stukanie zaworow

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ZYBI68
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 697
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Wlasnie mam to samo na zimnym klepie ok 5 s i cisza czy zmieniac czy jest to norma .
    A co do ASO chca 100 pln za szt. a w Skoda czesci 19.50 pln niby orginal INA . Co jest powodem tej ceny w ASO
    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #27
      Zamieszczone przez daroo
      witam chester to stukanie po uruchomieniu reaktora to normalna rzecz olej musi do nich doplynac a
      no wlasnie to nie normalna rzecz bo one gdyby byly sprawne trzymaly by cisnienie
      jak mialem autko nowe to nic takiego sie nie dzialo mogl stac nawet tydzien i po odpaleniu nic nie bylo slychac

      a co do tego ze moze bardizej popsuc to jak najbardziej sie zgadzam w aso tez mowili ze trzeba bedzie wymienic ale wtedy jak zaczna halasowac
      a teraz sobie tylko cichutko tykaja

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        ZYBI68, To posluchaj nowego w salonie, chociaz bedzie juz problem znalesc silnik VP, bedzie tak samo. Ja slucham dosc czesto takich aut z przebiegiem 200-300 i wiecej kkm i po uruchomieniu tak ma przez kilka sekund i cisza - uznaje to za norme.

        A roznica ceny to jest wspieranie fundacji Kulczyka :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • szandrej
          Classic
          • 2007
          • 8

          #29
          Zamieszczone przez M@rcin
          to teraz pytanie czy trzeba to koniecznie robic czy mozna sie wstrzymac? moze przejsc na olej mineralny?

          Miałem Golfa 3 z tym silnikiem AEE jeden z popychaczy też stukał ale tylko na zimnym silniku po rozgrzaniu przestawał meches przepowiedział mi że wymiana nie jest konieczna
          i przejechałem 60tysiaków bez problemu . Jeżeli słychać to na rozgrzanym silniku musisz zrobić bo nie łapią ciśnienia oleju i może być cienko, oleju nie musisz zmieniać to nic nie da.

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #30
            na to wychodzi Panowie że jeżeli chodzi o tdi to probem popychaczów mają agr - y. u mnie zaczął dzwonic przed sprzedażą , tak gdzieś około 97 tyś km . w skodzie kolega powiedział mi to samo co chesterowi , jeżdzij dalej aaż nie zacznie być to bardzo dokuczliwe to potem sam przyjedziesz . ale u mnie na przykład ten popychacz raz się odzywał przez parę tyś a potem jakos inaczej sie ustawiał i było cicho parę tyś. koszt wymiany u dobrego mechanika u mnie to około 700 - 750 z częściami i olejem który trzeba koniecznie wymienić
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • karmel
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1363

              #31
              M@rcin robiłeś już rozrzad??
              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

              Zobacz fotoblog

              Komentarz

              • ZYBI68
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 697
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                ZYBI68, To posluchaj nowego w salonie, chociaz bedzie juz problem znalesc silnik VP, bedzie tak samo. Ja slucham dosc czesto takich aut z przebiegiem 200-300 i wiecej kkm i po uruchomieniu tak ma przez kilka sekund i cisza - uznaje to za norme.

                A roznica ceny to jest wspieranie fundacji Kulczyka :diabelski_usmiech
                Dzieki Maicroft nie zwracalem przedtem na to uwagi dopiero po wstapieniu do OCP poczytalem o tym klekotaniu i wtedy stwierdzilem , ze tez to mam . A w ASO powiedzieli , ze nadszedl czas wymiany ale skoro tak maja i Ty to potwierdzasz to nie bede nabijal kasy ASO
                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                Komentarz

                • daroo
                  Rider
                  • 2006
                  • 315

                  #33
                  chester microft ma racje ja mam szklanki po wymianie i po zimnym rozruchu musza chwile popracowac na sucho nie moga trzymac cisnienia bo nie ma co go wytwarzac przy zgaszonym reaktorze 8)
                  AGR'00 123KM/264Nm

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #34
                    daroo, mi chodzilo o to ze one powinny trzymac cisnienie a nie wytwarzac je sobie
                    jak autko bylo nowiutkie (a kupione bylo w zimie) to nie pamietam zeby po nocce tak klekotal, od razu chodzil normalnym tonem :8
                    no chyba ze wtedy nie wiedzialem o tym wiec nie zwracalem uwagi :szeroki_usmiech

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez daroo
                      hester microft ma racje ja mam szklanki po wymianie i po zimnym rozruchu musza chwile popracowac na sucho nie moga trzymać ciśnienia bo nie ma co go wytwarzać przy zgaszonym reaktorze
                      dokładnie, tu mamy typowe prawo fizyki, nic z niczego
                      ja mam kolejne auto i kolejne auto na zimnym klepie az nie wytrzowrzy ciśnienia.

                      Zamieszczone przez chester121
                      daroo, mi chodzilo o to ze one powinny trzymac cisnienie a nie wytwarzac je sobie
                      jak ma trzymać ciśnienie, nie mówi mi że przez 12 godzin miałeś ciśnienie cały czas...
                      smiech na sali.

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #36
                        oj sigma smiech na sali to jest z ciebie :lol:
                        jak jest wszystko szczelne to czemu ma nie trzymac cisnienia???
                        czy kola pompujesz co najmiej raz na 12 godzin???? :roll:

                        moja octavia jak byla nowiotka to mogla dlugo stac i po rozruchu nic nie klepalo
                        to stalo sie kilkadziesiat km temu

                        Komentarz


                        • #37
                          moja octavia jak byla nowiotka to mogla dlugo stac i po rozruchu nic nie klepalo
                          dziwne masz te auta, cóż, moja klepie od początku odka ją mam i jak oglądalałem ostatnio sąsiada ( OII TDi -> 105 konna) to dziwnym trafem też klepała, muszę mu powiedziec żeby wymienił szklanki, bo jak ma sie przejache około 5tysięcy to już czas.
                          przemysl zanim coś napiszesz Chester121.
                          pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • xekon
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 742

                            #38
                            U mnie tez podobnie jak u chester121, cos kolo 75 - 80 kkm. Wydaje mi sie ze stuka jeden popychacz. Czy to diagnozuje sie tylko na sluch?

                            Sigma moze mowicie o roznych "klepaniach"

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #39
                              Zamieszczone przez xekon
                              U mnie tez podobnie jak u chester121, cos kolo 75 - 80 kkm. Wydaje mi sie ze stuka jeden popychacz. Czy to diagnozuje sie tylko na sluch?
                              Na słuch zdiagnozujesz, że popychacz hałasuje. Potem trzeba wykryć który to. Po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba w odpowiednim ustawieniu próbować naciskać popychacze. Bardzo ładnie jest to opisane w książkach napraw Golfa 2 i późniejszych.

                              No chyba, że wymieniasz profilaktycznie wszystkie
                              Jezeli masz komuś za to płacić to ma to jakiś sens, bo roboty trochę jest i prawdopodobieństwo, że jak jeden puścił to stopniowo będą następne.
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #40
                                tylko wszystkie :!: wymiana po jednym jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu - chyba że szykuje się wóz na handel
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • piotrekwawa
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 125

                                  #41
                                  Re: stukanie zaworow

                                  Zamieszczone przez M@rcin
                                  zauwazylem u mojej okctavi lekkie stukanie zaworow, generalnie jest glosniej niz w innej z takim samym silnikiem. przebieg 100 000 km i tu pytanie:
                                  stosowal ktos cos takiego?
                                  W skład zestawu wchodzą:Dodatek do oleju silnikowego Ceramizer® CS Uszlachetniacz do paliwa Ceramizer® CP


                                  a moze zmienic olej na mineralny? (jezdze na lotosie semisyntetic)
                                  moze castrol?


                                  bede wdzieczny za rade.

                                  Czesc a te "zawory" to stukają na zimnym silniku potem stukot ustaje?
                                  Zerknij jeszcze na kolektor wydechowy u mnie pęknięty wydawał dziwne odgłosy coś ala zimny diesel.
                                  Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                                  Komentarz

                                  • RomanS
                                    Elegance
                                    • 2004
                                    • 804

                                    #42
                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                    tylko wszystkie wymiana po jednym jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu - chyba że szykuje się wóz na handel
                                    ...albo robisz to sam dla siebie (zakładając, że lubisz się grzebać i masz na to czas).

                                    Napisałem tak, bo nigdy nie wiesz, czy następny nie odezwie się po następnych np. 90 kkm. Kwestia kosztów. Oczywiście przy 8 zaworach to dylemat znacznie mniejszej wagi niż np. jak u mnie, gdzie jest 20 szt. :wink:
                                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                    Komentarz

                                    • xekon
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 742

                                      #43
                                      Zawsze pozostaje kwestia tego jaki stopien stukania to juz sygnal do dzialania, u mnie wyraznie klepie na zimnym, na cieplym hmmm, ja cos slysze ale od jakis 40 tys to sie nie zmienia/ nie nasila ...

                                      czy moze stukac amortyzator paska wielorowkowego?

                                      Komentarz

                                      • M@rcin
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 39

                                        #44
                                        Re: stukanie zaworow

                                        Zamieszczone przez piotrekwawa
                                        Zamieszczone przez M@rcin
                                        zauwazylem u mojej okctavi lekkie stukanie zaworow, generalnie jest glosniej niz w innej z takim samym silnikiem. przebieg 100 000 km i tu pytanie:
                                        stosowal ktos cos takiego?
                                        W skład zestawu wchodzą:Dodatek do oleju silnikowego Ceramizer® CS Uszlachetniacz do paliwa Ceramizer® CP


                                        a moze zmienic olej na mineralny? (jezdze na lotosie semisyntetic)
                                        moze castrol?


                                        bede wdzieczny za rade.

                                        Czesc a te "zawory" to stukają na zimnym silniku potem stukot ustaje?
                                        Zerknij jeszcze na kolektor wydechowy u mnie pęknięty wydawał dziwne odgłosy coś ala zimny diesel.

                                        generalnie to rano jest to najbardziej slyszalne ale ogolnie ten silnik chodzi glosniej i w srodku na postoju go slychac a w innej octavce z takim silnikiem tego nie ma. chwilowo wszelkie roboty musze wstrzymac do momentu wyklepania tylu :/
                                        czy popychacze zawsze na rozgrzanym silniku wyciszaja sie? czy mnoze tak byc ze klepia caly czas?



                                        czy wymiana zaworow pociaga za soba wymiane walka??

                                        " Nowy wałek rozrządu - nowe popychacze zaworów.

                                        Wymiana kompletu popychaczy zaworów pociąga za sobą konieczność wymiany wałka rozrządu i na odwrót. Zużycie powierzchni popychaczy zaworów i bieżni krzywki wałka jest powodem tego, że współpraca nowych elementów ze zużytymi skróci żywotność nowo wymienionych części"

                                        zródlo: http://www.zss.pl/~moto/www_popychacze/popychacze09.htm

                                        Komentarz

                                        • Marcinisko
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 149

                                          #45
                                          To raczej przy wymianie wałka rozsądnym wydaje się wymiana szklanek, jako elementów współpracujących bezposrednio z powierzchnią krzywki. W przypadku wymiany samych szklanek, wymiana wałka jest bez celowa( przy załozeniu poprawnej powierzchni krzywki).

                                          Komentarz

                                          • Lukasso
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 611

                                            #46
                                            czy moze stukac amortyzator paska wielorowkowego?
                                            wiem że może stukać, bo mi stukał po wymianie ustało, teraz nieraz rzęzi tylko.......co do stukania zaworów albo popychaczy też mam przez pierwsze 5 sekund takie tyk tyk tyk, jak auto stoi przez nocke....

                                            Komentarz

                                            • RomanS
                                              Elegance
                                              • 2004
                                              • 804

                                              #47
                                              Zamieszczone przez M@rcin
                                              czy wymiana zaworow pociaga za soba wymiane walka??

                                              " Nowy wałek rozrządu - nowe popychacze zaworów.

                                              Wymiana kompletu popychaczy zaworów pociąga za sobą konieczność wymiany wałka rozrządu i na odwrót. Zużycie powierzchni popychaczy zaworów i bieżni krzywki wałka jest powodem tego, że współpraca nowych elementów ze zużytymi skróci żywotność nowo wymienionych części"
                                              Demagogia. Gdyby tak miało być to należałoby to rozpisać dalej:

                                              nowe popychacze->nowy wałek->nowa głowica->nowy silnik->nowa Octavia->nowe auto (ogólnie)->nowe :?: :?: :?:

                                              Wymienia się części po weryfikacji ich stopnia zużycia. Takie jest techniczne kryterium.

                                              Nie ukrywam, że bywa też ekonomiczne, stosowane głównie przez tych, którzy zarabiają dodatkowo na marżach części, np. stuka popychacz -> wymieniamy kompletną głowicę.
                                              Spotkaliście się z tym ? bo jak nawet zbyt często :diabelski_usmiech
                                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                              Komentarz

                                              • Pulse
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 461

                                                #48
                                                odgrzewam bo tez mam taki problem. Generalnie zawsze stukaly zawory obecnie auto ma ok 335k km i dzisiaj rano jechalem bez radia, stukanie jest na tyle glosne ze slyszalem je jezdzac po miescie, potem bylo nieco lepiej. Co radzicie z tym robic, czy mozna z tym jezdzic?
                                                :: O1 AXR Kombi

                                                Komentarz

                                                • djczas
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 9612

                                                  #49
                                                  Pulse, wyminić szklanki u ciebie jest ich 8 wiec nie będzie drogo

                                                  Komentarz

                                                  • Pulse
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 461

                                                    #50
                                                    wymienic zawory? Ile to mniej wiecej kosztuje z robocizna w ASO/poza ASO na ori czesciach? Czym moze grozic nie wymieninie ich? Przelatalem juz w takim stanie ok. 60k km, bo od poczatku mocno graly.
                                                    :: O1 AXR Kombi

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...