabi_007
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 412
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #42
                                    Czy te oringi do wymiany na zaworku powrotnym są razem z filtrem paliwa?
                                    Jeżeli nie to jakie należy zakupić?
                                    Przy PD nie ma czasem pompy paliwowej w baku?
                                    O1-->O3--> ?

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #43
                                      Oringi powinny byc w komplecie a PD ma pompe elektryczna a baku

                                      Komentarz

                                      • kabi_007
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 412
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #44
                                        No właśnie skoro PD ma pompę w baku to mniemam, że nie ma potrzeby zalewania filtra, gdyż po przekręceniu zapłonu w poz 1 pompa powinna podać ON i napełnić układ paliwowy łącznie z filtrem. Oczywiście mogę się mylić, w benzyniaku tak robiłem i nigdy się nie zapowietrzył przy wymianie filtra paliwa.
                                        O1-->O3--> ?

                                        Komentarz

                                        • brecha
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 23

                                          #45
                                          Czyli mniej więcej taka operacja jak na tym filmiku ?
                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                          Tylko tutaj odbywa się to na golfie IV TDI

                                          Komentarz

                                          Pracuję...