Zamieszczone przez jaro4444
SDI - nierówno pracuje i kopci na biało
Zwiń
X
-
nie strasz mnie...... mechanik rozebrał silnik już tydzień temu. czekaliśmy do dzisiaj na części. w trakcie było sprawdzane wszystko (zawory, tłoki, panewki, głowica). Mechanik mówi że tylko 2 korbowody (jeden dosyć istotnie, drugi minimalnie). Miejmy nadzieję żę wie co mówi a zna się facet na rzeczy
-
-
Głowicy nie trzeba było planować... Uszczelka jest kupiona na 1 karb...taka jaka była. Szpilki te same co były. ten mechanik rozbierał i składał (remontował) juz nie jeden silnik więc co będę polemizował. Zrobi, odpalę...będę wiedział wszystko bo odgłos zdrowego silnika już umiem odróżnićZamieszczone przez jaro4444Oby tak było...
Planowaliście głowice? Jeśli tak to masz dobraną odpowiednia grubość uszczelki pod głowice? Masz nowe szpilki do głowicy?
Ja to co napisałem o potencjalnych uszkodzeniach to niestety znam z praktyki zawodowej :?
Komentarz
-
-
Oby był zdrowy jak dzwon 8)Zamieszczone przez danynxZrobi, odpalę...będę wiedział wszystko bo odgłos zdrowego silnika już umiem odróżnić
Swoją drogą średnie ciśnienie w cylindrze SDI jest takie jak w pompce do roweru więc może wszystko wytrzyma :szeroki_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
silnik pracuje OK. Pozostało dziwne syczenie przy przyspieszaniu (jakby była gdzieś dziurka przy kolektoże / tłumiku początkowym. Na postoju podczas gazowania zero syczenia, syczenie występuje tylko podczas jazdy tak do 3,5 tys. obr. Powyżej znowu ustaje...Zamieszczone przez jaro4444Danynx jak Twój klekot???
Dodatkowo bardzo dużo pali (w oczach wskazówka ucieka...) Wyszło ok. 12-14 l /100 km. Nic jeszcze nie ustawiałem po naprawie (kąt wtrysku, dawkę paliwa, itp). Czym może być to spowodowane?
A samochód jest bardzo pechowy. Policja skonfiskowała mi go w celu wyjaśnienia oryginalności numerów VIN. Wyglądają jakby ktoś papierem ściernym znęcał się nad nimi (chyba wiem kto... lakiernik który go robił 3 miesiące .... :evil: )
Komentarz
-
-
Danynx pisałem kiedyś ale zjadło mi tego posta :evil:
Powtórzę Ci teraz:
- silnik powinien mieś zastosowane korbowody i tłoki z jednej grupy wagowej z tymi co już są na samochodzie,
- głowica powinna być pomierzona i ciśnieniowo sprawdzona,
- głowica powinna być zabielona (obrobiona mechanicznie),
- powinny być zastosowane nowe szpilki i odpowiednia uszczelka pod głowice,
- tuleje cylindrowe powinny być pomierzone na 3 wysokościach i w prostopadłych do siebie płaszyznach,
- wał korbowy powinien być sprawdzony czy nie jest skręcony.
Takie podejście do tematu daje szansę na udaną naprawę a nie na partyzantkę.
Co do odgłosu syczenia to pewnie Twój mistrz dopier... napięcie paska zębatego na maxa i hałasuja rolki rozrządu albo dmucha pod kolektorem wylotowym (skoro dmucha pod obciążeniem).
Palenie olbrzymich ilosci paliwa może powodować "lanie" jednego wtrysku -jeśli przestawiony był wtrysk i dawka to kopcił by silnik przy normalnej pracy.
Za wczesny wtrysk powoduje bardzo hałaśliwą i twardą pracę silnika, za późny miękką i łagodną ale przydymianie może być na czarno lub sino w ekstremalnych przypadkach bardzo późnego samozapłonu i dużych dawek paliwa.
3 razy większa zużycie jak normalne dla SDI sugeruje lanie jednego wtrysku na maxa co powodować powinno nierówną pracę silnika i dymienie za jasno - nie spalone paliwo odparowuje w spalinach i tworzy coś a'la TAD (termiczna apartura dymotwórcza) w czołgach :diabelski_usmiech
Jak chcesz to podam Ci nr do mechaniora w Sulejówku - 80 km od Ciebie i przejrzy Ci tanioTwojego klekota.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
fenx za porady. póki co, jak wynika to z mojego ostatniego posta, nie mam możliwości sprawdzenia go bo stoi na .....parkingu policyjnymZamieszczone przez jaro4444Co do odgłosu syczenia to pewnie Twój mistrz dopier... napięcie paska zębatego na maxa i hałasuja rolki rozrządu albo dmucha pod kolektorem wylotowym (skoro dmucha pod obciążeniem).
Palenie olbrzymich ilosci paliwa może powodować "lanie" jednego wtrysku -jeśli przestawiony był wtrysk i dawka to kopcił by silnik przy normalnej pracy.
Za wczesny wtrysk powoduje bardzo hałaśliwą i twardą pracę silnika, za późny miękką i łagodną ale przydymianie może być na czarno lub sino w ekstremalnych przypadkach bardzo późnego samozapłonu i dużych dawek paliwa.
3 razy większa zużycie jak normalne dla SDI sugeruje lanie jednego wtrysku na maxa co powodować powinno nierówną pracę silnika i dymienie za jasno - nie spalone paliwo odparowuje w spalinach i tworzy coś a'la TAD (termiczna apartura dymotwórcza) w czołgach :diabelski_usmiech
Jak chcesz to podam Ci nr do mechaniora w Sulejówku - 80 km od Ciebie i przejrzy Ci tanioTwojego klekota.
[ Dodano: Pon 05 Mar, 07 18:04 ]
możesz podać namiary? kolega chce zregenerować pompę wtryskową w swoim Audi A6 2.5 TDI V6.Zamieszczone przez jaro4444Jak chcesz to podam Ci nr do mechaniora w Sulejówku - 80 km od Ciebie i przejrzy Ci tanioTwojego klekota.
Komentarz
-
Komentarz