Rolka napinacza paska wielorowkowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ali
    Drive
    • 2006
    • 91

    Rolka napinacza paska wielorowkowego

    Mrx, można powiedzieć, że warto z Tobą totka puścić. Fartowny chłop z Ciebie. Szybkiego powrotu na drogę....oczywiście Octą.
    Jest O3 1.4 TSI DSG elegance + amazing



    była 2008-2014 O2 1.9 BXE
    była 2005-2008 O1 1.9 AHF
  • qwyq
    Classic
    • 2005
    • 39

    #2
    Rolka napinacza paska wielorowkowego

    CZe

    Dowiedziałem sie przy wymianie rozrzadu, że mam napinacz paska wielorowkowego do wymiany.

    Czy wymienia sie cały napinacz czy tylko tę rolkę

    Silnik benzyna AKL 74kW z 98r

    Dzieki za ewntualna pomoc.
    Just Grisza

    Komentarz

    • ZYBI68
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 697
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Witam raczej calosc bynajmniej tak ma TDI a co da Ci sama rolka :wink: reszta w napinaczu tez jes napewno wyrobiona . Chyba , ze sie myle to prosze poprawic
      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

      Komentarz

      • Luca
        Rider
        • 2004
        • 524

        #4
        proponuję komplet, mniej problemów na przyszłość
        "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
        Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
        Pionek znów gra.......

        Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
        www.dynosoft.pl

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          To zależy czy masz zużytą spręzynę w napinaczu. Ja u siebie wymieniłem samą rolkę bez napinacza i jest git. Jeżeli masz dużo km przejechane to możesz zmienić komplet. Zużycie napinacza objawia się tym że na zapalonym silniku pulsuję napinacz tak jakby napinał i puszczał .
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            #6
            jeśli jest tylko łożysko w rolce uszkodzone jest możliwość wymiany samego łożyska

            u siebie musiałem wymienić rolke z powodu hałasu, nie znalazłem rolki z dobrym łożyskiem ( same chińskie) więc samodzielnie wymieniłem same łożysko na japońskie ( 6203 2RS)
            prawie zerowe koszty....
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              jeśli jest tylko łożysko w rolce uszkodzone jest możliwość wymiany samego łożyska
              Rolka z łożyskiem stanowi jeden element :roll: . Można zmienić samą rolkę lubrolkę z napinaczem.
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                #8
                Zamieszczone przez mroko
                Rolka z łożyskiem stanowi jeden element
                a mi się wydawało że z rolki i z łożyska wciśnietego w rolke
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Łożysko w rolce jest można powiedzieć "wtopione" w rolke (zalane w tym plastiku) i nie ma możliwości wyciśnięcia łożyska z rolki :wink:
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    u mnie rolka składała się z 2 znitowanych połówek metalu, więc problemu nie było...
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • ulysse
                      Rider
                      • 2010
                      • 496

                      #11
                      Witam

                      Dzisiaj przy wymianie rozrządu okazało się, że rolka w napinaczu paska wieloklinowego jest do wymiany.

                      Teraz moje pytanie czy można kupić cała rolkę czy wystarczy wymienić same łożysko tak jak to zrobił kolega Sebastian_M26 ??

                      I czy może mi ktoś podesłać jakiś namiar na kompletną rolkę ??

                      Pozdrawiam Łukasz

                      EDIT

                      mógłby ktoś mi podać NR tej rolki ??



                      to taka ?

                      Komentarz

                      • jacki64
                        Drive
                        • 2010
                        • 82
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Napisałeś na początku że chodzi o rolkę napinacza czyli http://allegro.pl/napinacz-paska-kli...392242556.html
                        Z tego co wiem nie wymienia się w napinaczu samej rolki lecz całość. "Padnięcie" napinacza przeważnie spowodowane jest przez zacierajace się sprzęgiełko alternatora http://allegro.pl/sprzegielko-altern...398520785.html więc musisz być przygotowany na dodatkowe koszta. Rolka z twojego linka to rolka odwracajaca

                        Komentarz

                        • ulysse
                          Rider
                          • 2010
                          • 496

                          #13
                          Wszystko się zgadza lecz podczas wymiany nie zauważyłem razem z mechanikiem, żadnych problemów ani z napinaczem ani ze sprzęgiełkiem alternatora. Jedynie wspomniana rolka "huczy".

                          [ Dodano: Sro 16 Lut, 11 17:51 ]
                          Wczoraj udało mi się wymienić samo łożysko w rolce.

                          Sprawa jest banalna i pozwala nam zaoszczędzić około 50 zł.

                          Po wyjęciu napinacza wykręcamy rolkę Torx T-10

                          U mnie jak u kolegi Sebastian_M26, składała się ona z dwóch znitowanych części.
                          Rozwiercamy nity i delikatnie śrubokrętem rozpoławiamy rolkę.
                          Wyjmujemy łożysko 6203 i zastępujemy nowym. Ja założyłem polskie koszt 10 zł.

                          Dwie połówki rolki ściskamy za pomocą prasy/imadła i nitujemy stalowym nitami.

                          Składamy w odwrotnej kolejności i gotowe :twisted:

                          Cieszymy się ciszą i zaoszczędzonymi 50 zł

                          Komentarz

                          Pracuję...