Klamka zapadła. Kupuję Octavię. Wersja i kolor już wybrany problem tylko z wyborem wersji silnika. Musi być diesel ale który? Oto jest pytanie.
Wiem, że to temat rzeka i że był już wielkrotnie wałkowany na forum ale proszę o podpowiedź. Nie ukrywam, że zależy mi na sprawnym poruszaniu się samochodem przy minimum problemów serwisowych.
Wiem że silnik 1,9 to sprawdzona konstrukcja i czego mogę się po nim podziewać jednak kusi mnie te 140 kucyków w silniku 2.0.
Proszę o pomoc, uwagi i podpowiedzi.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Jagman
Fela 1.9D (już 215 000 i nic się nie chce zepsuć
Jaguar XJ 4.0 (czarny jak noc)
2.0 tez juz jest sprawdzona i poza tym ze wiecej kosztuje nie ma istotnych wad w stosunku do 1.9 - tylko zalety (moc, elastycznosc itd)
wady 2.0 to wieksze zuzycie paliwa (0,5-1l na 100km)
czasami padajace turbiny (ale pewnie zdazyli to juz poprawic bo wiekszosc tych padnietych to byly roczniki do 2005.
hehe jagman73, też stałem przed tym wyborem 2 tygodnie temu i nawet założyłem nowy temat , chyba w off topicu , ale nie jestem pewien , napewno go znajdziesz , i po wielu opiniach kolegów i przemyśleniach wybrałem jednak 2.0 coć ardzo kusiła mnie opcja 1.9+chip . martwi mnie troche wyższe spalanie 2.0 ale myślę ze to przeżyję . jeżdziłem 1.9 klienta i wydaje mi się że w na wyższych obrotach jest głośniejsza od O1 co dla mnie też miało znaczenie . tylko te 7 kawałków..... , ale sądzę że też kupujesz auto na ładnych parę lat przy dzisiejszych utratach wartości więc lepiej się dwa razy lub więcej zastanowić...
pamiętam jak brałem O1 i już przekroczyłem budżet na zakup nowego wozu ( wtedy przymierzxałem się do fabii 1.4 za 40tyś mniej więcej) , skończyło się na octavii 90KM , a po 2 miesiącach już żałowałem ze nie wysupłałem jesze 3 tys na 110KM. tak więc myśl kolego , myśl.......i bierz 2.0 :diabelski_usmiech
Wiem że silnik 1,9 to sprawdzona konstrukcja i czego mogę się po nim podziewać jednak kusi mnie te 140 kucyków w silniku 2.0.
Hm... 2.0tdi konstrukcyjnie to praktycznie to samo co 1.9, więc jakoś chyba nie ma obaw co do tego, że to jakaś nowatorska kontrukcja i nie sprawdzona z czasem.
[ Dodano: Wto 06 Lut, 07 12:37 ]
Zamieszczone przez Jabar1975
Zamieszczone przez Sigma_74
1.9 TDI
wyczerpujaca odpowiedz posiadacza Octavi jedynki mysle ze jagman73, powinien byc ci wdzieczny (dozgonnie).
... oj widzę, że jednak remis ze wskazaniem na ... 2 litrówkę.
A tak na poważnie dalej mam dylemat - choć teraz już tylko malutki. Coś mi się więc zdaje że zostanę przy czarnej Octavii 2l w wersji Elegance.
Rozwala mnie tylko czas oczekiwania na zamówiony samochód. 1,5 miesiąca to dłuuuuuugo strasznie (chociaż w VW czeka się tylko min 3 miechy).
A swoją drogą ciekawe czy mój Jaguś i Fela polubią się z nową koleżanką
Pozdrawiam i proszę o dalsze uwagi
jagman
Fela 1.9D (już 215 000 i nic się nie chce zepsuć
Jaguar XJ 4.0 (czarny jak noc)
jagman73, wpadnij na spota jutro to bedziesz mógł zobaczyc wersje e100 z 2.0 tdi moze kolega cie przewiezie z boxowana wersja
a czas oczekiwania do 6 tygodni
Hej jagman73, nie miałem do czynienia z silnikami 2.0 ale powiem Ci co powiedział mi kiedyś mechanik pracujący w ASO Skody, a mianowicie stwierdził, że silniki 2.0 są bardziej awaryjne od 1.9 (chodziło mu o awarie osprzętu i elektroniki przede wszystkim) i że gdyby to on miał kupować to brałby bez wachania 1.9. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
ja osobiście nie mam ani 19 anie 2,0 ale według mnie lepiej brac zawsze jednostke nowsza czyli 2,0 a co do awaryjności to zależy od egzemplaża moji znajomi kupili co prawda o1 ale 19tdi i 2 turbine wymieniaja i 3 razy przepływke im szlak wzioł co do wiekszego spalania w 2,0 to różnica jest żadna wiec lepiej wziąści mocniejsza jednostke
Może 2,0 jest nowsza ale nie sądzę żeby była trwalsza czy bardziej niezawodna.
Wyciśnięcie znacznie większej mocy z niemal tej samej pojemności musi odbić się na trwałości. Tym bardziej, że wzrost pojemności odbył się przez rozwiercenie cylindrów a to gwałt na silniku. Wszystkie trwałe silniki (np. Mercedesa) cechowała stosunkowo niska moc przy dużej pojemności. Jak powiedział Pan Majster: praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.
Silnik 1,9 jest już na rynku dostatecznie długo aby był dopracowany i niezawodny. Wyprodukowano go podobno ok. 6 mln sztuk. Na dodatek wygląda na to że jest to koniec ery pompowtryskiwaczy. VW ma się wycofać z tych konstrukcji ze względu na coraz ostrzejsze normy czystości spalin których silniki oparte na pompowtryskiwaczach nie będą w stanie spełnić.
Tak więc jeśli silnik niezawodny to 1,9 jeśli mocny to 2,0.
przeglądałem ostatnio dane vw LT, w latach około 94 miały silniki 2,4Tdi o mocy około 90KM i 6 cylindrów, podobno nie do zajeżdżenia. Później wprowadzili 2,5 R5 mocy tylko 88 lub 102KM. Coś w tym jednak chyba jest, żeby nie wyciskać dużej mocy z małej pojemności, a silnik będzie bardzo trwały. No ale tu chodzi o dostawczaki, które jak wiadomo dostają mocno w d...
IMHO to podchodzicie do tematu strasznie wasko patrzac jedynie na moc
Roznic miedzy tymi jednostkami jest kilka i niektore w pewnych aspektach sa dosc istotne:
1.9 TDI to 5 biegow - 2.0 TDI to 6 -> jesli smigasz duzo po trasach to 6 biegow jest lepszym rozwiazaniem
Poza tym 5 biegowka jest mniej wytrzymala -> przy wysokim momencie po chipie istnieje o wiele wieksza szansa, ze albo skrzynia, albo przeniesienie napedu sie sypnie.
2.0 TDI ma wytrzymalosc okreslona na ok 420 Nm
2.0 TDI ma 16 zaworowa glowice i 2 walki -> ciezko mi tu przytoczyc zalety zwiazane z eksploatacja, ale z punktu widzenia max mocy 2 walki pozwalaja na o wiele wieksza regulacje pompowtryskiwaczy i wycisniecie dodatkowych KM
Reasumujac obie jednostki to niezle rozwiazania, jesli jednak jestes w stanie odzalowac te 7 tys roznicy (czy ile tam wychodzi z cennika) to go for it
Jesli jednak kasa jest problemem to bierz 1.9 TDI - to sprawdzona konstrukcja, co najwyzej bedziesz musial bardziej sie wystrzegac agresywnego przyspieszania z niskich obrotow na wysokich biegach
Polecam 2.0 TDI, pomijaj¹c wszytsko inne ma wieksz¹ kulturę pracy. W każdym razie w mojej OII jest ciszej niż w Audi A4, którym miałem przyjmno?ć testować, a które było napedzane wlasnie takim silnikiem
Może 2,0 jest nowsza ale nie sądzę żeby była trwalsza czy bardziej niezawodna.
Wyciśnięcie znacznie większej mocy z niemal tej samej pojemności musi odbić się na trwałości. Tym bardziej, że wzrost pojemności odbył się przez rozwiercenie cylindrów a to gwałt na silniku. Wszystkie trwałe silniki (np. Mercedesa) cechowała stosunkowo niska moc przy dużej pojemności. Jak powiedział Pan Majster: praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.
Silnik 1,9 jest już na rynku dostatecznie długo aby był dopracowany i niezawodny. Wyprodukowano go podobno ok. 6 mln sztuk. Na dodatek wygląda na to że jest to koniec ery pompowtryskiwaczy. VW ma się wycofać z tych konstrukcji ze względu na coraz ostrzejsze normy czystości spalin których silniki oparte na pompowtryskiwaczach nie będą w stanie spełnić.
Tak więc jeśli silnik niezawodny to 1,9 jeśli mocny to 2,0.
mam jedno pytanie ile tysiecy kilometrow przejechales jednym i drugim? Co do ilosci mln sztuk to trudno byloby wyprodukowac od 2004 roku wiecej egzemplarzy 2.0 niz 1.9 przez lat kilkanascie.
Aktualnie dostepne silniki 1.9 tez sa na pompowtryskiwaczach wiec nie wiem czego dotyczy ten wywod w temacie norm czystosci spalin.
Zamieszczone przez Michał Dorobisz
Powiedział mi to mechanik z ASO w Sosnowcu od Śliwki.
ktory?
bo akurat u nich serwisuje swoje auto i znam mechanikow (w tym szefa serwisu) i nikt mnie nie straszyl :diabelski_usmiech
Tyle ile głów tyle będzie różnych dorad, tak jak djczas zaproponował przejedź się jedną wersja i druga. 1,9 posiadam no i po pewnym czasie jednak przydalo by się wiecej KM. 1,9 moge polecic spalanie nie przekracza 5,5 l na 100 km w cyklu miszanym ( jak jeżdze spokojnie ) 8-9 też da sie osiągnać hehe . 2.0 TDI nie śmigałem ale pewno odczuwalna róznica przy bucie . wyposażenie to samo także reasumujac majac na 2.0 TDI bierz , z czasem będziesz mogł z tego wiecej przyjemności wyciagnać , a po czasie się okaże czy dobry zakup czy nie, nikt Ci nie wywróży czy dobrze czy źle.
Opłaty od 2.0 TDI tez są ciut wyższe ;/ - chyba się nie myle, ale prosze o potwierdzenie
CZAS POKAŻE
powodzonka w dokonywaniu wyboru.
Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm
Komentarz