Który diesel 1.9 czy 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marc1ju
    Classic
    • 2008
    • 2

    Który diesel 1.9 czy 2.0

    Zamieszczone przez Purchawa
    howard7, czy myslisz, ze nasze auta zniosa takie proby?
    mysle ze zniosa tymbardziej ze jesli bedzie nas konkretna gropa to zostanie wszystko zrobione pod nasz klub

    jesli ktos sie wybieralby w ten wekend to zapisy i wiecej informacji na stronie
  • jagman73
    Classic
    • 2007
    • 5

    #2
    Który diesel 1.9 czy 2.0

    Klamka zapadła. Kupuję Octavię. Wersja i kolor już wybrany problem tylko z wyborem wersji silnika. Musi być diesel ale który? Oto jest pytanie.
    Wiem, że to temat rzeka i że był już wielkrotnie wałkowany na forum ale proszę o podpowiedź. Nie ukrywam, że zależy mi na sprawnym poruszaniu się samochodem przy minimum problemów serwisowych.
    Wiem że silnik 1,9 to sprawdzona konstrukcja i czego mogę się po nim podziewać jednak kusi mnie te 140 kucyków w silniku 2.0.
    Proszę o pomoc, uwagi i podpowiedzi.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Jagman


    Fela 1.9D (już 215 000 i nic się nie chce zepsuć
    Jaguar XJ 4.0 (czarny jak noc)

    Komentarz

    • Jabar1975
      RS
      • 2006
      • 3331

      #3
      2.0 tez juz jest sprawdzona i poza tym ze wiecej kosztuje nie ma istotnych wad w stosunku do 1.9 - tylko zalety (moc, elastycznosc itd)
      wady 2.0 to wieksze zuzycie paliwa (0,5-1l na 100km)
      czasami padajace turbiny (ale pewnie zdazyli to juz poprawic bo wiekszosc tych padnietych to byly roczniki do 2005.
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        hehe jagman73, też stałem przed tym wyborem 2 tygodnie temu i nawet założyłem nowy temat , chyba w off topicu , ale nie jestem pewien , napewno go znajdziesz , i po wielu opiniach kolegów i przemyśleniach wybrałem jednak 2.0 coć ardzo kusiła mnie opcja 1.9+chip . martwi mnie troche wyższe spalanie 2.0 ale myślę ze to przeżyję . jeżdziłem 1.9 klienta i wydaje mi się że w na wyższych obrotach jest głośniejsza od O1 co dla mnie też miało znaczenie . tylko te 7 kawałków..... , ale sądzę że też kupujesz auto na ładnych parę lat przy dzisiejszych utratach wartości więc lepiej się dwa razy lub więcej zastanowić...
        pamiętam jak brałem O1 i już przekroczyłem budżet na zakup nowego wozu ( wtedy przymierzxałem się do fabii 1.4 za 40tyś mniej więcej) , skończyło się na octavii 90KM , a po 2 miesiącach już żałowałem ze nie wysupłałem jesze 3 tys na 110KM. tak więc myśl kolego , myśl.......i bierz 2.0 :diabelski_usmiech
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz


        • #5
          1.9 TDI

          Komentarz

          • brutus
            Rider
            • 2006
            • 329

            #6
            ja mam OII 1.9 TDI BXE ale na twoim miejscu wybrał bym 2.0
            OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #7
              Zamieszczone przez Sigma_74
              1.9 TDI
              wyczerpujaca odpowiedz posiadacza Octavi jedynki mysle ze jagman73, powinien byc ci wdzieczny (dozgonnie).
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • BioBogon
                Elegance
                • 2005
                • 921

                #8
                Re: Który diesel 1.9 czy 2.0

                Zamieszczone przez jagman73
                Wiem że silnik 1,9 to sprawdzona konstrukcja i czego mogę się po nim podziewać jednak kusi mnie te 140 kucyków w silniku 2.0.
                Hm... 2.0tdi konstrukcyjnie to praktycznie to samo co 1.9, więc jakoś chyba nie ma obaw co do tego, że to jakaś nowatorska kontrukcja i nie sprawdzona z czasem.

                [ Dodano: Wto 06 Lut, 07 12:37 ]
                Zamieszczone przez Jabar1975
                Zamieszczone przez Sigma_74
                1.9 TDI
                wyczerpujaca odpowiedz posiadacza Octavi jedynki mysle ze jagman73, powinien byc ci wdzieczny (dozgonnie).
                :lol:
                Leon FR 2.0TDI 170KM

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #9
                  Zamieszczone przez BioBogon
                  2.0tdi konstrukcyjnie to praktycznie to samo co 1.9,
                  + 16 zaworowa glowica i rozwiercone cylindry. Na pewno 1.9 bylo baza bo po co wyważać otwarte drzwi
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • jagman73
                    Classic
                    • 2007
                    • 5

                    #10
                    Dzięki za podpowiedzi...

                    ... oj widzę, że jednak remis ze wskazaniem na ... 2 litrówkę.
                    A tak na poważnie dalej mam dylemat - choć teraz już tylko malutki. Coś mi się więc zdaje że zostanę przy czarnej Octavii 2l w wersji Elegance.

                    Rozwala mnie tylko czas oczekiwania na zamówiony samochód. 1,5 miesiąca to dłuuuuuugo strasznie (chociaż w VW czeka się tylko min 3 miechy).

                    A swoją drogą ciekawe czy mój Jaguś i Fela polubią się z nową koleżanką

                    Pozdrawiam i proszę o dalsze uwagi

                    jagman

                    Fela 1.9D (już 215 000 i nic się nie chce zepsuć
                    Jaguar XJ 4.0 (czarny jak noc)

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      jagman73, wpadnij na spota jutro to bedziesz mógł zobaczyc wersje e100 z 2.0 tdi moze kolega cie przewiezie z boxowana wersja
                      a czas oczekiwania do 6 tygodni

                      Komentarz

                      • Kejup
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 533

                        #12
                        Hej jagman73, nie miałem do czynienia z silnikami 2.0 ale powiem Ci co powiedział mi kiedyś mechanik pracujący w ASO Skody, a mianowicie stwierdził, że silniki 2.0 są bardziej awaryjne od 1.9 (chodziło mu o awarie osprzętu i elektroniki przede wszystkim) i że gdyby to on miał kupować to brałby bez wachania 1.9. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
                        Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                        Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                        Komentarz

                        • karmel
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1363

                          #13
                          ja osobiście nie mam ani 19 anie 2,0 ale według mnie lepiej brac zawsze jednostke nowsza czyli 2,0 a co do awaryjności to zależy od egzemplaża moji znajomi kupili co prawda o1 ale 19tdi i 2 turbine wymieniaja i 3 razy przepływke im szlak wzioł co do wiekszego spalania w 2,0 to różnica jest żadna wiec lepiej wziąści mocniejsza jednostke
                          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                          Zobacz fotoblog

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            Michał Dorobisz, a w jakim ASO ci to powiedzieli

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              jagman73, jeżeli masz kasę na 2.0 to bierz 2.0 po co się bawić w chipowanie 1.9 na moc 2.0 a tak z 140 + chip = ładny mustang
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • kaes
                                Classic
                                • 2007
                                • 35

                                #16
                                Może 2,0 jest nowsza ale nie sądzę żeby była trwalsza czy bardziej niezawodna.
                                Wyciśnięcie znacznie większej mocy z niemal tej samej pojemności musi odbić się na trwałości. Tym bardziej, że wzrost pojemności odbył się przez rozwiercenie cylindrów a to gwałt na silniku. Wszystkie trwałe silniki (np. Mercedesa) cechowała stosunkowo niska moc przy dużej pojemności. Jak powiedział Pan Majster: praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

                                Silnik 1,9 jest już na rynku dostatecznie długo aby był dopracowany i niezawodny. Wyprodukowano go podobno ok. 6 mln sztuk. Na dodatek wygląda na to że jest to koniec ery pompowtryskiwaczy. VW ma się wycofać z tych konstrukcji ze względu na coraz ostrzejsze normy czystości spalin których silniki oparte na pompowtryskiwaczach nie będą w stanie spełnić.

                                Tak więc jeśli silnik niezawodny to 1,9 jeśli mocny to 2,0.

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #17
                                  kaes, 1.9 tdi miały tez w seri i 150 koni i co to znaczy jakos mniej trwały nie był a nazywa sie go potocznie arl w skodzie nie montowany

                                  Komentarz

                                  • Paweł T
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 784

                                    #18
                                    przeglądałem ostatnio dane vw LT, w latach około 94 miały silniki 2,4Tdi o mocy około 90KM i 6 cylindrów, podobno nie do zajeżdżenia. Później wprowadzili 2,5 R5 mocy tylko 88 lub 102KM. Coś w tym jednak chyba jest, żeby nie wyciskać dużej mocy z małej pojemności, a silnik będzie bardzo trwały. No ale tu chodzi o dostawczaki, które jak wiadomo dostają mocno w d...
                                    TDI ASV 140KM 300Nm

                                    Komentarz

                                    • Fery
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 236

                                      #19
                                      Bierz 2.0TDI. Nie patrz na żywotność silnika, przecież i tak nie będziesz go trzymał do przebiegu 300tkm :shock:

                                      Komentarz

                                      • Zibi
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 491

                                        #20
                                        IMHO to podchodzicie do tematu strasznie wasko patrzac jedynie na moc
                                        Roznic miedzy tymi jednostkami jest kilka i niektore w pewnych aspektach sa dosc istotne:
                                        1.9 TDI to 5 biegow - 2.0 TDI to 6 -> jesli smigasz duzo po trasach to 6 biegow jest lepszym rozwiazaniem
                                        Poza tym 5 biegowka jest mniej wytrzymala -> przy wysokim momencie po chipie istnieje o wiele wieksza szansa, ze albo skrzynia, albo przeniesienie napedu sie sypnie.
                                        2.0 TDI ma wytrzymalosc okreslona na ok 420 Nm
                                        2.0 TDI ma 16 zaworowa glowice i 2 walki -> ciezko mi tu przytoczyc zalety zwiazane z eksploatacja, ale z punktu widzenia max mocy 2 walki pozwalaja na o wiele wieksza regulacje pompowtryskiwaczy i wycisniecie dodatkowych KM

                                        Reasumujac obie jednostki to niezle rozwiazania, jesli jednak jestes w stanie odzalowac te 7 tys roznicy (czy ile tam wychodzi z cennika) to go for it
                                        Jesli jednak kasa jest problemem to bierz 1.9 TDI - to sprawdzona konstrukcja, co najwyzej bedziesz musial bardziej sie wystrzegac agresywnego przyspieszania z niskich obrotow na wysokich biegach

                                        Pozdrawiam
                                        Zibi

                                        Komentarz

                                        • jarek_wt
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 154

                                          #21
                                          Polecam 2.0 TDI, pomijaj¹c wszytsko inne ma wieksz¹ kulturę pracy. W każdym razie w mojej OII jest ciszej niż w Audi A4, którym miałem przyjmno?ć testować, a które było napedzane wlasnie takim silnikiem

                                          pozdrawiam
                                          Jarecki
                                          Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                          Komentarz

                                          • Kejup
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 533

                                            #22
                                            Zamieszczone przez djczas
                                            Michał Dorobisz, a w jakim ASO ci to powiedzieli
                                            Powiedział mi to mechanik z ASO w Sosnowcu od Śliwki.
                                            Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                                            Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #23
                                              Zamieszczone przez kaes
                                              Może 2,0 jest nowsza ale nie sądzę żeby była trwalsza czy bardziej niezawodna.
                                              Wyciśnięcie znacznie większej mocy z niemal tej samej pojemności musi odbić się na trwałości. Tym bardziej, że wzrost pojemności odbył się przez rozwiercenie cylindrów a to gwałt na silniku. Wszystkie trwałe silniki (np. Mercedesa) cechowała stosunkowo niska moc przy dużej pojemności. Jak powiedział Pan Majster: praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

                                              Silnik 1,9 jest już na rynku dostatecznie długo aby był dopracowany i niezawodny. Wyprodukowano go podobno ok. 6 mln sztuk. Na dodatek wygląda na to że jest to koniec ery pompowtryskiwaczy. VW ma się wycofać z tych konstrukcji ze względu na coraz ostrzejsze normy czystości spalin których silniki oparte na pompowtryskiwaczach nie będą w stanie spełnić.

                                              Tak więc jeśli silnik niezawodny to 1,9 jeśli mocny to 2,0.
                                              mam jedno pytanie ile tysiecy kilometrow przejechales jednym i drugim? Co do ilosci mln sztuk to trudno byloby wyprodukowac od 2004 roku wiecej egzemplarzy 2.0 niz 1.9 przez lat kilkanascie.
                                              Aktualnie dostepne silniki 1.9 tez sa na pompowtryskiwaczach wiec nie wiem czego dotyczy ten wywod w temacie norm czystosci spalin.

                                              Zamieszczone przez Michał Dorobisz
                                              Powiedział mi to mechanik z ASO w Sosnowcu od Śliwki.
                                              ktory?

                                              bo akurat u nich serwisuje swoje auto i znam mechanikow (w tym szefa serwisu) i nikt mnie nie straszyl :diabelski_usmiech
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz

                                              • lonerr
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 402

                                                #24
                                                Tyle ile głów tyle będzie różnych dorad, tak jak djczas zaproponował przejedź się jedną wersja i druga. 1,9 posiadam no i po pewnym czasie jednak przydalo by się wiecej KM. 1,9 moge polecic spalanie nie przekracza 5,5 l na 100 km w cyklu miszanym ( jak jeżdze spokojnie ) 8-9 też da sie osiągnać hehe . 2.0 TDI nie śmigałem ale pewno odczuwalna róznica przy bucie . wyposażenie to samo także reasumujac majac na 2.0 TDI bierz , z czasem będziesz mogł z tego wiecej przyjemności wyciagnać , a po czasie się okaże czy dobry zakup czy nie, nikt Ci nie wywróży czy dobrze czy źle.
                                                Opłaty od 2.0 TDI tez są ciut wyższe ;/ - chyba się nie myle, ale prosze o potwierdzenie
                                                CZAS POKAŻE
                                                powodzonka w dokonywaniu wyboru.
                                                Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                                                Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  jagman73, żeby powoli kończyć ta dyskusję to moze napisz co wybrałeś :twisted: :?:
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...