Skoda Oktavia 1.8 20V 1997 rok

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #26
    barylkaq, bo dwa zero ma ztego co pamitam 8 zaworów a 1.8 ma ich 20 i jest nowsza oraz sprawniejsza

    Komentarz

    • QBA
      RS
      • 2004
      • 2646

      #27
      Zamieszczone przez barylkaq
      a mam pytanie bo dlaczego silnik 2.0 ma 115 KM a 1.8 125KM? troche dziwne
      Bo silnik 2.0 to jednostka przedpotopowa, ktora byla montowana chyba jeszcze w Golfie II :roll: Ale za to jest tak dopracowana, ze praktycznie bezawaryjna, no i tania w eksploatacji, bo czesci od groma :szeroki_usmiech

      A 1.8 20V to bardzo zaawansowana jednostka Audi. Wykonana w technice pieciozaworowej, z dwoma walkami rozrzadu... Jezeli mnie pamiec nie myli, to juz w chwili rozpoczecia produkcji, speniala norme Euro4, a przypominam, ze to byla polowa lat 90-tych :idea: Jezeli sie myle, to niech ktos mnie poprawi :P

      Komentarz

      • Qulek
        RS
        • 2005
        • 1630
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez Marian 2
        est stare, amerykańskie powiedzenie, że prawdziwa moc bierze się tylko z pojemności,
        Sorka ale to głupoty są... tam silniki po 3 litry mają góra 200 koni a to smiech na sali..

        Zamieszczone przez Doodeck
        Nie wiem, czy za 25 kucy i studzenie turba warto płacić więcej ...
        Studzenie .. :lol: to poprostu kwestia "zadbania" o samochód.. jak sobie zadbasz tak bedziesz miał.. ja bym mimo wszystko wolał 1.8T a najlepiej to TDi :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

        Zamieszczone przez Marian 2
        żdżę Octavią 2,0 115KM już 8 lat, i jestem bardzo zadowolony. Osiągi są lepsze niż w TDI,
        Szczerze watpie.. mysle ze z moim ALH byla by równa walka.. a w tescie elastycznosci zjadłby to 2.0 jak chce..
        BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

        Było O1 jest O3

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #29
          Zamieszczone przez marcin_kielce
          Aha i apropo spalania to ja na twoim miejscu sprawdziłbym wskazania komputera pokładowego bo zejść w 2.0 w benzynie poniżej 6 litrów...?? :shock: takie rzeczy to tylko w erze!! :diabelski_usmiech
          kolega mierzyl z Salmopolu do Wisly

          [ Dodano: Czw 15 Mar, 07 21:31 ]
          Zamieszczone przez rafi22
          Powiem Ci Marian, że wybrałem 1,8T i uwierz mi, komfort jazdy jest nieporównywalnie większy od aut o zbliżonej pojemności bez turbawki.
          mozna isc krok dalej i powiedziec ze silnik tej samej mocy z turbo - daje wiecej radosci z jazdy niz tez bez - mimo teoretycznie podobnych osiagow (2.0 fsi ver. 1.8T)
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #30
            Jak już napisałem, stare amerykańskie powiedzenie mówi, że prawdziwa moc bierze się tylko z pojemności, a nie z obrotów i doładowania. Jestem kierowcą trochę starej daty, (od 1970r.) i nie interesują mnie wyścigi, ani wyprzedzanie TIR-a, kiedy ten ciągnie równomiernie 100km/h, (a przecież dopuszczalna prędkość w Polsce 90km/h). Staram się jeżdzić jak najbardziej ekonomicznie, i tu nie wysilony silnik 2,0 sprawdza się bardzo dobrze. Oczywiście, silnik wysokoprężny spala trochę mniej, ale ogólne koszty roczne nie wiem, czy będą niższe. Na tym "starej daty" silniku 2.0 rzeczywiście potrafię osiągnąć spalanie ciut mniej niż 6l, raz było nawet 5,9l. Testowałem taką jazdę na dystansie ok 150km kilkakrotnie (tam i z powrotem Szczecinek-Koszalin), ale tak nie jeżdzi się na codzień. Na codzień w jeżdzie mieszanej ok 8,5l-9l ana trasie ok.6,5-7,5l, wzależności od humoru. Można też inaczej, kilkakrotnie wskazówka dotknęła 200km/h, ale wtedy spalanie było 14l. To są dane nie na podstawie wskazań komputera, tylko prowadzę dokładne notatki ile przejadę, ile wlewam.

            Komentarz

            • HMP
              Drive
              • 2006
              • 62

              #31
              Zamieszczone przez marcin_kielce
              Ja swoją seryjną 90Km ALH zniszczyłem ze startu ze świateł Volvo XC 90 w dieslu i to trzy razy :twisted: :diabelski_usmiech
              Ponad 2 tony masy, automat, 185km, 400Nm - przeciwnik rzeczywiście porównywalny ;D

              2.0 dobra do zagazowania ;-) 1.8 raczej nie bardzo.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                stare amerykańskie powiedzenie "no replacement for displacement" przede wszystkim tutaj nie ma zadnego zastosowania, bo chociaz sie z nim zgadzam, to dotyczy ono raczej "fałósemek" o o troche innym displejsmencie, mocy i momencie niz poczciwe R4 2000dm3 :idea:
                ale jako powiedzenie racjonalizujące własne wybory też moze mieć jakieś tam zastosowanie
                natomiast ciekaw jestem jak sie by miala "prawdziwa" moc tej dwulitrówki w porównianiu z nieprawdziwą pochodzącą chociażby z tego nowego 1.4TSI 170KM, ja wybrałbym raczej to drugie, dla każdego cos miłego
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  w porównianiu z nieprawdziwą pochodzącą chociażby z tego nowego 1.4TSI 170KM
                  wystarczylaby nieprawdziwa 140tka w tsi 1.4
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    acha, zeby nie było, to ja tez lubie niewysilone, wolnossace osmiozaworówki, kwestia tylko jakich argumentów sie uzywa, żeby swoje tezy podpierać.

                    i jeszcze jedno:
                    Zamieszczone przez Marian 2
                    silnik wysokoprężny spala trochę mniej
                    to juz zalezy od konkretnego przypadku, mój mówi o tym, że silnik, który aktualnie posiadam, pali mniej wiecej tyle co benzynowe 1.0L w autku miejskim, tyle samo co 1.4 16v 82KM i 1.6 75KM w astrze F i mniej wiecej polowe tego co turbo benzyna o podobnych parametrach i osiągach (2.3T w wiekszym samochodzie) - wszystko na podstawie moich poprzednich aut.
                    wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Fery
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 236

                      #35
                      Zamieszczone przez splawik
                      1.9 90KM ze startu zatrzymanego nie daje rady dla mojej 1.6 102KM, a tymbardziej dla 2.0.(oczywiscie mowa tu o seryjnych jednostkach, bo inaczej nie widze sensu porównania).
                      z miejsca do 80-90kmh tak ale np. od 120 do 160kmh to już tdi wygrywa bo ma sporo wyższy moment obrotowy.

                      Komentarz

                      • splawik
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1292

                        #36
                        Zamieszczone przez Fery
                        z miejsca do 80-90kmh tak ale np. od 120 do 160kmh to już tdi wygrywa bo ma sporo wyższy moment obrotowy.
                        Jestem gotów jeszcze raz stanąć z 90KM, aby się tylko przekonać po raz kolejny że 90KM jest słabsze w całym zakresie prędkości przy starcie od zera. Co innego jak się depnie z rolowanego. 110KM to już inna bajka, ale nie róbmy z 90-tki rakiety.
                        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                        -------------------------------------------------
                        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                        Komentarz

                        • HMP
                          Drive
                          • 2006
                          • 62

                          #37
                          Zamieszczone przez Fery
                          Zamieszczone przez splawik
                          1.9 90KM ze startu zatrzymanego nie daje rady dla mojej 1.6 102KM, a tymbardziej dla 2.0.(oczywiscie mowa tu o seryjnych jednostkach, bo inaczej nie widze sensu porównania).
                          z miejsca do 80-90kmh tak ale np. od 120 do 160kmh to już tdi wygrywa bo ma sporo wyższy moment obrotowy.
                          Pytanie jak często przyspieszasz od 120 do 160km/h ? 2-3 razy w miesiącu?

                          Można na to spojrzeć też pod kątem elastyczności. TDI nie daje szans benzynie.

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #38
                            Zamieszczone przez szkoda
                            "no replacement for displacement" przede wszystkim tutaj nie ma zadnego zastosowania, bo chociaz sie z nim zgadzam, to dotyczy ono raczej "fałósemek" o o troche innym displejsmencie, mocy i momencie niz poczciwe R4 2000dm3
                            to jeszcze jest takie powiedzonko ze:
                            Atm. engine is engine with never ending lag
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #40
                                Zamieszczone przez Qulek
                                Sorka ale to głupoty są... tam silniki po 3 litry mają góra 200 koni a to smiech na sali..
                                Sorka, ale 200 koni z 3 litrow, to ok. 67 koni na litr.
                                Nie chce Cie osłabiać, ale w Twoim doładowanym dieslu to jest zaledwie 47 koni...

                                200 koni z 3 litrow to jest calkiem normalny wynik.

                                Mysle, ze cos Ci sie pomylilo, bo amerykanie jeszcze do niedawna wyciagali po 200 koni, ale z 5 litrow pojemnosci. Z 3 litrow bylo po 160-170 koni. Ale oczywiscie byly tez wyjatki.

                                Zamieszczone przez Marian 2
                                Jestem kierowcą trochę starej daty
                                Po tym co piszesz o samochodach doladowanych, mysle, ze Twoja wiedza w tym temacie tez jest starej daty.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Jest taka stara szkola, ktora mowi ze bez doladowania to powinno sie robic 100KM z 1l pojemnosci silnika
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • robert143
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 14

                                    #42
                                    mam 1,8 20v nakrecone prawie 200 000 tys jest ok
                                    robert z biłgoraja

                                    Komentarz

                                    Pracuję...